Смесване на два вида масло с различни спецификации

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530D

Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от eko2282 » 20 Яну 2016, 20:26

Здравейте колеги. Искам да ви попитам, че не ми е много ясно! :?:

Какъв е риска и резултата от смесването на различни като вискозитет масла? Например- не знам какво е маслото в двигатела ми, но трябва да се долеят 300-400 грама... Ако ще се сменя всичкото масло- няма проблем- ще се сложи новото по каталог. Но когато не се знае какво е сложено а маслото е към минимума и трябва да се долее точно сега!? Има ли опасност да се "пресече" маслото...? ( напр. 10W40 + 5W40 ). Колата е 530д 218к.ц.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от ReDFiRe » 20 Яну 2016, 20:29

Има специални масла за доливане които са съвместими със всички вискозитети така ги дават по описание. Лично не съм ги ползвал аз но знам за съществуването им :)

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от laviatan » 20 Яну 2016, 20:34

Друг вариант е да долееш някоя хубава добавка :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от Taruno » 20 Яну 2016, 20:49

eko2282 написа:Здравейте колеги. Искам да ви попитам, че не ми е много ясно! :?:

Какъв е риска и резултата от смесването на различни като вискозитет масла? Например- не знам какво е маслото в двигатела ми, но трябва да се долеят 300-400 грама... Ако ще се сменя всичкото масло- няма проблем- ще се сложи новото по каталог. Но когато не се знае какво е сложено а маслото е към минимума и трябва да се долее точно сега!? Има ли опасност да се "пресече" маслото...? ( напр. 10W40 + 5W40 ). Колата е 530д 218к.ц.


В никакъв случай не слагаш масло, което не е по спесификация - 10w ?!?!?!

Слагай 5в30 5в40 няма да имаш проблем

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530D

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от eko2282 » 20 Яну 2016, 20:51

Имайте предвид че от някъде тече маслото ви и сте на път. Купувате от бензиностанция 1 лт масло и незнаете кой визкотитет вътре на двигатела. Същност колкото знам тези двигатели събират повече от 8 литра. Ако е към минимума горе долу изтекла около 1 лт от двигателя... Ако долея около 500 грама едвали ще е вредно с друг визкотитет ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от SDLS » 20 Яну 2016, 21:14

Представяме си, но все пак все още не си представяме как ще решим да сложим масло 10W40 на нашите коли :nono: Може ли да имаш такава кола и да не знаеш, че се слага по спецификация 5W30 или по преценка на собственика 5W40? Колегите казаха, че може да се долее добавка за масло. По принцип дали може или не може само двигателя си знае. Който си зачита колата и иска да го кара дълго време ще смени цялото количество възможно най-скоро, за да му е мирна главата. Ако все още не си сменял масло още по-зле. Това е трябвало да се случи на изхода при нотариуса.
Последна промяна SDLS на 20 Яну 2016, 21:19, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от gentata » 20 Яну 2016, 21:17

Проблем е ако се смеси минерално със синтетично масло, а в този двигател едва ли е ползвано минерално. Така че за това количество (по-малко от литър) няма какво да се случи дори и с различен вискозитет. Все пак всички масла отговарят (съставите им) на някакви стандарти в които е предвидена и такава ситуация. Предполагам и след "доливането" няма да се направят 1000-2000км до отстраняване на теча и пълната смяна на маслото с промивка преди това щом не е ясно какво е маслото в момента.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от zvetiko » 20 Яну 2016, 21:31

eko2282 написа:Здравейте колеги. Искам да ви попитам, че не ми е много ясно! :?:

Какъв е риска и резултата от смесването на различни като вискозитет масла? Например- не знам какво е маслото в двигатела ми, но трябва да се долеят 300-400 грама... Ако ще се сменя всичкото масло- няма проблем- ще се сложи новото по каталог. Но когато не се знае какво е сложено а маслото е към минимума и трябва да се долее точно сега!? Има ли опасност да се "пресече" маслото...? ( напр. 10W40 + 5W40 ). Колата е 530д 218к.ц.


Колега, риска от пресичане е никакъв. Тази градска легенда е останала от далечното минало, когато е имало версии на автомобилни масла, с базово масло на растителна основа. Съчетаването му с минерално, полусинтетично или синтетично, наистина е водело до пълен срив на качествата на комбинацията.
Така наречените масла за доливане са само базови масла без никакви присадки и според мен са по-подходящи да си измиеш двигателя, когато сменяш маслото, ако нещо налага да го направиш.
Предполагам, че колата ти има DPF филтър. Тогава е важно да се сложи масло, което е предназначено за двигатели с партикъл филтър- при работа на двигателя с подобно масло се отделят по-малко твърди частици. На етикета му трябва да има означение, че отговаря по спецификация на BMW: Longlife 04. Думата "Longlife" е свързана с това, че маслото осигурява живот на филтъра, равен на живота на двигателя, но според стандартите на едно друго общество. ;) Не означава, както дори съм виждал някои колеги да го правят, че маслото се сменя на по-голям интервал, да кажем през 30000км. Като пример за подходящо масло в случая е CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40. И както винаги съм считал- важен е доставчика, той трябва да знае дали това, което е написано на етикета, отговаря на съдържанието в бутилката, цената не трябва да е определящият критерий. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от ~Мишо~ » 20 Яну 2016, 21:40

Отдавна маслата не се "пресичат". Може да смесиш минерално и пълна синтетика и няма да стане нищо. Пробвано е многократно, и с различни марки, от мен. :yes: На път е по-добре да налееш каквото имаш, от колкото да разчиташ че ще се прибереш така...
п.п. Колегата ме е изпреварил с по-изчерпателен отговор. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530D

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от eko2282 » 20 Яну 2016, 21:59

SDLS написа:Представяме си, но все пак все още не си представяме как ще решим да сложим масло 10W40 на нашите коли :nono: Може ли да имаш такава кола и да не знаеш, че се слага по спецификация 5W30 или по преценка на собственика 5W40? Колегите казаха, че може да се долее добавка за масло. По принцип дали може или не може само двигателя си знае. Който си зачита колата и иска да го кара дълго време ще смени цялото количество възможно най-скоро, за да му е мирна главата. Ако все още не си сменял масло още по-зле. Това е трябвало да се случи на изхода при нотариуса.


За съжаление около преди 2000 км сменен е маслото. Зареди това докато отстраняват на теча не мисля да сменя изсяло. Защо да не се слага 10w40 двигателно масло над 200k-300k km?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 6.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530D

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от eko2282 » 20 Яну 2016, 22:04

zvetiko написа:
eko2282 написа:Здравейте колеги. Искам да ви попитам, че не ми е много ясно! :?:

Какъв е риска и резултата от смесването на различни като вискозитет масла? Например- не знам какво е маслото в двигатела ми, но трябва да се долеят 300-400 грама... Ако ще се сменя всичкото масло- няма проблем- ще се сложи новото по каталог. Но когато не се знае какво е сложено а маслото е към минимума и трябва да се долее точно сега!? Има ли опасност да се "пресече" маслото...? ( напр. 10W40 + 5W40 ). Колата е 530д 218к.ц.


Колега, риска от пресичане е никакъв. Тази градска легенда е останала от далечното минало, когато е имало версии на автомобилни масла, с базово масло на растителна основа. Съчетаването му с минерално, полусинтетично или синтетично, наистина е водело до пълен срив на качествата на комбинацията.
Така наречените масла за доливане са само базови масла без никакви присадки и според мен са по-подходящи да си измиеш двигателя, когато сменяш маслото, ако нещо налага да го направиш.
Предполагам, че колата ти има DPF филтър. Тогава е важно да се сложи масло, което е предназначено за двигатели с партикъл филтър- при работа на двигателя с подобно масло се отделят по-малко твърди частици. На етикета му трябва да има означение, че отговаря по спецификация на BMW: Longlife 04. Думата "Longlife" е свързана с това, че маслото осигурява живот на филтъра, равен на живота на двигателя, но според стандартите на едно друго общество. ;) Не означава, както дори съм виждал някои колеги да го правят, че маслото се сменя на по-голям интервал, да кажем през 30000км. Като пример за подходящо масло в случая е CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40. И както винаги съм считал- важен е доставчика, той трябва да знае дали това, което е написано на етикета, отговаря на съдържанието в бутилката, цената не трябва да е определящият критерий. ;)


DPF ми е махнат но нямам никакъв пушек досега

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от Taruno » 20 Яну 2016, 22:15

Какви значи защо ти сериозно ли, турбиниран двигател на който по книжка пише 5в30 5в40 и питаш защо, давай смело щом имаш пара за турбина на всеки 50-100 к

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: Смесване на два вида масло с различни спецификации

Мнение от BLUE_999 » 21 Яну 2016, 0:51

няма да се пресече маслото или поне не би трябвало но като отстраните теча най добре си го смени с хубаво масло за твоя сигорност :bchug:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook