Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Стартера ми никъв го няма като цяло, много тегаво върти и мисля да му ударя един ремонт.Някой ако знае да сподели какво производство е стартера за Е60 и откъде мога да му намеря части? Имам предвид четки и втулки. Или поне в Бургас къде мога да го занеса да го ремонтират?
Последна промяна toni на 05 Яну 2013, 22:05, променена общо 1 път
- jordanpar
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Части за стартер. Къде?
Моя е на DENSO.Мисля този вид:
При мен само втулки сменихме че ротора имаше голям луфт от тяхното износване и задираше на моменти.Единия лагер мисля че се намира лесно по вид,както и едната втулка,останалите три на стругар.Стартера е наврян доста неприятно и иска просто малко нерви да се развият двата дълги болта които го държат за корпуса на двигателя.Четките имаха поне още толкова стартирания живот така че ги оставих оригиналните.Нищо скъпо няма,ако го правиш сам разглобяване и сглобяване не повече от 50 лева да ти излезе всичко,в сервиз повече от 100 не виждам да струва.
При мен само втулки сменихме че ротора имаше голям луфт от тяхното износване и задираше на моменти.Единия лагер мисля че се намира лесно по вид,както и едната втулка,останалите три на стругар.Стартера е наврян доста неприятно и иска просто малко нерви да се развият двата дълги болта които го държат за корпуса на двигателя.Четките имаха поне още толкова стартирания живот така че ги оставих оригиналните.Нищо скъпо няма,ако го правиш сам разглобяване и сглобяване не повече от 50 лева да ти излезе всичко,в сервиз повече от 100 не виждам да струва.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Части за стартер. Къде?
При мен като чувам как върти, по0скоро си мисля че четките са заминали. А четки от къде да намеря? До сега това което гледам е, че стартера е Валео, но само от инфо от нета по номер.
- jordanpar
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Части за стартер. Къде?
Ами не се сетих да направя снимки аз,но почти съм убеден че си беше Денсо и пишеше мейд ин Итали.Значи при мен на моменти завърташе веднъж и спира да върти,без да чувам звуци на мъчение от страна на стартера.Друг път върти бавно и направо ми се струваше че от компресията палеше а не от началния въртящ момент,който стартера се предполага че трябва да даде.Аз мислех че е акумулатор и купих нов,без много да проучвам причината.След като някои от признаците останаха и замерихме всичко по ел. системата остана само стартер.И втулките при мен бяха в окаяно състояние.Но докато не го отвориш няма как да си сигурен кое е.Препоръчвам на напълно студен двигател да се работи че все ми се струва че тия дълги болтове биха се скъсали ако нещо температурно разширение се получи.много кекави ми се сториха.
Поне като го отремонтираш и веднага можеш да го вържеш кьм полюсите на акумулатора,аз така разбрах че сме го оправили,звучеше много по добре и въртеше като луд след профилактиката.
Поне като го отремонтираш и веднага можеш да го вържеш кьм полюсите на акумулатора,аз така разбрах че сме го оправили,звучеше много по добре и въртеше като луд след профилактиката.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Части за стартер. Къде?
Направих една снимка на стартера, че е заврян на .... и наистина е Денсо. И мен се опитаха да ме изпързалят за нов акумулатор, но при положение, че върти ту бързо, ту бавно и като видях че акумулатора ми е AGM 90 AH на 3 години, пързалката спря до тук и се насочих към стартера. Сега си търся ремонтен комплект и като стигне до правенето му, ще кача снимки на свичко.
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Части за стартер. Къде?
Франсискуп търси колега. В София съм им ползвал услугите и останах мн доволен. ))
Edit:
www.fransizkup.com
Edit:
www.fransizkup.com
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Завърших хоум мейд рециклирането на стартера, по скоро смяна само на втулки. В какво се състои цялата рабора, която никък не е сложна, колкото и да се предразполага да е от замисъла на целия автомобил. За щастие инженерите от БМВ са решили да си сложат един прост стартер, който се много лесен за ремонт. Какви са симптомите в моя случай, много мудно въртене, някои път по-бързо, някои път върти доста докато запали и изобщо всеки път различен звук при стартиране. Свалянето на стартера е малко тегаво, за целта трябва да се свалят доста неща само и само, за да има удобен достъп до едия болт. Свалят се филтите на купето, филтърните кутии, разпънката и вдете кори на двигателя. Болтовете са еврейска зведза и се развиват с ключ Е12. Отвиват се и гайките на захращия кабел и шалтера. Сваля се стартера и се разглобява, което е много лесно и няма какво да се обърка. Снимките не са много поради причината, че всичко беше много мръсно.
Ето стартера в разглобен вид, състоянието в което беше е леш, пълен. Втулките на ротора бяха разбити, задната по-малко, предната доста, в резултат на което ротора беше стъргал по статора.
Можете да видите мръсотията по ротора, която заедно с разбитата втулка отпред, пречеше за свободното въртене на ротора и от там повече ток за стартиране, за да може да се преодолее съпротивлението. А самата предна втулка беше с хлабина 0,6мм, при нова 0,01-0,03мм.
Следва махане на бендикса, за да може да се свали оста, за да може да се изчисти всичка спекла от времето грес и да се смаже на ново
Всичко се изчиства и се подготвя за сглобяване и смазване. При мен имаше много прах от четките, които с времето беше станал на гняз и полепнал навсякъде, включитено по ротора и статора
Идва време и за набиването на втулките, като първо се изваждат старите с помощта на метчик М10, няма значение от резбата, втулка е достатъчно мека и метчика се врязва идеално.
Набиването на новите втулки става много лесно, само трябва да се набива с много мек предмет, аз използвах отверка. Тук дойде и единствения проблем, втулката на оста на редуктора е с размер 8х11х12мм вътрешен/външен/дължина. На мен ми бяха дали 8х12х9, тъй като за тях няма номера и става с мерене като от набита втулка не можеше да се измери външния диаметър. При 1мм разлика няма как се набие, добре че имам струг в гаража и с един дорник успях да я престържа на 11,05мм, което е идеално за набиване. След това е добре да се райбероват, защото на теория при набиването се стеснява вътрешния диаметър, в моя случай всичко беше идеално и без райбер. На втулките се слага по една капка масло по-гъсто, аз ползвах 75-90
Четките си бяха идеални, за стартер на 7 години, може да изкарат още поне 15.
Ротора също нямаше износване, така че го минах само с водна шкурка. Следва сглобяване, пробване и слагане на двигателя. Самото пробване преди и след ремонта го правих с нов акумулатор 62АН и 480А стартов ток, при пробата при свалянето изобщо не завъртя, след ремонта си въртеше съвсем леко. Обаче очаквах как ще го завърти акумулатора на колата и резултата е, че върти като откачен. Сега вече двигателя пали за много кратко време и все със една и съща сила. Надявам се инфото да помогне на всички колеги, които имат проблеми със стартерите си.
Цена на ремонта: 3 лева за двете втулки и 9,60 за ключа Е12 за болтовете на стартера.
Ето стартера в разглобен вид, състоянието в което беше е леш, пълен. Втулките на ротора бяха разбити, задната по-малко, предната доста, в резултат на което ротора беше стъргал по статора.
Можете да видите мръсотията по ротора, която заедно с разбитата втулка отпред, пречеше за свободното въртене на ротора и от там повече ток за стартиране, за да може да се преодолее съпротивлението. А самата предна втулка беше с хлабина 0,6мм, при нова 0,01-0,03мм.
Следва махане на бендикса, за да може да се свали оста, за да може да се изчисти всичка спекла от времето грес и да се смаже на ново
Всичко се изчиства и се подготвя за сглобяване и смазване. При мен имаше много прах от четките, които с времето беше станал на гняз и полепнал навсякъде, включитено по ротора и статора
Идва време и за набиването на втулките, като първо се изваждат старите с помощта на метчик М10, няма значение от резбата, втулка е достатъчно мека и метчика се врязва идеално.
Набиването на новите втулки става много лесно, само трябва да се набива с много мек предмет, аз използвах отверка. Тук дойде и единствения проблем, втулката на оста на редуктора е с размер 8х11х12мм вътрешен/външен/дължина. На мен ми бяха дали 8х12х9, тъй като за тях няма номера и става с мерене като от набита втулка не можеше да се измери външния диаметър. При 1мм разлика няма как се набие, добре че имам струг в гаража и с един дорник успях да я престържа на 11,05мм, което е идеално за набиване. След това е добре да се райбероват, защото на теория при набиването се стеснява вътрешния диаметър, в моя случай всичко беше идеално и без райбер. На втулките се слага по една капка масло по-гъсто, аз ползвах 75-90
Четките си бяха идеални, за стартер на 7 години, може да изкарат още поне 15.
Ротора също нямаше износване, така че го минах само с водна шкурка. Следва сглобяване, пробване и слагане на двигателя. Самото пробване преди и след ремонта го правих с нов акумулатор 62АН и 480А стартов ток, при пробата при свалянето изобщо не завъртя, след ремонта си въртеше съвсем леко. Обаче очаквах как ще го завърти акумулатора на колата и резултата е, че върти като откачен. Сега вече двигателя пали за много кратко време и все със една и съща сила. Надявам се инфото да помогне на всички колеги, които имат проблеми със стартерите си.
Цена на ремонта: 3 лева за двете втулки и 9,60 за ключа Е12 за болтовете на стартера.
- AcTePuKc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 178
- Регистриран на: 23.11.2007
- Местоположение: Варна-Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '06 е60 530i & '96 e36 328i
- Мечтае да кара: e60 M5
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
за темата!
Моят стартер също е за ремонт.Върти си без проблеми,обаче когато е студено издава някакви звуци.Дано на бензина да е по лесно за демонтаж.Когато правя ремонта ще гледам да направя по-подробни снимки,само че май няма да е скоро защото в студ не се работи
Моят стартер също е за ремонт.Върти си без проблеми,обаче когато е студено издава някакви звуци.Дано на бензина да е по лесно за демонтаж.Когато правя ремонта ще гледам да направя по-подробни снимки,само че май няма да е скоро защото в студ не се работи
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Момчета, задържа ми веднъж на 6-7 паления стартера..
Каква сума да очаквам като диапазон от-до за ремонт (части и труд), отиентировъчно разбира се..
Каква сума да очаквам като диапазон от-до за ремонт (части и труд), отиентировъчно разбира се..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Във варненски клон на францизкуп 185 лв части и работа по стартеро, инак монтаж/демонтаж в отделен сервиз - 60 лв.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Преди около година смъкнах моя и го разглобих. Занесох им го насипен и му смениха втулки и четки. После си го сглобих и монтирах. Всичко това за 25 лв. Няколко месеца по-късно, същото и с на брат ми стартера, само дето не го разколачихме. Казаха четки, че са сменили само, а втулките били добре. Тоя път обаче 45 лв. Обаче това 185 лв? Става въпрос за Франсизкъп Русе.Bogat-Beden написа:Във варненски клон на францизкуп 185 лв части и работа по стартеро, инак монтаж/демонтаж в отделен сервиз - 60 лв.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Ще видя във бележката, дадоха ми разписка, ще пиша по-късно.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
те го те
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Е аз бендикс и шалтера не съм пипал. То всичко демек ще му сменят за тия пари....Не знам, не съм свикнал да сменям всичко участващо в "уравнението".
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Части за стартер. Къде? Вече и снимки!!!
Ами да, така четох, че се препоръчва, все пак е разправия, ако не си го смъкваш сам (60 кинта труд), отделно от сервиза до франзискуп и обратно, един ден заминаceco_kd написа: всичко демек ще му сменят за тия пари....Не знам, не съм свикнал да сменям всичко участващо в "уравнението".
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани