Малко подобрения по е91 2012 LCI

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.03.2004

Малко подобрения по е91 2012 LCI

Мнение от Acoto® » 29 Ное 2025, 9:27

Здравейте! Понеже не видях такава тема - пиша. Карам 2012 Е91 325 дизел, 204 коня, посочената версия. Като цяло искам да го подобря малко желая да сменя следните детайли:
1. Дискове и апарати - харесал съм тези от F-сериите, например 135i - Брембо 4-бутални апарати, 340 мм дискове отпред, 345 мисля че бяха отзад. Въпросът ми е дали ще станат plug and play или ще се наложи някакви доработки, втулки и т.н. Един познат ми спомена, че същите били на някакво Ауди Q7 3.0 дизел. Запознатите да кажат, моля! :D :D :D
2. Амортисьори - Харесах два варианта:
- Bilstein B6 - четири амортисьора, стават на стандартните пружини, бюджетен вариант с по-дълъг ресурс и подобрено поведение на пътя.
- комплект Bilstein B12 - амортисьори с пружини и всичко комплект - тука ме притеснява да не стане много ниска колата, не искам да е така. Търся по-добро поведение, а не затруднение за каране по българските пътища с тия огромни ями и несъразмерни изкуствени неравности и тротоари...
Е, това е засега, давайте идеи по темата да видим до къде ще я докараме. Предлагайте и от къде да бъдат закупени съответните артикули.
AcoTo®

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2724
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Малко подобрения по е91 2012 LCI

Мнение от Lenco » 29 Ное 2025, 21:34

Предните спирачки стават без проблем, апарат+накладки +диск 340мм, като на апарата е записано 340мм. Стават и апарати от Ф3Х с М-спорт спирачки и дискове 370мм, на апарата пише 370-380мм, апарата е същия на М3 и М4, но дисковете са различни.
При задните нещата стават с преправяне, носачи от м3/е90, дискове от е60+преместване на апарата навън....
Най-добрия вариант е предни и задни от е9Х 335.
С Bilstein B12 височината се понижава 25-30мм по спомен, за някой не е фатално.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.03.2004

Re: Малко подобрения по е91 2012 LCI

Мнение от Acoto® » 07 Дек 2025, 0:04

Айде, направих го. Значи за който иска да знае. На Е90/91/92 все тая, става апарати Брембо - предни 4-бутални, задни 2-бутални от примерно Ф, 135И. Внимавайте да са 40 мм буталата, защото 44 имат проблеми с помпата, фабричната не става, слаба е. Та ако намерите читави апарати, трябва да купите задни дискове от е60 - 335 дизел или бензин, няма значение - 345 мм., за да запазите ръчната спирачка. Купуват се едни втулки от един пич в Пещера - 150 лв. ги дава, за задните апарати, за да се изнесат малко. Много внимавайте как монтирате тия втулки!!! Тоест от коя страна да бъдат на апарата, за да не задира в диска - ще усетите :D :D :D :D
Отпред и отзад ще има игра с флекса малко, не е страшно и става, все пак е къстъм. Накладките са стандартни за 135/140 и. При мен се наложи да карам с нови задни дискове, стари накладки, защото ги бях объркал. Сега тия дни ще ги направя както трябва. Ще споделя впечатленията в последствие. Поздрави!!!
AcoTo®

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook