Аutomatic battery shutdown imminent

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от jordanpar » 21 Мар 2013, 21:54

Вчера надвечер при опит за палене ми изписа трансмишън фейлър.Днес през деня ми изписа тъпото съобщение за анти трап функцията на прозорците.Като след известно каране грешките не се появяваха повторно.Дисплея на айдрайва и радиото и ЦД при подаване на контакт не светваше веднага а едва след запалване на автомобила.
И тази вечер спирам за 5 минути да си поръчам храна,после влизам в автомобила ,опитвам да запаля и :bang: .Всичко що е дисплей изгасва,изписа ми поне три вида нови ''фейлъри''- и АБС и драйвинг модератли и какво ли не.Ясно ми е че нищо от това не се е скапало,но нещо имам проблем или с напрежението,или с утечка на ток или нещо което е отговорно за да следи тези състояние не функционира правилно.Аз имам съмнения за IBS сензора или нещо окъсява по веригата ключ,стартер........,но как да проверя
Всяка помощ ще ми е от полза.
Акумулаторът е на няколко месеца,стартера ми е отремонтиран.В покой показваше 12,3 волта.След четири опита за палене падна на 11,2 но започна да се вдига в добро темпо.

п.п. За пръв път видях и това съобщение за предстоящ шътдаун на акумулатора:
Виждате че компа ме съветва да заредя акумулатора ,а всъщност мултицета ми показва че всико е ОК като стойности.Нещо бърка системата.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 1.05.2010
Пол: Мъж
Кара: е70’40d; е60’530d

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от sparky01 » 21 Мар 2013, 23:02

На демпферна шайба ми прилича на мен. Може и акумулатора да се е скапал. Потърси в търсачката, има доста писано по въпроса.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от iceblast » 21 Мар 2013, 23:25

Реле регулатор? Какви грешки са записани в Инпа?


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от jordanpar » 21 Мар 2013, 23:39

За диагностика нямаше време,че и заваля.Утре сутринта .засега само тези симптоми мога да изброя.
Поне ме свари в градски условия а не някъде по магистралата.

iceblast написа:Реле регулатор? Какви грешки са записани в Инпа?


между другото ти ме насочи да потърся в тази насока в един чуждестранен форум.Излязоха ми няколко теми със същите симптоми при различни хора-бъгва се електрониката и показва всичко възможно gearbox faillure ,ABS faillure ,PDC faillure ........и при мен е така.На повечето проблема е бил алтернатора.Другите варианти са ИБС сензора,прекодиране заряда на акумулатора или лоша маса някъде.

п.п. между другото това ли е релето /ползвам снимки от темата на d.georgiev/:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от iceblast » 22 Мар 2013, 9:31

Точно това е!

При мен, преди няколко седмици, грейна цялото табло, нямаше музика, никакви ел. неща, но само при запалена кола. Оказа се, че алтернатора е презаредил. След като изчистих грешките, зареждаше ОК, но аз превантивно смених реле регулатора и отремонтирах алтернатора и всичко спи.


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от jordanpar » 22 Мар 2013, 11:27

Същия случай се оказва засега при мен.Аз хубаво измерих напрежението снощи в покой,но нямаше как да го измеря на работещ двигател.Днес просто подадохме ток от стартиращ акумулатор и колата си запали от раз,без никакви драми.Оказа се че зарежда на 14,7В а пиково достигна на моменти 14,8 В,което не е добре.И в следващия момент се срути на 13В за момент.Също така и напрежението може да се види,но капацитета с който зарежда не,както се и оказва и посочвам в следващото изречение една изненада.Акумулатора го закачихме на зарядното на Бош и го посочи в червения сектор веднага,въпреки че нямаше никакви признаци.Ясно е че проблема е в зареждането.
Ще сменяме регулатора ,четките също бяха износени до минимума.

п.п.Явно затова ме е предупредил айдрайва за предстоящ шътдаун на акумулатора и последвало изключване на сума ти важни модули.Колата си има защита от свръх напрежение .


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Аutomatic battery shutdown imminent

Мнение от jordanpar » 26 Мар 2013, 19:24

Не редактирам старото мнение,а давам ново,за да е отделено по-ясно.
Оказа се и при мен регулатор на напрежението на алтернатора /от 13В до 14,8 се колебаеше/.
Освен това и акумулатора се оказа или с дефектирала клетка произведен или вината за това е в следствие този неправилно работещ реле регулатор.От там причиняваше електрически шок в системите и колата ги изключваше за да ги предпази от дефектиране .
Регулатора е сменен,вече напрежението се колебае с 0,2-0,3 волта.
Акумулатора с мултицет ми даваше че е ОК,окото се беше зелено,но при включване към зарядното то показваше едва 15 процента заряд !!!!
На моменти колата палеше,на моменти не.Тогава ми показа съобщението заглавие на темата,нулирваше ми се часа и среден пробег и разход и напрежението на акумулатора падаше на 10,1 волта и не мърдаше.
Така че при мен засега изводите са-скапан акумулатор и реле регулатор на алтернатора.Резултат-шашкаща се електроника на автомобила и множество съобщения за неработещи правилно модули.
Както каза по-горе и iceblast и аз съветвам всеки имащ подобни признаци да си смени регулатора превантивно,за да не се стига до такива последици.По добре 200 лева профилактично,отколкото доста повече при някой по-голям проблем в следствие.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook