ДИСА клапа
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- pagu1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530, М54В30
ДИСА клапа
Здравейте колеги,
От няколко месеца съм с е60, м54б30, преди това бях с е39, пак бензин. Онзи ден, като запалих колата чух някакво чукане откъм двигателя, така ми се стори, но тъй като в момента отварях и вратата на гаража, помислих, че шума може и да идва от нея, защото след 7-8 секунди спря. Тази сутрин същата работа. Но като почна да се чува чукането, набързо отворих капака и установих, че е откъм дисата. Докато се чудех какво да правя отново утихна. Отидох на работа и на обедната почивка свалих дисата. При изваждането, понеже се опъваше и малко по-силно подръпнах, като я извадих, оста и едно малко парченце пластмаса изпаднаха долу на кората. Слава Богу, че не се беше счупила вътре, мисля, че нищо не остана в колектора. Свалих пластмасовата лопатка и тъй като нямаше какво да направя го затворих по обратния ред. Та питането ми е следното: Не ми се купува нова диса, втора употреба също нямам желание да търся. Гледам, че продават ремонтни китове за диса клапи, намерих и за този мотор, цена около 40-50 лева, но искам да видя, дали някой от вас не е правил същата гимнастика и евентуално някакъв съвет ако дадете, ще бъде от полза.
Поздрави на всички!
От няколко месеца съм с е60, м54б30, преди това бях с е39, пак бензин. Онзи ден, като запалих колата чух някакво чукане откъм двигателя, така ми се стори, но тъй като в момента отварях и вратата на гаража, помислих, че шума може и да идва от нея, защото след 7-8 секунди спря. Тази сутрин същата работа. Но като почна да се чува чукането, набързо отворих капака и установих, че е откъм дисата. Докато се чудех какво да правя отново утихна. Отидох на работа и на обедната почивка свалих дисата. При изваждането, понеже се опъваше и малко по-силно подръпнах, като я извадих, оста и едно малко парченце пластмаса изпаднаха долу на кората. Слава Богу, че не се беше счупила вътре, мисля, че нищо не остана в колектора. Свалих пластмасовата лопатка и тъй като нямаше какво да направя го затворих по обратния ред. Та питането ми е следното: Не ми се купува нова диса, втора употреба също нямам желание да търся. Гледам, че продават ремонтни китове за диса клапи, намерих и за този мотор, цена около 40-50 лева, но искам да видя, дали някой от вас не е правил същата гимнастика и евентуално някакъв съвет ако дадете, ще бъде от полза.
Поздрави на всички!
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: ДИСА клапа
В Е46 раздела има тема за ДИСА клапите при М54, ремонт, рециклиране и т.н.
- pagu1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530, М54В30
Re: ДИСА клапа
Благодаря колега, чел съм темата. При мен вакума е здрав, проблема е в лопатката и оста. Видях, че колегите са си поръчвали ремонтен кит от ибей, а гледам, че и в България продават такива и питането ми е по-скоро към хората, купували си го от България. Качество, модел, колко време издържа, нещо такова...
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: ДИСА клапа
Купи си нова към 300лв бяха по-спомен..Да те изкара 4-5г
после пак нова и така 


- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: ДИСА клапа
Като се извади диса клапата лесно може да се разбере, че чукането е от луфта във втулката на вътрешната част на рамката в която се застопорява клапата със метален щифт с диаметър 4 мм и дължина 25 мм. От външната страна където е вакумната мембрана частите са пластмасови и там няма какво да чука. В моята клапа нямаше нищо друго разбито в механизъма. Оправих я като разпробих втулката на рамката и отвора в лопатката на 5 мм и замених стария щифт с тъкъв с диаметър съответно 5 мм.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- pagu1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530, М54В30
Re: ДИСА клапа
Малко да повдигна темата...
Поръчах си от тук, OLX, ремонтен комплект за диса клапата. Имаше ос, лопатка, две шайби, накаква грес. Поставянето на лопатката и фиксирането ми отне около 10 минути. След това го поставих го на колата и всичко заспа. Засега работи, докога не се знае.
Съвет към колегите с този мотор. Проверете си ги тези диси, защото ако бях покарал още малко, оста и лопатката щяха да да изпаднат вътре. След това Божа работа.... Проверката не отнема много време - свалянето и поставянето около 5 минути. Ако някой има някакво питане, ще се радвам да съм полезен.
Поръчах си от тук, OLX, ремонтен комплект за диса клапата. Имаше ос, лопатка, две шайби, накаква грес. Поставянето на лопатката и фиксирането ми отне около 10 минути. След това го поставих го на колата и всичко заспа. Засега работи, докога не се знае.
Съвет към колегите с този мотор. Проверете си ги тези диси, защото ако бях покарал още малко, оста и лопатката щяха да да изпаднат вътре. След това Божа работа.... Проверката не отнема много време - свалянето и поставянето около 5 минути. Ако някой има някакво питане, ще се радвам да съм полезен.
- llcoolj
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 14.12.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525i, М54B25 ; E60 530i, M54B30
- Мечтае да кара: Е39 М5
Re: ДИСА клапа
При мен също се разтрака Disa клапата на Е60-та. Днеска я демонтирах. Установих луфт в лопатката около 5-6мм , от където идва тракането. Големият проблем е щял да дойде от чифта, който беше на половина изваден и без никакво усилие го дръпнах с два пръста и излезе. Вакума го проверих и си работи адекватно. Поръчах си от Алито алуминиев кит за Дисата с една дълга щпилка и други дреболии в комплекта. Надявам се така да се разреши проблема генерално с тези недоизмислени Диса клапи. Махнах лопатката на Диса клапата и я монтирах обратно на колектора, докато дойде ремонтният комплект , така ще бъде. Колата я усещам една идея по тромава до към 3000-3500 оборота.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани