P0015, колата не върви изобщо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
P0015, колата не върви изобщо
Здравейте и за много години на всички! От около 6 месеца караме E91 2.5XI N52B25 218к.с. автомат. След като я взехме се оказа, че колата е с доста скрити дефекти, които остранихме, но има още нещо, което не можем да го хванем. Като взимах колата нямах възможност да я покарам, а тя изглеждаше много добре, с история проверена в МКАР. След като сложихме транзиките и тръгнахме към Пловдив забелязах, че колата изобщо не върви като за 218 коня., освен това светна и чека на магистралата. Като се прибрах в Пловдив я закачихме на диагностика и излезна ламбда сонда, но по-лошото беше, че когато колата изстина, започна да пуши доста. Както и да е, оказа се, че главата беше изкривена, оправихме я, и я закарах в МКАР да я прочетем както трябва. Оказа се 1 ламбда сонда преди катализатора и голямата диса. Сменихме ги, също и свещите, но колата отново върви като за 100 коня. Пример за това колко НЕ върви колата - E46 1.8CI N46 направо ме отвява... В МКАР тестваха ваносите и излязоха със становище, че те работят коректно и други грешки не намериха. На диагностика записва P0015 или 2A87 (на 2 диагностики я гледам и затова кодовете са различни), но общо взето грешката е свързана с всмукателния ванос. Свалих и изчистих соленоидните клапани, даже единия леко заяждаше и го смених, капачката на малото е ок, свалих и изчистих филтрите на ваносите, намиращи се от лявата страна на мотора под валветроника, които бяха доста мръсни, но ефект = 0. Вече наистина не знам какво да правя, чак обмисляме продаване, но не ми се иска, защото като цяло колата е доста запазена, а и вложихме доста средства в нея. Разхода на гориво, ако това има значение, е 16-17л бензин в града, а миналия месец сложих и газ, като на газ гори 20. Мисля, че този разход е нормален, но за това вървене, като за 100 коня кола, трябва да гори макс 10 Чух, че възможен проблем би бил, ако след отварянето на главата ваносите не са зацепени както трябва, ламбда сондите да са проблемни, катализаторите, зъбните Ванос колела да са заминали и още и още..., но вече пари за проба-грешка не ми се наливат .... Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и ако може да ми препоръчате към майстор в/около Пловдив, които би могъл да свърши работа. Благодаря ви!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: P0015, колата не върви изобщо
Този мотор с този огромен разход въобще може да се каже със сигурност че нещо не е добре , тя и затова колата ти гори а не върви.
Прочетох внимателно всичко,което си правил - обърни внимание на градусите на зацепване на ваносите - много голяма роля оказват върху производителноста .
Иначе аз се сещам за - дебитомер,дюзи,ламбда сонди, ванос-соленоиди(да чистил си ги , но не винаги с почистване става и трябва да се сменят) , после останалите компоненти на валвтроника - моторче,датчик, 3-тият вал с кобилиците 16 на брой към него 8 малки 8 големи.
По твоето описание имам чувството че колата ти се движи в авариен режим без грам динамика , и с тоя голям разход си виш дали и горивната ти смес не е богата.
За в момента друго не се сещам, успех.
Прочетох внимателно всичко,което си правил - обърни внимание на градусите на зацепване на ваносите - много голяма роля оказват върху производителноста .
Иначе аз се сещам за - дебитомер,дюзи,ламбда сонди, ванос-соленоиди(да чистил си ги , но не винаги с почистване става и трябва да се сменят) , после останалите компоненти на валвтроника - моторче,датчик, 3-тият вал с кобилиците 16 на брой към него 8 малки 8 големи.
По твоето описание имам чувството че колата ти се движи в авариен режим без грам динамика , и с тоя голям разход си виш дали и горивната ти смес не е богата.
За в момента друго не се сещам, успех.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: P0015, колата не върви изобщо
2A87 e грешка за изпускателния ванос. И щом записва такава перманентна грешка, не търсете разни други причини за проблема. На първо време смени местата на соленоидите и виж дали грешката ще остане на изпускателния - 2А87. За всеки случай можеш да провериш и изправността на линията за управление на съответния соленоид за изпускателния ванос - долния от двата. На извадената букса при контакт единия пин трябва да е с 12V, другият към 4V. Ако соленоидите, управлението и non-return клапанчетата са в ред - сваляйте капака, без това няма да мине. Вижте зацепването, опъна на веригата и механичното състояние на изпускателния ванос.
https://www.youtube.com/watch?v=b0QRh40UHzY
https://www.youtube.com/watch?v=b0QRh40UHzY
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: P0015, колата не върви изобщо
Здравейте, отново. Пускам ъпдейт по темата. След дълго обикаляне по майстори, диагностики, живи данни и т.н. смених изпускателния ванус. Като взех колата от сервиза веднага се усети разлика във вървенето. В ниските е доста по-жива. Ноо … старият, лош чек отново се появи след няколко км … И разбира се вървенето стана както преди. Като изтрия грешката и докато я запише отново, върви добре, след това явно си влиза в авариен режим. Интересното тук е, че със стария ванус дори и да изтрия грешката, разлика във вървенето нямаше, а сега има. Явно наистина е бил повреден, но и явно, че има и още нещо …
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: P0015, колата не върви изобщо
timov написа:Здравейте, отново. Пускам ъпдейт по темата. След дълго обикаляне по майстори, диагностики, живи данни и т.н. смених изпускателния ванус. Като взех колата от сервиза веднага се усети разлика във вървенето. В ниските е доста по-жива. Ноо … старият, лош чек отново се появи след няколко км … И разбира се вървенето стана както преди. Като изтрия грешката и докато я запише отново, върви добре, след това явно си влиза в авариен режим. Интересното тук е, че със стария ванус дори и да изтрия грешката, разлика във вървенето нямаше, а сега има. Явно наистина е бил повреден, но и явно, че има и още нещо …
Само не разбрахме соленоида на конкретният ванос ли смени , защото пишеше че чак ваноса си сменил ?
Кое от 2-те ?
Re: P0015, колата не върви изобщо
Първо смених соленоида, а след като нямаше ефект смених и ваноса. И другото, което ми прави впечатление след смяната на ваноса е, че на по-студен двигател колата е по-жива, като загрее на оптимална температура и като че ли се скопява...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: P0015, колата не върви изобщо
При N52 изпускателния соленоид е долния от двата, него ли смени? Волтажите на буксата на управлението му премери ли? Същата грешка ли продължава да записва, 2А87?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: P0015, колата не върви изобщо
Да, долният смених. Премерих и волтажите, на единия пин дава 12V, а на другия 3.8V, като и да двата соленоида е така. Мисля вече за някакъв вариант с ниско налягане на маслото, но ако е ниско би трябвало и двата ваноса да не работят коректно, особено път всмукателния предвид, че е на по високо … Не знам вече ..
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: P0015, колата не върви изобщо
Остава възвратното клапанче за изпускателния ванос да клини. Това че си изчистил цедките им не означава да се изключи като вариант.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: P0015, колата не върви изобщо
Колега, извинявай, но не те разбрах.. Какво е това възвратно клапанче?
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: P0015, колата не върви изобщо
timov написа:Колега, извинявай, но не те разбрах.. Какво е това възвратно клапанче?
Мисля че колегата говори за електромагнитните соленоиди,които обикновенно всички почистват цедките им, а не винаги с почистване се решава този проблем , а трябва смяна на целият соленоид, защото понякога чистенето не помага и иглата вътре не се движи линейно и плавно , а затяга на места и или не се връща до край или не отива в точните времена линейно и плавно напред.
Какъвто случей имах и лично аз до скоро - чистих ги моите с какво и как ли не, прецъквах ги по време на чистене с 9,с12 волта, в ултразвукова вана, сменях какви ли не чистители - поне 10 пъти съм се опитвал да ги накарам да заработят в норми и не ,та не.
Докато не купих други и да ги изчистих , та чак тогава получих очакваният от мен резултат и всичко заспа.
Успех , ако е това проблема де, разбира се.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: P0015, колата не върви изобщо
Не, не говоря за соленоидите. При N52 соленоидите нямат цедки. Имам предвид non-return клапанчетата на ваносите отстрани на главата. Там са цедките. И това не са просто филтри (както се е изразил колегата в първия пост).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: P0015, колата не върви изобщо
Да, точни тези клапанчета чистих. Преди да ги почистя колата доста менеше оборотите и след като ги почистих имаше страхотен ефект, но не и във вървенето. Ще потърся някъде да замерим налягането на маслото на студен и загрял двигател. Не виждам вече какво друго може да е освен проблем с налягането на маслото…
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани