Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Колеги, вече втора седмица имам следното странно поведение на колата. При леко и плавно подаване на газ скоростите(автоматик съм) ми се сменят нормално около 1500-1600 оборота. Напоследък обаче докато е студена си се сменят нормално и като покарам 4-5км. и започват да се сменят около 2000 оборота, при едно и също каране. Горе-долу по същото време се появи и следното: като угася колата и перката на радиатора остава да работи сигурно още 10-тина минути. А температурата на двигателя е 76-77 градуса. Почти не минава угасяне на колата без което перката да се върти след това. Не знам дали има някаква връзка между двете неща, но се появиха горе-долу по едно и също време. С М57ТU2 мотор съм, 2008г., 525D - 3.0 кубика. На 98к км. Ще съм много благодарен ако някой сподели мнение... Поздрави!
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Като за начало смени двата термостата за водата защото температурата е извън нормата.Ако не са били сменяни до сега таман им е времето средно статистически.После ако пак има същия приблем минаваш към датчик температура .За смяната на скоростите е по -скоро нормално това което си констатирал.
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Добре де, ама не виждам какво общо има термостата с перката в конкретния случай, като перката върти и остава да върти като угася при температура на двигателя 77 градуса. А и ако беше термостат би трябвало да ми излезе грешка. Пък за скоростите нещо не те разбрах? Кое съм констатирал като правилно?
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Може да е от управлението на климатика това с перката дето остава да върти.Аз бих си оправил първо термостатите.За скоростите казвам че може да превключват на различни обороти при различни обстоятелства.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Преди да сменяш термостатите виж каква температура ти държи извън града - възможно е и да са си наред. Другото което може да провериш е каква температура държи маслото в автоматика - да не би да е блокирал клапана и да ти прегрява кутията.
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Ето малко развитие. Перката се включва като спра и угася колата и работи така 10-тина минути. Днес си направих експеримент, покарах малко и след това спрях и оставих двигателя да работи, перката не беше се включила, защото колата не беше загряла толкова много, но като я угасих - перката се включи. Друго, което забелязах, когато си е включен климатика, тогава винаги си ги сменя скоростите на по-високи обороти, това е нормално, точно това се получава обаче и при спрян климатик. Карам на спрян климатик и като позагрее колата започва да ги сменя скоростите на по-високи обороти, все едно е с включен климатик, точно по същия начин реагира. И това е от около 2 седмици. Преди това спрян ли е климатика, с плавно подадена газ винаги ги сменя около 1500-1600 оборота. Температурата на маслото в автомата беше около 60 градуса последно като го гледах тези дни... Иначе, имам някаква грешка, прикачвам снимки. И това ме кара да се замисля, дали не се включва климатика или просто да подава грешна информация без да се включва и за това колата да започва да си сменя скоростите на по-високи обороти...




Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
тези грешки нямат общо с управлението на перката , едната грешка е за повреда в сензора за мъгла (т.е. запотяване на предното стъкло )намираш се в кутията на огледалото за обратно виждане а другата е за автоматично управление на клапите за вкарване на въздух от вън , при лощи миризми затваря автоматично , за да не влизат в купето,
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Аз грешките знам за какво са, но ги пуснах за да кажете дали имат връзка... Иначе, друго, което си мисля възможно ли е това да са смптоми за регенерация на DPF-а? Защото поне 2 месеца я карах само градско на сравнително къси разстояния, а от доста време не беше си правил регенерацията? Просто да тръгва да регенерира като позагрее колата и да държи на високи обороти да се сменят скоростите за да поддържа нужната температура за регенерацията. Защото като я спра колата също забелязах, че доста тлее не отпред, а под купето. Тия дни доста пътувах извън градско по магистрали и ще я видя тази седмица как ще се държи. Защото снощи като се прибирах, като слезнах от магистралата,карах 10-тина км. градско и си беше както преди, сменяше си ги скоростите на 1500-600 оборото (просто пробвах), а съм я карам няколко стотин км. извън града, демек беше се загряла. Като я угасих и перката не включи дори...
- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
А ти не си ли усещал регенерацията да се включва? При включена регенерация и на мен ми сменя на по високи обороти. Но аз лично не виждам каква връзка може да има регенерацията с перката. Относно до градусите на колата, по добре ги смени и двата термостата. Няма значение градско-извънградско, температурата трябва да кове 88-92. Може дори малко нагоре но не и надоло
От там може и да идва проблема с регенерацията-да включва на често и да не успява да завърши заради температурата. Аз го имах този проблем и след смяна на термостатите всичко се нормализира.

Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Малко помощ със скорости и перката на радиатора...
Абе да, оказа се, че колата си прави опити за регенерация и всичко спря като си регенерира. При фейслифта извънграда е почти невъзможно да разбереш кога прави регенерация. А аз тогава бях карал около 2 месеца градско и все на къси разстояния и тя колата си прави регенерацията около седмица и нещо. Просто в градско се усеща когато я прави регенерацията по тези симптоми, за които писах и съотвено при фейслифт, защото съм чувал, че при преди фейслифта регенерацията протича по-осезаемо. Както и да е, колата дигаше оборотите за преключване защото има зададена регенерация и иска да си достигне работната температура за да я започне. Перката не знам, що оставаше да работи, но като свърши с регенерацията не съм я чул отново да се включва така. И така колеги..., малко повече шум за нищо
Поздрави!

Поздрави!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани