Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Здравейте колеги. Преди 2 месеца си взех е60, N52B25, 12.2006г. Човека го продаваше с неработещо парно, и загуба на антифриз. Оказа се, че разширителния съд изпуска от датчика за нивото. Трудно се вижда. Последва нов разширителен съд от BMW за 100 евро, датчика е монтиран предварително. Вече няма загуба на охладителна течност. Парното се появи след смяната на електромагнитните клапани. Пиша го това за другите колеги, които имат симптоми като моите.
Когато взех колата нивото на маслото беше една черта под максимума. Сменено е преди 2000км. септември 2019г. Няма щека, гледам го само на iDrive. След едно пътуване, около 200км, със скорост 120 - 220 км/ч, колата изписа, че маслото е на минимума и трябва да допълня 1 литър. Викам си айде утре, но на другия ден беше на максимума. След каране в града пак падна до минимума, но не искаше доливане. После пак отиде на макс, после пак на мин. И сега се чудя дали да доливам или не. Голямо недоразумение е липсването на щека. Та въпроса ми е как и кога се мери маслото на N52 без щека и само от iDrive. Колата мери само при запален двигател, но кога? След колко минути работа да се измери? Притеснявам се да не остане без масло, нищо че има датчик и за налягане.
Другия ми въпрос е кое масло на Castrol e най-подходящото? Колата е на 256 000км и в момента е с Mobil super 3000 formula v 5w-30. Старата ми е39-ка го карах само и единствено с Castrol 5W30 и за нейните 380 000км не харчеше грам. Пробвах с Mobil 5W30 започна да гори като невидяла. Затова нямам вяра на друго масло освен Castrol. Но дали маслояда, както го наричат колегите, да го карам с Castrol 5W30, 5W40 или 0W40? Прегледах темата за маслата на Е60/Е61.
Благодаря на всички и успешна нова 2020 година.
Когато взех колата нивото на маслото беше една черта под максимума. Сменено е преди 2000км. септември 2019г. Няма щека, гледам го само на iDrive. След едно пътуване, около 200км, със скорост 120 - 220 км/ч, колата изписа, че маслото е на минимума и трябва да допълня 1 литър. Викам си айде утре, но на другия ден беше на максимума. След каране в града пак падна до минимума, но не искаше доливане. После пак отиде на макс, после пак на мин. И сега се чудя дали да доливам или не. Голямо недоразумение е липсването на щека. Та въпроса ми е как и кога се мери маслото на N52 без щека и само от iDrive. Колата мери само при запален двигател, но кога? След колко минути работа да се измери? Притеснявам се да не остане без масло, нищо че има датчик и за налягане.
Другия ми въпрос е кое масло на Castrol e най-подходящото? Колата е на 256 000км и в момента е с Mobil super 3000 formula v 5w-30. Старата ми е39-ка го карах само и единствено с Castrol 5W30 и за нейните 380 000км не харчеше грам. Пробвах с Mobil 5W30 започна да гори като невидяла. Затова нямам вяра на друго масло освен Castrol. Но дали маслояда, както го наричат колегите, да го карам с Castrol 5W30, 5W40 или 0W40? Прегледах темата за маслата на Е60/Е61.
Благодаря на всички и успешна нова 2020 година.
Не искам много, искам всичко!
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
N52 си е маслояд за да не харчи масло трябва да отваряш двигател, сегменти и тн. филм голям. Може да огледаш добре двигателят като за начало и да видиш дали не е някоя гарнитурка на маслена конзола. Този датчик обича да се скапва затова си го смени с чисто нов може и от него да е проблемът. Като цяло има много изписано за Н52 че е маслояд, иначе върви много добре.
Няма начин да няма начин
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.
Не искам много, искам всичко!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.
С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.
Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
zvetiko написа:Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.
С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.
Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.
Не знам колега. Колата е обслужвана в BMW до 2013 година, ама в BMW, не официален сервиз, а в BMW. Както и да е.
Жалко, че няма щека за проверка. Днес я карах малко и изписа, че нивото е ниско. Сипах 500 грама и показа макс. Покарах 10-на километра и пак беше макс. Ейййй, защо тук няма майстори като в България дееба. Ама ще взема един нов датчик за всеки случай и ще сменя маслото с Castrol 5w30. Иначе няма други проблеми колицата. Другия месец съм на TÜV да видим как ще е катализатора.
Най-големия проблем е липсата на майстори, като в БГ. Нищо друго не ме плаши.
Не искам много, искам всичко!
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Gari написа:zvetiko написа:Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.
С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.
Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.
Не знам колега. Колата е обслужвана в BMW до 2013 година, ама в BMW, не официален сервиз, а в BMW. Както и да е.
Жалко, че няма щека за проверка. Днес я карах малко и изписа, че нивото е ниско. Сипах 500 грама и показа макс. Покарах 10-на километра и пак беше макс. Ейййй, защо тук няма майстори като в България дееба. Ама ще взема един нов датчик за всеки случай и ще сменя маслото с Castrol 5w30. Иначе няма други проблеми колицата. Другия месец съм на TÜV да видим как ще е катализатора.
Най-големия проблем е липсата на майстори, като в БГ. Нищо друго не ме плаши.

Няма начин да няма начин
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Здравей колега,
Моята е със същия двигател,и знам какво е маслояд.
Направо се бях отчаял, докато един ден майстор който ми е приятел ме разубеди от ремонта на двигателя/писал съм го в друга тема/.
И така реших да сменя веригата / нали спестих от големия ремонт/.ЗАЕДНО С ВЕРИГАТА СЕ СМЕНЯЛА СЕМЕРИНГ НА КОЛЯНОВ ВАЛ / от където текло масло каза майстора/
Смених маслото, сложих MOTUL / до сега слагах BMW TWIN POWER, CASTROL - разход 1/1000
Вземах колата от сервиза свел глава пред факта с маслото. За новогодишните празници реших да направя пътуване около 1000 км. Подготвих си тубичка масълце за доливане и тръгнах.
Какво да кажа не повярвах на очите си бях минал 1000+ км. а маслото не беше мръднало, едва вчера ми показа една черта под максимума /вече 2000 км./
По написаното от теб разбирам че не си в майка БГ но пробвай с друго МАСЛО.
Относно датчика на маслото, смени го ,обича да се ебава.
Сменя се лесно
Моята е със същия двигател,и знам какво е маслояд.
Направо се бях отчаял, докато един ден майстор който ми е приятел ме разубеди от ремонта на двигателя/писал съм го в друга тема/.
И така реших да сменя веригата / нали спестих от големия ремонт/.ЗАЕДНО С ВЕРИГАТА СЕ СМЕНЯЛА СЕМЕРИНГ НА КОЛЯНОВ ВАЛ / от където текло масло каза майстора/
Смених маслото, сложих MOTUL / до сега слагах BMW TWIN POWER, CASTROL - разход 1/1000
Вземах колата от сервиза свел глава пред факта с маслото. За новогодишните празници реших да направя пътуване около 1000 км. Подготвих си тубичка масълце за доливане и тръгнах.
Какво да кажа не повярвах на очите си бях минал 1000+ км. а маслото не беше мръднало, едва вчера ми показа една черта под максимума /вече 2000 км./
По написаното от теб разбирам че не си в майка БГ но пробвай с друго МАСЛО.
Относно датчика на маслото, смени го ,обича да се ебава.
Сменя се лесно
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Ще се сменя датчика, това е ясно. Но първо да спрем теча от двете гарнитури - номер 4 и 5 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3753 като не съм сигурен за номер 4, че тече, но ще я сменя превантивно. Взех Elring.
Не искам много, искам всичко!
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Gari написа:Ще се сменя датчика, това е ясно. Но първо да спрем теча от двете гарнитури - номер 4 и 5 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3753 като не съм сигурен за номер 4, че тече, но ще я сменя превантивно. Взех Elring.
Тази гарнитура е добре да бъде оригинална, щом си я взел сменяй все ще изкара
Няма начин да няма начин
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Неоригиналните гарнитури са доста тънички, много е важно при смяната да се внимава как влизат и след това как се натягат болтовете и дали страните лягат точно една срещу друга. На мен ми ги сменяха миналата година, майсторите искаха оригинална, но проблемът при смяната явно не е свързан толкова със самата гарнитура, а с това дали се внимава и се поставя правилно.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Гарнитурите хубаво оригинални ама близо 70 евро за тях ли? Тея от БМВ много са алчни. Някои неща ги взимам оригинални, но за тези гарнитури заложих на Elring. Едната дойде, дебелината е към 5мм. Невъзможно е да се постави наобратно. Канали има само на масленото тяло. Двигателната част, както и масления охладител са гладки. За нови болтове ми искаха по 7 евро на брой...
С каква сила се стягат?
Sent from my iPhone using Tapatalk

С каква сила се стягат?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
Тук www.leebmann24.de двете гарнитури са по около 22евро парчето. Аз като сменях не съм купувал нови болтове, със старите нямаше проблеми. С каква сила се натягат може да се види тук: https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60- ... es/5TinvA9
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане
zaharia написа:Тук http://www.leebmann24.de двете гарнитури са по около 22евро парчето. Аз като сменях не съм купувал нови болтове, със старите нямаше проблеми. С каква сила се натягат може да се види тук: https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60- ... es/5TinvA9
Много ти благодаря за информацията. В посочения сайт цените са почти еднакви с тези от БМВ.
Не искам много, искам всичко!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани