Oil catch can
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Oil catch can
Здравейте.
Гледам по групите във фейсбук слагат такива кеч кенове на м57.
Има ли смисъл от тази работа според вас на дизелов двигател ?
Реално колата си има оригинално от завода такъв маслен сепаратор, но защо го махат и слагат на негово място планка с маркучи към кеч кена ?
Поздрави!
Гледам по групите във фейсбук слагат такива кеч кенове на м57.
Има ли смисъл от тази работа според вас на дизелов двигател ?
Реално колата си има оригинално от завода такъв маслен сепаратор, но защо го махат и слагат на негово място планка с маркучи към кеч кена ?
Поздрави!
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Oil catch can
Брат ми сложи такова нещо на неговата кола, защото имаше съмнения относно дали сепаратора не пропуска някакво количество масло все пак и по този начин да си цапа излишно дпф-а. Но не е махал оригиналния сепаратор. Не съм на 100% сигурен за какви км ставаше дума(май 1000), но в кеча имаше около 20-30 мл масло някъде. Това ще рече 200-300 мл загуба на масло от пропуска на оригиналната инсталация. Сменен е клапана с оригинален преди време(година-две). Но нека и други колеги се изкажат кой по какви причини го слага и кормят ли оригиналния клапан за картерната вентилация.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
Kurtov написа:Здравейте.
Гледам по групите във фейсбук слагат такива кеч кенове на м57.
Има ли смисъл от тази работа според вас на дизелов двигател ?
Реално колата си има оригинално от завода такъв маслен сепаратор, но защо го махат и слагат на негово място планка с маркучи към кеч кена ?
Поздрави!
Махат го защото цялата всмукателна система е в гняс. Това с кеч-кеновете е напълно излишно. Маха се цялото тяло на клапана. Планките са по точен размер за да се ползва оригиналната гарнитурка и болтчетата. От коляното маркуч се пуска назад при скоростите (газовете да излизат атмосферно), тапи се входа към въздуховода на турбото и толкова.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Като сложиш тази планка, после какво? Пускаш един маркуч към асфалта ли? Тез варианти с планки и кеч-кен са за силно тунинговани коли, избучени за рейсинг. Отделно, особено на 3-er , няма кой знае колко място в коша за нормално голям кеч-кен...
Според мен, ако караш нормална кола и има проблем, просто се сменя клапана и се слага нов филтър. Ако слагаш VORTEX сепаратор, вместо филтър на кола с много пробег ще си хвърля масло от там понеже не е много ефективен. Филтърът се води по-добър вариант за коли с по-висок пробег. Но трябва да се сменя често на 15-20 хил км. - т.е. всяка смяна на въздушния филтър. Маслото също на 10 хил. км. макс., за да не прави нагари.
Според мен, ако караш нормална кола и има проблем, просто се сменя клапана и се слага нов филтър. Ако слагаш VORTEX сепаратор, вместо филтър на кола с много пробег ще си хвърля масло от там понеже не е много ефективен. Филтърът се води по-добър вариант за коли с по-висок пробег. Но трябва да се сменя често на 15-20 хил км. - т.е. всяка смяна на въздушния филтър. Маслото също на 10 хил. км. макс., за да не прави нагари.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
Точно така, пускам един маркуч към асфалта. При атмосферно вентилиране оттам няма да плюе масло и всмукателната система ще бъде чиста. Само без доводи колко полезна за мотора е принудителната картерна вентилация. Екология, нищо повече. И мазало във всмукателната система.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Просто ще пуши и мирише и ще вкарва миризма в купето. Според мен си сложи един нов филтърен елемент в клапана (ако си със сепаратор го махни), почисти системата ако има нужда и карай с хубави масла. Сменяваш маслото на 8 000 км., филтърния елемент на всеки две смени на масло, заедно с въздушния филтър (16000 км.) и няма да имаш проблеми. Самия клапан се сменя на 60 000 км.
Между другото:
Всмукателната система става в гняс, не заради този клапан, ако не е тоталка, а заради EGR-а. След затапване, се появява грешка. Някакъв сензор очаква да мери пушека му. Мисля, че може да се байпасира софтуерно.
Между другото:
Всмукателната система става в гняс, не заради този клапан, ако не е тоталка, а заради EGR-а. След затапване, се появява грешка. Някакъв сензор очаква да мери пушека му. Мисля, че може да се байпасира софтуерно.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
Първо - не става дума за мен, дизели като лични автомобили не карам. Колегата автор на темата пита защо някои махат клапаните, аз се постарах да му отговоря. Също и да обясня пълното безсмислие на т.н. кеч-кен, след като при липсата на оригиналния клапан и поставен кеч-танк не можеш да върнеш газовете обратно във всмукателя, по обясними причини...
Ще вкарва мирис в купето само ако не се позиционира маркуча където трябва.
Ако мотора има износване и картерните газове са много (както са повечето дизелови коптори в БГ на тези години), и всеки месец да сменяш сепаратори - файдата е никаква, все ще клепе всмукателната система. Също и харча на масло оттук става доста осезаем. Да не говорим че дори на изправен мотор тая система с мембрана не е на 100% ефективна при задържане на маслото.
И не, не е само заради саждите от ЕГР-а. Под думата "гняс" имах предвид чудесния микс от масло и сажди. Всеки с тия дизелаци на незнайни км знае за какво иде реч сваляйки колектора си.
Както и да е, всеки може сам да преценява как да процедира с колата си.
Ще вкарва мирис в купето само ако не се позиционира маркуча където трябва.
Ако мотора има износване и картерните газове са много (както са повечето дизелови коптори в БГ на тези години), и всеки месец да сменяш сепаратори - файдата е никаква, все ще клепе всмукателната система. Също и харча на масло оттук става доста осезаем. Да не говорим че дори на изправен мотор тая система с мембрана не е на 100% ефективна при задържане на маслото.
И не, не е само заради саждите от ЕГР-а. Под думата "гняс" имах предвид чудесния микс от масло и сажди. Всеки с тия дизелаци на незнайни км знае за какво иде реч сваляйки колектора си.
Както и да е, всеки може сам да преценява как да процедира с колата си.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Тъй-тъй, ама не е баш тъй:
1. Темата е за М57
2. Налягането на картерните газове на дизелите винаги е било и ще бъде по-високо от това на бензините, по нормални за дизелите причини
3. Газовете от Кеч-кенът може да се вкарат в колектора, защото кеч-кенът има изход.
4. Бензините също имат филтър на картерните газове. Под колектора обикновено. Сменяш го редовно и няма гняс.
5. Миризмата от маркуча - пробвай, може да имаш късмет.
1. Темата е за М57
2. Налягането на картерните газове на дизелите винаги е било и ще бъде по-високо от това на бензините, по нормални за дизелите причини
3. Газовете от Кеч-кенът може да се вкарат в колектора, защото кеч-кенът има изход.
4. Бензините също имат филтър на картерните газове. Под колектора обикновено. Сменяш го редовно и няма гняс.
5. Миризмата от маркуча - пробвай, може да имаш късмет.

- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
Добре, тъй...
1. Много добре знам за кой мотор е темата.
2. Това е така. И какво от това?
3. Много добре знам какво представлява тая глупост, пробвал съм неведнъж. Естествено че има вход и изход. Хайде свали оригиналния клапан, сложи планка с тръбичка, сложи кеч кен и от изхода на кеч кена вкарай газовете отново в турбо пътя. Успех с резултата. Замислял ли си се без клапан-мембраната какво ще се получи?
4. Тука направо ме светна, верно ли и бензините имат филтър?
То добре, ама не е баш филтър, а циклонен маслоотделител. И да го сменяш редовно, пак всмукателния колектор ти е постоянно омазан, особено след по-яко каране. Дросел, стъпков мотор също. Да не гововорим за кондензата през зимата.
5. Не че съм пробвал, правил съм го на всичките си коли и продължавам да го правя.
1. Много добре знам за кой мотор е темата.
2. Това е така. И какво от това?
3. Много добре знам какво представлява тая глупост, пробвал съм неведнъж. Естествено че има вход и изход. Хайде свали оригиналния клапан, сложи планка с тръбичка, сложи кеч кен и от изхода на кеч кена вкарай газовете отново в турбо пътя. Успех с резултата. Замислял ли си се без клапан-мембраната какво ще се получи?
4. Тука направо ме светна, верно ли и бензините имат филтър?

5. Не че съм пробвал, правил съм го на всичките си коли и продължавам да го правя.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Има си и с филтър и това дето му казваш циклонен маслоотделител. И при дизелите има с единия и с другия вариант. За M57 и M47 конкретно ги има и двата варианта и може да караш и с единия и с другия вариант.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
SpeedyMan написа:Има си и с филтър и това дето му казваш циклонен маслоотделител. И при дизелите има с единия и с другия вариант. За M57 и M47 конкретно ги има и двата варианта и може да караш и с единия и с другия вариант.
Извинявай, но при бензиново БМВ такъв филтър в буквалния смисъл няма...Посочи ми кой бензинов мотор го има това - филтър като това "кече" от ранните М47 и М57. Тоя разговор го водихме веднъж, ама ти си знаеш своето.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Преди време гледах, за М52, че се сменя едно филтърче, не е баш киче:
https://www.autodoc.bg/meyle/2121017
https://www.autodoc.bg/meyle/2121017
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна The Heartlistener на 22 Юли 2025, 21:49, променена общо 1 път
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Oil catch can
Просто се продава с филтър този вариант, ето и тук:
https://www.onlinecarparts.co.uk/meyle-2121017.html
https://www.onlinecarparts.co.uk/meyle-2121017.html
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Oil catch can
Това е по-ранния вариант на клапана за M52, свалял съм ги, чупил съм ги, но такъв филтър вътре не е имало. Това е неразглобяема част като изключим капачката на мембраната, но и там не се практикува замяна защото лесно се чупи и разхерметизира. Само за Meyle дават подобни снимки на някакъв си филтър до клапана. Това е просто грешка, никъде в нет-а няма подобно нещо. Необосновано е и от технологична гледна точка - картерните газове при бензина съдържат много вода (водни пари). Такова нещо вътре през зимата ще замръзне на 100% с всичките последствия от това.
Аз спирам дотук, достатъчно се отклонихме от темата.
Аз спирам дотук, достатъчно се отклонихме от темата.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани