Проблеми със скоростна кутия
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Сигурен ли си че е симптоми на торк?Ами ако е от недостиг на гориво и стържещия звук е от пропуск на клапана за регулиране на налягането в рейла .
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Не съм сигурен,а предполагам колега
Възможно е да има и още нещо.Аз имах подобни симптоми,рециклирах "торк" и смених дроселова клапа и си реших проблема.

- nik0las
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 6.06.2012
- Местоположение: Houston, TX
- Кара: F10 535i Msport - Jb4 tunne
Re: проблем с ... скоростна кутия?
cocosas написа:Аз имам едно по-друго придърпване. То е при по-ниски обороти около 1200-1400. На прав път на темпомат си върви идеално, но при нагорнище или почват да играят с 50-100 или напваво полодяват с около 300. Ясно е че е приплъзване на торка, но също когато си карам без да съм на темпомат и съм на обороти около 1500 и подам леко газ на около 25-30% колата каточели се замисля. Получава се следното оборотите първоначално откликват на натиска на педала и се качват с около 300, но вед нага след това падат се едно няма мощност и се получава една мърва дъпка на педала се едно няма мощност и трябва да го натисна още повече да кажем примерно на около 40% че да почне да набира. Това играене на оборотите дефакто когато падат надолу е пеидружено и с един звук като стържене се едно гумата опира в под калника.
Понеже съм решил да сменя и маслото, но искам да стане както трябва всичко обмислям и варянта за рециклиране на торка. Интересното в случая е че когато дигнахме колата и изкарахме 50гр. масло да го видим в както състояни е, остановихме че няма и следа от стружки и маслото не е савсем черно. Не е като ново, но не е и савсем боза. Майстора каза че е понамаляло и имало нужда от поне литър. Около филтъра видимо е леко омаслено и най-вероятно от там е загубата. Та мисълта ми е дали има нужда да се рециклира торка в този случаи при положение че няма стружки и дали тези симптоми които описах са възможни при положение че в кутията маслото е намаляло с около литър. Или само да си сменя маслото ?
Taка и така ще сваляш по-добре го оправи и него, защото после най-вероятно нищо няма да се е променило ако се промени няма да изкара дълго такаче после пак ще сваляш а работата не е малко за тая процедура.
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Ако няма блъсъци по купето при тези играения на оборотите - според мен няма проблем. При тези обороти турбината не е заключена и темпомата се опитва да подържа скоростта което кара колата да си подава газ сама. А турбината се опитва да компенсира до около 400 оборота без да превключва на по-ниска предавка ( това било патент на ЗФ и то се прееба на нашите кутии Lock-up механизма).
Колега cocosas предполагам това се получава в ръчен режим на кутия- понеже на автомат няма как да подържаш 1200 оборота ?
Колега cocosas предполагам това се получава в ръчен режим на кутия- понеже на автомат няма как да подържаш 1200 оборота ?
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Защо тези колебания в оборотите при мене изчезнаха след като махнах егр и дпф ????
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: проблем с ... скоростна кутия?
В кутията има и едни клапани и ако някой от тях не отваря или затваря както трябва пак може да се получи придърпване. Аз имах един проблемен и след смяна заедно с торка, масло и филтър, колата заспа.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: проблем с ... скоростна кутия?
На колегата cocosas му описах абсолютно всичко свързано с торка и как да разбере дали е от него, виждам, че се надява на друг ремонт, но точно гореописаното придърпване не се получава от нищо други, само в Youtube има около 100 клипа с този проблем, и е точно такъв точка, разберете го колеги торка не е вечен подобно на съединител с маховик, а нашите дизели го износват, същата е драмата и при Мерцедес и Ауди много се дискутира, но ако дебитомера е редовен и няма проблем с горивната помпа подобно играене на оборотите няма от къде другаде да дойде особено при ОПРЕДЕЛЕНИ стойности.
Re: проблем с ... скоростна кутия?
nik0las написа:cocosas написа:Аз имам едно по-друго придърпване. То е при по-ниски обороти около 1200-1400. На прав път на темпомат си върви идеално, но при нагорнище или почват да играят с 50-100 или напваво полодяват с около 300. Ясно е че е приплъзване на торка, но също когато си карам без да съм на темпомат и съм на обороти около 1500 и подам леко газ на около 25-30% колата каточели се замисля. Получава се следното оборотите първоначално откликват на натиска на педала и се качват с около 300, но вед нага след това падат се едно няма мощност и се получава една мърва дъпка на педала се едно няма мощност и трябва да го натисна още повече да кажем примерно на около 40% че да почне да набира. Това играене на оборотите дефакто когато падат надолу е пеидружено и с един звук като стържене се едно гумата опира в под калника.
Понеже съм решил да сменя и маслото, но искам да стане както трябва всичко обмислям и варянта за рециклиране на торка. Интересното в случая е че когато дигнахме колата и изкарахме 50гр. масло да го видим в както състояни е, остановихме че няма и следа от стружки и маслото не е савсем черно. Не е като ново, но не е и савсем боза. Майстора каза че е понамаляло и имало нужда от поне литър. Около филтъра видимо е леко омаслено и най-вероятно от там е загубата. Та мисълта ми е дали има нужда да се рециклира торка в този случаи при положение че няма стружки и дали тези симптоми които описах са възможни при положение че в кутията маслото е намаляло с около литър. Или само да си сменя маслото ?
Taка и така ще сваляш по-добре го оправи и него, защото после най-вероятно нищо няма да се е променило ако се промени няма да изкара дълго такаче после пак ще сваляш а работата не е малко за тая процедура.
Нещо не разбрах кой филтър омаслява и кое масло не е съвсем черно а и как разбрахте колко трябва да се долее.

- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: проблем с ... скоростна кутия?
същото стържене го имам и аз, когато колата е студена и е придружено с падане на оборотите с 300-400. Стружки в маслото няма да видиш сигурен съм, така че не ги търси - затова е този филтър там, всичката мръсотия е набита в него. Маслото също ти е най-малкия проблем - и да го смениш няма да се оправи, пробвал съм. Кутията събира почти 10 литра, така че 1 литър загуба няма да я усети - и моята беше така. Направо се насочи към торк конвертор, за да си спестиш излишни разходи и нерви.
колега daskaloff ти запознат ли си по-отблизо с този лок ъп и тези 400 оборота, тъй като моята на предавките до 4 включително не иска да заключи освен ако не съм я държал на обороти над 2500 за поне 7-8 секунди и реално се държи като кола с ръчни скорости и износен съединител.
колега daskaloff ти запознат ли си по-отблизо с този лок ъп и тези 400 оборота, тъй като моята на предавките до 4 включително не иска да заключи освен ако не съм я държал на обороти над 2500 за поне 7-8 секунди и реално се държи като кола с ръчни скорости и износен съединител.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: проблем с ... скоростна кутия?
daskaloff написа:Колега cocosas предполагам това се получава в ръчен режим на кутия- понеже на автомат няма как да подържаш 1200 оборота ?
Да на ръчен режим вкарвам 6та.
Колега Taruno, за симптомите на торка ми стана ясно, но ми стана интересна ситуацията с маслото и съответно реших че е възможно да повлияе по един или друг начин.
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: проблем с ... скоростна кутия?
запознат съм от потребителска гледна точка с кутията (първият ми автомат е тази) ... имам няколко коли с в обкръжението с 6hp или 5hp.... и драмата на торк-а идва точно от локъп-а ...... но идеята му да не заключва при ниски обороти е да не се налага нон-стоп кутията да сменя предавки а да компенсира с "буксуващият " съединител..... моята на 6-та заключва на малко над 2000 оборота... При мене има проблем при темпомат на 130-140 и от време на време я усещам как забива ( насича за части от секундата) но това не е свързано с проняма на оборотите ( стрелката не мърда изобщо)
A когато е на на темпомат и в ниски обороти ( под 1500) за мене си е абсолютно нормално като се опитва да ускори да и подскачат сериозно оборотите. ( стига да не усещат неприятни вибрации в колата)
За колегата с махнатия ЕГР и ДПФ - при тебе колата върви много по леко и не и се налага да си подава много газ (да подскачат оборотите рязко).
A когато е на на темпомат и в ниски обороти ( под 1500) за мене си е абсолютно нормално като се опитва да ускори да и подскачат сериозно оборотите. ( стига да не усещат неприятни вибрации в колата)
За колегата с махнатия ЕГР и ДПФ - при тебе колата върви много по леко и не и се налага да си подава много газ (да подскачат оборотите рязко).
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Taruno написа:На колегата cocosas му описах абсолютно всичко свързано с торка и как да разбере дали е от него, виждам, че се надява на друг ремонт, но точно гореописаното придърпване не се получава от нищо други, само в Youtube има около 100 клипа с този проблем, и е точно такъв точка, разберете го колеги торка не е вечен подобно на съединител с маховик, а нашите дизели го износват, същата е драмата и при Мерцедес и Ауди много се дискутира, но ако дебитомера е редовен и няма проблем с горивната помпа подобно играене на оборотите няма от къде другаде да дойде особено при ОПРЕДЕЛЕНИ стойности.
Темата с "торка" е доста деликатна,имайки предвид масовата скъпотия,която се предлага по-сервизите за автоматици и доста от колегите тайно се надяват да не е там проблема!Така бях и аз и хич не ми се разправяше със "торкове" и скъпи ремонти,имайки предвид,че при мен беше само в начален стадий и можех да карам доста км,докато се задълбочат нещата.
След ремонта няма играене на оборотомера,сменя плавно и "мазно",ако е имало чукане/стържене преди,вече го няма....разхода е намалял и пр. и пр.
Колегата Таруно е бил безкрайно прям и откровен с Вас.Доста колеги от форума са ми писали на лични(поради темата за "торка",която написах) с подобни оплаквания и въпроси.За съжаление няма "лампа",която да светне,когато е износен.Проблема се хваща с каране.Има няколко трика с "душманско" ускоряване и намаляне на скоростта в диапазона 150-200км/ч.(прави се 7-8 пъти)Какво се случва?-Загрява се маслото в кутията и вискозитета му пада,като от своя страна хлабините в "торка" не могат да се "обират" вече от маслото и при опит за агресивно ускорение,автомата ускорява бавно без да връща предавка надолу!(пробвано е много пъти).След като изстине колата се кара пак все едно няма проблем и затова много хора си мислят,че е нещо друго(карат на къси разстояния) или доста икономично и бавно!
След ремонта изчезват "всички драми"
- serpentiny
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 20.11.2013
- Пол: Мъж
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Здравейте, колеги, ще помоля за съвет относно проблем със скоростната кутия на БМВ Е46 Компакт 320TD АВТОМАТ 
Проблемът е следният:
още от самото начало забелязах, че колата не иска да превключва предавките(зависва на едни обороти пр. 2000 или леко качва до 3000 без обаче да превключва), или го прави забавено, или просто отпускаш газта и отново натискаш и като повториш това упражнения 2-3 път зацепва и всичко тръгва без проблем, но е много неприятно. Останалите режими си ви превключва без проблем. След консултазия ми казаха, че проблема може да е от някаква вакумна мембрана или нещо такова, но досега не съм карал автоматик и не разбирам много. Ако някой колега е имал същия проблем нека да сподели и ако може да ме насочите за добри специалисти на автоматици в София (може и на ЛС), но не и някои кожодери?

Проблемът е следният:
още от самото начало забелязах, че колата не иска да превключва предавките(зависва на едни обороти пр. 2000 или леко качва до 3000 без обаче да превключва), или го прави забавено, или просто отпускаш газта и отново натискаш и като повториш това упражнения 2-3 път зацепва и всичко тръгва без проблем, но е много неприятно. Останалите режими си ви превключва без проблем. След консултазия ми казаха, че проблема може да е от някаква вакумна мембрана или нещо такова, но досега не съм карал автоматик и не разбирам много. Ако някой колега е имал същия проблем нека да сподели и ако може да ме насочите за добри специалисти на автоматици в София (може и на ЛС), но не и някои кожодери?
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Здравейте Колеги!За съжаление дойде време и аз да се включа с молба за помощ,в темата за скоростите
За около последните 4000км ,на два пъти,ми направи следната врътня колицата: Както си карам ,магистрално,с около 140-150 ,давам газ да ускоря,автомата връща предавка и започва да набира,но не изцежда докрай оборотите,а само в рамките на 500 до 1000 на оборотомера,след което се отказва и качва пак на шеста скорост! Секунда след тази ситуация,колата влиза в авариен,със зъбното колело на екрана и съобщение: transmission faulty.Не позволява на повече от втора или трета,ако не се лъжа,да се кара.Загасям,после паля пак и никъв проблем,ускорява си във всички диапазони и грешката я няма! И двата пъти го направи на магистрала,явно,когато се е загряло маслото в кутията.Колата е 2009г ,малко над 270 000км.Без дпф и кат,плюс ремап,всичко изпълнено грамотно в Маднес/275кс,570нм/.Маслото в кутията е сменявано преди близо 50 000км.Иначе си превключва нормално при други условия.Не ми изглеждат симптомите като за торк?! Грешките, които излизат след диагностика са: 4F85-Ratio Monitoring Clutch E / A0B1-input selector lever clutch switch implausible /41AA-charge air presure sensor. .....последната,едва ли има нещо общо с кутията,но??? Явно става въпрос за някво приплъзване на съединителя на 5та предавка? То е ясно,че торк ще се рециклира,масло и филтри ще се сменят,ама като чета по чужбинските,братски форуми,за соленоиди и кви ли не други сложнотии,изпаднах ,......леко в ступор
Има доста инфо в нета,като това по долу, чета като изоглавен,ама някой ако се е сблъсквал с подобна мизерия,ще бъда безкрайно благодарен и на най-краткия съвет!!!http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/148032-2004-530i-limp-mode-code-4f85.html


- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: проблем с ... скоростна кутия?
Колега не сте прочели грешки на кутията,влезте в нейния модул, иначеописаното е теб е мекатроника по принцип на нашите кутии е страшно рядко като проблем преди доста навъртяни доста км, но или е за чистене или си за смяна на соленоидни клапани.
Имай предвид, че фейсовата кутоя прави по-често мизерии с мекатроника
Имай предвид, че фейсовата кутоя прави по-често мизерии с мекатроника
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани