Загуба на масло

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Загуба на масло

Мнение от wdas » 03 Фев 2023, 15:52

Здравейте, имам е90 320д 2005 преди фейс, от както съм я взел сменям масло на 10 000км (под 12 месеца, обикновено на 7-8-10). Слагам 5 литра, като колата ми дава че е на средата след смяната. След 2000-3000км ми светва датчика за нивото на маслото и гледам е минимума, купувам 1 литър, доливам 500-600 мл и вдига г/д до средата, оставям отсатъка за по-нататък. След 2-3- месеца пак същото нещо. Гд 1 литър+ добавям от смяна до смяна. Въпроса ми е дали това е адекватно и дали случайно няма теч или нещо? Огледах двигателя няколко пъти няма омасляване почти никъде, пушека си е нормален цвят и не дими много.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Загуба на масло

Мнение от Ивайло Димов » 03 Фев 2023, 16:34

Не си казал с какво масло караш ,марка вискозитет ..........картерната вентилация гледана ли е,пуши от ауспуха ?Турбината чува си се да чурулика ? Стила на шофиране какъв е ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Re: Загуба на масло

Мнение от wdas » 03 Фев 2023, 17:12

Ивайло Димов написа:Не си казал с какво масло караш ,марка вискозитет ..........картерната вентилация гледана ли е,пуши от ауспуха ?Турбината чува си се да чурулика ? Стила на шофиране какъв е ?

Масло motul 5w40
картерната вентилация е с постоянен филтър
колата не пуши почти, съвсем малко дим излиза, махнат е катализатора
турбината не шуми и я проверявах за луфт и омасления
Шофирам си ... стандартно без газ до ламарината, от време на време я настъпвам да изчисти мръсотиите но като цяло си карам до 2000-3000 оборота

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Загуба на масло

Мнение от Ивайло Димов » 03 Фев 2023, 17:19

На първо време смени това масло смотано утрепано .Според мен щом започва да го гори след определен пробег значи може нещо да не е както трябва да се справи тоя Мотул.2005 тази кола няма ли ДПФ ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Re: Загуба на масло

Мнение от wdas » 03 Фев 2023, 17:33

Ивайло Димов написа:На първо време смени това масло смотано утрепано .Според мен щом започва да го гори след определен пробег значи може нещо да не е както трябва да се справи тоя Мотул.2005 тази кола няма ли ДПФ ?

По принцип повечето където чета карат с него и са доволни, но мога да пробвам друго, някакви препоръчки?
Иначе катализатора и дпф-а са избушени от предния собственик.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Загуба на масло

Мнение от Ивайло Димов » 03 Фев 2023, 19:33

:mrgreen: Стига сте чели .......това масло по състав е като Total Quartz 5W40 нищо особено но на висока цена .Принципно вискозитета ти е 5W30 C3 BMW -LL04 но щом екологията е премахната 5W40 LL01 е компромисен вариант и върши работа .Лично аз бих заложил на Mobil 1 ESP 5W30 ,Ravenol VMP 5W30 ,Amsoil European car formula 5W30 ако все пак държиш на 5W40 Shell Helix Ultra 5W40 ,Ravenol VST 5W40,FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL/това покрива BMW LL-04/ и е на много дoбра цена , VALVOLINE SynPower 5W40 ,Motorex SELECT SP-X 5W40-също покрива BMW LL-04.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Загуба на масло

Мнение от Moni_BMW » 04 Фев 2023, 6:42

Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Re: Загуба на масло

Мнение от wdas » 09 Фев 2023, 17:53

Moni_BMW написа:Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280

Днес докато слагах течност за чистачки огледах двигателя без да махам корите и забелязах че верно около помпата има течност а самата тя е доста омаслена. До колкото се вижда я снимах
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Загуба на масло

Мнение от Moni_BMW » 09 Фев 2023, 21:12

wdas написа:
Moni_BMW написа:Провери си вакуум помпата. Тук някъде имаше тема viewtopic.php?f=112&t=446280

Днес докато слагах течност за чистачки огледах двигателя без да махам корите и забелязах че верно около помпата има течност а самата тя е доста омаслена. До колкото се вижда я снимах

Да слабо място им е ,и по моята в горния край гледам имаше избило малко масло,засега проблеми нямам.Ако я правиш ще споделиш ли какъв е точно ремонта и какви пари ти е излязло,че може би все някога ще ми се наложи.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Re: Загуба на масло

Мнение от wdas » 10 Фев 2023, 11:34

Ами като се зачетох в темите, които даде с линка, се отказах от собствен ремонт, гледам че нито е ясно какво е уплътнението, а и при слагане има някаква специфика и може да се прецака тотално помпата, та мисля, да взема цялата да я сменя. Ще пиша допълнително дали след това продължава да гори масло и дали е омазана пак.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: Загуба на масло

Мнение от dhtj » 10 Фев 2023, 16:26

Нищо сложно не е, подмяна на две уплътнения, вакум помпата се държи на два болта, половин час работа е общо. Размерите на уплътненията съм ги писал преди в този форум, има ги и в олх-а и други сайтове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.12.2016

Re: Загуба на масло

Мнение от wdas » 10 Мар 2023, 19:40

След ровене в интернет и писане на колеги за повече информация - взех 2 нови уплътнения (95х2.5, термоустоичиво за вътре в помпата) и малкото което си се продава, но аз реших от същия магазин да го взема, термоустоичиво (по официални размери е 61х3,5мм - вътрешния диаметър дават). Сглобява се внимателно, за да си паснат пластинките както са били, аз снимах нещата и за всеки случай гледах да не местя нищо.
Помпата вече беше отваряна тъй като имаше силикон, резнах го изчистих го без да местя нищо и я сглобих. Пластинката която е отзад, също я проверих има минимален луфт при по-силно натискане, за не стана дума в темите че също може да е проблем ако има голям луфт.
Поставих помпата, като се слага малко трудно и внимателно, за да се уцели всичко кое където си е, влиза леко под ъгъл (първо ляво долу, после леко завъртане) и после с почукване си пасна. Тествах вакуумите, спирачки и тн всичко си е топ, за сега няма грам омасляване.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook