P0015, колата не върви изобщо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 11 Яну 2023, 21:06

Здравейте и за много години на всички! От около 6 месеца караме E91 2.5XI N52B25 218к.с. автомат. След като я взехме се оказа, че колата е с доста скрити дефекти, които остранихме, но има още нещо, което не можем да го хванем. Като взимах колата нямах възможност да я покарам, а тя изглеждаше много добре, с история проверена в МКАР. След като сложихме транзиките и тръгнахме към Пловдив забелязах, че колата изобщо не върви като за 218 коня., освен това светна и чека на магистралата. Като се прибрах в Пловдив я закачихме на диагностика и излезна ламбда сонда, но по-лошото беше, че когато колата изстина, започна да пуши доста. Както и да е, оказа се, че главата беше изкривена, оправихме я, и я закарах в МКАР да я прочетем както трябва. Оказа се 1 ламбда сонда преди катализатора и голямата диса. Сменихме ги, също и свещите, но колата отново върви като за 100 коня. Пример за това колко НЕ върви колата - E46 1.8CI N46 направо ме отвява... В МКАР тестваха ваносите и излязоха със становище, че те работят коректно и други грешки не намериха. На диагностика записва P0015 или 2A87 (на 2 диагностики я гледам и затова кодовете са различни), но общо взето грешката е свързана с всмукателния ванос. Свалих и изчистих соленоидните клапани, даже единия леко заяждаше и го смених, капачката на малото е ок, свалих и изчистих филтрите на ваносите, намиращи се от лявата страна на мотора под валветроника, които бяха доста мръсни, но ефект = 0. Вече наистина не знам какво да правя, чак обмисляме продаване, но не ми се иска, защото като цяло колата е доста запазена, а и вложихме доста средства в нея. Разхода на гориво, ако това има значение, е 16-17л бензин в града, а миналия месец сложих и газ, като на газ гори 20. Мисля, че този разход е нормален, но за това вървене, като за 100 коня кола, трябва да гори макс 10 :lol: Чух, че възможен проблем би бил, ако след отварянето на главата ваносите не са зацепени както трябва, ламбда сондите да са проблемни, катализаторите, зъбните Ванос колела да са заминали и още и още..., но вече пари за проба-грешка не ми се наливат .... Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и ако може да ми препоръчате към майстор в/около Пловдив, които би могъл да свърши работа. Благодаря ви!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от Guberkov » 12 Яну 2023, 11:53

Този мотор с този огромен разход въобще може да се каже със сигурност че нещо не е добре , тя и затова колата ти гори а не върви.
Прочетох внимателно всичко,което си правил - обърни внимание на градусите на зацепване на ваносите - много голяма роля оказват върху производителноста .

Иначе аз се сещам за - дебитомер,дюзи,ламбда сонди, ванос-соленоиди(да чистил си ги , но не винаги с почистване става и трябва да се сменят) , после останалите компоненти на валвтроника - моторче,датчик, 3-тият вал с кобилиците 16 на брой към него 8 малки 8 големи.

По твоето описание имам чувството че колата ти се движи в авариен режим без грам динамика , и с тоя голям разход си виш дали и горивната ти смес не е богата.

За в момента друго не се сещам, успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от The Heartlistener » 12 Яну 2023, 19:39

2A87 e грешка за изпускателния ванос. И щом записва такава перманентна грешка, не търсете разни други причини за проблема. На първо време смени местата на соленоидите и виж дали грешката ще остане на изпускателния - 2А87. За всеки случай можеш да провериш и изправността на линията за управление на съответния соленоид за изпускателния ванос - долния от двата. На извадената букса при контакт единия пин трябва да е с 12V, другият към 4V. Ако соленоидите, управлението и non-return клапанчетата са в ред - сваляйте капака, без това няма да мине. Вижте зацепването, опъна на веригата и механичното състояние на изпускателния ванос.
https://www.youtube.com/watch?v=b0QRh40UHzY
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 07 Мар 2023, 20:36

Здравейте, отново. Пускам ъпдейт по темата. След дълго обикаляне по майстори, диагностики, живи данни и т.н. смених изпускателния ванус. Като взех колата от сервиза веднага се усети разлика във вървенето. В ниските е доста по-жива. Ноо … старият, лош чек отново се появи след няколко км … И разбира се вървенето стана както преди. Като изтрия грешката и докато я запише отново, върви добре, след това явно си влиза в авариен режим. Интересното тук е, че със стария ванус дори и да изтрия грешката, разлика във вървенето нямаше, а сега има. Явно наистина е бил повреден, но и явно, че има и още нещо …

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от Guberkov » 08 Мар 2023, 12:19

timov написа:Здравейте, отново. Пускам ъпдейт по темата. След дълго обикаляне по майстори, диагностики, живи данни и т.н. смених изпускателния ванус. Като взех колата от сервиза веднага се усети разлика във вървенето. В ниските е доста по-жива. Ноо … старият, лош чек отново се появи след няколко км … И разбира се вървенето стана както преди. Като изтрия грешката и докато я запише отново, върви добре, след това явно си влиза в авариен режим. Интересното тук е, че със стария ванус дори и да изтрия грешката, разлика във вървенето нямаше, а сега има. Явно наистина е бил повреден, но и явно, че има и още нещо …


Само не разбрахме соленоида на конкретният ванос ли смени , защото пишеше че чак ваноса си сменил ?

Кое от 2-те ?

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 08 Мар 2023, 16:14

Първо смених соленоида, а след като нямаше ефект смених и ваноса. И другото, което ми прави впечатление след смяната на ваноса е, че на по-студен двигател колата е по-жива, като загрее на оптимална температура и като че ли се скопява...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от The Heartlistener » 09 Мар 2023, 19:54

При N52 изпускателния соленоид е долния от двата, него ли смени? Волтажите на буксата на управлението му премери ли? Същата грешка ли продължава да записва, 2А87?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 09 Мар 2023, 21:45

Да, долният смених. Премерих и волтажите, на единия пин дава 12V, а на другия 3.8V, като и да двата соленоида е така. Мисля вече за някакъв вариант с ниско налягане на маслото, но ако е ниско би трябвало и двата ваноса да не работят коректно, особено път всмукателния предвид, че е на по високо … Не знам вече ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от The Heartlistener » 10 Мар 2023, 15:54

Остава възвратното клапанче за изпускателния ванос да клини. Това че си изчистил цедките им не означава да се изключи като вариант.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 10 Мар 2023, 19:19

Колега, извинявай, но не те разбрах.. Какво е това възвратно клапанче?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от Guberkov » 13 Мар 2023, 14:52

timov написа:Колега, извинявай, но не те разбрах.. Какво е това възвратно клапанче?

Мисля че колегата говори за електромагнитните соленоиди,които обикновенно всички почистват цедките им, а не винаги с почистване се решава този проблем , а трябва смяна на целият соленоид, защото понякога чистенето не помага и иглата вътре не се движи линейно и плавно , а затяга на места и или не се връща до край или не отива в точните времена линейно и плавно напред.

Какъвто случей имах и лично аз до скоро - чистих ги моите с какво и как ли не, прецъквах ги по време на чистене с 9,с12 волта, в ултразвукова вана, сменях какви ли не чистители - поне 10 пъти съм се опитвал да ги накарам да заработят в норми и не ,та не.

Докато не купих други и да ги изчистих , та чак тогава получих очакваният от мен резултат и всичко заспа.

Успех , ако е това проблема де, разбира се.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от The Heartlistener » 13 Мар 2023, 15:48

Не, не говоря за соленоидите. При N52 соленоидите нямат цедки. Имам предвид non-return клапанчетата на ваносите отстрани на главата. Там са цедките. И това не са просто филтри (както се е изразил колегата в първия пост).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: P0015, колата не върви изобщо

Мнение от timov » 13 Мар 2023, 20:37

Да, точни тези клапанчета чистих. Преди да ги почистя колата доста менеше оборотите и след като ги почистих имаше страхотен ефект, но не и във вървенето. Ще потърся някъде да замерим налягането на маслото на студен и загрял двигател. Не виждам вече какво друго може да е освен проблем с налягането на маслото…

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook