Съвет какво да правя

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 27 Юни 2024, 16:29

Здравейте хора преди около 4 месеца си купих bmw e90 2005г 163кс дизел всичко беше точно но в последствие разбрах че колата е на реални 525000км та доста се стреснах но вече съм дал парите и си я карам. До преди 1 седмица всичко беше точно но след смяна на масло с филтрите (castrol 5w30 преди беше с castrol 5w40 нз дали има значение) започна да ми свети лампата на маслото в червено след като изтине колата няма проблем загрее ли пак започва да свети и то когато спреш на място. Смених датчика за налягане на маслото но не е от него. Ако може да ми дадете съвет какво да правя някой майстори ми викат вземи направо друг двигател по на оферта щяло да е а други майстори ми викат че ще излезе бая скъпо ако отварят двигателя. Казват че можело да е от маслената помпа ама малко вероятно защото ако е от нея нямало да спре да свети лампата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 694
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: V8 HEMI

Re: Съвет какво да правя

Мнение от ivanski_2 » 27 Юни 2024, 18:18

Да започнем с това че нивото на маслото е ок а свети лампата така ли ?
Кога е сменено последно ?
Има ли по необичайна работа на мотора(шум например )?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 27 Юни 2024, 18:30

Маслото е сменено преди седмица, двигателя няма странен шум дори си дърпа доста прилично и да маслото си е на нивото

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 28 Юни 2024, 14:27

zvetiko написа:Колега, Castrol е от най-фалшифицираните марки масло и не е ясно какво си сложил, но никой не слага Castrol на BMW. На толкова километри 5w40 ще е по-подходящ вискозитен клас от 5w30. Необходимо е да се види какво е налягането на маслото- ако софтуера на колата позволява- с диагностика, ако не може- с манометър за измерване налягането на масло. Чак след това, може да се направят някакви изводи.

Сега пак говорих с друг майстор който ми каза преди да предприема нещо да сменя маслото с 10w40. Първо каза с 5w40 но му казах че преди бях с такова и за 10к км ми изгоря 2 литра

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Съвет какво да правя

Мнение от Guberkov » 02 Юли 2024, 13:11

k1b3r написа:
zvetiko написа:Колега, Castrol е от най-фалшифицираните марки масло и не е ясно какво си сложил, но никой не слага Castrol на BMW. На толкова километри 5w40 ще е по-подходящ вискозитен клас от 5w30. Необходимо е да се види какво е налягането на маслото- ако софтуера на колата позволява- с диагностика, ако не може- с манометър за измерване налягането на масло. Чак след това, може да се направят някакви изводи.

Сега пак говорих с друг майстор който ми каза преди да предприема нещо да сменя маслото с 10w40. Първо каза с 5w40 но му казах че преди бях с такова и за 10к км ми изгоря 2 литра

Този майстор дето ти е казал да сипеш в този мотор 10W40 , направо те кара да правиш по неговите сметки неща, с които да докараш така нещата че да му отидеш , щот те чака на гюме :mhihi:


От BMW са го казали директно :

Нова кола от 0 до 100 000км. - 0W30 , 0W40 - според географската ширина и спецификата на климата и типичните температури за района топло/студено.

Кола на над 100 000км. вече с минимални износвания на всички фрикции по мотора - 0W40, 5W40 , и точка по въпроса .

Успех , всеки си решава сам съдбата , а на тоя майстор му кажи да си прави там на дедовците и бабите лади,жигулита,опели и голфове и като иска на тях да им сипва колкото си пожелае дори и М10Д :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Съвет какво да правя

Мнение от DigitalExile » 02 Юли 2024, 14:24

Сипи 20w60, 10w40 е за аматьори :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 23.11.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от YoKK » 02 Юли 2024, 17:13

Колега, може да е от фалшив маслен филтър. Смени го с качествен и ако няма резултат може да пробваш и следното: при Мазда има една цедка на маслото в картера, която с времето се запушва и пропоскливостта ѝ намалява. Решението е да се свали картера, за да има достъп до тази цедка и да се почисти. Предполагам и при БМВ я има тази маслена цедка, но не ми се е налагало да свалям картер и не съм 100% сигурен.
BMW 320i, 2005, 150hp

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 03 Юли 2024, 23:10

Благодаря на всички за отговорите колеги в крайна сметка смених маслото и масления филтър с 5w40 Fuchs titan от същия майстор където ми каза 10w40 явно някой му е казал да не слагаме за момента всичко е наред ще пиша след 2-3дни да видим какво е станало

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 08 Юли 2024, 13:37

Ами хора за съжаление днес пак ми светна червената лампа за маслото така че проблема си остава забелязах че преди дами светне температурата се покачва до 105 градуса нз дали има значение ще пиша по нататък да видим какво е станало а ако има някой някакви идеи да казва :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Съвет какво да правя

Мнение от ивчо3 » 10 Юли 2024, 12:28

При износени лагери (основни и / или биелни), както и маслена помпа с износени части по нея, е нормално да светва лампата за налягане с повишаване на температурата и ниски обороти. Вискозитетът на маслото намалява при нормална работна температура, около 105 градуса и нагоре. Всички хлабини над допустимите норми, пропускат масло, налягането и дебита по маслените магистрали намаляват. С повишаване на оборотите нараства и налягането, което донякъде компенсира пропуска на масло и лампата гасне. Нещо като да караш със спукана гума. В случая се касае за двигател, който е за основен ремонт и смяната на маслото с друго (по- голям вискозитет), не решава проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 16 Юли 2024, 11:03

Ами хора реших да правя ремонта майстора каза че ще я отвори и ще види какво е положението и ще мислим дали да търся нов двигател или да ремонтирам този
Ако може някой да даде мнение кое ще е по добре ще съм благодарен (ремонта на моя двигател в най лошия случай ще струва 3к без работа)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Съвет какво да правя

Мнение от Guberkov » 18 Юли 2024, 12:30

k1b3r написа:Ами хора реших да правя ремонта майстора каза че ще я отвори и ще види какво е положението и ще мислим дали да търся нов двигател или да ремонтирам този
Ако може някой да даде мнение кое ще е по добре ще съм благодарен (ремонта на моя двигател в най лошия случай ще струва 3к без работа)

Може да излиза малко по-скъпо, но винаги ремонта с нови части е за предпочитане пред поредния КОШ, който може да кара и 5 години, но може да отиде в кофата още на 1-вия месец( Кой да Знае ? ) и само пари на вятъра ...

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 20.04.2022
Пол: Мъж

Re: Съвет какво да правя

Мнение от k1b3r » 29 Юли 2024, 10:24

Ами хора за момента майстора каза че биелните лагери са били за смяна там със всичко което върви с тях и маслената помпа е дала фира
И сега проблема е че не можем да намерим маслена помпа нова никъде ако някой може да помогне ще съм благодарен звъняхме и в м-кар и там казаха че са я спрели от производство миналата година

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook