E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от fitter » 28 Юли 2021, 18:56

Вакум пътища сменяхте ли? Общото между трите грешки е вакума. Сцепен маркуч според мен и изпуска вакума при определени вибрации.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 28 Юли 2021, 19:24

fitter написа:Вакум пътища сменяхте ли? Общото между трите грешки е вакума. Сцепен маркуч според мен и изпуска вакума при определени вибрации.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Вакуум маркучите са сменени още преди мен в Германия (от там купих колата и си я докарах на собствен ход.) Проверили сме ги всичките за пропуски.
Като цяло от там тръгнахме, защото знам, че им е слабо място и с годините се цепят, протриват и късат.
Направи ми впечатление, че актуатора от снимката се прибира адски трудно с голямо усилие и натиск.
Лесно ли трябва да се движи щангичката? Трудно я прибирам почти с цяла ръка. Снимката е примерна

535actuator.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от andy » 29 Юли 2021, 8:11

Актуатора от снимката е за разпределени на газовете към малка и голяма турбина.
Да трябва с ръка да можеш да го закараш до крайно положение.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 29 Юли 2021, 11:28

andy написа:Актуатора от снимката е за разпределени на газовете към малка и голяма турбина.
Да трябва с ръка да можеш да го закараш до крайно положение.


Чисто технически той способен ли е да създава проблемите от които се оплаквам? Загуба на бууст на голямата турбина между 3000 и 3600 оборота и черни ауспуси?
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от andy » 29 Юли 2021, 12:04

Аз така и не разбрах от толкова много писане дали колата ти влиза в авариен от пренадуване или не надуване? И дали има чип?
Просто не сте направили както трябва диагностика в движение.
За мен ще пренадува.
Kiryakov написа:Чисто технически той способен ли е да създава проблемите от които се оплаквам? Загуба на бууст на голямата турбина между 3000 и 3600 оборота и черни ауспуси?.

Той ако не работи - било липса на вакуум или спукан актуатор няма да имаш малка турбина и в ниските няма да върви.
Ако много е натегнат (а той се регулира) няма да разтоварва малката турбина и ще пренадува и ще влезе в авариен. Тествано.

Може да провериш въпросния актуатор дали е регулиран правилно, защото нещата клонят към него по описаните грешки
На този мотор е доста неудобно за разлика от фейса.
Трябва да имаш вакуум помпа като за начало
Разхлабваш двете гайки за да се движи клапата свободно от актуатора.
С вакуум помпата издърпваш актуатора до крайно положение.
След което външната гайка на актуатора я навиваш да опре на клапата която я придържаш в затворено положение и след това натягаш 3 оборота Де факто с тези 3 оборота не затваряш повече клапата, защото тя е в крайно положение, а връщаш /натягаш/актуратора.
Законтряш с вътрешната гайка, махаш вакуум помпата и слагаш маркучето и тестваш.
Това е по описание от БМВ и съм го правил не на една кола.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 29 Юли 2021, 14:22

andy написа:Аз така и не разбрах от толкова много писане дали колата ти влиза в авариен от пренадуване или не надуване? И дали има чип?
Просто не сте направили както трябва диагностика в движение.
За мен ще пренадува.
Kiryakov написа:Чисто технически той способен ли е да създава проблемите от които се оплаквам? Загуба на бууст на голямата турбина между 3000 и 3600 оборота и черни ауспуси?.

Той ако не работи - било липса на вакуум или спукан актуатор няма да имаш малка турбина и в ниските няма да върви.
Ако много е натегнат (а той се регулира) няма да разтоварва малката турбина и ще пренадува и ще влезе в авариен. Тествано.

Може да провериш въпросния актуатор дали е регулиран правилно, защото нещата клонят към него по описаните грешки
На този мотор е доста неудобно за разлика от фейса.
Трябва да имаш вакуум помпа като за начало
Разхлабваш двете гайки за да се движи клапата свободно от актуатора.
С вакуум помпата издърпваш актуатора до крайно положение.
След което външната гайка на актуатора я навиваш да опре на клапата която я придържаш в затворено положение и след това натягаш 3 оборота Де факто с тези 3 оборота не затваряш повече клапата, защото тя е в крайно положение, а връщаш /натягаш/актуратора.
Законтряш с вътрешната гайка, махаш вакуум помпата и слагаш маркучето и тестваш.
Това е по описание от БМВ и съм го правил не на една кола.



Налягането на турбините пада от 1.8 бара на 0.5 бара при рязко ускорение (кикдаун) между 3000 и 3600 оборота, а след това си идва (не винаги) Не мога да кажа в този момент дали влиза в авариен, но най-вероятно да. Няма чип, софтуера на мотора е оригинален, дори е ъпдейтнат за да сме сигурни, че преди нас никой не е барал нищо. Малка турбина си имам и колата е пъргава в ниските. Ако се наемеш и си от София бих могъл да дойда при теб за откриването на проблема, защото вече започвам да се отказвам от тази кола. Последно днес ми казаха, че това се случва от вакуум управленията PIERBURG (сменил съм ги преди 2 седмици), ако не било от тях е от инсталацията, която отговоря за тях. Стигнахме до там, защото ми направи впечатление, че вакуум има при първото палене на двигателя, но при гасене и повторно запалвабе вакуум не идва. След като извадя кабела на буксата и го сложа обратно отново има вакуум.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от astrapower » 30 Юли 2021, 7:49

Kiryakov написа:След като извадя кабела на буксата и го сложа обратно отново има вакуум.

Явно това е проблема. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от andy » 30 Юли 2021, 8:41

Ако не ти дойде вакуум след гасене, както описваш проблема май ще е по ел.инсталацията. Само че пак се връщаме на малката турбина че няма да я имаш щом няма ток на ел.клапана/те/ който управлява актуатора, за който обясних.
Този проблем да не е стар и за да върви колата в ниските да са натегнали актуатора за да имаш малка турбина и без вакуум.
т.е. да имаш 2 проблема

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 30 Юли 2021, 9:07

andy написа:Ако не ти дойде вакуум след гасене, както описваш проблема май ще е по ел.инсталацията. Само че пак се връщаме на малката турбина че няма да я имаш щом няма ток на ел.клапана/те/ който управлява актуатора, за който обясних.
Този проблем да не е стар и за да върви колата в ниските да са натегнали актуатора за да имаш малка турбина и без вакуум.
т.е. да имаш 2 проблема


Има постоянен ток (мерили сме го). Не знам при какви условия се активира вакуум управлението на PIERBURG клапана, дали трябва да е постоянен на празен ход или само при определени условия. След "рестарт" вадене на буксата вакуум идва. Когато вакуума изчезне (след гасене и палене на двигателя) ток продължава да има и ме навежда на мисълта, че този вакуум може да сработва само, когато трябва да разтоварва или при други условия, но не съм сигурен. Днес имам записан час при Антоан от Казичене и се надявам да успее да намери проблема и да го реши.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от andy » 30 Юли 2021, 14:33

вакуума за разтоварване на голямата турбина се появява чак като се наложи на нея да разтоварва след 4000 об/мин
другия вакуум за байпас на малката турбина от към студената част се появява след 3000об/мин (клапана е малък и не е регулиращ а само отворено и затворено положение)
вакуума за актуатора на топлата част за който говорим най много трябва като запалиш да има и да изтегли актуатора. С покачване на оборотите в движение започва да връща.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535d
Мечтае да кара: F10 M5

Re: E60 535d 272 к.с. загуба на мощност и висок разход

Мнение от Kiryakov » 30 Юли 2021, 22:39

Здравейте,

Проблемът е решен! След намесата на Антонио от Казичене установихме, че един от вакуум маркучите е разменен с друг и не е на мястото си. След няколко дни ще пиша дали се е оправил и проблемът е с разхода на гориво. Благодаря на всички отзовали се! Прилагам и снимка за да се разбере и, ако някой има подобен проблем може да му е от полза. Жълтият и червеният вакуум бяха разменени, съответно жълтият вакуум за управление на гейта на голямото турбо влизаше в малкият клапан за вакуум управление, а червеният вакуум за управление на клапата влизаше в големият вакуум клапан.

vacuums.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook