Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от Emooo » 06 Мар 2011, 13:14

Здравейте,

оглеждам автомобил е60 525д който да закупя. Забелязах че след запалване има вибрации и тресене в купето за 5 сек след запалване и след това изчезват, двигателя не променя оборотите при това тресене. Прегледах вече форума за подобни неща и има подобни теми но в тях се говори за постоянно тресене в ниски обороти при мене случая не е такъв, защото тресенето не е постоянно. Вибрациите изчезват след няколко секунди. Някой има ли идея дали това е сериозоен проблем?

Благодаря.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от da6ip » 06 Мар 2011, 15:31

По ред на финансовата значимост на проблема:

1. Кофти нафта може би?

2. Изгорели подгревни свещи, от 25 до 45 лв/брой
3. Изгоряло реле за захранване на тези свещи, 175-226 лв. ОЕМ
4. Смяната на свещи и реле включва труд за около 100 лв и уплътнения на всмукателния колектор за около 70 лв.
Имах точно същите симптоми, и се оказа че релето и 1 свещ са за смяна.
=> Това не трябва да те притеснява, тъй като на всяко Е60 дизел на 5-6 години свещите и много често и релето трябва да се сменят. това си е консуматив. и да е наред колата сега, със сигурност това ще излезе след година (освен ако вече не са сменени от предишния собственик).

5. Евентуално някоя дюза прави проблем. Това е най-скъпия проблем. Там си е играчка и правилната диагноза.

Най-добре закарай колата на диагностика, и ако 6-те свещи дават грешка (=изгоряло реле), то проблемът е ясен.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от @ndro » 06 Мар 2011, 18:38

доста изчерпателно описание на вероятните проблеми :yes:
и при мен се е случвало няколко пъти, когато не съм я карал 3-4 дни на минусови температури.
аз залагам на кофти нафта като най-малкото зло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от badjo E60 » 06 Мар 2011, 18:42

Проблема само сутрин на първо палене ли е :?: :idea:
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от Emooo » 06 Мар 2011, 19:39

Като запалих на студен двигател не съм обърнал внимание дали тресе, след като карах малко и двигателя загря, спрях и запалих отново и тогава ми направи впечатление. Така че може би не е от подгряването. Забелязах че има омасляване от уплътненията на колектора - във форума пише доста по въпроса, така че там е ясно защо и как се оправя но възможно ли е да вибрациите да са свързани с това. Примерно блокирала клапа не се отваря и създава налягане и т.н. Колата е на 108 хил км. реални.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от adovet » 06 Мар 2011, 19:53

Не е от свещите. На мене така ми тресе понякога когато е доста студено, а и по трудно пали. Но си знам че една от свещите ми не работи изобщо. Запали ли после го няма проблема - пали си на половин оборот. При тебе може да е дюза, лошо гориво, или нещо друго. Диагностика прави ли? Ако е дюза там ще си покаже.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от da6ip » 06 Мар 2011, 20:20

Emooo написа:Като запалих на студен двигател не съм обърнал внимание дали тресе, след като карах малко и двигателя загря, спрях и запалих отново и тогава ми направи впечатление. Така че може би не е от подгряването. Забелязах че има омасляване от уплътненията на колектора - във форума пише доста по въпроса, така че там е ясно защо и как се оправя но възможно ли е да вибрациите да са свързани с това. Примерно блокирала клапа не се отваря и създава налягане и т.н. Колата е на 108 хил км. реални.


блокирала клапа не може да е.

доколко отчетливо е това тресене? при мен като не работеха и 6-те свещи и двигателя тресеше яко, все едно работи на 2 цилиндъра примерно. ако е по-незначително тресене вече почти влиза в графата "случайни ефекти"? но щом е загряла преди това, значи не са свещи.

възможно е да е кофти горивото наистина, както и нещо със горивния филтър да не е наред.

виж я на диагностика най-добре и в зависимост какво покаже можем да гадаем по-нататък...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от Emooo » 06 Мар 2011, 20:23

Ами диагностика не правих и знам че е рисково така да я взимам тая кола но поемам този риск след като я взема ще и направя диагностика и ако има проблем ще го оправям за моя сметка. Колко страшно е да е дюза? Сложен и скъп ли е ремонта?

da6ip вибрациите не са много силни и са за кратко след запалването (3 - 5 сек) след това работи перфектно без никакви подозрителни шумове. След като я взема и налея ново гориво ще следя дали ще изчезне. Явно трябва да мине през диагностика. Благодаря все пак за съветите.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от badjo E60 » 07 Мар 2011, 19:23

Emooo написа:Ами диагностика не правих и знам че е рисково така да я взимам тая кола но поемам този риск след като я взема ще и направя диагностика и ако има проблем ще го оправям за моя сметка. Колко страшно е да е дюза? Сложен и скъп ли е ремонта?

da6ip вибрациите не са много силни и са за кратко след запалването (3 - 5 сек) след това работи перфектно без никакви подозрителни шумове. След като я взема и налея ново гориво ще следя дали ще изчезне. Явно трябва да мине през диагностика. Благодаря все пак за съветите.

Ето моето скромно мнение.За дюзите 980 лв.бройката,тази цена ми дадоха в ЕМКАР. За разтрисането аз имах подобен проблем но само в много студено време и много рядко сутрин при първо палене.Проблема беше в свещите всички си бяха заминали защото ми бяха изпуснали гумичките на колектора и се бяха омаслили свещите ,те са точно под колектора.Сега съм с нов колектор и нови свещи проблема вече го няма.Не съм превърженик на премахване на колектора и слагането на тапи.Имам приятели който направиха това и сега съжаляват, на дино тест колите им са със значително намалена мощност .А при мен след смяната на колектора колата ми върви доста по добре.
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от Emooo » 07 Мар 2011, 20:15

Какво имаш предвид под сменен колектор? Нови клапи или цялата пластмаса? За първи път чувам, че има проблеми след слагане на тапи на мястото на пеперудите. Останах с впечатлението че има консенсус за това че е безопасно да се махат. Кажи нещо повече какви проблеми се появяват. Също така бих искал да знам колко е струвала подмяната на колектора. Благодаря.
Tool - Fear Inoculum

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 23.02.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW-Е60 525D
Мечтае да кара: BMW-Е60 525D
Детайли за колата: БМВ не е автомобил а начин на живот!

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от gunman-BMW » 07 Мар 2011, 21:03

За лекото тресене при запалване и аз съм склонен да заложа на лошата нафта,след като смених горивото и сложих добавка дори и при студено време пали много добре.Когато запалиш автомобила менят ли ти се оборотите преди да заработи нормално.
Съдбата обича смелите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от badjo E60 » 07 Мар 2011, 22:24

Emooo написа:Какво имаш предвид под сменен колектор? Нови клапи или цялата пластмаса? За първи път чувам, че има проблеми след слагане на тапи на мястото на пеперудите. Останах с впечатлението че има консенсус за това че е безопасно да се махат. Кажи нещо повече какви проблеми се появяват. Също така бих искал да знам колко е струвала подмяната на колектора. Благодаря.

Колектора ми го взеха от Русе кар. Ползвахме отстъпката на един приятел излезе ми 860 лева и 130 за труд а свещите на 35лева бройката.Не съм казал че с тапи ще имаш проблеми.Мотора ще си е ОК.Просто колата ще ти бъде леко скопена.
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от @ndro » 07 Мар 2011, 22:41

badjo E60 написа:Не съм казал че с тапи ще имаш проблеми.Мотора ще си е ОК.Просто колата ще ти бъде леко скопена.

колега ела да видиш мойта колко е скопена :smoke:
и един бърз въпрос: кое точно ще я скопи след махането на клапите? ама искам да се обясни в детайли :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от da6ip » 07 Мар 2011, 23:11

@ndro написа:и един бърз въпрос: кое точно ще я скопи след махането на клапите? ама искам да се обясни в детайли :mhihi:

+1 за пръв път чувам за скопяване без клапите :wave:
badjo, a провериха ли и релето на свещите дали работи?
иначе при някои коли теча се оправя и само със смяна на уплътненията, мисля че само 2006-та и по-късно се налага да се смени целия колектор. да не тръгнете всички да сменяте колектори :mhihi:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Вибрации/Тресене веднага след запалване за 5 сек

Мнение от badjo E60 » 08 Мар 2011, 11:30

Казвам това което са ми казали майсторите и това което съм видял при познати.Намалява въздушния поток,променя се работата.При мен се сменя целия колектор.Не съм се хвърлил в първия сервиз след като разбрах за проблема,разпитвах много имам и познат в Австрия който работи в БМВ и ми каза същото.Това не значи че отхвърлям варианта с тапите ,но аз предпочитам всичко да си е както е замислено първоначално по автомобила.Определено колата ми върви доста по добре от преди.А на мой познат колата трито литра на дино тест преди ремонта 216 след ремонта 209 коня.
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook