Под нулата пали трудно
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Под нулата пали трудно
Комбито е в бокса /320 d 163 к.с /, че като застудя взе да пали трудно , на 2-3 цилиндъра и изпушва бяло. След 5 секунди се оправя и работи като часовник . Над 2-3 градуса пък въобще няма проблем и си върви добре . Викам подгревни или реле - да , ама май са си добре , поне при измерване . Някакви идеи , че и майстора е в шах .
п.п. Сега ходих до сервиза .Майстора каза ,че до свещите въобще не стига ток , иначе са здрави . До релето има ток и по тази логика то е заминало. Само се съмнява , че може и някакъв сигнал от датчик или от компютъра да не получава и да го сменим напразно , че си е цифра. Релето е оригиналното .На диагностика не излиза нищо , обаче и иконката за подгревни свещи на таблото въобще не светва .Чуди се как да го провери дали работи. Идеи някакви?
п.п. Сега ходих до сервиза .Майстора каза ,че до свещите въобще не стига ток , иначе са здрави . До релето има ток и по тази логика то е заминало. Само се съмнява , че може и някакъв сигнал от датчик или от компютъра да не получава и да го сменим напразно , че си е цифра. Релето е оригиналното .На диагностика не излиза нищо , обаче и иконката за подгревни свещи на таблото въобще не светва .Чуди се как да го провери дали работи. Идеи някакви?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Под нулата пали трудно
Понякога при манипулация на двигателния софтуер заради премахването на филтъра за твърди частици или заради нещо друго, от някой, който не знае какво прави, се изключват групи от грешки от чека за диагностика и в тази група е и подгрева и затова не се вижда проблема. Модула на подгрева се сменя само с оригинален, защото останалите вече издържат само няколко месеца. Ако свещите са на 3-4 години е добре да се сменят и те, за да не се налага ново разглобяване. Освен това вече не работят на 100% и може пак да има проблеми със запалването на студено, без да се записват грешки.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Под нулата пали трудно
Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Под нулата пали трудно
Като стана дума за лампата за подгрев,миналата зима от както беше по студено и цъкна старт ,светва лампата за 1 2 секунди и тогава почва да върти стартера,или като цъкна старт без съединителя пак показва,че подгрява. Сега тази зима още не ми е светкала тази лампа , а също имаше студени сутрини. Колата пали без да върти (пали еднакво и лятото и зимата) ,не тресе и не пуши. Имам ли повод за притеснение, нищо не и е правено софтуерно ,само диагностика живи данни през юни тая година. Извинявам се за тъпия въпрос ,ама като прочетох тази тема се сетих, че не съм виждал лампичката.
///M power
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Под нулата пали трудно
choio написа:Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток
Вероятна причина е, но нали колата е в сервиз и да не забележат, че буксата е разтопена и нагоряла...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Под нулата пали трудно
Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Под нулата пали трудно
Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .
И аз това предложих , ама ги е страх да не го изпържат . Захранващият кабел има ток до релето . Притеснява се майстора да не би от някой датчик или от компютъра да не идва инфо и релето да не сработва ,понеже на таблото иконката за подгрев не свети и на диагностика не излиза нищо .Ще го сменям , ама оригиналното е 530 лв. и ако не излезе оттам греда.
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Под нулата пали трудно
За М47 мисля, че имам здраво реле, за N47 имам неработещо на едната свещ. Кажи с кой мотор си да ти пратя за проба?
Re: Под нулата пали трудно
Колега, свещите са за смяна. Пробвай с друг комплект от някой познат и ще се учудиш от резултата. Играх го този филм с един ситроен ц4, но ме учудва че не излиза грешка при диагностиката. На ситроена излизаше грешка за свещи и реле. Смених свещите и белия пушек ( с мирис на сурова нафта) изчезна.
BMW 320i, 2005, 150hp
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Под нулата пали трудно
mr_petroff написа:Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .
И аз това предложих , ама ги е страх да не го изпържат . Захранващият кабел има ток до релето . Притеснява се майстора да не би от някой датчик или от компютъра да не идва инфо и релето да не сработва ,понеже на таблото иконката за подгрев не свети и на диагностика не излиза нищо .Ще го сменям , ама оригиналното е 530 лв. и ако не излезе оттам греда.
Да , по добре да се провери с друго реле ако има възможност . Модула комутира свещите с транзистори и много вероятно да липсва сигнал щом и четирите канала не работят .
Последна промяна Jordana на 18 Дек 2022, 6:51, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Под нулата пали трудно
STEVAL написа:За М47 мисля, че имам здраво реле, за N47 имам неработещо на едната свещ. Кажи с кой мотор си да ти пратя за проба?
Понеделник евентуално ще се чуем , благодаря !
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Под нулата пали трудно
Проблема е решен ,сменихме релето и всичко е о.к..Тази кола има ли на таблото иконка за подгревни свещи въобще , щото рядко я карам и май вече се бъркам .В момента пали от раз на -6 градуса сутринта , обаче на таблото такава иконка не се показва
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Под нулата пали трудно
mr_petroff написа:Проблема е решен ,сменихме релето и всичко е о.к..Тази кола има ли на таблото иконка за подгревни свещи въобще , щото рядко я карам и май вече се бъркам .В момента пали от раз на -6 градуса сутринта , обаче на таблото такава иконка не се показва
И на мойта не се показва почти и се бях филмирал да няма проблем. Иначе имат индикатор на малкия дисплей. Одеве в 05.40 я палих на минус 7.5 и не ми показа за подгрев на малкия дисплей ,ама колата запали от 1/4 има и клип ама нещо не мога да го кача тук.
///M power
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: Под нулата пали трудно
Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .
Подгревното реле се управлява с цифров сигнал от моторния компютър! Няма как да се подаде команда с “кабелче” . Разумния начин за тестване е чрез активация през диагностика и измерване в същия момент на тока през свещите. Самите свещи също не бива да се захранват продължително с 12 в. защото са нисковолтови и релето в реални условия ги захранва с импулсен ток, като реалното напрежение е от порядъка на 5-6 волта.
При нагоряла букса на захранващия кабел би трябвало да имате грешка или за комуникация с релето или за дефект в lin-bus( на която шина реално са закачени още релето на алтернатора, интелигентния сензор на акумулатора и сензора за ниво на маслото)
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: Под нулата пали трудно
choio написа:Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток
Мисля че е добре да се направи една “важна тема” за подгрява на дизелите. Винаги има причина за стопяване на буксата на силовия кабел на тези релета и тя не е в самото реле! Причината е в неработещи термостати! Тези мотори карат “на свещи” до температура на двигателя под 50-60 градуса, което автоматично означава, че ако термостатите не затварят добре или колата се кара на близки разстояния винаги сте с включен подгрев и кабелната обувка на силовия кабел се стопява( а много често и клемата на самото реле корозира а пластмасата около извода се стопява).
Последна промяна SpasT на 24 Дек 2022, 6:45, променена общо 2 пъти
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани