Странен Проблем е60 530хд
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Geoorgievvv
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2025
Странен Проблем е60 530хд
Здравейте приятели,
Имам проблем който се появи след ремонт на Стартер. Водих колата на 3 сервиза гледаха я четоха я сканираха я и никой не може да разбере къде е проблема. Значи колата хвърли стартера и го смениха във Сърбия, защото там ме остави на пътя. Смениха го със нов, но сега колата дава много грешки при палене. Показва различни грешки…. Най честите са Загуба на дата и час. Загуба на информация за разход на гориво. Грешка със 4по4. Понякога излиза, че асистента за наклон е деактивиран. Дава грешка със акумулатора… смених го и него със нов, регистриран е но без положителен резултат. Алтернатора зарежда и не пада под 14.2-14.4. Пробвахме със изключен ИБС сензор. При отключване не светят Фаровете, светкат чак като запаля колата. Не отваря задните врати както преди, а трябва да натисна още веднъж отключване че да ги отвори. Ако загася и заключа колата и веднага отключа светят фаровете и отключва и задните врати няма грешки но ако изкарам ключа и изчакам 2-3мин и край пак не светят фарове и излизат същите грешки. На Диагностика не излизат грешки.. Някой имал ли е такъв проблем или някакви идеи какво да правя…
Имам проблем който се появи след ремонт на Стартер. Водих колата на 3 сервиза гледаха я четоха я сканираха я и никой не може да разбере къде е проблема. Значи колата хвърли стартера и го смениха във Сърбия, защото там ме остави на пътя. Смениха го със нов, но сега колата дава много грешки при палене. Показва различни грешки…. Най честите са Загуба на дата и час. Загуба на информация за разход на гориво. Грешка със 4по4. Понякога излиза, че асистента за наклон е деактивиран. Дава грешка със акумулатора… смених го и него със нов, регистриран е но без положителен резултат. Алтернатора зарежда и не пада под 14.2-14.4. Пробвахме със изключен ИБС сензор. При отключване не светят Фаровете, светкат чак като запаля колата. Не отваря задните врати както преди, а трябва да натисна още веднъж отключване че да ги отвори. Ако загася и заключа колата и веднага отключа светят фаровете и отключва и задните врати няма грешки но ако изкарам ключа и изчакам 2-3мин и край пак не светят фарове и излизат същите грешки. На Диагностика не излизат грешки.. Някой имал ли е такъв проблем или някакви идеи какво да правя…
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Странен Проблем е60 530хд
Колега, нека направят външен оглед на стартера и монтажа- може да се забележи нещо очевадно. Ако всичко е наред, стартера да се прегледа в специализирана работилница, за да се види състоянието му. Има и неприятен вариант да са направили късо съединение при смяната в Сърбия и да са бъгнали модули.
- Geoorgievvv
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2025
Re: Странен Проблем е60 530хд
Днеска колата пак беше в Сервиз, отново никой нищо не открива… Модулите не давали грешки или не могат да ги хванат. Един познат има предположения за някакъв кабел зад волана Лентов кабел или нещо такова, но не знам има ли нещо общо с него… Всеки казва колата е тип топ, е да ама Не и според нейния компютър
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Странен Проблем е60 530хд
Намери един стартер и го сложи да видиш дали ще останат проблемите. А при смяната може и да открият причината. Някой недобре изолиран кабел илнякаква друга тъптия може да е.
Never mistake motion for action...
Re: Странен Проблем е60 530хд
Само един въпрос.Рестартирането на на часа и описаните проблеми се проявяват като огасиш колата и я заключиш и след време я отключиш и видиш че часа е рестартиран ли - или всичко се случва на запалена кола.Ако симптомите се случват след като я огасиш и изчакаш определено време - значи се активира бистабилното реле в багажника Реле 30 g-f
Този терминал се изключва когато се отчете тока на затворена верига и се открие аномалия при която става бързо разреждане на акумулатора и това реле спира захранването именно към тези модули с цел запазване на акумулатора от пълно разреждане.При работеща кола това не се случва тъй като алтернатора осигурява захранване.За това и ти е изкочило съобщението за акумулатора.Ако това е така - трябва да се търси причината за оттечка при загасена кола
Затова е и повтороното искане за отключване и несветещи светлини.Когато го направиш веднага няма проблем , но след 2-5 минути се случва защото вече релето е изключило захранванета.Предвид времето което описваш - ще има сериозен пад на напрежение.Регистрирането на този пад е пряко свързан и с IBS - той го отчита.Не се знае дали при смяната на стартера и изключване на акумулатора и повторното свързване не са го прецакали.
Един читав автоелектричар ще го открие без проблем.Ако си край Стара Загора - Аз съм на линия.
Един бърз тест можеш да направиш - Запали колата и настрой часа.Без да я гасиш вържи с кабели друга работеща кола към акумулатора ти.Сега загаси колата и изчакай 2 - 3 минути и пробвай.Ако всичко е наред значи проблема е този който описах тъй като другата кола ти усигурява постоянно захранване.
Най- очевадния симптом е ,че таблото рестартира часа.Това се случва само ако се изключи захранването му - тоест задействано реле или когато откачаш акумулатора.
Този терминал се изключва когато се отчете тока на затворена верига и се открие аномалия при която става бързо разреждане на акумулатора и това реле спира захранването именно към тези модули с цел запазване на акумулатора от пълно разреждане.При работеща кола това не се случва тъй като алтернатора осигурява захранване.За това и ти е изкочило съобщението за акумулатора.Ако това е така - трябва да се търси причината за оттечка при загасена кола
Затова е и повтороното искане за отключване и несветещи светлини.Когато го направиш веднага няма проблем , но след 2-5 минути се случва защото вече релето е изключило захранванета.Предвид времето което описваш - ще има сериозен пад на напрежение.Регистрирането на този пад е пряко свързан и с IBS - той го отчита.Не се знае дали при смяната на стартера и изключване на акумулатора и повторното свързване не са го прецакали.
Един читав автоелектричар ще го открие без проблем.Ако си край Стара Загора - Аз съм на линия.
Един бърз тест можеш да направиш - Запали колата и настрой часа.Без да я гасиш вържи с кабели друга работеща кола към акумулатора ти.Сега загаси колата и изчакай 2 - 3 минути и пробвай.Ако всичко е наред значи проблема е този който описах тъй като другата кола ти усигурява постоянно захранване.
Най- очевадния симптом е ,че таблото рестартира часа.Това се случва само ако се изключи захранването му - тоест задействано реле или когато откачаш акумулатора.
Последна промяна indocile на 21 Яну 2025, 1:38, променена общо 1 път
- Geoorgievvv
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2025
Re: Странен Проблем е60 530хд
Проблемите са при всяко отключване. Когато е запаля и потегля и изчезват. Ако е загася заключа имвеснага отключа светят и фарове и всичко има час има дата, но като престои 4-5 мин и отново се появяват проблемите. Ще пробвам това със акомулатора свързан към друга кола да видим как ще е. Доколкото разбрах просто паля колата и е свързвам към друг акомулатор със кабелите и колата работи така или е гася? Защото ако не е гася няма проблеми и грешки…. Карах от България към Германия без да е гася и нямаше никакви грешки… в момента в който е загасих и край…. Пак не светят фарове при отключване и пак губи Час дата Разход…. В момента не съм в Бг за това няма как да скокна до Стара Загора. Ако не успея да е оправя в Германия бих дошъл до Стара Загора, че изключително много ме дразнят тези грешки… Някаква пълна тъпотия ще е станало в Сервиза но точно каква не мога да открия.
- Geoorgievvv
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2025
Re: Странен Проблем е60 530хд
При навъртане на пълен ляв и после пълен десен грешките изчезват. Остават само занулените Дата и Час и Разход на гориво. От Сервиза в Сърбия ми казаха че след смяна на стартер имало проблем и със ключа и се наложило да го кодират наново, дали е възможно да е грешно и гадно кодиран?
Re: Странен Проблем е60 530хд
Geoorgievvv написа:Проблемите са при всяко отключване. Когато е запаля и потегля и изчезват. Ако е загася заключа имвеснага отключа светят и фарове и всичко има час има дата, но като престои 4-5 мин и отново се появяват проблемите. Ще пробвам това със акомулатора свързан към друга кола да видим как ще е. Доколкото разбрах просто паля колата и е свързвам към друг акомулатор със кабелите и колата работи така или е гася? Защото ако не е гася няма проблеми и грешки…. Карах от България към Германия без да е гася и нямаше никакви грешки… в момента в който е загасих и край…. Пак не светят фарове при отключване и пак губи Час дата Разход…. В момента не съм в Бг за това няма как да скокна до Стара Загора. Ако не успея да е оправя в Германия бих дошъл до Стара Загора, че изключително много ме дразнят тези грешки… Някаква пълна тъпотия ще е станало в Сервиза но точно каква не мога да открия.
Релето за защита което описвам - защитава от разреждане когато колата е изгасена.При работеща кола,алтернатора осигурява постоянно захранване и това няма да се случи.При свързани кабели с друга кола - гасиш твоята.Другата кола ще осигурявя ток при който твоя акомулатор няма да падне под прага при който релето изключва напрежение към модулите.Заключи колата и чакай 5 минути.Сега отключи колата и ако всичко е наред - значи съм прав.Настрой си предварително часа преди да огасиш колата.Щом се случва само при загасена кола ,значи се случва точно това - задествано реле 30g-f което изключва при паразитно изтегляне над 80mA.
Сервизите в които ходиш сигурно и не са чували за него.В ISTA има специален тест на ток на затворена верига ....ама явно и за него не са чували. Електрическите проблеми в една кола не са като да смениш шарнир.Искат си автоелектричар.
Когато вържеш кабелите да не забравиш да щракнеш ключалката на багажника или предния капак / зависи къде и подаваш ток / за да можеш да я заключиш.Ако искаш ми звънни да ти обясня - 0898505462 Николай
Малко информация: При изгасена кола е това !
DME/DDE постоянно следи състоянието на заряда на батерията с помощта на IBS. Когато се достигне лимитът на възможностите за стартиране, IBS събужда автомобила и DME/DDE изпраща съобщение за нулиране на терминал Т 30g-f. KGM получава съобщението и изключва бистабилното реле за 10 секунди.
Ако състоянието на разреждане продължи да се влошава след нулирането, DME/DDE изпраща съобщение за прекъсване на терминал Т 30g-f. KGM получава съобщението и изключва бистабилното реле след време на прекъсване от 2 минути.
Когато отново отключиш колата или отвориш врата - релето се затваря и напрежението на модулите се възтановява. На таблото ще даде нулиран час тъй като преди това е останало без захранване. Когато заключиш след няколко минути това се повтаря. Това се случва пак казвам - когато се отчете прекомерна консумация на ток над нормата при неработещ двигател.Ако всичко е наред това няма да се случи !
Част от Блокове за управление, захранвани от терминал Т 30g-f: На Тези модули ще бъде прекъснато захранването
Комфортен достъп
CDC -CD чейнджър
Инструментална група - ТАБЛО
М-АСК -Контролер за мулти аудио система
CCC - Автомобилен комуникационен компютър
KBM
SZL - Превключвател на кормилната колона (електроника)
ULF -Универсално устройство за зареждане и свободни ръце
Относно въртенето на волана и изчезване на проблема със DSC:
Ако изключиш акумулатора - същата грешка ще се появи при включването му. SZL модула на кормилната колона остава без захранване, а там е разположен сензора за ъгъла на волана.Ако погледнеш по-горе ще видиш ,че SZL е в списъка на контролирани модули от терминал 30 g-f .Когато напрежението се възтанови при завъртане на пълен ляв и десен - сензора се нулира и всичко е Ок.Остава часа който показва ,че таблото е загубило захранване и чака да настроиш часа наново.
Кодировката на ключа няма нищо общо с описаните проблеми , а има отношение към запазени настройки към съответния ключ.
Примерно:
- памет на позиция на волана
- седалки
- кофортен достъп и тн.
Кодировка на ключ няма как да ти ресетне таблото или да ти причини загуба на напрежение към модули.
Ключа има отношение към CAS модула който може да загуби синхронизация с компютъра на колата , но тогава няма да можеш да запалиш или да отключиш тъй като ключа нама да бъде разпознат.
Тогава се налага кодиране или по-точно синхронизация на CAS с DME. Твоя случай не е такъв. Звънни ми и ще ти обяня как да го откриеш сам в рамките на 20 минути и един мултицет.
- Geoorgievvv
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14.01.2025
Re: Странен Проблем е60 530хд
Благодаря за изчерпателния съвет Колега. Днеска направих теста с кабелите и подаването на ток от друга кола. Може би 8-9 пъти тествах по 5мин и 4-5 пъти колата нямаше грешки и запазваше час и дата, но 2-3 пъти отново загуби всичко и излезнаха грешки. Фаровете пак не се пускаха при отваряне дори със постоянен ток, но поне нямаше никакви грешки. Предполагам, че като се открие проблема фаровете могат да се кодират да си се пускат със отваряне. Взех си Мултицет да тествам за проблеми, но лошото е, че си нямам и на идея къде и как да тествам. В Събота или Неделя може ли да се чуем, ако ти е удобно и имаш време да обясниш, че в момента идване до Стара Загора ми е трудно от Германия
Номера ми е Немски да знаеш. Забравих да спомена, че ИБС сензора е спрян в момента и така е карам. Така направих и тестовете с Кабелите. Не знам има ли значение или не.

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани