Проблем след основен ремонт на n52b25

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 19.03.2024
Пол: Мъж

Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от BenGbenzz55 » 13 Ное 2024, 12:06

Здравейте колеги имам нужда от помощ с един сложен казус ,става дума за двигателят n52b25. След основен ремонт глава верига сегменти лагери и всичко което е по пътеката и трябваше да се смени бе сменено ,но вече 300 км каране след ремонта съм доливал 2 пъти по 1 литър масло (колата не пуши и няма течове) .След дълго чудене майстора твърди ,че било нужно време на сегментите да се напснат с цилиндрите ми тъй като с годините те били придобили различна форма и трябвало да се напаснат и тогава щяло да спре .Някой може ли да потвърди за това дали е вярно и след такъв ремонт да е имал такъв проблем,благодаря !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 13 Ное 2024, 16:57

Без да коментирам версията на майстора ти, една "сламка" - клапана за картерни газове смени ли? Извади тръбичката от капака на клапаните и погледни има ли в нея прясно масло. Не кондензат, а буквално масло.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 917
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от zaharia » 13 Ное 2024, 17:08

Не съм запознат с подобни ремонти, но знам, че за този двигател има сегменти с по-голям размер, които да се ползват при капитален ремонт. Иначе подобен разход дават двигатели с много сериозни проблеми, това което е казал майстора едва ли е вярно. Ако сега сегментите не могат да обират маслото, то едва ли сред време нещо ще се промени. Разбира се проблемът както писа колегата може и да е на друго място, а не при тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от Ивайло Димов » 13 Ное 2024, 17:52

Кое наложи основния ремонт? Цилиндрите на тези ДВГ са покрити с Алусил,т.е не подлежат на ремонт и това ,което ти е казал "майстора" не е вярно ,сегментите се "разработват" още първите 100-200 км .Ако ти е сложил стандартен размер ,а буталата са "хлопали " там няма кво да се напасва .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 13 Ное 2024, 22:13

Обикновено преди да се предприеме каквото и да било се мерят цилиндрите за износване - "Елипса" и се решава дали ще се прави нещо по блока, дали ще се замени направо с друг. При положение, че е с алусил, трябва да е бил в идеално състояние за да минеш само със сегменти, т.е. блокът да е бил без износване.

Отделно при такъв разход на масло, трябва да пуши сиво.

Колкото до клапан-сепаратор на картерните газове - това най-лесно се проверява - може да е забравил сепаратора и от там да хвърля масло.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 14 Ное 2024, 13:16

При N52 до 2008 клапана-сепаратор е външно тяло и се намира под всмукателния колектор, тука няма общо с дизелите. Към него има входяща тръба от капака, изходяща към колектора и тръба към щеката за изтичане на събраното масло. Така че няма как да е забравил каквото и да било, щото двигателя ще смуче паразитен въздух и веднага ще стане весело. Просто на тия години ако не е сменян, мембраната често се къса или недозатваря, и тогава почва да смуче здраво масло в колектора. При бензините лесно се изолира системата и след каране ще си проличи има ли харч или не.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 14 Ное 2024, 22:46

Външното тяло си имаше сепаратор, който се сменява.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2024, 12:57

Нещо си в грешка. Може да се смени мембраната, неоригинал мисля се намираше. Капачката може да се отвори, но лесно се наранява, чупи и клапана губи херметичност, това никой не го прави. Самият сепаратор е всичко останало под мембраната и не се предлага самостоятелно като резервна част. Така че - сменява се цялото тяло. ОЕМ номер 11617531423.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 917
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от zaharia » 15 Ное 2024, 16:48

The Heartlistener написа:Така че - сменява се цялото тяло. ОЕМ номер 11617531423.

Колега а има ли сигурен начин, да се провери дали мембраната е здрава, без да се сваля сепаратора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2024, 18:16

На конкретния мотор (N52 до 2008) става лесно. Самият клапан има на капачката едно "дудуче" с тапичка, което е достъпно отгоре между ребрата на колектора. Сваля се тапичката, нанизва се едно маркуче и се надува с уста. Ако мембраната е цяла то ще има предел на надуването и няма да пропуска въздуха навътре. Ако при надуване въздухът преминава, значи мембраната е скъсана.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от SpeedyMan » 18 Ное 2024, 20:50

The Heartlistener написа:Нещо си в грешка. //.

Може да се бъркам с M52, там си имаше филтърче в това тяло.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Проблем след основен ремонт на n52b25

Мнение от The Heartlistener » 19 Ное 2024, 16:47

Не, и при M52, и при М54 е абсолютно същия тип циклонен маслоотделител /лабиринт/, с отливна тръба към щеката за маслото. Никакви филтри няма. Предполагам се бъркаш със старите М57. Ама както и да е, стига толкова.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook