DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.


Внимателно с отверка се изважда зегерката!




Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!


При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!




С отверка се изважда оста на буталото!




Вижда се скъсаната мембрана!


Мембраната се премахва чрез издърпване назад.




Поставя се нова мембрана.







Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Обратно се щраква капакът.

Тества се задължително вакуума!

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Щраква се капачето.

Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.


Внимателно с отверка се изважда зегерката!




Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!


При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!




С отверка се изважда оста на буталото!




Вижда се скъсаната мембрана!


Мембраната се премахва чрез издърпване назад.




Поставя се нова мембрана.







Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Обратно се щраква капакът.

Тества се задължително вакуума!

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Щраква се капачето.

Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
При ниски обороти е обратното- наистина е затворена, но с цел удължаване пътя на пълнене и постигане на минитурбоефект, благодарение на отразената от нея въздушна вълна. При обороти над 3750 се отваря с цел скъсяване на пътя на пълнене, защото "светлото" сечение на клапаните е по-кратко.
Е, и най-интересното- от къде да се вземе?



Поздравления за темата- както всяка от този род е перфектна.

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Колега, браво за подробния туториъл, но нещо не мога да схвана идеята всеки ден да избутваш темата. 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Ми, като я видят повече колеги няма да си изхвърлят дисата на боклука заради вакуум!
А съм го виждал с очите си да хвърлят здрава оригинална диса и да купуват нова менте.
Това достатъчна причина ли е?!Или след като ти си я видял , мога вече да я трия?!
А съм го виждал с очите си да хвърлят здрава оригинална диса и да купуват нова менте.
Това достатъчна причина ли е?!Или след като ти си я видял , мога вече да я трия?!
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Щом е за благото на народа! 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Мога да ти цитирам кой колега от Е46 преди 2 седмици щеше да
се разплаче като разбра , че това се лекува , а си беше купил Вайко за 370лв
и тамън си беше изхвърлил оригиналната в кофата за боклук?!
p.s.Ако те дразни, винаги мога да я закача като "важна"
се разплаче като разбра , че това се лекува , а си беше купил Вайко за 370лв
и тамън си беше изхвърлил оригиналната в кофата за боклук?!
p.s.Ако те дразни, винаги мога да я закача като "важна"

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Колега, няма смисъл да ми демонстрираш модераторска мощ. Темата ти не ме дразни. Напротив, мисля, че е хубава, изчерпателна и много полезна.
Това, което ме подразни, всъщност не е и моя работа и нямам намерение да се бъркам.
Това, което ме подразни, всъщност не е и моя работа и нямам намерение да се бъркам.

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Доколкото разбрах, цената на BG мембраната е 45лв
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
- csx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Facelift touring 2004
- Детайли за колата: E46 Facelift touring
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Само руски мембрани се нсмират. ..
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Свържете се с Милен-Napsters
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Някой да е брал ядове с DISA 1 и 2 на N52?
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани