С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- kopi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Истинско ще сложа, не пестя за колата. В menual-а пише w30 или w40. В Чехия съм и климатът не е по различен от този в България.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Преди известно време бях писал за ''бозата'' на Шел, видях, че пак се водеше спора дали е хубаво това масло или не. Аз лично съм страшно недоволен от BMW 5w30 Long Life 04 на Шел. Мотора в горещените работи доста по-шумно. На чека за изминати не повече от 500 реални километра при умерено каране основно извън градско километрите оставащи до сменя на маслото падат с по 2000. Разхода на масло е нормален, около 300-400 гр на 1000 км в жегите и около 200 гр в по-студено време. Накрая стигнах до извода, че това масло не е за моя мотор. Старото масло не го гореше и мотора беше много по-тих. Повече няма да сложа масло на Шел.
В М Кар ми показаха и някаква графика в която дават, че при автомобил над 200 000 км (бензинов), без проблем може да се премине на масло с вискозитет 10w40 или 10w50
В М Кар ми показаха и някаква графика в която дават, че при автомобил над 200 000 км (бензинов), без проблем може да се премине на масло с вискозитет 10w40 или 10w50
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
rafa224 написа:Nedko Anev написа:За нашия климат w40
Да но оригинално го дават 5х30.
Ами да защото е най-скъпо. Реално можеш да сложиш без проблем 5W40 или 0W40.
В България имаме доста стабилни жеги , такива в Германия рядко стават, тук лятото за морето като ходиш вънка е 36-37 градуса.
5W30 поне за мен би било леко рядко. А и всичко зависи от стила на каране.
Approved oils are in SAE classes 5W-40
and 5W-30.<
Директно от user manual за е60.
Просто като отидеш в бмв ти казват 5w30 защото е по-скъпо.
За нашите дърти мотори аз мисля , че 5w40 е по-добре. Макар че моята е на 346к км и като я карах с 5w30 си го гореше , точно колкото и 5w40.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Защо в БМВ казват, че след пробег от 200-250 000 км на бензинов мотор, без проблем може да се премине на масло с вискозитет 10w40 и т.н.? Нали уж не беше хубаво да се карат с по-гъсто масло? Казаха, че нямало никакъв проблем стига маслото да е качествено (синтетика), а в момента има доста добри синтетични масла 10w40, 10w50 (което пък си е спортно) и т.н.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Защото е към края на гаранция вече след 300к колата и не ги интересува и е по-лесно да прикрият харча на масло с 10в50? Или минералка с присадки (синтетично 10в40)? Или просто е по-евтино на всеки 2-3хил км да се долива 10в40?
Нз колега... Към масло с по-висок вискозитет защо се минава... Мисля сам знаеш коя е най-честата причина... свързана е тясно с избягване да се отвори мотора.
А състезателните масла недей ги мисли, те състезателите не карат с едно масло 15-20к км.
Прочети темите за e46 m3 и e39 m5 моторите, дето до скоро ги караха да слагат 10w60... Какви са резултатите. Виж някой независими тестове... Изненадан ще останеш какво се случва с маслата с високи вискозитети карани в модерни мотори с малки механични допуски и много висока работна температура + (любимото ми) удължен интервал на смяна
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Нз колега... Към масло с по-висок вискозитет защо се минава... Мисля сам знаеш коя е най-честата причина... свързана е тясно с избягване да се отвори мотора.
А състезателните масла недей ги мисли, те състезателите не карат с едно масло 15-20к км.
Прочети темите за e46 m3 и e39 m5 моторите, дето до скоро ги караха да слагат 10w60... Какви са резултатите. Виж някой независими тестове... Изненадан ще останеш какво се случва с маслата с високи вискозитети карани в модерни мотори с малки механични допуски и много висока работна температура + (любимото ми) удължен интервал на смяна
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
CrazyElement написа:rafa224 написа:Nedko Anev написа:За нашия климат w40
Да но оригинално го дават 5х30.
Ами да защото е най-скъпо. Реално можеш да сложиш без проблем 5W40 или 0W40.
В България имаме доста стабилни жеги , такива в Германия рядко стават, тук лятото за морето като ходиш вънка е 36-37 градуса.
5W30 поне за мен би било леко рядко. А и всичко зависи от стила на каране.Approved oils are in SAE classes 5W-40
and 5W-30.<
Директно от user manual за е60.
Просто като отидеш в бмв ти казват 5w30 защото е по-скъпо.
За нашите дърти мотори аз мисля , че 5w40 е по-добре. Макар че моята е на 346к км и като я карах с 5w30 си го гореше , точно колкото и 5w40.
Като гледам при всички марки масла, 5W30 е по скъпо от 5W40 и това не е от дилър. Явно има за какво да е по скъпо, най вероятно има нещо в него което го прави по скъпо и съответно по хубаво.

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ivo_Borisov написа:CrazyElement написа:rafa224 написа:Nedko Anev написа:За нашия климат w40
Да но оригинално го дават 5х30.
Ами да защото е най-скъпо. Реално можеш да сложиш без проблем 5W40 или 0W40.
В България имаме доста стабилни жеги , такива в Германия рядко стават, тук лятото за морето като ходиш вънка е 36-37 градуса.
5W30 поне за мен би било леко рядко. А и всичко зависи от стила на каране.Approved oils are in SAE classes 5W-40
and 5W-30.<
Директно от user manual за е60.
Просто като отидеш в бмв ти казват 5w30 защото е по-скъпо.
За нашите дърти мотори аз мисля , че 5w40 е по-добре. Макар че моята е на 346к км и като я карах с 5w30 си го гореше , точно колкото и 5w40.
Като гледам при всички марки масла, 5W30 е по скъпо от 5W40 и това не е от дилър. Явно има за какво да е по скъпо, най вероятно има нещо в него което го прави по скъпо и съответно по хубаво.
Ами да си сещал за маркетинг например?
Ако се загледаш доста неща напълно еднакви са с различна цена спрямо търсенето. В Хасково дизела е 1.80 в София е 2.03 на ОМВ.
Да кажеш , че 5w30 е по-хубаво от 5w40 е типично българско изказване на принципа "щом е най-скъпо , значи е най-добре" , двете масла си отговарят на стандартите за масла SAE за вискозитет на маслото и прочие.
Разликата е коментирана един милион пъти вече в темата , и дори в книжката на BMW пише , че и двете масла са препоръчителни за нашите мотори и избора е изцяло на това , как си караш колата и къде я караш, ако си я караш нормално(както се приема , защото не си си купил феррари в крайна сметка) се препоръчва 5в30 защото е напълно достатъчно, в моя случай където колата ми не е сток и си и давам лютеници до 5000+ оборота искам да има по-добро триене когато колата дигне на 100 градуса и точка , стига сте дъвкали една и съща тема 1001 пъти.
И двете масла са еднакви добри в зависимост от това как си експлоатираш автомобила.
Ако караш нормално слагай 5в30 , ако караш агресивно слагай 5в40, дали ще ти стане нещо на колата , ако я тунинговаш и я караш агресивно и е с 5в30 ЕДВА ЛИ , но това си е въпрос на избор.
Айде поздрави.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И при 37 градуса на вън и при 0 градуса температурата на маслото в двигателя е почти една и съща. Колко пъти се дъвка тая тема и някои хора се си знаят тяхното.
ПС: На кастрол винаги е по добре 5в30 от 5в40
ПС: На кастрол винаги е по добре 5в30 от 5в40
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
А най- добре е да е истинско, а не менте! Хубаво е и в мотора да има хляб, а не да е нещо разхлопано и всички масла да са ти криви.
Sent from my F3111 using Tapatalk
Sent from my F3111 using Tapatalk
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
adovet написа:И при 37 градуса на вън и при 0 градуса температурата на маслото в двигателя е почти една и съща. Колко пъти се дъвка тая тема и някои хора се си знаят тяхното.
ПС: На кастрол винаги е по добре 5в30 от 5в40
Дам вярвай си

Няма какво да се спори от бмв си препоръчват и двете масла 5W30/5W40 ,така че което и да се сложи няма да се сбърка


vvasilev1 написа:А най- добре е да е истинско, а не менте! Хубаво е и в мотора да има хляб, а не да е нещо разхлопано и всички масла да са ти криви.
Sent from my F3111 using Tapatalk
Колкото ми гори 5w30 , толквоа ми гори и 5w40, обаче си залагам на по-гъстичкото , предпочитам да ми се вдигне малко разхода и да намали няколко коня отколкото да рискувам лятото като ходя до морето с 200+ , маслото да ми стане на вода.
https://www.youtube.com/watch?v=8tj8WTsNTiI
Ето как изглеждат двете масла при -19 съществена разлика няма , да не кажа , че изобщо дори.
Е реално единственото , което може да те спре да сложиш 5W40 , е че ще е по-гъсто при студен старт еми не е пак е същата работа от там идва само , че 40ката при по-висока температура на маслото , ще си остане по-гъсто.
5W30 е просто някакъв "идеален баланс" , така че нека един път завинаги да спре този спор всеки път някой като пита и всички да скачат с две ръце и да обясняват как 5w30 било най-хубавото масло на света " защото е най-скъпо!" .
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Пак дрънкаш глупости. Изобщо гледал ли си някога температурата на маслото в движение. Най вероятно НЕ, защото повечето диагностики нямат тази опция за дизелова Е60. Ако ти е изправна охладителната система и при 0 и при 35градуса на околната среда ще бъде доста малка разликата в температурата на маслото на двигателя
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
adovet написа:Пак дрънкаш глупости. Изобщо гледал ли си някога температурата на маслото в движение. Най вероятно НЕ, защото повечето диагностики нямат тази опция за дизелова Е60. Ако ти е изправна охладителната система и при 0 и при 35градуса на околната среда ще бъде доста малка разликата в температурата на маслото на двигателя
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
И така да е какво значение има ? Искам да сложа малко по-гъсто масло в колата ми , на която по книжка дава , че МОЖЕ?
Ти ако искаш си слагай 5w30.
Имат си плюсове и двете масла аз съм се преценил , че за моята искам да слагам това!
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В интерес на истината Е60, като моята при 36 градуса околна със скорост над 200 държи около 100 градуса на маслото, което е повече от идеално.
Имаме и коли от ВАГ дизели, като при тях нещата не стоят така. Маслото си ходи до 125 - 130 градуса.
Едно и също масло (няма да споменавам марката умишлено) 5W30 и 5W40 при един и същи мотор с изкарана картерна вентилация към атмосфера, 5W30 го гори доста по малко и миризмата му от вентилацията е много, ама много по-различна и приятна. Така че всеки да си прави изводите. За мен има защо 5W30 да е по-скъпо.
Имаме и коли от ВАГ дизели, като при тях нещата не стоят така. Маслото си ходи до 125 - 130 градуса.
Едно и също масло (няма да споменавам марката умишлено) 5W30 и 5W40 при един и същи мотор с изкарана картерна вентилация към атмосфера, 5W30 го гори доста по малко и миризмата му от вентилацията е много, ама много по-различна и приятна. Така че всеки да си прави изводите. За мен има защо 5W30 да е по-скъпо.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ivo_Borisov написа:Като гледам при всички марки масла, 5W30 е по скъпо от 5W40 и това не е от дилър. Явно има за какво да е по скъпо, най вероятно има нещо в него което го прави по скъпо и съответно по хубаво.
Не бе, колега, аз и ти сме будали, хората са ти изписали 68 страници тема как да се спестят 17 лева на смяна, но ти си жертва на маркетинговия отдел на БМВ и международния маслен картел



- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Според мен маслото не трябва да се сменя никога, а при необходимост от доливане е препоръчително да се ползва олио от фритюрник на макдоналдс. Така мирише много приятно. На гъстота при цитирам "жобкане" до 437км/ч е със стайна температура при -70 околна, много е мазно и не губи свойства. Вие ако все пак решите може да вземете и по спецификация от KFC, ама там олиото е вмирисано и на къси отсечки от 0 до 300та става на оцет.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани