Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 06 Яну 2020, 15:06

Здравейте колеги. Преди 2 месеца си взех е60, N52B25, 12.2006г. Човека го продаваше с неработещо парно, и загуба на антифриз. Оказа се, че разширителния съд изпуска от датчика за нивото. Трудно се вижда. Последва нов разширителен съд от BMW за 100 евро, датчика е монтиран предварително. Вече няма загуба на охладителна течност. Парното се появи след смяната на електромагнитните клапани. Пиша го това за другите колеги, които имат симптоми като моите.
Когато взех колата нивото на маслото беше една черта под максимума. Сменено е преди 2000км. септември 2019г. Няма щека, гледам го само на iDrive. След едно пътуване, около 200км, със скорост 120 - 220 км/ч, колата изписа, че маслото е на минимума и трябва да допълня 1 литър. Викам си айде утре, но на другия ден беше на максимума. След каране в града пак падна до минимума, но не искаше доливане. После пак отиде на макс, после пак на мин. И сега се чудя дали да доливам или не. Голямо недоразумение е липсването на щека. Та въпроса ми е как и кога се мери маслото на N52 без щека и само от iDrive. Колата мери само при запален двигател, но кога? След колко минути работа да се измери? Притеснявам се да не остане без масло, нищо че има датчик и за налягане.
Другия ми въпрос е кое масло на Castrol e най-подходящото? Колата е на 256 000км и в момента е с Mobil super 3000 formula v 5w-30. Старата ми е39-ка го карах само и единствено с Castrol 5W30 и за нейните 380 000км не харчеше грам. Пробвах с Mobil 5W30 започна да гори като невидяла. Затова нямам вяра на друго масло освен Castrol. Но дали маслояда, както го наричат колегите, да го карам с Castrol 5W30, 5W40 или 0W40? Прегледах темата за маслата на Е60/Е61.
Благодаря на всички и успешна нова 2020 година.
Не искам много, искам всичко!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от pinko_23 » 06 Яну 2020, 23:28

N52 си е маслояд за да не харчи масло трябва да отваряш двигател, сегменти и тн. филм голям. Може да огледаш добре двигателят като за начало и да видиш дали не е някоя гарнитурка на маслена конзола. Този датчик обича да се скапва затова си го смени с чисто нов може и от него да е проблемът. Като цяло има много изписано за Н52 че е маслояд, иначе върви много добре.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 07 Яну 2020, 0:14

Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.
Не искам много, искам всичко!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от zvetiko » 07 Яну 2020, 10:10

Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.


С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.

Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 08 Яну 2020, 2:59

zvetiko написа:
Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.


С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.

Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.

Не знам колега. Колата е обслужвана в BMW до 2013 година, ама в BMW, не официален сервиз, а в BMW. Както и да е.
Жалко, че няма щека за проверка. Днес я карах малко и изписа, че нивото е ниско. Сипах 500 грама и показа макс. Покарах 10-на километра и пак беше макс. Ейййй, защо тук няма майстори като в България дееба. Ама ще взема един нов датчик за всеки случай и ще сменя маслото с Castrol 5w30. Иначе няма други проблеми колицата. Другия месец съм на TÜV да видим как ще е катализатора.
Най-големия проблем е липсата на майстори, като в БГ. Нищо друго не ме плаши.
Не искам много, искам всичко!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от pinko_23 » 08 Яну 2020, 10:19

Gari написа:
zvetiko написа:
Gari написа:Четох, че харчи масло. Истината е, че ме интересува как да го измеря маслото правилно. Днес я запалих на място, работи 10 мин. и пуснах чека. Показа макс ниво. Както и да е. Ще взема нов датчик и ще сменя маслото с ново. То така или иначе ще изтече като сваля датчика за смяна.


С диагностична програма, има две сервизни функции за проверка на нивото на маслото.

Оценката на нивото чрез iDrive за съжаление е неточна- правил съм опит с около 1.5литра по-малко от необходимото и е отчитано, че маслото е на максимум. Може би от там идват различните ти показания. Друг вариант е заради неправилно масло или неправилен интервал на смяна да има сериозни отлагания в двигателя.

Не знам колега. Колата е обслужвана в BMW до 2013 година, ама в BMW, не официален сервиз, а в BMW. Както и да е.
Жалко, че няма щека за проверка. Днес я карах малко и изписа, че нивото е ниско. Сипах 500 грама и показа макс. Покарах 10-на километра и пак беше макс. Ейййй, защо тук няма майстори като в България дееба. Ама ще взема един нов датчик за всеки случай и ще сменя маслото с Castrol 5w30. Иначе няма други проблеми колицата. Другия месец съм на TÜV да видим как ще е катализатора.
Най-големия проблем е липсата на майстори, като в БГ. Нищо друго не ме плаши.

:yes: така е колега по белите страни, затова си карат хората новите колици пък ние тука се мъчим, добре че има майстори иначе съвсем сме закъсали
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Denis yusein » 09 Яну 2020, 2:16

Здравей колега,
Моята е със същия двигател,и знам какво е маслояд.
Направо се бях отчаял, докато един ден майстор който ми е приятел ме разубеди от ремонта на двигателя/писал съм го в друга тема/.
И така реших да сменя веригата / нали спестих от големия ремонт/.ЗАЕДНО С ВЕРИГАТА СЕ СМЕНЯЛА СЕМЕРИНГ НА КОЛЯНОВ ВАЛ / от където текло масло каза майстора/
Смених маслото, сложих MOTUL / до сега слагах BMW TWIN POWER, CASTROL - разход 1/1000
Вземах колата от сервиза свел глава пред факта с маслото. За новогодишните празници реших да направя пътуване около 1000 км. Подготвих си тубичка масълце за доливане и тръгнах.
Какво да кажа не повярвах на очите си бях минал 1000+ км. а маслото не беше мръднало, едва вчера ми показа една черта под максимума /вече 2000 км./
По написаното от теб разбирам че не си в майка БГ но пробвай с друго МАСЛО.
Относно датчика на маслото, смени го ,обича да се ебава.
Сменя се лесно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 09 Яну 2020, 16:00

Ще се сменя датчика, това е ясно. Но първо да спрем теча от двете гарнитури - номер 4 и 5 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3753 като не съм сигурен за номер 4, че тече, но ще я сменя превантивно. Взех Elring.
Не искам много, искам всичко!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от pinko_23 » 09 Яну 2020, 16:20

Gari написа:Ще се сменя датчика, това е ясно. Но първо да спрем теча от двете гарнитури - номер 4 и 5 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3753 като не съм сигурен за номер 4, че тече, но ще я сменя превантивно. Взех Elring.


Тази гарнитура е добре да бъде оригинална, щом си я взел сменяй все ще изкара
Няма начин да няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от zaharia » 10 Яну 2020, 14:53

Неоригиналните гарнитури са доста тънички, много е важно при смяната да се внимава как влизат и след това как се натягат болтовете и дали страните лягат точно една срещу друга. На мен ми ги сменяха миналата година, майсторите искаха оригинална, но проблемът при смяната явно не е свързан толкова със самата гарнитура, а с това дали се внимава и се поставя правилно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 11 Яну 2020, 17:16

Гарнитурите хубаво оригинални ама близо 70 евро за тях ли? Тея от БМВ много са алчни. Някои неща ги взимам оригинални, но за тези гарнитури заложих на Elring. Едната дойде, дебелината е към 5мм. Невъзможно е да се постави наобратно. Канали има само на масленото тяло. Двигателната част, както и масления охладител са гладки. За нови болтове ми искаха по 7 евро на брой...
С каква сила се стягат?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от zaharia » 11 Яну 2020, 18:54

Тук www.leebmann24.de двете гарнитури са по около 22евро парчето. Аз като сменях не съм купувал нови болтове, със старите нямаше проблеми. С каква сила се натягат може да се види тук: https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60- ... es/5TinvA9

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: Няколко въпроса - масло, датчик за маслото, охлаждане

Мнение от Gari » 11 Яну 2020, 19:47

zaharia написа:Тук http://www.leebmann24.de двете гарнитури са по около 22евро парчето. Аз като сменях не съм купувал нови болтове, със старите нямаше проблеми. С каква сила се натягат може да се види тук: https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60- ... es/5TinvA9


Много ти благодаря за информацията. В посочения сайт цените са почти еднакви с тези от БМВ.
Не искам много, искам всичко!

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook