Проблем с палене
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с палене
Здравейте, имам една е90 163кс 320д, от може би 1-2 години ми прави проблеми с под/над напрежение, сменях алтернатора, четките но май си трябва просто оригинален алтернатор или регулатор. Като цяло не правеше много време проблеми, скоро направи няколко присветквания на лампичките и грешки от типа Over/Under voltage
5DF7 5D97
След това изгоря датчика на разпределителния вал и колата не палеше, взех втора ръка да тествам, колата запали, смених алтернатора с друг но не чисто нов и всичко беше наред до скоро.
Сутринта тръгваме да палим колата върти 1-2 секунди, но тъкмо като тръгва да пали не запалва но продължава да върти, предния път със сензора правише същото, само че предния път имаше грешки за improper camshaft sensor data нещо от този род, а този път няма - все пак реших да го тествам с мултиметър и изглежда си работи правилно защото променя напрежението при допир на метален предмет, а предния не го правише когато беше изгорял.
След това сега я завъртях все пак да видя и колата си пали от раз 3-4 пъти подред вече. От една страна предполагам че може да е от подгревните свещи тъй като зимата си оказва влияние -сутринта беше около 0 а сега е към 15, но от друга винаги съм карал без подгревни свещи и колата/колите които имах палят почти от раз.
В момента не съм сигурен какво се случва - грешките са само от напрежение и подревни свещи, а колата си пали сега, сутринта не искаше и нямаше други грешки. Акумулатора мисля, че е окей тъй като колата си върти много спокойно, дори да не е палена седмица.
Ммисля да сменя регулатора на алтернатора, релето и подгревните НО си мисля, че не е от там свещите тъй като това го прави преди месец/два когато беше топло времето и дори беше загряла. Какво бихте ме посъветвали ?
5DF7 5D97
След това изгоря датчика на разпределителния вал и колата не палеше, взех втора ръка да тествам, колата запали, смених алтернатора с друг но не чисто нов и всичко беше наред до скоро.
Сутринта тръгваме да палим колата върти 1-2 секунди, но тъкмо като тръгва да пали не запалва но продължава да върти, предния път със сензора правише същото, само че предния път имаше грешки за improper camshaft sensor data нещо от този род, а този път няма - все пак реших да го тествам с мултиметър и изглежда си работи правилно защото променя напрежението при допир на метален предмет, а предния не го правише когато беше изгорял.
След това сега я завъртях все пак да видя и колата си пали от раз 3-4 пъти подред вече. От една страна предполагам че може да е от подгревните свещи тъй като зимата си оказва влияние -сутринта беше около 0 а сега е към 15, но от друга винаги съм карал без подгревни свещи и колата/колите които имах палят почти от раз.
В момента не съм сигурен какво се случва - грешките са само от напрежение и подревни свещи, а колата си пали сега, сутринта не искаше и нямаше други грешки. Акумулатора мисля, че е окей тъй като колата си върти много спокойно, дори да не е палена седмица.
Ммисля да сменя регулатора на алтернатора, релето и подгревните НО си мисля, че не е от там свещите тъй като това го прави преди месец/два когато беше топло времето и дори беше загряла. Какво бихте ме посъветвали ?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с палене
При старт едва ли има толкова голямо значение генерацията от алтернатора в момента на старта , докато върти стартера така или иначе има сериозен спад на напрежението . Не знам на този мотор как точно е реализирано регулирането на напрежението , дали е само с реле или има шим контрол от DDE , но щом записва такива грешки е добре да се погледне с осцилоскоп . При неизправен алтернатор пиковете могат да стигнат 80 волта , това няма как да се види с мултицет . Окислени връзки по силовата линия между алтернатора и акумулатора също могат да предизвикат неправилна работа на алтернатора . Свещите трябва да са изправни задължително , дори да не са изгорели могат да бъдат причина за лош старт . Релето е електронно и дори малки отклонение в съпротивлението на свещите може да предизвика неправилна работа подгрева при старт. Трябва да се замерят всяка отделно дали отговаря на референтните стойности и дали релето подава напрежение на всяка отделно . Датчик колянов вал е индукционен тип аналогов сензор , напрежението с което опрерира е стабилзирано в DDE . Няма как да протече през датчика такъв ток че да го изгори без да повреди преди това самия компютър .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Проблем с палене
Днес на студено си запали. Не мога да разбера от къде идва проблема, така не е много надежна кола. Ще огледам връзките и мисля да купя нов регулатор но все пак не мисля, че проблема за непаленето е от него, дори да не работи като хората по време на движение, не знам какво общо има със запалването тъй като колата си върти без проблеми. А свещите ясно е са за смяна или релето, но до сега толкова зими никога не е било проблем освен мааалко повече въртене.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани