Водна помпа e60 530д смяна
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Водна помпа e60 530д смяна
Понеже не открих тема описано как се извършва процедурата искам да попитам тук някой колега, ако си я е сменял сам какви са стъпките или да ме допълни:
1. Сваляне на кората на двигателя.
2. Демонтаж на капака над радиатора.
3. Изваждане на ел. перка.
4. Сваляне на ремъците.
5. Тук идват въпросите ми какво още е необходимо да се свали за достъп до помпата? И има ли от къде да се източи антифриза. При е39 530д от десния долен ъгъл на радиатора имаше кранче за източване при е 60 530д къде е, ако го има?
ПП: За съжаление и в youtubе не можах да открия клип за смяна на водна помпа...
Благодаря на отзовалите се
1. Сваляне на кората на двигателя.
2. Демонтаж на капака над радиатора.
3. Изваждане на ел. перка.
4. Сваляне на ремъците.
5. Тук идват въпросите ми какво още е необходимо да се свали за достъп до помпата? И има ли от къде да се източи антифриза. При е39 530д от десния долен ъгъл на радиатора имаше кранче за източване при е 60 530д къде е, ако го има?
ПП: За съжаление и в youtubе не можах да открия клип за смяна на водна помпа...
Благодаря на отзовалите се

Последна промяна spower на 07 Ное 2016, 15:15, променена общо 1 път
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Водна помпа 530д смяна
Малкият термостат, радиатора за охлаждане на газовете за EGR, бързите връзки на водните съединения- понякога при неправилен монтаж изобщо не са бързи и трябва да внимаваш да не счупиш нещо, големият термостат, старата метална гарнитура на водната помпа- ако е оригиналната, има точки на срязване, новата гарнитура има посока и начин на слагане, винтовете на помпата се стягат задължително с динамометричен ключ- гарнитурата трябва да се уплътни равномерно и с определено усилие, ако работиш с "усет", може да потече, трябва да смениш и гарнитурата на термостата и О- пръстена на малкият термостат, при обратният монтаж трябва да внимаваш да не създадеш напрежение в гофрираната част на тръбата за радиатора за охлаждане на газовете за EGR, защото може да се скъса след известен период от време, понякога О-пръстена на водните съединения след демонтаж увеличават диаметъра си, не съществуват като резервна част и може да се наложи да смениш цялото водно съединение, или трябва да търсиш О- пръстен втора ръка.
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Водна помпа 530д смяна
И ако термостата е по-стар от 3-4 год да се смени и то, за да няма изненади после и пак почти същатата процедура за смяната.
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Водна помпа 530д смяна
hol1gans написа:И ако термостата е по-стар от 3-4 год да се смени и то, за да няма изненади после и пак почти същатата процедура за смяната.
На три седмици е. В сервиза я оставих заради теч на антифриз по ремъците. По принцип сам си сменям нещата, но този път се ограничих само с масло и филтри. Реших специалисти да си свършат работата. По техен съвет смених всички ролки и термостат, от който капел антифриза. Е сега сам ще си свърша работата. То си има и поговорка за това ама... както и да е....
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Водна помпа 530д смяна
Необходими стъпки за смяна на водна помпа М57 в случая е е60 530д
1. Сваляне на кората на двигателя.
2. Демонтаж на капака над радиатора.
3. Изваждане на ел. перка.
4. Откачане на големият ремък само от ролката на водната помпа. / С камък 24 се свива оптяжната ролка за да се освободи ремъка от шайбата на водната помпа/
5. Източване на антифриза от десния долен ъгъл на радиатора имате кранче. На него слагате маркуч от долната страна и го прекарвате през бронята, като предварително се сваля десния пластмасов капак на халогена, който е на щипки с дърпане. Така ще съберете част от антифриза, че след свалянето на термостата и помпата ще изтече една част.
6. Откачане на термостата от скобите на маркучите. От ляво е с гумен маркуч. От дясно пластмасова снадка, която е закрепена в горния си край с болт против вибрации-развива се. След това 4те болта на термостата с камъче 10 и го вадите.
7. Водна помпа: държи се на 4 болта торксове към блока на мотора. Развиват се. Ако ви е трудно да ги видите ще се ориентирате по новата помпа, къде се намират /леко под ъгъл несиметрично са разположени/. Лесно пада след развиването на болтовете.
8. Гарнитура на водната помпа: тя е метална и оригиналната е леко затисната в горния край. Внимателно се разлепва и с закривени клещи се изтегля, като се хваща съвсем близо до мястото на притискане. Новата гарнитура няма как да я объркате при монтажа.
9. Монтаж на новата помпа: Поставете новата гарнитура върху помпата /тя е съобразена с контура на новата помпа/, като мушнете 2та най-видими болтове през гарнитурата. Намества се внимателно към блока и се стяга на 13Нм. Понеже нямах преходник от торкса към динамометричния ключ стегнах внимателно с обиране. Усеща се кога болтовете са максимално натегнати!
10. Закачате ремъка, стягате пробката на радиатора, аз почистих с тънък накрайник за прахосмукачака м/у двете пити на радиатирите, че имаше доста тор
после по обратния ред сглобявате и обезвъздушавате. Ако термостата ви е бил стар сега е момента за смяна. Моя в случая беше сменен пред 3 седмици на 300км и го сложих отново.
Не се наложи да демонтирам други части освен посочените! Все пак е60 се оказа доста ремонтно-пригодно сравнение с е39ката 530д, която преди съм правил подобни процедури
1. Сваляне на кората на двигателя.
2. Демонтаж на капака над радиатора.
3. Изваждане на ел. перка.
4. Откачане на големият ремък само от ролката на водната помпа. / С камък 24 се свива оптяжната ролка за да се освободи ремъка от шайбата на водната помпа/
5. Източване на антифриза от десния долен ъгъл на радиатора имате кранче. На него слагате маркуч от долната страна и го прекарвате през бронята, като предварително се сваля десния пластмасов капак на халогена, който е на щипки с дърпане. Така ще съберете част от антифриза, че след свалянето на термостата и помпата ще изтече една част.
6. Откачане на термостата от скобите на маркучите. От ляво е с гумен маркуч. От дясно пластмасова снадка, която е закрепена в горния си край с болт против вибрации-развива се. След това 4те болта на термостата с камъче 10 и го вадите.
7. Водна помпа: държи се на 4 болта торксове към блока на мотора. Развиват се. Ако ви е трудно да ги видите ще се ориентирате по новата помпа, къде се намират /леко под ъгъл несиметрично са разположени/. Лесно пада след развиването на болтовете.
8. Гарнитура на водната помпа: тя е метална и оригиналната е леко затисната в горния край. Внимателно се разлепва и с закривени клещи се изтегля, като се хваща съвсем близо до мястото на притискане. Новата гарнитура няма как да я объркате при монтажа.
9. Монтаж на новата помпа: Поставете новата гарнитура върху помпата /тя е съобразена с контура на новата помпа/, като мушнете 2та най-видими болтове през гарнитурата. Намества се внимателно към блока и се стяга на 13Нм. Понеже нямах преходник от торкса към динамометричния ключ стегнах внимателно с обиране. Усеща се кога болтовете са максимално натегнати!
10. Закачате ремъка, стягате пробката на радиатора, аз почистих с тънък накрайник за прахосмукачака м/у двете пити на радиатирите, че имаше доста тор

Не се наложи да демонтирам други части освен посочените! Все пак е60 се оказа доста ремонтно-пригодно сравнение с е39ката 530д, която преди съм правил подобни процедури

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна spower на 01 Ное 2016, 12:44, променена общо 1 път
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Водна помпа 530д смяна
Ако може само някой модератор да добави снимките към горният ми пост по точки за максимална яснота на колегите след мен сблъскващи се със смяна на водна помпа и термостат.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- Neckros
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.10.2013
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: син кораб с нафтова печка
- Мечтае да кара: E61 M5
Re: Водна помпа 530д смяна
spower написа:Необходими стъпки за смяна на водна помпа М57 в случая е е60 530д
1. Сваляне на кората на двигателя.
2. Демонтаж на капака над радиатора.
3. Изваждане на ел. перка.
4. Откачане на големият ремък само от ролката на водната помпа. / С камък 24 се свива оптяжната ролка за да се освободи ремъка от шайбата на водната помпа/
5. Източване на антифриза от десния долен ъгъл на радиатора имате кранче. На него слагате маркуч от долната страна и го прекарвате през бронята, като предварително се сваля десния пластмасов капак на халогена, който е на щипки с дърпане. Така ще съберете част от антифриза, че след свалянето на термостата и помпата ще изтече една част.
6. Откачане на термостата от скобите на маркучите. От ляво е с гумен маркуч. От дясно пластмасова снадка, която е закрепена в горния си край с болт против вибрации-развива се. След това 4те болта на термостата с камъче 10 и го вадите.
7. Водна помпа: държи се на 4 болта торксове към блока на мотора. Развиват се. Ако ви е трудно да ги видите ще се ориентирате по новата помпа, къде се намират /леко под ъгъл несиметрично са разположени/. Лесно пада след развиването на болтовете.
8. Гарнитура на водната помпа: тя е метална и оригиналната е леко затисната в горния край. Внимателно се разлепва и с закривени клещи се изтегля, като се хваща съвсем близо до мястото на притискане. Новата гарнитура няма как да я объркате при монтажа.
9. Монтаж на новата помпа: Поставете новата гарнитура върху помпата /тя е съобразена с контура на новата помпа/, като мушнете 2та най-видими болтове през гарнитурата. Намества се внимателно към блока и се стяга на 13Нм. Понеже нямах преходник от торкса към динамометричния ключ стегнах внимателно с обиране. Усеща се кога болтовете са максимално натегнати!
10. Закачате ремъка, стягате пробката на радиатора, аз почистих с тънък накрайник за прахосмукачака м/у двете пити на радиатирите, че имаше доста торпосле по обратния ред сглобявате и обезвъздушавате. Ако термостата ви е бил стар сега е момента за смяна. Моя в случая беше сменен пред 3 седмици на 300км и го сложих отново.
Не се наложи да демонтирам други части освен посочените! Все пак е60 се оказа доста ремонтно-пригодно сравнение с е39ката 530д, която преди съм правил подобни процедури
Само лека забележка, "по книга" за M57TUD30 (като гледам май си с такъв, а и за другите е същото) за водната помпа M6 - 10Nm, M7 - 15Nm, M8 - 22Nm. За термостата M6 - 10Nm.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Водна помпа e60 530д смяна
Дали имам гарнитура на помпата? Не виждам от къде да я махна, ако имам. Някой би ли подсказал! Благодаря!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Водна помпа e60 530д смяна
Няма начин да няма гарнитура, но май се е поразяла, метална е. От колко време караш колата колега, и с какъв антифриз?
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Водна помпа e60 530д смяна
ivopicha написа:Дали имам гарнитура на помпата? Не виждам от къде да я махна, ако имам. Някой би ли подсказал! Благодаря!
Със сигурност имаш гарнитура. На този двигател няма гарнитури на маслената помпа, хидравличния обтегач на веригите и пръскалките на буталата. Така че огледай внимателно.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани