Е60 535д - въпрос за поддръжка

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2013
Местоположение: София
Кара: E60 535D

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от karakondji » 11 Сеп 2014, 19:46

Много е относително на какво ще попаднеш.
Мойта глезана я имам от 1 година и съм навъртял скромно около 10 000 км. За това време съм сменил веднъж масло за около 400 лв., антифриз преди няколко седмици за около 150 лв. и превантивно махнах "пеперудите" (60 лв. + допълнително труд).
Колата я купих от човек, който се беше грижил за нея и досега не ми се е налагал абсолютно никакъв ремонт. Като сменях антифриза ми направиха диагностика и колата продължава да е в отлично техническо състояние.

Ако тръгнеш да правиш ретрофити или други глезотии (както аз с фаровете) поддръжката е възможно рязко да скочи.
Гумите, с които ще я обуеш също не са малък разход. Хубавите гуми, особено отзад (275/35/18) са по 500 лв. парчето. Намирането на патерица също не е "евтина" задача :roll:
535 по правило е с по-богато серийно оборудване от останалите 5-ци, което е съществен плюс. Като цяло колата е превъзходна. Шофирането е истинско удоволствие :yes: :driving: :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от dimodi » 11 Сеп 2014, 20:56

Добре, какви са тези 400 лв. на месец разходи и то без застраховки и гориво? Това ми се струва несериозно. ОК, единия месец масло и филтри, другия спирачки, да речем и нещо по окачването да излезе, но в крайна сметка няма всеки месец да има по нещо да се обслужва. Нали все пак говорим за обичайната подръжка на колата? Вече ако се прави турбина, скоростна кутия, дюзи и т.н. цифрата скача, но това са непредвидени ремонти, които изобщо не е сигурно, че ще се наложи да бъдат правени. Което пак ни връща към основната идея - зависи на каква кола ще попаднеш. Ако колата е читава, тогава мисля, че сме в ситуацията на колегата karakondji, а там цифрата далеч не е 400 лв. на месец. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от adovet » 11 Сеп 2014, 21:23

Няма голяма разлика между обикновено 530 и, 535.при 535 са по скъпи дисковете защото са по големи както и накладките., има една турбина в повече и това е общо взето

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от SDLS » 11 Сеп 2014, 21:57

dimodi написа:Добре, какви са тези 400 лв. на месец разходи и то без застраховки и гориво? Това ми се струва несериозно. ОК, единия месец масло и филтри, другия спирачки, да речем и нещо по окачването да излезе, но в крайна сметка няма всеки месец да има по нещо да се обслужва. Нали все пак говорим за обичайната подръжка на колата? Вече ако се прави турбина, скоростна кутия, дюзи и т.н. цифрата скача, но това са непредвидени ремонти, които изобщо не е сигурно, че ще се наложи да бъдат правени. Което пак ни връща към основната идея - зависи на каква кола ще попаднеш. Ако колата е читава, тогава мисля, че сме в ситуацията на колегата karakondji, а там цифрата далеч не е 400 лв. на месец. :)


Опираме до въпроса, че колегата karakondji кара 10 000км на година, а аз около 30 000. И другото, да, ако наистина всичко, което излезе те дразни, и когато обичаш да си я глезиш си излиза поне 400лв на месец. Говорех с 1200лв лева данъци и застраховки, което както и да го погледнеш си прави 100лв като за старт на месеца. Аз съм сигурен, че в първата година като се разпръснат разходите са над 400лв на месец, особено като имам предвид, че 80% от предлаганите екземпляри са полу живи, полу умрели :) Ако карате по 5000км може и да разминете с по 200лв, но кой си взема кола за 20 000+лв, за да кара 5000км на година? Общо взето говорим наизуст, но според мен е утопия да се говори, че Е60, с двигател 3.5, има разходи под 3000-4000лв на година, като само застраховките и маслото са около 2000лв :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от dimodi » 11 Сеп 2014, 22:12

Е, със застраховки и данъци вече нещата са различни, разбира се. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2013
Местоположение: София
Кара: E60 535D

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от karakondji » 11 Сеп 2014, 22:50

Двигателя е 3,0 литров M57. Различните му версии се слагат и в по-долните модификации. Както adovet e споделил, основните разлики са една турбина в повече и по-големи спирачки, ясно защо :twisted: Не съм специалист да го потвърдя, но при 535 повечето вложени части и компоненти са допълнително усилени/подобрени заради мощността, така че може да се твърди, че са дори по-здрави от по-ниските модификации.

Масло и застраховки се сменят/правят и на VW, така че не е уместно въобще да ги включваме в сметките. Няма значение от колата, правиш ли 30 000 км на година обслужването е по-различно от 10 000 км., без значение дали е 535, 525, 320, 116...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.06.2012
Местоположение: Равда/София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат
Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
Детайли за колата: Много бавна

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от Beat » 12 Сеп 2014, 0:43

А някой има ли представа за проблеми с автомата (нз дали има ръчка на тоя мотор)? Миналия месец карах една предифейсова - 272 к.с. и ми направи впечатление, че кутията се замисляше малко преди да тръгне, особено на кик даун.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от surfboard » 12 Сеп 2014, 1:29

Beat написа:А някой има ли представа за проблеми с автомата (нз дали има ръчка на тоя мотор)? Миналия месец карах една предифейсова - 272 к.с. и ми направи впечатление, че кутията се замисляше малко преди да тръгне, особено на кик даун.


Няма с ръчни скорости. Да не би това замисляне да е, защото автоматът е адаптивен? Доколкото знам вече почти всички са такива. Т.е ако караш кротко и бавно по-дълъг период от време и изведнъж решиш да я сръчкаш, не е толкова отзивчива. След 4-5 кикдауна, положението се оправя. Аз мисля, че автоматът се наглася според стила на шофиране и затова доста често спи. Примери за това много - карал си 10-15 километра с 90-100 и без никакви изпреварвания и изведнъж идва път с планинско изкачване и завои - редовно се успива на висока предавка и често е неадекватен, но след 6-7 завоя се оправя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от adovet » 12 Сеп 2014, 7:33

Всички се замислят

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от Taruno » 12 Сеп 2014, 8:22

Когато се замисля има DS

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от toncho83 » 12 Сеп 2014, 9:11

Taruno написа:Няма място за сравнение Е46цата е като умрял и изгнил кон пред Е60 1-во 535 е три пъти по-елстична при набиране в движение, второ вози хиляди пъти по-добре, просторна, модерна просто много го мислиш ама говорим За коли не просто различен клас, а и различно поколение.

Много добре казано.Мога само да добавя,че след 500 км. изминат път със е46 се чувстваш изморен и искаш да починеш.При е60/61 слизаш и си ти.... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Е60 535д - въпрос за поддръжка

Мнение от bordo_77 » 14 Сеп 2014, 22:11

:yes:
toncho83 написа:
Taruno написа:Няма място за сравнение Е46цата е като умрял и изгнил кон пред Е60 1-во 535 е три пъти по-елстична при набиране в движение, второ вози хиляди пъти по-добре, просторна, модерна просто много го мислиш ама говорим За коли не просто различен клас, а и различно поколение.

Много добре казано.Мога само да добавя,че след 500 км. изминат път със е46 се чувстваш изморен и искаш да починеш.При е60/61 слизаш и си ти.... :D

Често правя по 1000 км., за един ден и не ги усещам, прибирам се свеж :D

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook