Под нулата пали трудно

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Под нулата пали трудно

Мнение от mr_petroff » 17 Дек 2022, 8:27

Комбито е в бокса /320 d 163 к.с /, че като застудя взе да пали трудно , на 2-3 цилиндъра и изпушва бяло. След 5 секунди се оправя и работи като часовник . Над 2-3 градуса пък въобще няма проблем и си върви добре . Викам подгревни или реле - да , ама май са си добре , поне при измерване . Някакви идеи , че и майстора е в шах .

п.п. Сега ходих до сервиза .Майстора каза ,че до свещите въобще не стига ток , иначе са здрави . До релето има ток и по тази логика то е заминало. Само се съмнява , че може и някакъв сигнал от датчик или от компютъра да не получава и да го сменим напразно , че си е цифра. Релето е оригиналното .На диагностика не излиза нищо , обаче и иконката за подгревни свещи на таблото въобще не светва .Чуди се как да го провери дали работи. Идеи някакви?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2022, 10:24

Понякога при манипулация на двигателния софтуер заради премахването на филтъра за твърди частици или заради нещо друго, от някой, който не знае какво прави, се изключват групи от грешки от чека за диагностика и в тази група е и подгрева и затова не се вижда проблема. Модула на подгрева се сменя само с оригинален, защото останалите вече издържат само няколко месеца. Ако свещите са на 3-4 години е добре да се сменят и те, за да не се налага ново разглобяване. Освен това вече не работят на 100% и може пак да има проблеми със запалването на студено, без да се записват грешки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от choio » 17 Дек 2022, 11:47

Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от Moni_BMW » 17 Дек 2022, 13:19

Като стана дума за лампата за подгрев,миналата зима от както беше по студено и цъкна старт ,светва лампата за 1 2 секунди и тогава почва да върти стартера,или като цъкна старт без съединителя пак показва,че подгрява. Сега тази зима още не ми е светкала тази лампа , а също имаше студени сутрини. Колата пали без да върти (пали еднакво и лятото и зимата) ,не тресе и не пуши. Имам ли повод за притеснение, нищо не и е правено софтуерно ,само диагностика живи данни през юни тая година. Извинявам се за тъпия въпрос ,ама като прочетох тази тема се сетих, че не съм виждал лампичката.
///M power

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от zvetiko » 17 Дек 2022, 15:05

choio написа:Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток


Вероятна причина е, но нали колата е в сервиз и да не забележат, че буксата е разтопена и нагоряла...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от Jordana » 17 Дек 2022, 16:23

Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от mr_petroff » 17 Дек 2022, 17:17

Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .


И аз това предложих , ама ги е страх да не го изпържат . Захранващият кабел има ток до релето . Притеснява се майстора да не би от някой датчик или от компютъра да не идва инфо и релето да не сработва ,понеже на таблото иконката за подгрев не свети и на диагностика не излиза нищо .Ще го сменям , ама оригиналното е 530 лв. и ако не излезе оттам греда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от STEVAL » 17 Дек 2022, 20:29

За М47 мисля, че имам здраво реле, за N47 имам неработещо на едната свещ. Кажи с кой мотор си да ти пратя за проба?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.11.2022
Пол: Мъж

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от YoKK » 17 Дек 2022, 20:38

Колега, свещите са за смяна. Пробвай с друг комплект от някой познат и ще се учудиш от резултата. Играх го този филм с един ситроен ц4, но ме учудва че не излиза грешка при диагностиката. На ситроена излизаше грешка за свещи и реле. Смених свещите и белия пушек ( с мирис на сурова нафта) изчезна.
BMW 320i, 2005, 150hp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от Jordana » 17 Дек 2022, 20:40

mr_petroff написа:
Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .


И аз това предложих , ама ги е страх да не го изпържат . Захранващият кабел има ток до релето . Притеснява се майстора да не би от някой датчик или от компютъра да не идва инфо и релето да не сработва ,понеже на таблото иконката за подгрев не свети и на диагностика не излиза нищо .Ще го сменям , ама оригиналното е 530 лв. и ако не излезе оттам греда.

Да , по добре да се провери с друго реле ако има възможност . Модула комутира свещите с транзистори и много вероятно да липсва сигнал щом и четирите канала не работят .
Последна промяна Jordana на 18 Дек 2022, 6:51, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от mr_petroff » 17 Дек 2022, 21:29

STEVAL написа:За М47 мисля, че имам здраво реле, за N47 имам неработещо на едната свещ. Кажи с кой мотор си да ти пратя за проба?


Понеделник евентуално ще се чуем , благодаря !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: FIAT DUKATO HYMER и друга скрап
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от mr_petroff » 20 Дек 2022, 22:38

Проблема е решен ,сменихме релето и всичко е о.к..Тази кола има ли на таблото иконка за подгревни свещи въобще , щото рядко я карам и май вече се бъркам .В момента пали от раз на -6 градуса сутринта , обаче на таблото такава иконка не се показва :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от Moni_BMW » 21 Дек 2022, 6:48

mr_petroff написа:Проблема е решен ,сменихме релето и всичко е о.к..Тази кола има ли на таблото иконка за подгревни свещи въобще , щото рядко я карам и май вече се бъркам .В момента пали от раз на -6 градуса сутринта , обаче на таблото такава иконка не се показва :dunno:


И на мойта не се показва почти и се бях филмирал да няма проблем. Иначе имат индикатор на малкия дисплей. Одеве в 05.40 я палих на минус 7.5 и не ми показа за подгрев на малкия дисплей ,ама колата запали от 1/4 има и клип ама нещо не мога да го кача тук.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от SpasT » 22 Дек 2022, 5:59

Jordana написа:Това реле толкова ли е специално че не може да се подаде напрежение да сработи и да се види работи ли не работи ли ? И ако му липсва оперативен сигнал първото нещо е да се провери тази верига и дали липсва там откъдето идва тоя сигнал .

Подгревното реле се управлява с цифров сигнал от моторния компютър! Няма как да се подаде команда с “кабелче” . Разумния начин за тестване е чрез активация през диагностика и измерване в същия момент на тока през свещите. Самите свещи също не бива да се захранват продължително с 12 в. защото са нисковолтови и релето в реални условия ги захранва с импулсен ток, като реалното напрежение е от порядъка на 5-6 волта.
При нагоряла букса на захранващия кабел би трябвало да имате грешка или за комуникация с релето или за дефект в lin-bus( на която шина реално са закачени още релето на алтернатора, интелигентния сензор на акумулатора и сензора за ниво на маслото)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Под нулата пали трудно

Мнение от SpasT » 22 Дек 2022, 6:07

choio написа:Смени силовия кабел към релето обикновено се прецаква поне 2 пъти съм ми се е случвало,не излиза грешка за реле и свещи,при товар просто не пропуска достатъчно ток


Мисля че е добре да се направи една “важна тема” за подгрява на дизелите. Винаги има причина за стопяване на буксата на силовия кабел на тези релета и тя не е в самото реле! Причината е в неработещи термостати! Тези мотори карат “на свещи” до температура на двигателя под 50-60 градуса, което автоматично означава, че ако термостатите не затварят добре или колата се кара на близки разстояния винаги сте с включен подгрев и кабелната обувка на силовия кабел се стопява( а много често и клемата на самото реле корозира а пластмасата около извода се стопява).
Последна промяна SpasT на 24 Дек 2022, 6:45, променена общо 2 пъти

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook