Въпрос за контролер на вакуума

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 29.12.2016

Въпрос за контролер на вакуума

Мнение от wdas » 09 Юли 2025, 5:56

Здравейте, колата е с m47 двигател и има проблем с ЕГР, предния собственик е затапил един маркуч с болче но не е изключен софтуерно. Сега аз ще сменя клапана, но маркучите са ми омотани и освен това имам спукан вакуум маркуч, който влиза в контролера на вакуума, който е над алтернатора.

Рових доста време в интернет и малко смесена информация намирам, на места пише, че контролера е само за ЕГР, но на места пише че контролира и актуатора на турбото на колата. Прикачам снимка, да видите как е в момента.

До колкото разбирам контролера има 2 тръбички, дясната идва от общата вакуумна линия от вакуум помпата, като тя подава вакуума. Вътрешната тръбичка (синьо с черно) е затапена, явно това би трябвало да влиза в клапата на ЕГР (над контролера)? Обаче в същото време, гледам че има и друг маркуч, до клапата, който не е вкаран...
И другото е, че този външния маркуч (входа към контролера) беше хем спукан хем изобщо не се държеше, с леко побутване излезе целия. Ще го сменя него с нов, но по-късно днес тъй като ще трябва да махна колектора.

Въпроса ми е, някой може ли да ми обясни кои маркуч какво точно прави, кой къде трябва да е и дали този контролер има общо с актуатора на турбото или е само за ЕГР? Този празния маркуч, в дясно на ЕГР клапата, дали е за вихровите или?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Въпрос за контролер на вакуума

Мнение от The Heartlistener » 09 Юли 2025, 19:09

Този актуатор е само за ЕГР. Маркучът със синя лента е към ЕГР клапана, другият маркуч с оплетката (спукания) идва от розетката на вакуумната линия от вакуум помпата - под колектора. Ако елиминираш ЕГР, премахни целия актуатор и затапи изхода на въпросното маркуче чак на розетката. Така и така ще сваляш колектора... Свободното маркуче най-вероятно е за актуатора на вихровите клапи. Ако са премахнати, затапи и него на розетката.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook