320d омасляване около маркучите
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
320d омасляване около маркучите
Здравейте,
От години вече имам м47 320д е90 като си губише масло, напоследък смених марката масло (не знам дали е от това) но започна да губи по около 500мл на месец. Смених уплътнението на капака на клапаните, уплътнението във и зад вакуум помпата, огледах другото уплътнение на маркуча от помпата. След като почистих всичко, има омасляване видимо от тези места - маркуча от картерната вентилация, маркуча които влиза в колектора и под ЕГР охладителя, както и долното дясно болче на вакуум помпата, също така малко около капачката на маслото. Смених маслото с по-висок клас тези дни и ще следя дали ще го хаби пак, но като цяло омасляването не е много, филтъра на картерните газове е пластмасовия тип, който уж не изисква смяна, колектора е чист, премахнати са и вихровите клапи, турбото няма луфт и не шуми, както и не изглежда да омаслява то а над него. Бихте ли ме посъветвали как да процедирам? Гледах друга тема в която колегата е сменял филтъра на картерната вентилация с филтър и постоянен но това не е помогнало (viewtopic.php?p=4007472&sid=bbf06d7e420369ba835b0e8525fc5ddd#p4007472).
Също гледах и това : https://www.youtube.com/watch?v=Sa3jL21iCrY , човека обяснява че това омасляване около капачката/дюзите най-вероятно е от високо налягане при картерните газове?
Преди година/две колата хабеше по 800-1000мл от смяна до смяна, а сега е абсурдно на моменти. И да добавя колата не пуши, освен когато я запаля на студено сутрин за няколко сек, няма ДПФ/катализатор, предния собственик го е махнал.
От години вече имам м47 320д е90 като си губише масло, напоследък смених марката масло (не знам дали е от това) но започна да губи по около 500мл на месец. Смених уплътнението на капака на клапаните, уплътнението във и зад вакуум помпата, огледах другото уплътнение на маркуча от помпата. След като почистих всичко, има омасляване видимо от тези места - маркуча от картерната вентилация, маркуча които влиза в колектора и под ЕГР охладителя, както и долното дясно болче на вакуум помпата, също така малко около капачката на маслото. Смених маслото с по-висок клас тези дни и ще следя дали ще го хаби пак, но като цяло омасляването не е много, филтъра на картерните газове е пластмасовия тип, който уж не изисква смяна, колектора е чист, премахнати са и вихровите клапи, турбото няма луфт и не шуми, както и не изглежда да омаслява то а над него. Бихте ли ме посъветвали как да процедирам? Гледах друга тема в която колегата е сменял филтъра на картерната вентилация с филтър и постоянен но това не е помогнало (viewtopic.php?p=4007472&sid=bbf06d7e420369ba835b0e8525fc5ddd#p4007472).
Също гледах и това : https://www.youtube.com/watch?v=Sa3jL21iCrY , човека обяснява че това омасляване около капачката/дюзите най-вероятно е от високо налягане при картерните газове?
Преди година/две колата хабеше по 800-1000мл от смяна до смяна, а сега е абсурдно на моменти. И да добавя колата не пуши, освен когато я запаля на студено сутрин за няколко сек, няма ДПФ/катализатор, предния собственик го е махнал.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: 320d омасляване около маркучите
Смени си клапана и сепаратора за картерните газове . И какъв маркуч на картерните газове си сменял?
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Re: 320d омасляване около маркучите
Като казваш смени филтъра, с какъв имаш предвид? Аз в момента съм с пластмасовия като фуния, да го сменя с обикновен филтър ли? Иначе уплътнения сменях, не маркучи, явно не съм се изразил правилно.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 320d омасляване около маркучите
Клапана за картерна вентилация се сменя през 60 000км, защото гумената мембрана и пружината му в един момент спират да работят правилно- не е само пластмасова отливка. Маркуча за картерна вентилация или го смени или стегни със скоби. След като тече от винта на вакумната помпа, значи нещо със смяната на О-пръстена на помпата не е както трябва. Маслото трябва да е от сигурен източник, по VIN.
Последна промяна zvetiko на 01 Фев 2025, 16:44, променена общо 1 път
Re: 320d омасляване около маркучите
Единствената гума която виждам на този пластмасофия филтър е по ръба му, за нея ли става дума?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: 320d омасляване около маркучите
Отдолу оставя ли ти капки под колата?
П.с то има ли дизел,които да не тече или да ,не е омазан с масло..
П.с то има ли дизел,които да не тече или да ,не е омазан с масло..

Re: 320d омасляване около маркучите
Не оставя уж, но явно си има нещо което я мъчи колата и ми се ще да го оправя, знам че нормална загуба на масло е ок, но в случая си хаби доста и тече на няколко места, като ми се струва че основно идва от вакуум помпата и картерните газове, по това което прочетох и видях. По това което е написал колегата, май излиза че просто е стар филтъра и вероятно не работи както трябва, дори "вечния" и трябва да го сменя защото вертоятно надува от там и праща масло към турбото и после до входа на колектора от където също тече.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: 320d омасляване около маркучите
Сложи един картон и гледай.Може да имаш и други течове за,които да ,не знаеш.Съща може да тече от семеринга на колянов вал
Re: 320d омасляване около маркучите
Колата има кора и по нея почти няма масло. Да разбирам ли че този "вечния" филтър също се прецаква с времето и да го сменя пробно и него? Иначе мога да поставя и картон да тествам също.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 320d омасляване около маркучите
wdas написа:
Единствената гума която виждам на този пластмасофия филтър е по ръба му, за нея ли става дума?
Мембраната и пружината са в кръглия елемент, когато смениш клапана го счупи на стария и ще ги видиш. Тази гума, която показваш са гарнитурите. Последиците от неправилна работа на клапана за картерна вентилация са не само загуба на масло, но и лошо смазване на оста на турбината с всички последици от това. Затова в някои сервизи за ремонт на турбини, за да дадат гаранция, искат и задължителна смяна на клапана за картерна вентилация.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани