Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 9.05.2018

Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

Мнение от Fulgrum » 20 Яну 2025, 17:57

Здравейте колеги, от няколко дни в IHKA модула на климатроника ми излиза грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor. В ИНПА направих тест на всички клапи и включително на вентилационната и всичко работи без проблеми.Забелязал съм, че след изтриване на грешката, същата излиза примерно когато се пусне парното рано сутрин когато е много студено.
До колкото разбрах това е моторчето на клапата от средните духалки.Намерих в западните форуми една тема за същата грешка и там са се оправили с реадресация на въпросната клапа.
Ето част от решението в темата:

Error code was 9C52 IHKA: Ventilation flap motor.

I have done auto addressing with ISTA,

Service functions:
Body
Heating and air conditioning function
Flap motors
Readdress flap motors
Roughly as above, from my head.

One of the possible reasons for error was addressing. Now, might be it lost address somehow, or was replaced but not addressed, which is highly unlikely. Whoever would find that that particular motor was bad, should know how to address it...

Това го направих, но пак ми излиза грешката.
Някой да се е сблъсквал с такава грешка?
Колата е Е90 320Д 2005г.

Ето това излиза да е моторчето на вентилационната клапа:
Screenshot_20250120-180201~3.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

Мнение от Guberkov » 21 Яну 2025, 10:20

И на мен ми записва същата грешка периодично , всичко си духа от всякъде но не съм се занимавал да го търся от къде е вече става повече от година.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

Мнение от Fulgrum » 21 Яну 2025, 15:19

Днес през ИСТА прочетох грешката и видях инфото за това при какви условия е излезнала и това което установих е, че всеки път излиза при външна температура под 0 градуса.При мен е излизала при външна температура -2, -3 градуса.Явно ако поради студеното времето клапата не тръгне веднага и компа е хваща като променено съпротивление и записва грешка.Днес пак тествах конкретната клапа с ИСТА и си работи перфектно.Може би като се стопли времето няма да излиза грешката.
Някой ако има идея за нещо друго като причина за грешката?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

Мнение от lexone » 06 Мар 2025, 11:46

Аз го имам същия проблем при същите условия (под нулата ако е оставено на позиция да духа на краката, не иска веднага да духа през духалките над радиото - трябва завърта пак долу и след това горе и се оправя(с климатик съм не с климатроник), на топло няма проблем). Купих друг актуатор - с него въобще не иска да работи. Развърта го малко и спира, явно си познава оригиналния актуатор. Разглобих го почистих старата грес сложих нова за финна межаника - проблема пак си го има. Разглобих наново за пореден път махнах греста(за да се движи възможно най-леко) проблема пак си го има. Извод: проблема не е в актуатора! Прави ми впечатление, че като е студено и като се задействат горните клапи за първи път се чува един звук като на отлепване от нещо. На някои коли по ръба на клапите има нещо залепено за изолация - трябва само да се свали лайсната посредата на таблото, за да се провери дали ми е правилна теорията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Грешка 9C52 IHKA: Ventilation flap motor!

Мнение от Fulgrum » 19 Мар 2025, 12:55

Колега според мен ти е вярна теорията, защото на клапите в края има някакво гумено покритие, което служи за по добро уплътнение. Когато са в долно положение оставени и през нощта е много студено, явно тази гума залепва и при първоначално пускане на парното при отлепване се получава леко съпротивление и компа го регистрира като грешка. Когато беше топло времето нямах регистрирана грешка, единствено когато е много студено. Теста на клапите през ИСТА и ИНПА минава без никакви проблеми, всичко си работи перфектно.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook