Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от flober » 31 Мар 2021, 18:57

MMG написа:Ето данни и в движение при около 2000 оборота мисля.
Регенерацията я прави средно на около 600км и предполагам, че тогава цапа ауспуха. Незнам този интервал нормален ли е или е по-често отколкото трябва. Иначе показва, че остават около 16000км от заложения софтуерно живот на филтъра.

Моля за мнения.

IMG_3530.png

IMG_3529.png



При мен правеше нормални регенерации без да съм имал проблем с ДПФ и в моммента,който започна да ми цапа отзад ,и го махнах ,беше пробит (стопен).Мисля ,че и твоя е чао.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP

Мнение от MMG » 31 Мар 2021, 19:08

Викаш да се тунинговал сам или да гадая? Другият път пробвай с клавиатурата.

Има показатели, за които искам коментар, не картинки.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от flober » 31 Мар 2021, 20:17

MMG написа:Викаш да се тунинговал сам или да гадая? Другият път пробвай с клавиатурата.

Има показатели, за които искам коментар, не картинки.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Точно това написах ,че и при мен беше с подобни стойности ,но не е нормално да цапа ако е здрав .
Последна промяна flober на 31 Мар 2021, 20:18, променена общо 1 път
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от vld » 31 Мар 2021, 20:18

MMG написа:Викаш да се тунинговал сам или да гадая? Другият път пробвай с клавиатурата.

Има показатели, за които искам коментар, не картинки.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Още на първата снимка ASH 60+, тавана е 100, над 50-60 обикновено почват проблемите.
Остават ти 16к км. по сервизен интервал, което значи че е каран 234к км.
на една снимка имаш отрицателно обратно налягане, това с работещ коректно сензор е невъзможно.
Има вариант да е много препълнен и за това да ти чернее ауспуха, просто не може да задържи всичко, но пък казваш че регенерира на 600км, това са две противоречиви неща.
За да разбереш какво става и в какво състояние е, просто го свали за да го измиеш.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от MMG » 31 Мар 2021, 22:30

vld написа:
MMG написа:Викаш да се тунинговал сам или да гадая? Другият път пробвай с клавиатурата.

Има показатели, за които искам коментар, не картинки.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Още на първата снимка ASH 60+, тавана е 100, над 50-60 обикновено почват проблемите.
Остават ти 16к км. по сервизен интервал, което значи че е каран 234к км.
на една снимка имаш отрицателно обратно налягане, това с работещ коректно сензор е невъзможно.
Има вариант да е много препълнен и за това да ти чернее ауспуха, просто не може да задържи всичко, но пък казваш че регенерира на 600км, това са две противоречиви неща.
За да разбереш какво става и в какво състояние е, просто го свали за да го измиеш.
Ще го понаблюдавам още малко, за да натрупам наблюдения, защото не съм му обръщал внимание досега. Нямам проблеми засега, регенерира си, а и карам само извънградско с тази кола.
Може би е добре да се измие, но на xdrive прочетох някъде, че е свързано с много разглобяване. При цена 600-700лв за почистване (предполагам) бих се замислил като дойде време да потърся нов по-скоро.

А може и колегата да е прав и да се е поиздънил, но това няма как да се разбере без да го разрежеш.

Благодаря.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 01 Апр 2021, 13:44

Машинното почистване е 250лв навсякъде, аз съм на този етап сега и проучвам цени. За монтаж/демонтаж колкото се разбереш с майстора ти, но повече от 200лв едва ли ще ти вземат дори и при xDrive. Афтърмаркетите се оказва, че не са добър вариант, отново по отделни мнения на колеги тук, както и въз основа на малкото инфо в нета, та аз се отказах от този вариант изцяло и ще спасявам моя дпф с машинно чистене.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 06 Апр 2021, 17:49

Здравейте, по-горе бях писал, че търся къде да си почистя машинно ДПФ-а. Говорих днес с моя майстор и той ми даде координати на един човек, който извършва почистване. Обадих му се да ми разкаже това-онова с очакването, че има машина за почистване на базата на вода и препарати. Изненадах се обаче, когато човека каза, че почистват филтрите с горене. Обясни ми, че ги нагряват до около 1000 градуса, при което всичко вътре изгаря, включително и маслените наслоявания, които с времето са се превърнали в съединения подобни на бакелит и които не падат с водното машинно къпане. Преди да го питам дали температурата няма да прецака питата, той ми каза, че металите, от които е направена издържат докъм 1300 градуса и температура от 1000 градуса няма да ги повреди.

Човека беше любезен да ми обясни и за последваща поддръжка на филтъра, така че да изкара много време и тн. Поисках му малко материали, прати ми клипчета и снимки от работата, замерванията които правят и тн. Оставям ги тук да ги погледнете:






Въобще изненадах се, че има чистене по този начин, а и съм още повече разколебан дали да го чистя така или с машинно водно почистване. Смятам да го свалям веднъж този филтър, затова ми е важно на какво почистване ще се спра. Та ако можете споделете какво мислите за това почистване - плюсове и минуси и тн.... Някой минавал ли е през горене на филтъра си да сподели впечатления?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от vld » 11 Апр 2021, 20:46

На твоята кола в предната част на ДПФ-а има метален катализатор, това променя ли нещата?
Освен това самата пита на ДПФ-а е керамична, със съдържание на цветни метали, не е метална.
Интересен метод, вероятно ще е силно ефективен, ако дава гаранция че няма да го повреди аз бих го пробвал.
Аз на моята кола при регенерация съм виждал 700 градуса, с 300 повече предполагам няма да е проблем :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 12 Апр 2021, 10:01

Здрасти Владо. Отново говорих с човека, обсъдих още неща с него. Каза ми, че няма проблем с температурата, мерат я и контролират с лазерни термометри. Изрично питах отново за питата и дали няма проблем тази температура. Каза ми това, което каза и първия път, че питата издържа доста над 1000С. За катализатора го питах дали ако има проблем го махат предварително със срязване - също ми каза, че няма проблем и че по принцип на тези модели много рядко се налага да се реже кожуха. Главно това се налага на входа да дпф-а, когато вхдоящата тръба и крива и няма много добър отвор за самото горене. Но ако се наложи разрязване после разбира се го заваряват както си му е реда. По време на горенето въздуха и съответно изгорелите частици се изсмукват от другата страна на дпфа, като същевременно това спомага за равномерно разнасяне на температурата в цялата пита, а след процеса и охлаждането изгорелата пепел се издухва с въздух с компресор. Това е, което ми каза момчето. По принцип и мен ме тревожи малко факта да не се прецакат нещата, главно заради температурата, но в крайна сметка ще пробвам този вариант и другата седмица ще го давам.

Загледах се в нета иначе, има клипчета в тубата за горене на дпф-и, само че не така директно, а с поставяне в пещи + изгухване на изгорелите остатъци с въздух след това. Оказва се, че в щатите е разпространено явно като метод, главно за почистване на дпфи на тежкотоварни средства... Казват че ефекта е като "нов"... Ще видим...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 26 Апр 2021, 15:58

Колеги, обещах да ъпдейтна след почистване на ДПФ-а. Почистен (изгорен) е вече, извадили са около 70гр сажди от него след изгарянето му. Според момчето е бил прилично задръстен, но не е бил неспасяем, защото и доста такива случаи имат. Прилагам снимки преди свалянето му и бекпрешъра на айдъл и нивото на соот-а, които замерих, като по мои наблюдения можеше да е доста по-пълен, но скоро беше правил регенерация.

IMG-899cd3180e399ae957ce23d343e1d004-V.jpg


IMG-0bae0ee494f55753c307635ce544cd58-V.jpg


Screenshot_20210419-191835_B-Tool Expert.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 26 Апр 2021, 16:00

Ето и снимките след почистването му и нулирането на стойностите. Решихме да не сменяваме датчика за диференциалното налягане с уговорката да го наблюдавам как се държи.

IMG-dd884cb69776ab9fa4b4f9d28672ace9-V.jpg


IMG-d51a283cb6bfc1f9c88aeacbdc18f336-V.jpg


Screenshot_20210424-184110_B-Tool Expert.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 26 Апр 2021, 16:10

Разбира се е прекалено рано да дам отзив за ефекта, ще трябва поне няколко месеца да го наблюдавам за себе си, за да разбера с каква скорост трупа гадории и колко често ги чисти. Единственото, което ми се струва, е че колата е една идея по жива при подаване на газ.

Screenshot_20210424-185858_B-Tool Expert.jpg


Момчето ми препоръча и добавка, с която дългосрочно да си го поддъжам. Не разбрах дали е на принципа на другите добавки за чистене на ДПФ-и или на друга логика, но ми обясни, че ползването й създава лек филм като полепва по питата и понижава темп на изгаряне на частиците докъм 300 С. Препоръча да я сипвам през резервоар, като логиката е се поддържат ниски нива на саждите чрез по-лесното им изгаряне... Тези дни ще допълня резервоара с добавката, смятам да я ползвам дългосрочно и да видя (дано) цялостния ефект от почистването.

Ето и клипчета от процеса:





Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от vld » 27 Апр 2021, 20:13

Екста :clap:
Дано ефекта е дългосрочен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от goppe » 29 Апр 2021, 8:39

Колеги, включване от мен отново. Снощи закачих с Бтул-а да видя как са данните след почистването. Изненадах се неприятно, защото ми показа налягане горе-долу както преди почистването - налягане от 10 хпа и суут левъл 58%, суут мас 35 грама. А колата съм я карал точно 40км градско, след почистването като половината от тях беше по околовръстното... Възможно ли е филтър, който да е изчистен (дори да предположим, че почистването да не е оказало голям ефект, то все пак е имало някакъв поне) да се напълни за толкова кратко време? Освен това ми дава, че последната регенерация е била преди 40км, което няма как е така, защото тогава буквално е сложен обратно дпфа след почистването, даже да не кажа, че тези "преди 40км" се явяват и малко преди свалянето на филтъра.

Момчето което го почистваше филтъра още преди да му го дам ми беше препоръчало и смяната на датчика за налягане. Дали е възможно той да прави мизерии? Снощи търсих инфо за тези сензори и оставам с впечатлението, че ако тръгнат да се развалят, дават някакви ненормални стойности, а може и да качат грешка за самия сензор. При мен стойностите не са били нелогични...

Да сменям ли този сензор сега? Имам подозрения, че не е от него, но пък май е добре да се пробва и това. Не мога да си обясня иначе защо толкова бързо може да се напълни (поне на хартия)...

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 10.04.2018

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от ieevtimov » 29 Апр 2021, 9:47

Колега, мисля че не е нормално толкова бързо да се запълни филтъра. Въпреки, че не става много ясно от поста ти , преди колко километра е направила регенерация колата. При мен от КАТ до Люлин и обратно, soot се вдигна от 23gr на 25gr, при положение, че съм на 840км от последната регенерация(колата се кара 95% извънградско).Последните 60км(от 780 до 840) са ми градско, тръгвам на 23г , вдига до към 28 и на цариградско или околовръстно като позадържи около 300 градуса започват да падат(т.е. има пасивна регенерация).

Ще си изкопирам отпреди няколко дни мой пост от другата тема за дпф, ако не си го прочел:
Колеги, ограничете си работата на ЕГР. При мен ефекта беше много голям. Направих го с bimmer-tool, максималната стойност е +87mg.
С по-новите версии на ИСТА вече не може заради скандала дизелгейт, но и когато е можело е било разрешено само +40mg
При мен ДПФ винаги е регенерирал на около 350-500км извънградско със скорости около 150-160км/ч, като колата се ползва само за извънградско пътуване.
След като ограничих ЕГР направих няколко тестови пътувани, вярно с около 130-140км/ч. Колата направи 1000км и тогава пусна регенерация, въпреки, че soot беше 27g, а по принцип регенерациите ги пуска на 31г. В момента съм на 730км от последната регенерация при 23g soot.
Също забелязах че пасивните регенерации се случват вече по-често, т.е. при над 320-350гр саждите започват да намаляват.
Не знам дали е съвпадение но започнах и да карам с обикновен дизел от ЕКО или Газпром, т.е. дизел без добавки. Преди това(45000х.км) карах само с омв максмоушън и мисля, че тези добавки в дизела имат точно обратен ефект върху ДПФ.
Колата е 530d lci, на 295000км, с подменени дюзи преди 50000км по програма БОШ - заводски рециклирани, с връщане на старите.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook