M57N EGR Проблеми?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
M57N EGR Проблеми?
Здравейте колеги, напоследък имам странни проблеми, касаещи EGR клапана/вакуума/управлението.
Всичко започна след като свалях вакуум помпата няколко пъти поради теч около нея. Първоначално смених малкия пръстен, но тъй като теча не спря, намерих големия пръстен (95x3, 95x2 не можах да намеря). Течът спря след интервенцията, но пък ми светна Check Engine с грешка за емисиите. INSTA-D показва грешка 004501 (DDE: Exhaust-gas recirculation) със статус на Existent: No. Като покарам малко тази грешка се самоизчиства (изчезва Check Engine-a) и малко след това отново се появява. Чудното ми е дали нещо не се е нарушило по вакуум пътищата след моята намеса (спирачки имам и се държат адекватно), управляващия клапан на EGR-то ли прави проблеми или самия EGR не става? Свалях intake-a, чистих го, смених всичките гарнитури, почистих EGR клапана, но разлика няма.
ПП: Като я запаля и след малко каране на свободна имам една идея неспокойна работа на мотора (усещат се вибрации в купето и в малко по-различен шум на мотора). Дали може да е свързано отново с въпросния EGR?
В крайна сметка се чудя има ли смисъл да го правя или да го махам със заместител тип racepipe + софтуерно изключване + bypass на топлообменника (че съм чувал, че и те правят грижи).
Очаквам вашите мнения/съвети
Всичко започна след като свалях вакуум помпата няколко пъти поради теч около нея. Първоначално смених малкия пръстен, но тъй като теча не спря, намерих големия пръстен (95x3, 95x2 не можах да намеря). Течът спря след интервенцията, но пък ми светна Check Engine с грешка за емисиите. INSTA-D показва грешка 004501 (DDE: Exhaust-gas recirculation) със статус на Existent: No. Като покарам малко тази грешка се самоизчиства (изчезва Check Engine-a) и малко след това отново се появява. Чудното ми е дали нещо не се е нарушило по вакуум пътищата след моята намеса (спирачки имам и се държат адекватно), управляващия клапан на EGR-то ли прави проблеми или самия EGR не става? Свалях intake-a, чистих го, смених всичките гарнитури, почистих EGR клапана, но разлика няма.
ПП: Като я запаля и след малко каране на свободна имам една идея неспокойна работа на мотора (усещат се вибрации в купето и в малко по-различен шум на мотора). Дали може да е свързано отново с въпросния EGR?
В крайна сметка се чудя има ли смисъл да го правя или да го махам със заместител тип racepipe + софтуерно изключване + bypass на топлообменника (че съм чувал, че и те правят грижи).
Очаквам вашите мнения/съвети

BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: M57N EGR Проблеми?
hibernate написа:Здравейте колеги, напоследък имам странни проблеми, касаещи EGR клапана/вакуума/управлението.
Всичко започна след като свалях вакуум помпата няколко пъти поради теч около нея. Първоначално смених малкия пръстен, но тъй като теча не спря, намерих големия пръстен (95x3, 95x2 не можах да намеря). Течът спря след интервенцията, но пък ми светна Check Engine с грешка за емисиите. INSTA-D показва грешка 004501 (DDE: Exhaust-gas recirculation) със статус на Existent: No. Като покарам малко тази грешка се самоизчиства (изчезва Check Engine-a) и малко след това отново се появява. Чудното ми е дали нещо не се е нарушило по вакуум пътищата след моята намеса (спирачки имам и се държат адекватно), управляващия клапан на EGR-то ли прави проблеми или самия EGR не става? Свалях intake-a, чистих го, смених всичките гарнитури, почистих EGR клапана, но разлика няма.
ПП: Като я запаля и след малко каране на свободна имам една идея неспокойна работа на мотора (усещат се вибрации в купето и в малко по-различен шум на мотора). Дали може да е свързано отново с въпросния EGR?
В крайна сметка се чудя има ли смисъл да го правя или да го махам със заместител тип racepipe + софтуерно изключване + bypass на топлообменника (че съм чувал, че и те правят грижи).
Очаквам вашите мнения/съвети
Аз лично EGR-а съм го изолирал, както и топлообменника.
Софтуерно също е изключен. Получаваш по-чист колектор и респективно двигател.
Та, съветът ми е да действаш по елиминирне на системата. Физическата работа е по-малко от час с всичкото разглабяне и т.н., софтуерно зависи кой го прави, но не ходи при "кварталния майстор", а при човек, който знае какво прави.
П.П. - виж дали си закачил вакуума на EGR-а обратно след монтирането на колектора.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: M57N EGR Проблеми?
Клапана забива и не работи коректно.
Решението е или нов, или софуерно спиран и хардуерно изолиране.
Решението е или нов, или софуерно спиран и хардуерно изолиране.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: M57N EGR Проблеми?
Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н. 

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
M57N EGR Проблеми?
Спрях моя 2016-та година и оттогава съм го спирал поне на 5-6 коли, никой няма оплаквания, включително и аз. Дори ДПФ-а регенерира по-добре.zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: M57N EGR Проблеми?
zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н.
Това е за екология, целта му е да връща изгорели газове за доизгаряне. Премахването му най-много да облекчи работата да двигателя и периферията

Последна промяна datchko на 24 Юли 2019, 16:04, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: M57N EGR Проблеми?
А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: M57N EGR Проблеми?
spacepl написа:А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
Аз лично моя го махнах след тази зима (преди около 3 месеца) и нямам лични наблюдения.
Колегата vld беше писал, че не намира разлика (по спомен от четеното коментирам).
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: M57N EGR Проблеми?
Някъде има ли точния му принцип на работа в E60, да си направим някакви изводи? Кога в какво положение е и т.н. 

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: M57N EGR Проблеми?
Работи до 2000 обр и в зависимост колко си смачкал педала на газта. На място е отворен на 95%, колкото по-голямо става усилието към мотора, толкова повече се затваря. В ИСТА е описано как работи.zAcK написа:Някъде има ли точния му принцип на работа в E60, да си направим някакви изводи? Кога в какво положение е и т.н.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: M57N EGR Проблеми?
Абсолютно никакви разлика, тествам го вече 3-та зима...spacepl написа:А някой от спрелите го забелязал ли е по-бавно загравяне през студените месеци? С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: M57N EGR Проблеми?
- напротив по нискаspacepl написа: С ЕГР температурата на изгаряне на горивото в мотора е по-висока.
datchko написа:zAcK написа:Някой еднозначно може ли да каже, дали премахването на EGR влияе негативно на някой от другите агрегати - турбини и т.н.
Това е за екология, целта му е да връща изгорели газове за доизгаряне. Премахването му най-много да облекчи работата да двигателя и периферията
Това е от фолклора. Няма какво да доизгаряш.
Задачата на ЕГР е да намали азотните окиси (NOx), а те се намалят като се понижи температурата на горене, а тя за да се понижи се намаля кислорода необходим за горенето, което реално прави ЕГР-а.
Последна промяна andy на 25 Юли 2019, 13:25, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: M57N EGR Проблеми?
Няма никакви негативи при премахването му, само позитиви, заедно с него се маха и ЕГР охладителя и малкия термостат.
Две грижи по малко, по чист колектор и без гняз по клапаните.
Единствения минус е че азотните окиси са повече, което едва ли бърка някой от вас
Две грижи по малко, по чист колектор и без гняз по клапаните.
Единствения минус е че азотните окиси са повече, което едва ли бърка някой от вас


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани