DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- snooperchi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540iX
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
brabusbg написа:Exclusive89 написа:https://www.xhpflashtool.com/
https://www.facebook.com/xhpflashtool/
Благодаря!snooperchi написа:BorislavB написа: Изчезна за сега дори приритването от 2ра към 1ва след спиране на място. Както и задържането от 2ра към 3та. За толкова километри, никога не е имало проблем с играене на обороти. Очаквам поне нещо да се случи, каквото и да е, дори дребно, за да я смъкна и обслужа от - до. Просто в момента искам да направя други ремонти, също толкова неотложни във времето, и после вече... следва тя, защото то друго просто няма да остане.![]()
Имам абсолютно точно същите два проблема със скоростната кутия, обаче моята е 6НР19. Нямам никакви други грижи с нея, преди 3000км смених масло. Дали ще се оправят нещата и при мен с това? Това всъщност е ремап на скоростната кутия ли? Има ли нещо за което трябва да се притеснявам след него?
Ех, че вчера бях във Варна.. можеше да ти демонстрирам да видиш как се държи.
xHP е промяна в настройките на кутията. Просто казано , започва да сменя една идея по-бързо и не толкова лагаво, както в оригинален софт. Аз лично съм изумен. Ускорява доста по-енергично, в градски условия не минава на 4та примерно когато не е нужно наистина. Нали знаеш как понякога вдига предавка, а то всъщност е за 3та. В нагорнище си слага примерно 3та, изцежда си я точно както би си я изцедил ти ако е ръчна кутия и тогава слага 4та. Не връща на 3та когато е абсолютно безсмислено ( както прави с оригинален софт )
Ако при вас, във Варна, има човек, който се занимава с xHP , то той трябва да ти направи демонстрация преди това. Смисъл, не знам дали трябва, но така би било правилно. На мен, колегата "vld" Влади, от София ми направи такава. След като си знам колата как и що се случват нещата, ми даде неговата да покарам, която мисля беше даже Стейдж 3. След това ми сложи Стейдж 1 на моята и покарахме напред назад в София. Естествено, първите ми впечатления бяха много добри. В последствие обаче, като покарах вече в Търновска област, от където съм... видях разликите. Преди се чудеше в баирите на коя скорост да отиде, а сега примерно си седи на 3та , 4та.. защото реално няма нужда от 5та да речем, а преди я слагаше. Тоест, ненужното местене на предавки намаля значително. Общо взето , удоволствие е сега да се кара. Резките ритания, които имах на "S" режим.... са мираж. Включва УНИКАНО сега на този режим... Общо взето най-доброто решение, поне за мен, което можах да взема за моята кутия.
Дано съм помогнал да добиеш някаква представа.

- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Темата е ъпдейтната! Добавена е допълнителна информация.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
И си със стейдж 1? Не знам защо Влади ми каза да сложа направо стейдж 3, а на мен ми се иска да пробвам и 1 и 2, и така и не съм го направил още, а и вече карам 99% извънградско, което отчасти обезмисля xhpsnooperchi написа:brabusbg написа:Exclusive89 написа:https://www.xhpflashtool.com/
https://bg-bg.facebook.com/xHPFlashtoolBG/
https://www.facebook.com/xhpflashtool/
Благодаря!snooperchi написа:BorislavB написа: Изчезна за сега дори приритването от 2ра към 1ва след спиране на място. Както и задържането от 2ра към 3та. За толкова километри, никога не е имало проблем с играене на обороти. Очаквам поне нещо да се случи, каквото и да е, дори дребно, за да я смъкна и обслужа от - до. Просто в момента искам да направя други ремонти, също толкова неотложни във времето, и после вече... следва тя, защото то друго просто няма да остане.![]()
Имам абсолютно точно същите два проблема със скоростната кутия, обаче моята е 6НР19. Нямам никакви други грижи с нея, преди 3000км смених масло. Дали ще се оправят нещата и при мен с това? Това всъщност е ремап на скоростната кутия ли? Има ли нещо за което трябва да се притеснявам след него?
Ех, че вчера бях във Варна.. можеше да ти демонстрирам да видиш как се държи.
xHP е промяна в настройките на кутията. Просто казано , започва да сменя една идея по-бързо и не толкова лагаво, както в оригинален софт. Аз лично съм изумен. Ускорява доста по-енергично, в градски условия не минава на 4та примерно когато не е нужно наистина. Нали знаеш как понякога вдига предавка, а то всъщност е за 3та. В нагорнище си слага примерно 3та, изцежда си я точно както би си я изцедил ти ако е ръчна кутия и тогава слага 4та. Не връща на 3та когато е абсолютно безсмислено ( както прави с оригинален софт )
Ако при вас, във Варна, има човек, който се занимава с xHP , то той трябва да ти направи демонстрация преди това. Смисъл, не знам дали трябва, но така би било правилно. На мен, колегата "vld" Влади, от София ми направи такава. След като си знам колата как и що се случват нещата, ми даде неговата да покарам, която мисля беше даже Стейдж 3. След това ми сложи Стейдж 1 на моята и покарахме напред назад в София. Естествено, първите ми впечатления бяха много добри. В последствие обаче, като покарах вече в Търновска област, от където съм... видях разликите. Преди се чудеше в баирите на коя скорост да отиде, а сега примерно си седи на 3та , 4та.. защото реално няма нужда от 5та да речем, а преди я слагаше. Тоест, ненужното местене на предавки намаля значително. Общо взето , удоволствие е сега да се кара. Резките ритания, които имах на "S" режим.... са мираж. Включва УНИКАНО сега на този режим... Общо взето най-доброто решение, поне за мен, което можах да взема за моята кутия.
Дано съм помогнал да добиеш някаква представа.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Създаден е DIY за обслужване на 8hp70:
viewtopic.php?f=128&t=444103
viewtopic.php?f=128&t=444103
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- xapubg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530xD '06
- Мечтае да кара: Вече не мечтае.
- Детайли за колата: Е60 530xD '06
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
И си със стейдж 1? Не знам защо Влади ми каза да сложа направо стейдж 3, а на мен ми се иска да пробвам и 1 и 2, и така и не съм го направил още, а и вече карам 99% извънградско, което отчасти обезмисля xhp
Знам че темата е стара, но съм със е60 530хд със 6HP26 xHP Stage 3 и ремап (лек) на двигателя и мога да кажа е се държи перфектно кутията, на директна работи като на спорт, спорт-а няма да го коменитрам, ръчния режим още не смея да го пробвам


- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Много важна подробност, която трябва да се има предвид!
Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.
Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):
- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
Колеги, не обслужвайте автоматичните скоростни кутии с машина! Доста "майстори" действат на този принцип и даже промотират, че се правила промивка на кутията по този начин. Истината обаче е, че при този метод филтърът се байпасва, а всички замърсявания и фрикционни частици от старото масло преминават през клапанното тяло, което неминуемо води до повредата му.
Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):
- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4170
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Това за машината е така, останалото са пълни глупости, промивката се прави, като се откачи маркуча, който влиза в кутията и така със запалване и пълнене едновременно, новото масло избутва старото от хидрото. 
На моето 6хп трябваха около 11л, за да потече свежо масло.

На моето 6хп трябваха около 11л, за да потече свежо масло.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Не бих казал, че са пълни глупости, и двата варианта са работещи. Въпрос на избор и преценка.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани