Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
@ndro написа:променя се и количеството гориво, разбира се.
никой не е казал, че се "пипа" само налягането на турбината.

Променят се и горивната таблица, и турбокартата.
Другия пиниз, който сваля разхода е, че дизела може да бъде накаран да работи добре и с много по-бедни смеси от фабрично заложените

Si non confectus, non reficiat.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Zagy написа:@ndro написа:променя се и количеството гориво, разбира се.
никой не е казал, че се "пипа" само налягането на турбината.
![]()
Променят се и горивната таблица, и турбокартата.
Другия пиниз, който сваля разхода е, че дизела може да бъде накаран да работи добре и с много по-бедни смеси от фабрично заложените
И тук стигаме до още една частица от пъзела - доколкото разбирам по-бедната смес означава по-висока температура на изгаряне, което натоварва повече охладителна система на двигателя. Т.е. добре е тя да е в пълна изправност ако ще се отива в тая посока. Нека някой ме поправи ако бъркам нещо.
И между другото не разбирам защо намесихте тук скоростната кутия - при еквивалентен стил на каране, натоварването на кутията е същото като преди. Или с други думи - човек ако иска да си счупи кутията, може да го направи и без ремап..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Представи си... да сложа чип тунинг и да карам както преди, кой го прави това?
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Ще си промениш тотално и перманентно стила на каране понеже имаш 15-20% повече мощност 

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
da6ip написа:И тук стигаме до още една частица от пъзела - доколкото разбирам по-бедната смес означава по-висока температура на изгаряне, което натоварва повече охладителна система на двигателя.
това за бедната смес и по-високата температура на изгаряне не го разбрах. може ли малко пояснения?
аз съм останал с обратното впечатление - по-богата смес, по-висока температура...

Emooo написа:Представи си... да сложа чип тунинг и да карам както преди, кой го прави това?
аз

но е много по-приятно и сигурно като дадеш газ до дупка.
и именно от съображения за сигурност е необходимо да се предприеме "чипосване"

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Излишното гориво в по-богатата смес отнема от топлината в горивната камера - имаме по-ниска температура. Затова при тунинговане обикновенно се залагат богати горивни смеси в ЕКУ-то при първоначално палене на турбиниран автомобил - затова и първоначално пушат зверски... питай ме откъде го знам




Si non confectus, non reficiat.
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Zagy написа:...имаме по-ниска температура. Затова при тунинговане обикновенно се залагат богати горивни смеси в ЕКУ-то при първоначално палене на турбиниран автомобил...
какво имаш предвид под "затова"? аз не разбрах защо се залагат богати горивни смеси? за да има по-ниска температура на изгаряне ли?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Както Zagy казва - богатата смес води до недоизгоряло гориво, което охлажда цилиндрите като излиза навън.
Парадоксалното е че при някои мотори (CBR 600 примерно) този ефект се използва до крайност, и дори когато се движиш по инерция, дюзите продължават да впръскват гориво, което изобщо не се изгаря (свещите не работят) - то се впръсква само за да охлажда двигателя излизайки през ауспуха
Парадоксалното е че при някои мотори (CBR 600 примерно) този ефект се използва до крайност, и дори когато се движиш по инерция, дюзите продължават да впръскват гориво, което изобщо не се изгаря (свещите не работят) - то се впръсква само за да охлажда двигателя излизайки през ауспуха

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Бедната горивна смес при бензина е равнозначно на детонации - затова се презастраховат с богати смеси при първоначалното палене. При дизелите не е точно така - те могат да работят и с много бедни смеси, но това може да доведе до локални прегрявания и ако охлаждането не е на ниво имаме проблем. Ако си гледал клипчета на дизелови бегачки те пушат зверски - това е заради тази презастраховка. Другата идея на многото гориво и многото пушек е, че така имаме по-голямо тегло на отработените газове - това означава по-голяма маса, която по-бързо развърта турбото.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
тук стана интересно
da6ip, т'ва за моторите ме разби!
Zagy, евала братле!

da6ip, т'ва за моторите ме разби!
Zagy, евала братле!
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Всички тук точно за такива детайли говорихме. Евала на колегата, че накрая се намери някой малко да ни поотвори очите
Относно скоростната кутия - след като чипът увеличава мощността, значението за самата кутия е само при гранични натоварвания. При нормално, плавно градско каране, без напъвания, е все тая дали имаш 215 или 177 к.с. Кутията се натоварва пиково при поддържане на гранични стойности на двигателя, AKA газ до дупка
Ако си сложиш чип, забравиш каква кола караш и започнеш да караш екстремно ( резки ускорения, достигане до пикова мощност, спирачки, после пак същото...), тогава и кутията ще замине по бързо. Просто натоварването върху елементите на кутията се увеличава поради повишената пикова мощност на мотора, следователно животът се скъсява. Поне това е моята логика.

Относно скоростната кутия - след като чипът увеличава мощността, значението за самата кутия е само при гранични натоварвания. При нормално, плавно градско каране, без напъвания, е все тая дали имаш 215 или 177 к.с. Кутията се натоварва пиково при поддържане на гранични стойности на двигателя, AKA газ до дупка

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Да де ама аз закакво ще слагам чип тунинг ако няма да карам в пиковите натоварвания? При изпреварване сега натискам до край, след чип тунинга пак ще натискам до край но вече кутията ще се износва повече.
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
g.petrow, точно това е логиката
Emooo, логиката ти е желязна, само дето скоростната кутия има много голям аванс и е проектирана да издържа на много по-големи натоварвания - това го повтарям 100 пъти вече. Ако караш "както сега" и без ексцесии, няма да се износва много повече, отколкото в момента "без чип". ами скоростната кутия на едно 535d "без чип" да не й е по-леко от на едно 525d "с чип"?
а за какво ще слагаш чип, ще разбереш едва след като го сложиш
и не мога да разбера какви са тия "притеснения" за износване на двигатели, турбини и скоростни кутии... те са проектирани да изкарват по няколкостотин хиляди километра. вие колко мислите да ги карате?

Emooo, логиката ти е желязна, само дето скоростната кутия има много голям аванс и е проектирана да издържа на много по-големи натоварвания - това го повтарям 100 пъти вече. Ако караш "както сега" и без ексцесии, няма да се износва много повече, отколкото в момента "без чип". ами скоростната кутия на едно 535d "без чип" да не й е по-леко от на едно 525d "с чип"?
а за какво ще слагаш чип, ще разбереш едва след като го сложиш

и не мога да разбера какви са тия "притеснения" за износване на двигатели, турбини и скоростни кутии... те са проектирани да изкарват по няколкостотин хиляди километра. вие колко мислите да ги карате?
- fefe
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 16.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: LCI 530xd
- Мечтае да кара: Alpina B7
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Докато не излезе F60.@ndro написа:вие колко мислите да ги карате?
@Zaggy, идвай 'наоколо' по-често и дано не те мързи да пишеш


Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
@ndro, скоростните кутии на 535, 530, 525 са различни, така че явно кутията е слабо звено в случая щом е подсилват за големите въртящи моменти. Да сигурно имат голям резерв но щом имаме хора оплакващи се от счупени скоростни кутии без чип, какво да очаквам с чип? Общо взето говорим едно и също, а то е ще при всички положения кутията се износва от каране но с чип се износва по-бързо. Аз ако съм сигурен, че моята кутия ще изкара до 200к км няма да я мисля въобще но не искам сега на 110к км да почна да се влача по сервизи. Другите износвания мога да ги прежаля, защото едно турбо се сменя лесно но бих направил всичко да си спестя главоболията със скоростната кутия дори и това да ми струва кефа от чипа.
П.П. Всъщност колко струва една нова скоростна кутия?
Ти ферари ли ще купуваш, защото аз бмв с означение ф60 незнам
П.П. Всъщност колко струва една нова скоростна кутия?
fefe написа:Докато не излезе F60.
Ти ферари ли ще купуваш, защото аз бмв с означение ф60 незнам

Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани