По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
При Е60 като се откопчеят свички щипки и се махнат болтовете, кората все още се държи от една щипка, която е по средата на вратата, тя се откопчава като се дигне кората нагоре и освобождава. При Е90 може да е различно.
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Дойде пролет, стопли се, змиите изпълзяха и аз със тях. Занятието продължава макар и вече по-хард предвид разперчатосването на купето за полагане на изолация, както и десните подкалници преден и десен, и лявата кора под купето. Материалите са k-flex 6мм и Silent Coat 2мм. Резултати от замерването на правих поради 2 причини, първата е телефона, който бъгна и трябваше да му правя нещо като формат и изтрих програмата и не мога да се сетя коя беше, все пак е добре да е същата, и втората е, че смениш зинмите гуми с летните, а те са доста по-шумни.
Така какво правих по ред на правене. Полагането на изолация на преден и заден заден подкалник. По един слой имам снимка само задния. Дясната кора под колата и на нея един слой и където позволява и още малко.


До тук това първо, защото беше лесната част. Следва вече трудната, заглабянето на почти целия интериор, за да мога да махна задния мокет. Целта беше там да положа изолация сандвич от k-flex и Silent Coat за постигане на по-голям ефект. Защото определено имам нужда от него, след като установих, че при измерени 44 дб на задната седалка, на пода и на тунела са 50 и 48дб. Явно там изолацията спестена. Да се освободи задния мокет не е лесна работа и има доста за махане. Седалките са само освободени и ги надигах, защото са доста тежки и неудобни за махане








Изолацията на пода е общо 8мм и мокета после се сложи много лесно, няма забележимо надигане. Ефекта е много добър и напълно задоволителен. Отделно вече и предните гуми не се чуват толкова, особено това се усеща като се минава през локви. За онагледяване на резултатите обаче трябва да сложа както споменах зимните гуми, тъй като те са по-тихи,което е около декември месец.
Така какво правих по ред на правене. Полагането на изолация на преден и заден заден подкалник. По един слой имам снимка само задния. Дясната кора под колата и на нея един слой и където позволява и още малко.



До тук това първо, защото беше лесната част. Следва вече трудната, заглабянето на почти целия интериор, за да мога да махна задния мокет. Целта беше там да положа изолация сандвич от k-flex и Silent Coat за постигане на по-голям ефект. Защото определено имам нужда от него, след като установих, че при измерени 44 дб на задната седалка, на пода и на тунела са 50 и 48дб. Явно там изолацията спестена. Да се освободи задния мокет не е лесна работа и има доста за махане. Седалките са само освободени и ги надигах, защото са доста тежки и неудобни за махане









Изолацията на пода е общо 8мм и мокета после се сложи много лесно, няма забележимо надигане. Ефекта е много добър и напълно задоволителен. Отделно вече и предните гуми не се чуват толкова, особено това се усеща като се минава през локви. За онагледяване на резултатите обаче трябва да сложа както споменах зимните гуми, тъй като те са по-тихи,което е около декември месец.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Евалата. Ако знаеш само каква муха ми пусна с тая изолация под задния мокет
Между другото, ако някой друг се впусне в такива изолационни авантюри по пода на колата: от разни аудио-маниаци с Е60 знам, че е много добре да се изолират както двете бас-кутии под предните седалки (вадят се кутиите и се облепят отвън), както и като се свалят страничните прагове, кухините между тях и каросерията. Това е не с цел намаляване на шума, а с цел по-чист бас и елиминиране на кънтене от музиката. Разбира се си струва най-вече на коли с Logic 7 и нагоре (т.е. Индивидуал Hi-Fi).

Между другото, ако някой друг се впусне в такива изолационни авантюри по пода на колата: от разни аудио-маниаци с Е60 знам, че е много добре да се изолират както двете бас-кутии под предните седалки (вадят се кутиите и се облепят отвън), както и като се свалят страничните прагове, кухините между тях и каросерията. Това е не с цел намаляване на шума, а с цел по-чист бас и елиминиране на кънтене от музиката. Разбира се си струва най-вече на коли с Logic 7 и нагоре (т.е. Индивидуал Hi-Fi).
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Тъй като ме мързи да се занимавам с изолация в момента, а и има доста други неща за правене по колата, ще продължа тази тема "на сухо", с материали от други източници.
Ето тук има снимки и инструкции как се слага изолация във вратите,в случая "Dynamat", но и Silent Coat върши почти същата работа. Също така пича си монтира ъпгрейднат кит на BSW вместо фабричната Logic7, но това няма общо с изолацията. На предишната си кола сложи изолация без BSW и ми беше отговорил че дори само с изолацията звука се подобрява много сериозно, и то за малко пари.
На тази страница са предните врати, а на следващата - задните:
http://forums.5series.net/e60-m5-discus ... 133/page3/
Ето тук има снимки и инструкции как се слага изолация във вратите,в случая "Dynamat", но и Silent Coat върши почти същата работа. Също така пича си монтира ъпгрейднат кит на BSW вместо фабричната Logic7, но това няма общо с изолацията. На предишната си кола сложи изолация без BSW и ми беше отговорил че дори само с изолацията звука се подобрява много сериозно, и то за малко пари.
На тази страница са предните врати, а на следващата - задните:
http://forums.5series.net/e60-m5-discus ... 133/page3/
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
В по-предишния пост бях писал че е добре да се изолират бас-кутиите под предните седалки.
Ако някой реши да го прави, мисля че тези снимки ще му помогнат да си планира по-добре работата (макар че тук няма изолация, просто се сменя интериора), а защо не и да ги комбинира с изолация под задния мокет както Тони е направил:
Ако някой реши да го прави, мисля че тези снимки ще му помогнат да си планира по-добре работата (макар че тук няма изолация, просто се сменя интериора), а защо не и да ги комбинира с изолация под задния мокет както Тони е направил:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Лек ъпдейт по темата. Обработвани части са предния капак с STP Hood Solution както da6ip е показал преди това в темата и кората на мотора, която си има изолация, но аз залепих допълнително върху нея следната Silent Coat Sound Absorber 7. Резулата ми хареса, като той е изразен повече отвънка, пред колата със спуснат капак, се намали още повече шума на двигателя. Върте в купето като че ли не чак толкова, забравих да замеря децибелите. Все пак има още работа по предния щит и преминаването на шума от двигателя и предните гуми в купето.
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Ровейки из една много обширна тема в шкода форума, прочетох, че при колегите изолирането на кората под волана има голям ефект. Викам си и аз ще видя моите как са. Свалих ги и двете тази под волана, и под жабката, като на тях имаше лепнато малко материал. Ефекта от каране без тях е много силен шум от двигателя в купето. За съжаление отпред пода на колата е много зле изолиран, той си е чиста ламарина и мокета се явява шумоизлацията, при което на мен ми се видя като спестяване от страна на БМВ, но за да се постигне резултат там, трябва да се сваля цялото табло. Нещо което няма да стане скоро. Та да се върна на двете кори, свалени изчистени залепих един слой изолация, където межеше 2 и 3. Заедно с това и още допълнително обработен капак на двигателя, ефекта в купето е доста добър. При загрят двигател вътре в купето почти изобщо не се чува работата на двигателя,повече се усеща леката вибрация, при което разбира се, доста добре се чува как духа вентилатора на парното на първа степен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
И още една снимка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: По-тихо Е60. Допълнителна шумоизолация
Благодаря за ъпдейта. Подозирах, че преградата към двигателя няма как да се изолира без да се свали таблото, което не си заслужава. Така че е добре да се знае, че и само корите имат ефект.
Аз си разглобих багажника (комби) за да допълня хидравлична течност в помпата за капака, и използвах случая да изолирам всичките панели от вътрешната им страна, както и легена за резервната гума. Има ефект, но не е фрапиращ. В моя случай по-скоро се върнах към стоковото ниво на изолация, понеже съм извадил мокета от легена, за да вкарам пълноразмерна гума вместо патерица.
Все пак остава да се вкарат още няколко разглобени пластмаси тук-там, където сега влиза шум от гумите, и след това ще е ясен крайния резултат.
Аз си разглобих багажника (комби) за да допълня хидравлична течност в помпата за капака, и използвах случая да изолирам всичките панели от вътрешната им страна, както и легена за резервната гума. Има ефект, но не е фрапиращ. В моя случай по-скоро се върнах към стоковото ниво на изолация, понеже съм извадил мокета от легена, за да вкарам пълноразмерна гума вместо патерица.
Все пак остава да се вкарат още няколко разглобени пластмаси тук-там, където сега влиза шум от гумите, и след това ще е ясен крайния резултат.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани