М47 - загуба на масло

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

М47 - загуба на масло

Мнение от Phil » 03 Яну 2023, 19:19

Здравейте,

320d с М47 губи доста масло. Около 2 литра за 10К км.
Идеи къде може да е причината?

1. Турбото е сменено преди няколко месеца
2. Сменен клапан картерни газове с оригинален
3. Няма видими течове.

Малко вероятно е да го гори, защото си има изправен DPF, който беше изпран при смяната на турбото и не беше затлачен.

Та, идеи?

Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от STEVAL » 03 Яну 2023, 19:28

Вакуум помпа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 03 Яну 2023, 20:38

Ако е вакуум помпа - нямаше ли да има видими течове?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от STEVAL » 03 Яну 2023, 21:05

Имаше преди години тема или в Е46 или в Е€0 форума за проблем с една ламаринка вътре във вакуум помпата, която се разхлабва и не уплътнява и се вдига разхода на масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 643
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от ivanski_2 » 03 Яну 2023, 22:17

Няма как да не гори или тече и да изчезва, е освен ако не ходи в антифриза де :mhihi:
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 04 Яну 2023, 7:10

STEVAL написа:Имаше преди години тема или в Е46 или в Е€0 форума за проблем с една ламаринка вътре във вакуум помпата, която се разхлабва и не уплътнява и се вдига разхода на масло.


Ето тема - E91 M47 и става въпрос за пропускащи уплътнения или разнитена пластина в нея.
Т.е. течове. В първия случай около помпата.

https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=4218138

При колегата може да е втория случай с разнитена пластина. :dunno:
Тук има друга тема, може би е някой посочените варианти.

https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=4498098
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от Phil » 04 Яну 2023, 21:41

Благодаря. Ще потърся сервиз, където да проверят помпата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 04 Яну 2023, 22:27

Само да знаеш, че ако няма теч около помпата, няма смисъл да я пипаш.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от dhtj » 05 Яну 2023, 3:45

SpeedyMan написа:Само да знаеш, че ако няма теч около помпата, няма смисъл да я пипаш.


Не е така.
Течовете около помпата зависят само от два гумени пръстена.

Разхода на масло породен от помпата се състои от разваленото клапанче в нея (занитена пластина), заради което помпата започва да помпи яко въздух в картерното пространство, което води до повишено картерно налягане и мотора почва да гори масло, най-често през турбината минава то.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 05 Яну 2023, 6:39

Ясно. То излиза, че изтегления от помпата за вакуума въздух отива в двигателя, а този клапан в помпата, ако прави беля ще увеличава притока на въздух и съответно набива повечето маслени пари и пръски през клапана за картерните газове във входящия маркуч (след дебитомера).. А турбото ще ги засмуква и вкарва в интеркулера, след това във входящия колектор и съответно в горивната камера.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от Z3Ro* » 05 Яну 2023, 16:23

Подобен разход имах и аз. Получи се точно преди да обслужа мотора за вериги и каквото е необходимо покрай тях. Тогава смених и оем клапан на вентилацията, рециклирах и турбината в Хют. Почнах с Кастрол 0w30 - имаше около 200 и малко грама на 1000 км. разход. Смених с Фукс 5w30 - съвсем малко намаля разходът, може и да е внушение. Сложих Бардал хтек - същата работа. Междувременно монтирах филтърче вътре в корпуса на картерната, както е на е39 - пак имаше разход. Накрая един ден свалих маркуча към дросела - имаше локвичка с масло. Свалих маркуча на картерната, дето влиза в ботуша след дебитомера - бръкнах с пръст и вътре си имаше доста масло. Запалих и отвих капачката на мотора - подскачаше по 5-10 милиметра нагоре, като капак на парен локомотив. Беше събота и намерих картерна само на Вайко - монтирах го, капачката заспа. Не помръдва на празен ход. Вече над 2 к км. гледам маслото и по щека, и през диагноостика - не го е пипнала. Така че проверявайте си картерната, въпреки че сте монтирали ОЕМ.
Screenshot_2023-01-05-16-16-32-653-edit_com.miui.gallery.jpg

Тук е от клипа с капачката, че не ми дава да го кача него, но се вижда как е подскочила:
Screenshot_2023-01-05-16-19-59-409-edit_com.miui.mediaeditor.jpg

И входа на дросела с оем клапана:
IMG_20221210_124353.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 05 Яну 2023, 18:40

И аз съм чувал, че VAICO са за предпочитане.
А от този клапан трябва ли да излиза пушек като се остави без маркуч?? То това реално са маслените пари.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 06 Яну 2023, 20:34

Хахх.. гледайте, имало 2 модела VAICO:

https://www.avtochastionline24.bg/vaico/2216644
https://www.avtochastionline24.bg/vaico/870557

Моята и тя е с VAICO някакво - поставено от сервиза, който я обслужва миналата година.

Всъщност и на двете пише, че се сменят на 3 години или 60 000 км.. а едното пък е по-тежко и то е с филтърен елемент.
Последна промяна SpeedyMan на 06 Яну 2023, 21:45, променена общо 1 път
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 4.07.2017
Пол: Мъж

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от denislav3215 » 06 Яну 2023, 21:39

Аз бях с vaico и ми изплю половината масло при турбото и после в цилиндрите , а при дюзите беше пълно с масло. Смених го с феби и за сега 20к км няма проблем

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: М47 - загуба на масло

Мнение от SpeedyMan » 06 Яну 2023, 21:44

А знаеш ли дали е бил VAICO с филтърен елемент или без? (по-горе по-евтиното е без) и на колко км. пробег?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook