М47 - загуба на масло
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
М47 - загуба на масло
Здравейте,
320d с М47 губи доста масло. Около 2 литра за 10К км.
Идеи къде може да е причината?
1. Турбото е сменено преди няколко месеца
2. Сменен клапан картерни газове с оригинален
3. Няма видими течове.
Малко вероятно е да го гори, защото си има изправен DPF, който беше изпран при смяната на турбото и не беше затлачен.
Та, идеи?
Благодаря.
320d с М47 губи доста масло. Около 2 литра за 10К км.
Идеи къде може да е причината?
1. Турбото е сменено преди няколко месеца
2. Сменен клапан картерни газове с оригинален
3. Няма видими течове.
Малко вероятно е да го гори, защото си има изправен DPF, който беше изпран при смяната на турбото и не беше затлачен.
Та, идеи?
Благодаря.
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: М47 - загуба на масло
Вакуум помпа
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
Ако е вакуум помпа - нямаше ли да има видими течове?
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: М47 - загуба на масло
Имаше преди години тема или в Е46 или в Е€0 форума за проблем с една ламаринка вътре във вакуум помпата, която се разхлабва и не уплътнява и се вдига разхода на масло.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 643
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: М47 - загуба на масло
Няма как да не гори или тече и да изчезва, е освен ако не ходи в антифриза де
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
STEVAL написа:Имаше преди години тема или в Е46 или в Е€0 форума за проблем с една ламаринка вътре във вакуум помпата, която се разхлабва и не уплътнява и се вдига разхода на масло.
Ето тема - E91 M47 и става въпрос за пропускащи уплътнения или разнитена пластина в нея.
Т.е. течове. В първия случай около помпата.
https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=4218138
При колегата може да е втория случай с разнитена пластина.
Тук има друга тема, може би е някой посочените варианти.
https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=4498098
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: М47 - загуба на масло
Благодаря. Ще потърся сервиз, където да проверят помпата.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
Само да знаеш, че ако няма теч около помпата, няма смисъл да я пипаш.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: М47 - загуба на масло
SpeedyMan написа:Само да знаеш, че ако няма теч около помпата, няма смисъл да я пипаш.
Не е така.
Течовете около помпата зависят само от два гумени пръстена.
Разхода на масло породен от помпата се състои от разваленото клапанче в нея (занитена пластина), заради което помпата започва да помпи яко въздух в картерното пространство, което води до повишено картерно налягане и мотора почва да гори масло, най-често през турбината минава то.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
Ясно. То излиза, че изтегления от помпата за вакуума въздух отива в двигателя, а този клапан в помпата, ако прави беля ще увеличава притока на въздух и съответно набива повечето маслени пари и пръски през клапана за картерните газове във входящия маркуч (след дебитомера).. А турбото ще ги засмуква и вкарва в интеркулера, след това във входящия колектор и съответно в горивната камера.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: М47 - загуба на масло
Подобен разход имах и аз. Получи се точно преди да обслужа мотора за вериги и каквото е необходимо покрай тях. Тогава смених и оем клапан на вентилацията, рециклирах и турбината в Хют. Почнах с Кастрол 0w30 - имаше около 200 и малко грама на 1000 км. разход. Смених с Фукс 5w30 - съвсем малко намаля разходът, може и да е внушение. Сложих Бардал хтек - същата работа. Междувременно монтирах филтърче вътре в корпуса на картерната, както е на е39 - пак имаше разход. Накрая един ден свалих маркуча към дросела - имаше локвичка с масло. Свалих маркуча на картерната, дето влиза в ботуша след дебитомера - бръкнах с пръст и вътре си имаше доста масло. Запалих и отвих капачката на мотора - подскачаше по 5-10 милиметра нагоре, като капак на парен локомотив. Беше събота и намерих картерна само на Вайко - монтирах го, капачката заспа. Не помръдва на празен ход. Вече над 2 к км. гледам маслото и по щека, и през диагноостика - не го е пипнала. Така че проверявайте си картерната, въпреки че сте монтирали ОЕМ.
Тук е от клипа с капачката, че не ми дава да го кача него, но се вижда как е подскочила:
И входа на дросела с оем клапана:
Тук е от клипа с капачката, че не ми дава да го кача него, но се вижда как е подскочила:
И входа на дросела с оем клапана:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
И аз съм чувал, че VAICO са за предпочитане.
А от този клапан трябва ли да излиза пушек като се остави без маркуч?? То това реално са маслените пари.
А от този клапан трябва ли да излиза пушек като се остави без маркуч?? То това реално са маслените пари.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
Хахх.. гледайте, имало 2 модела VAICO:
https://www.avtochastionline24.bg/vaico/2216644
https://www.avtochastionline24.bg/vaico/870557
Моята и тя е с VAICO някакво - поставено от сервиза, който я обслужва миналата година.
Всъщност и на двете пише, че се сменят на 3 години или 60 000 км.. а едното пък е по-тежко и то е с филтърен елемент.
https://www.avtochastionline24.bg/vaico/2216644
https://www.avtochastionline24.bg/vaico/870557
Моята и тя е с VAICO някакво - поставено от сервиза, който я обслужва миналата година.
Всъщност и на двете пише, че се сменят на 3 години или 60 000 км.. а едното пък е по-тежко и то е с филтърен елемент.
Последна промяна SpeedyMan на 06 Яну 2023, 21:45, променена общо 1 път
- denislav3215
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 4.07.2017
- Пол: Мъж
Re: М47 - загуба на масло
Аз бях с vaico и ми изплю половината масло при турбото и после в цилиндрите , а при дюзите беше пълно с масло. Смених го с феби и за сега 20к км няма проблем
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: М47 - загуба на масло
А знаеш ли дали е бил VAICO с филтърен елемент или без? (по-горе по-евтиното е без) и на колко км. пробег?
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани