Въпрос за пружини
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Въпрос за пружини
sawion написа:можеш разбира се, но имай предвид, че различните амортисьори имат различни бъмпери (това е тампона който седи на лъскавата част на амортисьора и ограничава хода му при рязко пропадане в дупка например). Най-много ще я вдигнеш с пружини от 535Д с нормално окачване. Аз тях ги измерих като най-дебели в една морга и колата ми се вдигна с 2 пръста (бях със спорт съспеншън сеттинг окачване)
и няма да прецакам амортисьора като го разпъна повече с по дългата прожина,така ли
Re: Въпрос за пружини
Спорни амортисьори с обикновенни пружини не е препоръчително както и обратното. Скъсява се живота на амортисьора доста.
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Въпрос за пружини
според мен това са слухове, и всеки който е виждал разглобен амортисьор го знае (било то газово-маслед или маслен)
- shumisho
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 27.04.2007
- Мечтае да кара: на Marina Bay Street Circuit
Re: Въпрос за пружини
Аз също съм чувал от много хора, които разбират, че не е проблем, но не мога да изказвам крайни мнения 

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за пружини
аз също съм се интересувал от това последното и конкретно за Е60/61, и макар да не съм разглобявал амортисьор, има цели теми по този въпрос където маса хора казват че са карали с по-ниски пружини от Х-десет хил. километра и нямат никакъв проблем със оригиналните амортисьори. може и да се дължи на здравите амортисъори на този модел (което е така).
а и говорим за нормалните държави с нормални пътища, и вероятно реални км на колите им.
също така, сваляне с 20-30 мм е приемливо за амортисьора, обаче 40-50 мм е съвсем друга история откъм натоварване.
при вдигане на по-високи пружини предполагам важи същото - тук в тази тема говорим за вдигане с 10-15 мм, което изобщо не е много.
а и говорим за нормалните държави с нормални пътища, и вероятно реални км на колите им.
също така, сваляне с 20-30 мм е приемливо за амортисьора, обаче 40-50 мм е съвсем друга история откъм натоварване.
при вдигане на по-високи пружини предполагам важи същото - тук в тази тема говорим за вдигане с 10-15 мм, което изобщо не е много.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Въпрос за пружини
Ами аз изчетох доста теми и мнения и за това не сложих само пружини, които вече имах, ами търсих и купих М амортисьори. Амортисьорите са изчислени за дадена пружина, когато сложиш по-твърди/по-меки пружижини дъмпинга на амортисьора се намалява/увеличава и това съществено съкращава неговият живот. Също така амортисьорите са проектирани да работят повече в даден диапазон (обиране на малки неравности), скагайки други пружини точно този диапазон се измества.
Повечето колеги искат да минат на стандартно окачване, там цените на амортисьорите са около 180-200лв. с отстъпката, не виждам какъв е проблема за да получат максимума от това, което искат. Все пак караме нормални коли, а вие искате да минете с 100лв.
П.П. Има разлика от около 2-3см. в дължината на разпънатия амортисьор между спортен и стандартен.
Повечето колеги искат да минат на стандартно окачване, там цените на амортисьорите са около 180-200лв. с отстъпката, не виждам какъв е проблема за да получат максимума от това, което искат. Все пак караме нормални коли, а вие искате да минете с 100лв.
П.П. Има разлика от около 2-3см. в дължината на разпънатия амортисьор между спортен и стандартен.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Въпрос за пружини
за настройката на конкретен амортисьор към конкретна пружина съм абсолютно съгласен - аз затова сложих гореспоменатата комбинация от афтърмаркет части. FSD-тата са разработвани специално на основата на Про-Кита на Eibach, и също се продават и като комплект. И мнението ми е че работят в пълна хармония. Дори интересното е че противно на очакванията ми с големи и тежки джанти (19-ки) дори като че ли имат по-добро поведение отколкото със супер леките зимни 16-ки. Това показва че окачването е разработвано с определен тип клиент като основа, и е направено конкретно за неговите нужди.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Въпрос за пружини
Това е положението, въпрос на избор е. При всички положения здрав амортисьор няма да замине веднага, но гаранция ще замине доста по-бързо с различна пружина, отколкото с такава пригодена за него.
Ако ще си карате колите съвета ми е да си купите нови амортисьори и да дадете един път пари за работа (предполагам повечето, които имат интерес към интервенцията няма да го направят сами) и след това да се радвате на новата возия.
Ако ще си карате колите съвета ми е да си купите нови амортисьори и да дадете един път пари за работа (предполагам повечето, които имат интерес към интервенцията няма да го направят сами) и след това да се радвате на новата возия.
Re: Въпрос за пружини
Малко помощ ако може,смених си пружините с по -ниски оригинални не спортни и колата ми стана с 10мм разлика във височината от ляво и дясно.От дясно е по -ниска ,а преди не съм забелязал да има ,пружините са еднакви купувани предни от една кола и задни от 2ра,монтажа е правен както трябва След монтажа всички тампони са стегнати на замята .Това нормално ли е ....
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Въпрос за пружини
krasi_bmw написа:Малко помощ ако може,смених си пружините с по -ниски оригинални не спортни и колата ми стана с 10мм разлика във височината от ляво и дясно.От дясно е по -ниска ,а преди не съм забелязал да има ,пружините са еднакви купувани предни от една кола и задни от 2ра,монтажа е правен както трябва След монтажа всички тампони са стегнати на замята .Това нормално ли е ....
Честно да ти кажа колега, имах преди едно е36, сложих му по ниски пружини и от дясната страна ми се виждаше по ниско, както и тази сега ми се вижда по ниска от дясната страна и като цяло май всички БМВ-та са по ниски от дясната страна





Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Въпрос за пружини
netmurder написа:krasi_bmw написа:Малко помощ ако може,смених си пружините с по -ниски оригинални не спортни и колата ми стана с 10мм разлика във височината от ляво и дясно.От дясно е по -ниска ,а преди не съм забелязал да има ,пружините са еднакви купувани предни от една кола и задни от 2ра,монтажа е правен както трябва След монтажа всички тампони са стегнати на замята .Това нормално ли е ....
Честно да ти кажа колега, имах преди едно е36, сложих му по ниски пружини и от дясната страна ми се виждаше по ниско, както и тази сега ми се вижда по ниска от дясната страна и като цяло май всички БМВ-та са по ниски от дясната страна![]()
![]()
Нека ме поправи някой ако греша
![]()
+1

Преди карах Е39 с M Sport Suspension и тя си беше от дясно с 10-15мм по-ниска.
Сега карам Е60 с къси пружини - и тя от дясно е малко по-ниска!!!

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въпрос за пружини
Ами не съм съгласен с тая констатация и по-скоро нещо не е, както трябва, за да ви е по-ниска от едната страна колата ?!!? Толкова ме заинтригува, че слязох да меря с рулетка и няма такава работа при мен 

- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Въпрос за пружини
И аз не го намирам за нормално, но на стара ми кола сменях амортесорите с нови и пак си остана разликата... 100 пъти проверявах дали са поставени правилно (L/R) - всико беше ОК. По окачването нямаше нещо да хлопа/тропа и т.н. Остава дясната пружина да е била по-мека, но в един момент просто се бях уморил да се занимавам с този "проблем". При сегашната ми кола като забелязах същата разлика, вече вдигнах ръце и не се занимавам... отдавам го на неравен под!
- Tinaki
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 11.05.2010
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е70 3.0si
Re: Въпрос за пружини
Пичове, дойде и моя ред за пружини, но ударих на камък..... когато взех колата,смених предните амортисьори и от тогава майстора каза че пружините са омекнали, тъй като предницата седяло на "Шоковите тампони на амортисьора,а не седи на пружините" поръчах си пружини Kayaba , но при монтажа видяхме че са различни ... моите са с голяма чупка, а въпросните пружини който са за стандартно окачване при тех я няма, и се отказахме да ги слагаме.
Ето снимка на поръчаната пружина:

А мойте са като тези, с чупка:

Въпроса ми е, тези поръчаните, ще станат ли, или трябва да търся други, и ако се налага други, ще съм благодарен за някакъв номер
Ето снимка на поръчаната пружина:

А мойте са като тези, с чупка:

Въпроса ми е, тези поръчаните, ще станат ли, или трябва да търся други, и ако се налага други, ще съм благодарен за някакъв номер
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани