DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от dr.peshev » 09 Юли 2016, 8:59

DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54

DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:

Изображение

Изображение


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.

Изображение

Изображение

Внимателно с отверка се изважда зегерката!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

Изображение

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!

Изображение

Изображение

При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

С отверка се изважда оста на буталото!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вижда се скъсаната мембрана!

Изображение

Изображение

Мембраната се премахва чрез издърпване назад.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Поставя се нова мембрана.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Изображение

Обратно се щраква капакът.

Изображение

Тества се задължително вакуума!

Изображение

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Изображение

Щраква се капачето.

Изображение


Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54





Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:

-потърсете си я и Вие,който търси намира!

-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!

-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от zvetiko » 12 Юли 2016, 16:59

При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.



При ниски обороти е обратното- наистина е затворена, но с цел удължаване пътя на пълнене и постигане на минитурбоефект, благодарение на отразената от нея въздушна вълна. При обороти над 3750 се отваря с цел скъсяване на пътя на пълнене, защото "светлото" сечение на клапаните е по-кратко.

Е, и най-интересното- от къде да се вземе? ;) Няма ли някакъв начин да подскажеш- да кажем какво да напишем в търсачката. ;) С "мембрана за DISA клапа" излизат само отречените руски. ;) Очевидно производството е отскоро и Google не познава производителите.

Поздравления за темата- както всяка от този род е перфектна. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от badsharki » 12 Юли 2016, 17:52

Колега, браво за подробния туториъл, но нещо не мога да схвана идеята всеки ден да избутваш темата. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от dr.peshev » 12 Юли 2016, 18:05

Ми, като я видят повече колеги няма да си изхвърлят дисата на боклука заради вакуум!
А съм го виждал с очите си да хвърлят здрава оригинална диса и да купуват нова менте.
Това достатъчна причина ли е?!Или след като ти си я видял , мога вече да я трия?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от badsharki » 12 Юли 2016, 18:43

Щом е за благото на народа! :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от dr.peshev » 12 Юли 2016, 19:37

Мога да ти цитирам кой колега от Е46 преди 2 седмици щеше да
се разплаче като разбра , че това се лекува , а си беше купил Вайко за 370лв
и тамън си беше изхвърлил оригиналната в кофата за боклук?!
p.s.Ако те дразни, винаги мога да я закача като "важна" :mhihi:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от badsharki » 12 Юли 2016, 19:53

Колега, няма смисъл да ми демонстрираш модераторска мощ. Темата ти не ме дразни. Напротив, мисля, че е хубава, изчерпателна и много полезна.
Това, което ме подразни, всъщност не е и моя работа и нямам намерение да се бъркам. :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от dr.peshev » 15 Юли 2016, 15:48

Доколкото разбрах, цената на BG мембраната е 45лв
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Facelift touring 2004
Детайли за колата: E46 Facelift touring

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от csx » 17 Юли 2016, 10:01

Само руски мембрани се нсмират. ..

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от dr.peshev » 30 Авг 2016, 18:56

Свържете се с Милен-Napsters
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54

Мнение от lyu_records » 01 Сеп 2016, 21:19

Някой да е брал ядове с DISA 1 и 2 на N52?

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook