Проблем с налягането на турбото
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с налягането на турбото
Здравейте Колеги,
колата е BMW530 218 коня с електрически актуатор на турбината. В ниски обороти колата е мудна, във високи върви добре. Разхода на гориво е около 17 градско...
Колата пали идеално. Не пуши въобще. Работи равномерно и приятно. На живи данни дава отклонение в турбината примерно при желано 1.6 в ниски, дава 0.6. Във високи при желано 2.6, дава 2.4. Не записва никакви грешки.
Колата мина през няколко сервиза без никой да успее да оправи проблема. Турбото е свалено, прегледано - геометрията се движи свободно, актуатора си отива в крайна позиция и е адаптиран. Пробвахме и с друга турбина /от морга/ с друг актуатор и е същата работа. Всмукателния колектор е здрав, изчистен, с махнати вихрови клапи. Изпускателния колектор е здрав. Пробвана е с друг дебитомер и няма промяна. ЕГР е затапен и изключен софтуерно. ДПФ е премахнат и изключен софтуерно. Колата беше с ремап, сега е с оригиналния софтуер само са премахнати DPF и ЕГР.
Май всичко е прегледано, последното съмнение е за дюзи. На живи данни всички корекции са приблизително еднакви и в норма. В единия сервиз зададоха нови времена на впръскване и има някакво подобрение. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем, кола която пали идеално и не пуши да има проблем с дюзи?
колата е BMW530 218 коня с електрически актуатор на турбината. В ниски обороти колата е мудна, във високи върви добре. Разхода на гориво е около 17 градско...
Колата пали идеално. Не пуши въобще. Работи равномерно и приятно. На живи данни дава отклонение в турбината примерно при желано 1.6 в ниски, дава 0.6. Във високи при желано 2.6, дава 2.4. Не записва никакви грешки.
Колата мина през няколко сервиза без никой да успее да оправи проблема. Турбото е свалено, прегледано - геометрията се движи свободно, актуатора си отива в крайна позиция и е адаптиран. Пробвахме и с друга турбина /от морга/ с друг актуатор и е същата работа. Всмукателния колектор е здрав, изчистен, с махнати вихрови клапи. Изпускателния колектор е здрав. Пробвана е с друг дебитомер и няма промяна. ЕГР е затапен и изключен софтуерно. ДПФ е премахнат и изключен софтуерно. Колата беше с ремап, сега е с оригиналния софтуер само са премахнати DPF и ЕГР.
Май всичко е прегледано, последното съмнение е за дюзи. На живи данни всички корекции са приблизително еднакви и в норма. В единия сервиз зададоха нови времена на впръскване и има някакво подобрение. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем, кола която пали идеално и не пуши да има проблем с дюзи?

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с налягането на турбото
Първо пробвай с друг МАП сензор или се увери, че твоят мери коректно. Ако дава тези стойности, това значи, че при показание за искано 1.6 бара МАП сензорът отчита вакуум -1 бар, който най-вероятно е този от работата на мотора. Прегледай си турбопътищата и кулера, ако си сигурен в работата на управлението на турбото. Във високите обороти върви ли колата и на колко оборота се усеща, че тръгва? Дебитомерът какви стойности дава? Едва ли е проблем с дюзите...
Re: Проблем с налягането на турбото
Map-a изглежда жив, отчита данни. Турбопътищата и кулера са здрави - не се виждат пробойни, няма съскане, няма опушено. Колата тръгва осезаемо от 2500 оборота, като преди това е доста мудна. Пробвана е с друг дебитомер от добре вървяща кола.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с налягането на турбото
А управлението в реално време ли го гледате, че мърда? Пуснете му тест с диагностика и вижте как движи. За налягане от 0.6 при искано 1.6 трябва геометрията да е с максимално разтворени лопатки - затова колата тръгва след 2500 оборота. Друг вариант е да е омазано нещо по софта и да кара сервомотора да разтваря геометрията.
Re: Проблем с налягането на турбото
Интересно е каква е тази процедура и с коя програма се прави задаване на нови времена на дюзите?
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Проблем с налягането на турбото
bmwman написа:Интересно е каква е тази процедура и с коя програма се прави задаване на нови времена на дюзите?
Има го това в DIS и ISTA P ( start of injection)
Sent from my iPhone using Tapatalk
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани