М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от @2bar » 13 Фев 2017, 22:24

Горе - долу отклонението е 25%, т.е. в цилиндъра постъпва 25% повече въздух, отколкото трябва (е пресметнато). Това отклонение си го е имало винаги (вече съм минал над 60к км), по принцип не ми пречи (не забелязвам някакви аномалии в работата на двигателя) освен може би малко по - силни вибрации във волана на празен ход и някакси шумът от работата на двигателя на празен ход не е баш както трябва. Няма да е зле да се запази така (поне да мина годишният преглед) и чак тогава да се занимавам, но нещо ми подсказва, че при такова голямо отлконение всичко е на ръба и скоро може да запише грешка.

Стойностите са на празен ход.

Някой имал ли го е този проблем? На пръв поглед се сещам за две неща - EGR и дроселклапа, които оказват влияние върху въдушният поток и съответно количеството.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от DiGital » 13 Фев 2017, 22:33

Аз виждам изключен EGR незнам другите какво виждат хах.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от @2bar » 13 Фев 2017, 22:37

по какво точно съдиш, че е изключен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от (bubsa) » 13 Фев 2017, 22:59

@2bar написа:по какво точно съдиш, че е изключен?

При изключен ЕГР се получава такава разлика във зададените и постигнатите параметри(при мен е по-малка).Аз така си купих нов дебитомер при положение,че стария ми работи :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от @2bar » 13 Фев 2017, 23:11

мерси за отговорът. както казах, за сега няма записани грешки и ако се задържи така до прегледа, ще мина. ако запише грешка.....ще трябва да го правя.

EGR със сигурност не е изключен, не е затапван и т.н. Преди месец сменях подгревните свещи и го и чистих. Движи се, уж не заклинва. Възможно е клапанът за управление, да е развален, но все си мисля, че ако е дал фира, ще го има като грешка. Да има скъсан маркуч - пак не ми се вярва - щях да го чуя и си мисля, че като падне разреждането ще го усетя и по педалът на спирачките.

Остава или EGR да е премахнат софтуерно (как мога да го проверя?) или клапанът на EGR да е развален, но да не записва грешка. Факт е, че на празен ход EGR е нацяло отворен,т.е. няма вакуум към него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от Dextuar » 13 Фев 2017, 23:31

@2bar написа:мерси за отговорът. както казах, за сега няма записани грешки и ако се задържи така до прегледа, ще мина. ако запише грешка.....ще трябва да го правя.

EGR със сигурност не е изключен, не е затапван и т.н. Преди месец сменях подгревните свещи и го и чистих. Движи се, уж не заклинва. Възможно е клапанът за управление, да е развален, но все си мисля, че ако е дал фира, ще го има като грешка. Да има скъсан маркуч - пак не ми се вярва - щях да го чуя и си мисля, че като падне разреждането ще го усетя и по педалът на спирачките.

Остава или EGR да е премахнат софтуерно (как мога да го проверя?) или клапанът на EGR да е развален, но да не записва грешка. Факт е, че на празен ход EGR е нацяло отворен,т.е. няма вакуум към него.

През ИСТА виж колко процента държи и дали се местят. Иначе ичпети дде-то и качи файла и ще ти кажа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от @2bar » 14 Фев 2017, 22:17

dextuar написа:......
През ИСТА виж колко процента държи и дали се местят. Иначе ичпети дде-то и качи файла и ще ти кажа.


като държи, всичко е наред. При 56% управление на AGR, отклонението е почти 0.

Това, което ме учудва е, че изпада и в ситуация, при която управлението на AGR е само 5% и тогава отклонението е голямо. Конкретно в случая, става, зависи и от температурите на въздуха. Малко високи ми се виждат, да кажем, че радиатора на интеркулера е омаслен или мръсен, с две думи може да падне.

Стойностите съм ги мерил на празен ход. В движение, до колкото мога да ги следя (все пак съм сам в колата) отклонение нямаше. Тоест отклонението е само на празен ход и то не винаги. Като изпадне в положение, при което упралението на AGR е само 5%, като дам леко газ и като паднат оборотите управлението на AGR се закрепва на 55% и отклонението е почти нула.

По принцип си мисля, че или AGR заклинва или по някое време управлението му на празен ход се прекъсва и това голямо отлконение не се взема в предвид за записване на грешки и т.н.

Ако все пак AGR заклинва, няма ли да запише грешка? Нещо от сорта, че регулирането не е възможно или нещо подобно?

И още един въпрос - с каква програма мога да правя лог. файлове?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от andy » 15 Фев 2017, 9:39

При това описания от теб ЕГР-а ти си работи абсолютно коректно и не е пипан софтуера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от @2bar » 15 Фев 2017, 22:51

andy написа:При това описания от теб ЕГР-а ти си работи абсолютно коректно и не е пипан софтуера.


горе - долу това си мисля и аз. явно е кофти стечение на обстоятелствата, че първият път когато ми направи впечатление, че има голяма разлика беше на празен ход...

все пак си мисля, че явно разликата на празен ход, не се взема под внимание, защото би трябвало да запише грешка.

пак да си попитам - има ли някаква програма, с коята да мога да записвам лог. файлове - просто да си избера, кои величини искам да се следят/запишат и през цялото време, докато карам да се записват?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от andy » 16 Фев 2017, 9:30

Разликата е нормална и на празен ход. ЕГР-а на празен ход отваря и затваря, не стои постоянно отворен. Като го хванеш че е затворил, подай газ и като паднат оборотите веднага отваря. След известно време пак затваря. Това е общо взето при всички коли с оригинален софтуер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: М57 Маса на постъпилият в цилиндрите върдух SOLL/IST

Мнение от DiGital » 17 Фев 2017, 21:36

Точно така!

andy написа:Разликата е нормална и на празен ход. ЕГР-а на празен ход отваря и затваря, не стои постоянно отворен. Като го хванеш че е затворил, подай газ и като паднат оборотите веднага отваря. След известно време пак затваря. Това е общо взето при всички коли с оригинален софтуер.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook