Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... проблеми?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.10.2012
Пол: Мъж

Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... проблеми?

Мнение от hus7la » 14 Окт 2012, 12:07

Колеги, както се вижда и от заглавието на темата, стоя пред следната дилема...

Поради една или друга причина се очертава моето Е60 (530D '04) да изкара зимните месеци в гараж... и хич да не е, това ще са около 4+ месеца без движение. Колкото и да няма консумация, в студа акумулатора сигурно ще замине в първия месец, месец и половина. За да не се случва това имам намерение да го сваля от автомобила и да го върна обратно на пролет. Тук идва и самата дилема. От доста места чух (към момента нищо с конкретни факти и доказателства), че тези автомобили не било никак хубаво да остават без ток (да им се свалят акумулаторите) за по-дълго време. Защо? никой не ти казва...

Конкретния въпрос, който искам да задам на аудиторията тук е: Какво точно ще се случи, ако сваля акумулатора от E60-ката за няколко месеца и после го върна обратно?

Бих желал, някой напълно запознат с това нещо да ми каже - "пич... ако свалиш акумулатора от Е60-ката за няколко месеца, ще й се случи това, това, това и това... което никак, ама никак е добре за този автомобил!" или "пич... това дето си го чул са просто ала бала за лека нощ, защото така, така, така и така... сваляй акумулатора и не го мисли"

Конкретни факти и аргументи ми трябват колеги.. това е всичко ;)

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от Top Gun Maverick » 14 Окт 2012, 16:58

Колега, ще ме извиняваш ако мнението не е точно това, което ти трябва, но все пак може и да ти е от полза. Това нещо с акумулатора битува за мнОООООго модели, не само за Е60. Не само за БМВ, а за каквото се сетиш, що е направено сравнително скоро. За БГ стандартите разбирай в последните 10 години. Аз обаче досега не съм видял лично проблеми от тези неща, а съм оставял бая коли без акумулатор за дълго време. Същото правят и много търговци на автомобили. Ако така се създаваха някакви проблеми, то всички щяхме да ги виждаме когато ходим да гледаме коли, а те си палят и всичко си тръгва както трябва. Може да се загубят някои настройки, но това далеч не влиза в графата с проблемите. Има нещо друго обаче. Самото откачане на акумулатора може да създаде проблеми. Много е важно в каква последователност ще извадиш клемите и после как ще ги сложиш, че при неправилното слагане на минус и плюс може бая искри да похвърчат и оттам вече да се създаде проблем.
Според мен помисли по-скоро за самото място където ще стои колата за тези 4+ месеца, понеже самото стоене може да създаде проблеми ако е прекалено студено и особено влажно. Ако някой колега има опит с тези неща, то по-добре за тях да ти даде акъл, иначе с махането и слагането на акумулатора ако спазваш последователността на клемите, то най-много да запишеш някоя грешка, но нищо повече.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от michev » 14 Окт 2012, 17:12

Хубав акумулатор за 4 месеца няма какво да му стане, та не виждам смисъл да го откачаш.Без да съм наясно с с Е60, но съдейки по опита с други коли, няма да имаш проблеми да го свалиш.
only rear wheel drive

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от memorex » 14 Окт 2012, 17:31

Имаше дискусия по този повод само потърси

It the car is to be laid up and out of use for MORE THAN THREE MONTHS :

1. Wash the body and the underside, clean the exterior and finally wax the paint and chrome-plated parts. Clean rubber seals on lids and doors and rub them with talcum or glycerin. If necessary have the uncercoating checked or repaired in accordance with BMW factory reccomendations.

2. Change the engine oil and replace the oil filter element while the engine is at normal operating temperature. As an additional anti-corrosion measure, a corrosion inhibitor can be added to the engine oil as specified by the supplier.

3. Check the coolant level and concentration, top up if necessary.

4. Check acid level in battery cells and top up with distilled water if necessary.

5. Drain the windshield washer fluid tank and lines.

6. The fuel tank should be filled, to prevent condensate.

7. Increase tyre pressures to 60 psi (4 bar)

Immediately before the car is taken out of use, the foot brake and the parking brake should be applied while driving until warm so that the pads and linings are dry and the brake discs and drums will not corode.

Store the car in a dry, well-ventilated space. Engage reverse gear. Do not apply the parking brake. If necessary, chock a wheel to prevent rolling.

Disconnect the negative lead from the battery. If there is a risk of freezing, remove the battery and store it in a warmer place. The battery must be recharged at least every 3 months or it will become unsuitable for further use.

The air conditioning must be run briefly at least once a month at an ambient temperature of at least 41 deg F (5 deg C). This is particualrly important in the cold season of the year, or else the compressor shaft seals may dry out and permit refrigerant to leak. The engine should run for this purpose until it reaches its normal operating temperature coolant thermometer needle approximately midway between the two colored zones). This will avoid condensate formation and the risk of internal engine corrosion. If the car is not equipped with air conditioning, do not run the engine during the storage period.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от toni » 14 Окт 2012, 21:17

michev написа:Хубав акумулатор за 4 месеца няма какво да му стане, та не виждам смисъл да го откачаш.Без да съм наясно с с Е60, но съдейки по опита с други коли, няма да имаш проблеми да го свалиш.


Точно обратното е за Е60, ако не се кара повече време примерно 2-3 месеца пиши го изтощен акумулатора, абсолютно признат проблем при модела. Но от друга страна не знам точно какво може да се случи ако е свален толкова време. Моята е била с откачен акумулатор 2 седмици и после всичко си е наред. трябва да се провери какво казват БМВ за по-дълъг престой, но ако си оставиш акумулатора и той се изтощи на 3-я месец, пак колата си остава без ток.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от Emooo » 14 Окт 2012, 21:28

Самата идея че някой може да произведе автомобил, които да му стане нещо без акумулатор е абсурдна. Както казва колегата само внимавай с разкачването на клемите на акумулатора.
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от jordanpar » 14 Окт 2012, 21:40

Нищо няма да стане фатално.Сваляш първо минус после плюс,после при свързване обратно.Преди да го закачиш напролет го зареди един пълен цикъл.След като го свържеш не пали веднага,изчакай пет минути,после пет на контакт и пали.
Проблем за ел. състоянието няма да има.Мен биха ме притеснили течности,окачване,гуми и хидравлика стоящи толкова време без да мръдне колата!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от RuM6n » 14 Окт 2012, 21:49

Купи си "умно" зарядно и го закачи да зарежда без да свяляш акумулатора от колата и без да го рзкачаш респективно. То симулура каране на колата , тоест зарежда и разрежда акулулатора по програма. Аз правя така на Х5-цата. В момента вече 3 месеца стои в гаража. След това само разкачаш зарядното и палиш без проблеми. Това зарядно прилича по скоро на зарядно за лаптоп и няма нищо общо с тези от 20лв по големите хипермаркети.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530d

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от Herdim » 15 Окт 2012, 8:26

RuM6n, каква марка/модел е това зарядно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от RuM6n » 15 Окт 2012, 21:42

Колега сега не съм в БГ. Връщам се до седмица и ще ти кажа тогава. Купих го през нета от Англия. Мисля, че беше или 130лв или 130 еуро, не знам не се сещам сега. Но нямам грижи с акумолатора, метода е изпитан и работи без грешка.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от ///M_Martin » 15 Окт 2012, 22:26

скоро ползвах такова и е много тарикатско-голямо е точно колкото батерия на лаптоп с няколко светлинни индикатори и само зарежда/разрежда понеже не беше мое ще го проверя и ще пиша за цена ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.10.2012
Пол: Мъж

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от hus7la » 15 Окт 2012, 22:43

martin_g60 написа:скоро ползвах такова и е много тарикатско


Мен пък ми е интересно тази "джаджа" забита в контакта за 4 месеца дали няма риск да сдаде багажа (токов удар или друг проблем по веригата примерно), което от своя страна отново да доведе до края на един закачен към автомобила акумулатор. Може и да греша, но - зима, закрит гараж, около 2-3-5-10 (градуса в по-студените дни), зарядно забито в нон-стоп в ел. мрежа, никаква гаранция за отсъствие на токови удари, период от 3-4-5 месеца... не знам..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от stankata777 » 15 Окт 2012, 23:28

Няколко теми по надолу - http://www.amazon.com/BMW-Advanced-Batt ... B0016BRA3M
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от ///M_Martin » 16 Окт 2012, 23:21

hus7la написа:
martin_g60 написа:скоро ползвах такова и е много тарикатско


Мен пък ми е интересно тази "джаджа" забита в контакта за 4 месеца дали няма риск да сдаде багажа (токов удар или друг проблем по веригата примерно), което от своя страна отново да доведе до края на един закачен към автомобила акумулатор. Може и да греша, но - зима, закрит гараж, около 2-3-5-10 (градуса в по-студените дни), зарядно забито в нон-стоп в ел. мрежа, никаква гаранция за отсъствие на токови удари, период от 3-4-5 месеца... не знам..

оооо това не е направено да работи нон стоп поради факта че е зарядно за акумулатор а не източник на ток за 4 месеца :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: Сваляне акумулатора на Е60 през зимните месеци... пробле

Мнение от RuM6n » 17 Окт 2012, 20:26

martin_g60 написа:
hus7la написа:
martin_g60 написа:скоро ползвах такова и е много тарикатско


Мен пък ми е интересно тази "джаджа" забита в контакта за 4 месеца дали няма риск да сдаде багажа (токов удар или друг проблем по веригата примерно), което от своя страна отново да доведе до края на един закачен към автомобила акумулатор. Може и да греша, но - зима, закрит гараж, около 2-3-5-10 (градуса в по-студените дни), зарядно забито в нон-стоп в ел. мрежа, никаква гаранция за отсъствие на токови удари, период от 3-4-5 месеца... не знам..

оооо това не е направено да работи нон стоп поради факта че е зарядно за акумулатор а не източник на ток за 4 месеца :mhihi:

Аз писах по горе, че метода е изпитан и работи 4 месеца без проблем и има защита против токови удари.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook