M57N EGR Проблеми?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

M57N EGR Проблеми?

Мнение от hibernate » 24 Юли 2019, 9:09

Здравейте колеги, напоследък имам странни проблеми, касаещи EGR клапана/вакуума/управлението.

Всичко започна след като свалях вакуум помпата няколко пъти поради теч около нея. Първоначално смених малкия пръстен, но тъй като теча не спря, намерих големия пръстен (95x3, 95x2 не можах да намеря). Течът спря след интервенцията, но пък ми светна Check Engine с грешка за емисиите. INSTA-D показва грешка 004501 (DDE: Exhaust-gas recirculation) със статус на Existent: No. Като покарам малко тази грешка се самоизчиства (изчезва Check Engine-a) и малко след това отново се появява. Чудното ми е дали нещо не се е нарушило по вакуум пътищата след моята намеса (спирачки имам и се държат адекватно), управляващия клапан на EGR-то ли прави проблеми или самия EGR не става? Свалях intake-a, чистих го, смених всичките гарнитури, почистих EGR клапана, но разлика няма.

ПП: Като я запаля и след малко каране на свободна имам една идея неспокойна работа на мотора (усещат се вибрации в купето и в малко по-различен шум на мотора). Дали може да е свързано отново с въпросния EGR?

В крайна сметка се чудя има ли смисъл да го правя или да го махам със заместител тип racepipe + софтуерно изключване + bypass на топлообменника (че съм чувал, че и те правят грижи).

Очаквам вашите мнения/съвети :bchug:
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от datchko » 24 Юли 2019, 10:11

hibernate написа:Здравейте колеги, напоследък имам странни проблеми, касаещи EGR клапана/вакуума/управлението.

Всичко започна след като свалях вакуум помпата няколко пъти поради теч около нея. Първоначално смених малкия пръстен, но тъй като теча не спря, намерих големия пръстен (95x3, 95x2 не можах да намеря). Течът спря след интервенцията, но пък ми светна Check Engine с грешка за емисиите. INSTA-D показва грешка 004501 (DDE: Exhaust-gas recirculation) със статус на Existent: No. Като покарам малко тази грешка се самоизчиства (изчезва Check Engine-a) и малко след това отново се появява. Чудното ми е дали нещо не се е нарушило по вакуум пътищата след моята намеса (спирачки имам и се държат адекватно), управляващия клапан на EGR-то ли прави проблеми или самия EGR не става? Свалях intake-a, чистих го, смених всичките гарнитури, почистих EGR клапана, но разлика няма.

ПП: Като я запаля и след малко каране на свободна имам една идея неспокойна работа на мотора (усещат се вибрации в купето и в малко по-различен шум на мотора). Дали може да е свързано отново с въпросния EGR?

В крайна сметка се чудя има ли смисъл да го правя или да го махам със заместител тип racepipe + софтуерно изключване + bypass на топлообменника (че съм чувал, че и те правят грижи).

Очаквам вашите мнения/съвети :bchug:

Аз лично EGR-а съм го изолирал, както и топлообменника.
Софтуерно също е изключен. Получаваш по-чист колектор и респективно двигател.
Та, съветът ми е да действаш по елиминирне на системата. Физическата работа е по-малко от час с всичкото разглабяне и т.н., софтуерно зависи кой го прави, но не ходи при "кварталния майстор", а при човек, който знае какво прави.

П.П. - виж дали си закачил вакуума на EGR-а обратно след монтирането на колектора.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от vld » 24 Юли 2019, 15:02

Клапана забива и не работи коректно.
Решението е или нов, или софуерно спиран и хардуерно изолиране.
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от zAcK » 24 Юли 2019, 15:18

Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н. :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

M57N EGR Проблеми?

Мнение от Dextuar » 24 Юли 2019, 15:57

zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н. :dunno:
Спрях моя 2016-та година и оттогава съм го спирал поне на 5-6 коли, никой няма оплаквания, включително и аз. Дори ДПФ-а регенерира по-добре.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от datchko » 24 Юли 2019, 16:01

zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н. :dunno:

Това е за екология, целта му е да връща изгорели газове за доизгаряне. Премахването му най-много да облекчи работата да двигателя и периферията :angel:
Последна промяна datchko на 24 Юли 2019, 16:04, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от spacepl » 24 Юли 2019, 16:04

А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от datchko » 24 Юли 2019, 16:10

spacepl написа:А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.

Аз лично моя го махнах след тази зима (преди около 3 месеца) и нямам лични наблюдения.
Колегата vld беше писал, че не намира разлика (по спомен от четеното коментирам).

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от zAcK » 24 Юли 2019, 16:11

Някъде има ли точния му принцип на работа в E60, да си направим някакви изводи? Кога в какво положение е и т.н. :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от Dextuar » 24 Юли 2019, 16:26

zAcK написа:Някъде има ли точния му принцип на работа в E60, да си направим някакви изводи? Кога в какво положение е и т.н. :dunno:
Работи до 2000 обр и в зависимост колко си смачкал педала на газта. На място е отворен на 95%, колкото по-голямо става усилието към мотора, толкова повече се затваря. В ИСТА е описано как работи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от Dextuar » 24 Юли 2019, 16:27

spacepl написа:А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
Абсолютно никакви разлика, тествам го вече 3-та зима...


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от andy » 25 Юли 2019, 13:10

spacepl написа: С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
- напротив по ниска


datchko написа:
zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н. :dunno:

Това е за екология, целта му е да връща изгорели газове за доизгаряне. Премахването му най-много да облекчи работата да двигателя и периферията :angel:


Това е от фолклора. Няма какво да доизгаряш.

Задачата на ЕГР е да намали азотните окиси (NOx), а те се намалят като се понижи температурата на горене, а тя за да се понижи се намаля кислорода необходим за горенето, което реално прави ЕГР-а.
Последна промяна andy на 25 Юли 2019, 13:25, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M57N EGR Проблеми?

Мнение от vld » 25 Юли 2019, 13:22

Няма никакви негативи при премахването му, само позитиви, заедно с него се маха и ЕГР охладителя и малкия термостат.
Две грижи по малко, по чист колектор и без гняз по клапаните.
Единствения минус е че азотните окиси са повече, което едва ли бърка някой от вас :mhihi:
Изображение

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook