Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
VRPerformance написа:g.petrow написа:VRPerformance написа:хора,не пишете за неща които не ги разбирате,визирам размислите за горивната смес
Абе приятелю, ти кой се явяваш - правителствената цензура ли? Всеки има право да пише каквото смята за разумно и обосновано. 10 пъти се обърнахме към тебе с молба да ни "отвориш очите" относно техническите аспекти на ремапа, но надеждна информация не сме получили от теб. Ако нямаш (или не желаеш) с какво да допринесеш към темата, по добре не ни губи времето да ти четем остроумните постове.g.petrow написа:Мисля, че с последния коментар колегата VRPerformance спомена някои от аспектите, които ни интересуват
към темата съм допринесъл дооооста повече от тебе с доста техническа информация(което ти сам си го осъзнал),която съм сметнал че като за крайни потребители ви е достатъчнакато не ти харесват постовете ми не ги чети,щото по тая логика аз мога да кажа същото
Иначе за горивната смес и това което споделихте се отнася за бензиновите автомобили,при дизелите ОБОГАТЯВАНЕТО на горивната смес води до ПОВИШАВАНЕ на температурата в мотора и на изходящите газове!драстичното увеличение на горивната смес,при автомобили с ДПФ води до тяхното задръстване,води до прегряване на турбото и съответно неговото счупванеПравилната горивна смес е ключа към добрия тунинг за стандартни автомобили,ако автомобилите са за спортни цели,винаги сместа е доста Обогатена(и колата пуши) за да могат да се постигнат максимални резултати,но тогава автомобила не е надежден...
Малко провокация винаги помага



- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Между другото и аз попрочетох някои интересни материали по темата междувременно, и колегата VPR наистина е прав относно дизела и богатата смес (както и Андро, относно дизела).
Причината е, че по принцип дизеловите двигатели работят на много по-бедна смес отколкото бензиновите (при бензиновите това се избягва понеже има риск от предварителна детонация и увреждане на двигателя, но при дизела този риск го няма). Поради тази причина при нормалното си функциониране, дизелът е много по-далеч от точката на "засищане" с гориво отколкото бензина.
Заради това ако се обогатяват бензин и дизел, бензинът много бързо достига точката на засищане и след нея изгарянето и температурата падат, докато дизела още дълго време си покачва мощността, температурата (и пушенето), докато достигне до точката на засищане. Но толкова пушек никой не иска, затова до засищане не се и стига, а оттам и до недоизгаряне и намаляване на температурата.
Ето някои теми за тези, които се интересуват:
http://www.endtuning.com/afr.html
http://www.gassavers.org/showthread.php?t=6908
http://ecomodder.com/forum/showthread.p ... 14250.html
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=56881
Причината е, че по принцип дизеловите двигатели работят на много по-бедна смес отколкото бензиновите (при бензиновите това се избягва понеже има риск от предварителна детонация и увреждане на двигателя, но при дизела този риск го няма). Поради тази причина при нормалното си функциониране, дизелът е много по-далеч от точката на "засищане" с гориво отколкото бензина.
Заради това ако се обогатяват бензин и дизел, бензинът много бързо достига точката на засищане и след нея изгарянето и температурата падат, докато дизела още дълго време си покачва мощността, температурата (и пушенето), докато достигне до точката на засищане. Но толкова пушек никой не иска, затова до засищане не се и стига, а оттам и до недоизгаряне и намаляване на температурата.
Ето някои теми за тези, които се интересуват:
http://www.endtuning.com/afr.html
http://www.gassavers.org/showthread.php?t=6908
http://ecomodder.com/forum/showthread.p ... 14250.html
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=56881
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
VRP пИчели зелена точка и влиза в моя тефтер с майсторите 

Tool - Fear Inoculum
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
хахахахEmooo написа:VRP пИчели зелена точка и влиза в моя тефтер с майсторите

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Emooo написа:VRP пИчели зелена точка и влиза в моя тефтер с майсторите
Мен пък мЪ е спИчелил отдавна

Слушаите бача си Виля кво приказва щот не е от вчера с чипирането.
П.П. тука отгоре някъде прочетах ,че дизела бил вьрвял с бедна смес спрямо бензина.Всеки двигател с бедна смс детонира и се чупи,пък бил тои нафтен,газен или бензин

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
естествено ,че дизела може да работи с доста по бедна смес от бензина .. характеристиките на 2те горива са доста различни
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Днеска гледах за скоростните кутии на нашите 5ци. Ето за моята какво намерих
525д - GA6HP26Z
На страницата на ZF има инфо но точно за моя модел няма http://www.zf.com/corporate/en/products ... sion.shtml
Обаче в Wikipedia намерих - http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP26_transmission
оказва се че скоростната кутия има доста голям запас относно въртящия момент. Според това което пише може да издържи 600Нм при положение, че 525д е с 400Нм сток. Също така според RealOEM скоростните кутии на 525d, 530d и 535d са едни и същи.
Torque convertor-a на 525д и 530д е еднакъв Z83
но интересно че при 535д е с различен Torque convertor - F85
Та моя извод е, че чип тунинга на 525д и 530д не би могъл да нахвърли капацитета на скоростната кутия - най-много да се сменят Torque convertor.
При 535д обаче с чип тунинг може да се мине над 600Нм.
Ето още един интересен документ сравнение между новите 8 степенни и старите скоростни кутии. Изглежда новите f10-ки и те ще издържат на чипване
http://www.zf.com/media/media/img_1/cor ... ukt_EN.PDF
525д - GA6HP26Z
На страницата на ZF има инфо но точно за моя модел няма http://www.zf.com/corporate/en/products ... sion.shtml
Обаче в Wikipedia намерих - http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP26_transmission
оказва се че скоростната кутия има доста голям запас относно въртящия момент. Според това което пише може да издържи 600Нм при положение, че 525д е с 400Нм сток. Също така според RealOEM скоростните кутии на 525d, 530d и 535d са едни и същи.
Torque convertor-a на 525д и 530д е еднакъв Z83
но интересно че при 535д е с различен Torque convertor - F85
Та моя извод е, че чип тунинга на 525д и 530д не би могъл да нахвърли капацитета на скоростната кутия - най-много да се сменят Torque convertor.
При 535д обаче с чип тунинг може да се мине над 600Нм.
Ето още един интересен документ сравнение между новите 8 степенни и старите скоростни кутии. Изглежда новите f10-ки и те ще издържат на чипване

http://www.zf.com/media/media/img_1/cor ... ukt_EN.PDF
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
пичове, скоро тази тема ще стане на една година... а аз съм минал 25 хилки от тогава до сега, а "чипа" забравих вече кога го "сложих"...
айде наздраве
Emooo, това за скоростните кутии е много полезна информация. Thanks
айде наздраве

Emooo, това за скоростните кутии е много полезна информация. Thanks

- nikolayp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 21.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320xD LCI
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
колеги, обмислям вариантите за подобрения на колицата и едната опция е чип тунинга. изчетох темата и явно, ако той е направен добре си е + за колата, а историите с прецакан двигател и скоростна са градски легенди или лошо изпълнение. дотук добре 
в моя случай възниква един въпрос. според VIN номера колата е с двигател M57TU, който е фабрично 177 к.с., но в моя случай е електронно ограничен на 163 к.с. заради акцизи. в сайтовете на VRPerformance и DigitalTuning гледам, че резултатите за E61 525D са различни, в зависимост дали е 163 или 177 к.с.
Опции:
1) махане на електронното ограничение в официален БМВ сервиз. след това чип тунинг
2) чип тунинг на базата на сегашното положение (120kw)
3) само махане на ограничителя
Колебая се между първите два варианта, но бих искал по-компетентно мнение, че все още съм лаик на тази тема

в моя случай възниква един въпрос. според VIN номера колата е с двигател M57TU, който е фабрично 177 к.с., но в моя случай е електронно ограничен на 163 к.с. заради акцизи. в сайтовете на VRPerformance и DigitalTuning гледам, че резултатите за E61 525D са различни, в зависимост дали е 163 или 177 к.с.
Опции:
1) махане на електронното ограничение в официален БМВ сервиз. след това чип тунинг
2) чип тунинг на базата на сегашното положение (120kw)
3) само махане на ограничителя
Колебая се между първите два варианта, но бих искал по-компетентно мнение, че все още съм лаик на тази тема

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Малко стара Тема,но отностно тунинг на 525Д мога да пусна графики с нормален чип,при измерени 163кс със софтуер от нас колата стана 197кс,при това колата си е със ДПФ-а...евентуално при премахването му може да се постигнат и по-добри резултати и пак да е безопасно 

Чиптунинг на Е60 525д 2006г
VRPerformance написа:Малко стара Тема,но отностно тунинг на 525Д мога да пусна графики с нормален чип,при измерени 163кс със софтуер от нас колата стана 197кс,при това колата си е със ДПФ-а...евентуално при премахването му може да се постигнат и по-добри резултати и пак да е безопасно
интересно пусно я тази графика ако може че съм заимтересова
Sent from my iPhone 4s
using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани