По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 05 Фев 2013, 22:30

При Е60 като се откопчеят свички щипки и се махнат болтовете, кората все още се държи от една щипка, която е по средата на вратата, тя се откопчава като се дигне кората нагоре и освобождава. При Е90 може да е различно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 21 Мар 2013, 21:05

Дойде пролет, стопли се, змиите изпълзяха и аз със тях. Занятието продължава макар и вече по-хард предвид разперчатосването на купето за полагане на изолация, както и десните подкалници преден и десен, и лявата кора под купето. Материалите са k-flex 6мм и Silent Coat 2мм. Резултати от замерването на правих поради 2 причини, първата е телефона, който бъгна и трябваше да му правя нещо като формат и изтрих програмата и не мога да се сетя коя беше, все пак е добре да е същата, и втората е, че смениш зинмите гуми с летните, а те са доста по-шумни.
Така какво правих по ред на правене. Полагането на изолация на преден и заден заден подкалник. По един слой имам снимка само задния. Дясната кора под колата и на нея един слой и където позволява и още малко.ИзображениеИзображениеИзображение
До тук това първо, защото беше лесната част. Следва вече трудната, заглабянето на почти целия интериор, за да мога да махна задния мокет. Целта беше там да положа изолация сандвич от k-flex и Silent Coat за постигане на по-голям ефект. Защото определено имам нужда от него, след като установих, че при измерени 44 дб на задната седалка, на пода и на тунела са 50 и 48дб. Явно там изолацията спестена. Да се освободи задния мокет не е лесна работа и има доста за махане. Седалките са само освободени и ги надигах, защото са доста тежки и неудобни за махане ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Изолацията на пода е общо 8мм и мокета после се сложи много лесно, няма забележимо надигане. Ефекта е много добър и напълно задоволителен. Отделно вече и предните гуми не се чуват толкова, особено това се усеща като се минава през локви. За онагледяване на резултатите обаче трябва да сложа както споменах зимните гуми, тъй като те са по-тихи,което е около декември месец.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 30 Мар 2013, 14:34

Евалата. Ако знаеш само каква муха ми пусна с тая изолация под задния мокет :roll:

Между другото, ако някой друг се впусне в такива изолационни авантюри по пода на колата: от разни аудио-маниаци с Е60 знам, че е много добре да се изолират както двете бас-кутии под предните седалки (вадят се кутиите и се облепят отвън), както и като се свалят страничните прагове, кухините между тях и каросерията. Това е не с цел намаляване на шума, а с цел по-чист бас и елиминиране на кънтене от музиката. Разбира се си струва най-вече на коли с Logic 7 и нагоре (т.е. Индивидуал Hi-Fi).
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 10 Апр 2013, 11:35

Тъй като ме мързи да се занимавам с изолация в момента, а и има доста други неща за правене по колата, ще продължа тази тема "на сухо", с материали от други източници.

Ето тук има снимки и инструкции как се слага изолация във вратите,в случая "Dynamat", но и Silent Coat върши почти същата работа. Също така пича си монтира ъпгрейднат кит на BSW вместо фабричната Logic7, но това няма общо с изолацията. На предишната си кола сложи изолация без BSW и ми беше отговорил че дори само с изолацията звука се подобрява много сериозно, и то за малко пари.
На тази страница са предните врати, а на следващата - задните:
http://forums.5series.net/e60-m5-discus ... 133/page3/
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 10 Апр 2013, 11:38

В по-предишния пост бях писал че е добре да се изолират бас-кутиите под предните седалки.
Ако някой реши да го прави, мисля че тези снимки ще му помогнат да си планира по-добре работата (макар че тук няма изолация, просто се сменя интериора), а защо не и да ги комбинира с изолация под задния мокет както Тони е направил:

362897_bmw-syndikat_bild_high.jpg


362898_bmw-syndikat_bild_high.jpg


362899_bmw-syndikat_bild_high.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 05 Окт 2013, 17:47

Лек ъпдейт по темата. Обработвани части са предния капак с STP Hood Solution както da6ip е показал преди това в темата и кората на мотора, която си има изолация, но аз залепих допълнително върху нея следната Silent Coat Sound Absorber 7. Резулата ми хареса, като той е изразен повече отвънка, пред колата със спуснат капак, се намали още повече шума на двигателя. Върте в купето като че ли не чак толкова, забравих да замеря децибелите. Все пак има още работа по предния щит и преминаването на шума от двигателя и предните гуми в купето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 21 Окт 2013, 18:53

Ровейки из една много обширна тема в шкода форума, прочетох, че при колегите изолирането на кората под волана има голям ефект. Викам си и аз ще видя моите как са. Свалих ги и двете тази под волана, и под жабката, като на тях имаше лепнато малко материал. Ефекта от каране без тях е много силен шум от двигателя в купето. За съжаление отпред пода на колата е много зле изолиран, той си е чиста ламарина и мокета се явява шумоизлацията, при което на мен ми се видя като спестяване от страна на БМВ, но за да се постигне резултат там, трябва да се сваля цялото табло. Нещо което няма да стане скоро. Та да се върна на двете кори, свалени изчистени залепих един слой изолация, където межеше 2 и 3. Заедно с това и още допълнително обработен капак на двигателя, ефекта в купето е доста добър. При загрят двигател вътре в купето почти изобщо не се чува работата на двигателя,повече се усеща леката вибрация, при което разбира се, доста добре се чува как духа вентилатора на парното на първа степен.
DSC02035.JPG

DSC02037.JPG

IMG_1932.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от toni » 21 Окт 2013, 18:54

И още една снимка
IMG_1933.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация

Мнение от da6ip » 21 Окт 2013, 19:45

Благодаря за ъпдейта. Подозирах, че преградата към двигателя няма как да се изолира без да се свали таблото, което не си заслужава. Така че е добре да се знае, че и само корите имат ефект.

Аз си разглобих багажника (комби) за да допълня хидравлична течност в помпата за капака, и използвах случая да изолирам всичките панели от вътрешната им страна, както и легена за резервната гума. Има ефект, но не е фрапиращ. В моя случай по-скоро се върнах към стоковото ниво на изолация, понеже съм извадил мокета от легена, за да вкарам пълноразмерна гума вместо патерица.

Все пак остава да се вкарат още няколко разглобени пластмаси тук-там, където сега влиза шум от гумите, и след това ще е ясен крайния резултат.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook