530д Проблем с дюзи?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- restart
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 10.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 535d e60, 320cd
530д Проблем с дюзи?
Колеги, имам питане.Колата е 530д 218хп, днес при закачане с INPA по друг повод, погледнахме стойностите на дюзите и бяха фрапиращи. 5 от 6 дюзи с вариращи от -5 до +4 стойности, колата върви добре и не пуши, беше на 40 градуса на антифриз при теста, въпроса ми е понеже извади и дебитомера като грешка, възможно ли е от него да се бъркат стойностите на дюзите или проблема е наистина сериозен?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 530д Проблем с дюзи?
Наистина е сериозно. Това, което гледате не са така наречените дюзи, но е свързано или с лошо работеща дюза/и и/или ниска компресия.
- geHkaTa
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 3.06.2012
- Местоположение: Ботевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 LCI
Re: 530д Проблем с дюзи?
Започнете с измерване на компресия Ако там всичко е наред дюзи 2ра ръка - 150-200лв. Рециклирани в завод на Бош около 500.
Нови никои не пита
Но започни от най евтината проверка компресия.
Нервен и комплексиран!
Нови никои не пита

Но започни от най евтината проверка компресия.
Нервен и комплексиран!
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: 530д Проблем с дюзи?
restart написа:Колеги, имам питане.Колата е 530д 218хп, днес при закачане с INPA по друг повод, погледнахме стойностите на дюзите и бяха фрапиращи. 5 от 6 дюзи с вариращи от -5 до +4 стойности, колата върви добре и не пуши, беше на 40 градуса на антифриз при теста, въпроса ми е понеже извади и дебитомера като грешка, възможно ли е от него да се бъркат стойностите на дюзите или проблема е наистина сериозен?
Колега - съвет : не карай така колата въобще ! Може да има доста сериозни последици .
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 530д Проблем с дюзи?
Ако имаш възможност и условия направи теста с колбите да се ориентираш дали това са правдоподобни стойности. И наистина е добре да спреш колата, ако тези числа са верни. Може буквално да унищожиш двигателя.
- restart
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 10.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 535d e60, 320cd
Re: 530д Проблем с дюзи?
Точно това е проблема, колеги, че съм в друг град по работа и ми се налагат поне 1000 км обикаляне с колата преди да успея да работя по нея.Възможноавка ли е дебитомер да ебава стойностите?Позамръзнала нафта?Да сложа ли една добавка да не умре докато я прибера?
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 530д Проблем с дюзи?
Ще имаш записана грешка за прекалено големи корекции на дюзите, ако нямаш и колата работи равномерно не трябва да се вярва непременно на показанията на програмата.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- restart
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 10.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 535d e60, 320cd
Re: 530д Проблем с дюзи?
Нямах конкретна грешка за тях, колата на място държи една идея по ниски обороти, но винаги е била така, не мисля, че е от тях, всичко друго е добре, няма тресене, проблеми при палене, пушене и т.н.Добавката или бензина добра идея ли е в моето положение?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 530д Проблем с дюзи?
Добавка към дизеловото гориво винаги е добра идея, като се има предвид качеството му в БГ. Но ефекта няма да е моментален - ще трябва тези 1000км, които си предвидил да ги изкараш, за да наблюдаваш положителен ефект върху дюзите. А и най-вероятно те са с текущите корекции от доста време насам, тъй че... никой не може да каже дали нещо ще се счупи скоро, или първо ще има съпътстващи симптоми като тресене или друг подобен.
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: 530д Проблем с дюзи?
Искам да кажа за един случай пак с 530д само че 193 к.с.
Всеки казва проблемни дюзи с абсолютно завишени стойности , рециклаж на 6-те броя !!
Колата пали върви , само че имаше едно чукане на аванс и черен пушек от време на време...
Оказа се че имала пауър бокс !! След премахването и слагането на нов дебитомер , дюзите бяха вече перфе и колата няма грижи
Трябва да я прегледа някой , който си разбира и задължително диагностика в движение , макар че ако майстора не е много навътре с нещата пак не може да разбере
Всеки казва проблемни дюзи с абсолютно завишени стойности , рециклаж на 6-те броя !!
Колата пали върви , само че имаше едно чукане на аванс и черен пушек от време на време...
Оказа се че имала пауър бокс !! След премахването и слагането на нов дебитомер , дюзите бяха вече перфе и колата няма грижи

Трябва да я прегледа някой , който си разбира и задължително диагностика в движение , макар че ако майстора не е много навътре с нещата пак не може да разбере


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 530д Проблем с дюзи?
Dirty M5 driveR написа:Ако имаш възможност и условия направи теста с колбите да се ориентираш дали това са правдоподобни стойности. И наистина е добре да спреш колата, ако тези числа са верни. Може буквално да унищожиш двигателя.
Ако има проблем с компресията, няма да види нищо съществено с колбите, но наистина е едно добро начало за уточняване на проблема.
Интересно ми е колегите, които ти дават идея да караш колата, слагаш добавки и т.н. дали ще ти покрият разходите от това:

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 530д Проблем с дюзи?
Колегата пита за съвет. Ти какво предлагаш да му кажем, като така или иначе няма възможност да спре колата? Снимката, която си постнал показва един чест проблем при дизеловите двигатели - буталата се пукат около ръбовете на горивната камера. Аз лично съм гледал разпечатка от проверка на дюзи на стенд! и нищо не подсказваше за подобен проблем (в неговия случай идентично спукване на бутало). В последствие собственикът разбра, че май май двигателя е бил прегряван преди известно време. 

Re: 530д Проблем с дюзи?
restart написа:Колеги, имам питане.Колата е 530д 218хп, днес при закачане с INPA по друг повод, погледнахме стойностите на дюзите и бяха фрапиращи. 5 от 6 дюзи с вариращи от -5 до +4 стойности, колата върви добре и не пуши, беше на 40 градуса на антифриз при теста, въпроса ми е понеже извади и дебитомера като грешка, възможно ли е от него да се бъркат стойностите на дюзите или проблема е наистина сериозен?
по - скоро програмата е в гъза....не мога да си представя, че колата си върви нормално, няма никакви проблеми и всичките 5 от 6 дюзи не са наред...
- restart
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 10.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 535d e60, 320cd
Re: 530д Проблем с дюзи?
Колата е в сервиз вече.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: 530д Проблем с дюзи?
Ще си поволя да ползвам темата на колегата да си задам и аз въпроса, тъй като проблема ми е почти същия. Колата е 530d 218к.с. с ремап от 20000км. - тогава карах и дюзите на ултразук.
От няколко дена след като запаля, мотора започва да притриса за около ~5 сек. след което притрисането изчезва. За време в което тресе от ауспугха изкарва страшен сив дим - знам, че това е симптом за дюзи. Проверих и за изгорели свещи - няма записани грешки. На ИНПА-та погледнах корекциите при 60 градуса на мотора - дюза 4 беше с +3, а дюза 5 явно компенсираше :
На следващия ден пак погледнах корекциите, но на 90градуса - на дюза 4 беше +0,5 :
Края на седмицата ще закарам дюза 4 на ремонт, но се чудя за останалите и главно за дюза 5 дали не трябва я занеса да я видят и нея?
При положение, че на загрял мотор корекциите са ОК смятате ли, че мога да я карам още няколко дена... днес ще сипя добавка?
От няколко дена след като запаля, мотора започва да притриса за около ~5 сек. след което притрисането изчезва. За време в което тресе от ауспугха изкарва страшен сив дим - знам, че това е симптом за дюзи. Проверих и за изгорели свещи - няма записани грешки. На ИНПА-та погледнах корекциите при 60 градуса на мотора - дюза 4 беше с +3, а дюза 5 явно компенсираше :
На следващия ден пак погледнах корекциите, но на 90градуса - на дюза 4 беше +0,5 :
Края на седмицата ще закарам дюза 4 на ремонт, но се чудя за останалите и главно за дюза 5 дали не трябва я занеса да я видят и нея?
При положение, че на загрял мотор корекциите са ОК смятате ли, че мога да я карам още няколко дена... днес ще сипя добавка?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани