BMW 325d m57 пуши при студен старт
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- n1k1to96
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 30.03.2013
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
- Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
- Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)
BMW 325d m57 пуши при студен старт
Здравейте, колеги! Колата е Е90 325d LCI M57 със Stage 2 ремап (RM Motors downpipe и софтуерно изключен EGR). Проблема е следния, сутрин когато е под 5гр. външна температура при палене колата изпушва бледо син пушек, няма претрисане, няма менене на обороти, само пушек. Намерих 2 клипа в който се вижда абсолютно същото нещо като при моя автомобил.
https://youtu.be/Txn30cs4eBU и https://youtube.com/shorts/GbX4OIeQDcg
Имам BimmerTool и Carly, според тези приложения нямам никакви грешки в DDE. 6-те подгревни свещи и релето са сменени миналата година с BERU. Една от причините които успявам да намеря е, че колата има лека консумация на масло (около 250гр на 10 000км), маслото което ползвам е Ravenol VMP 5w30, клапана на картерните газове е сменен също преди година с оригинален (няма духане от капачката и щеката, както и няма точка масло по външната част на мотора), за това по-скоро започвам да клоня към евентуален проблем с инжекторите. Прикачвам няколко снимки на корекциите в различните температурни диапазони на двигателя.
1. 18гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1aAM_jX ... share_link
2. 24гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1a0yj_C ... share_link
3. 48гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1_xzFib ... sp=sharing
4. 86гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1_vkXCk ... sp=sharing
Притеснителни ли са тези стойности? И има ли смисъл да свалям инжекторите и да ги изпращам в сервиз за тест и рециклиране ако е нужно. Ако има евентуално проблем с инжекторите, дали не би било по-подходящо да ги сменя с по-големи (216-ки от 320d m47).
Благодаря на отзовалите се!
https://youtu.be/Txn30cs4eBU и https://youtube.com/shorts/GbX4OIeQDcg
Имам BimmerTool и Carly, според тези приложения нямам никакви грешки в DDE. 6-те подгревни свещи и релето са сменени миналата година с BERU. Една от причините които успявам да намеря е, че колата има лека консумация на масло (около 250гр на 10 000км), маслото което ползвам е Ravenol VMP 5w30, клапана на картерните газове е сменен също преди година с оригинален (няма духане от капачката и щеката, както и няма точка масло по външната част на мотора), за това по-скоро започвам да клоня към евентуален проблем с инжекторите. Прикачвам няколко снимки на корекциите в различните температурни диапазони на двигателя.
1. 18гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1aAM_jX ... share_link
2. 24гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1a0yj_C ... share_link
3. 48гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1_xzFib ... sp=sharing
4. 86гр. температура на охлаждащата течност: https://drive.google.com/file/d/1_vkXCk ... sp=sharing
Притеснителни ли са тези стойности? И има ли смисъл да свалям инжекторите и да ги изпращам в сервиз за тест и рециклиране ако е нужно. Ако има евентуално проблем с инжекторите, дали не би било по-подходящо да ги сменя с по-големи (216-ки от 320d m47).
Благодаря на отзовалите се!
Последна промяна n1k1to96 на 12 Дек 2022, 17:43, променена общо 1 път
The Ultimate Driving Machine
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
Разхода на масло е символичен, корекциите са с почти перфектни стойности. Но това не означава, че е изключено да има проблем с инжекторите. Корекцията на количеството гориво, което се впръсква се извършва с цел да се компенсира лошата работа на един или някакъв разумен брой цилиндри, с което се стабилизира работата на двигателя. Но, ако всички цилиндри работят еднакво зле, да кажем заради запушени от лошо гориво инжектори, тогава няма смисъл да се извърши това компенсиране, стойностите ще са ниски и трябва да се приложат други методи за оценка на състоянието им.
- n1k1to96
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 30.03.2013
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
- Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
- Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
Благодаря за мнението! Събирам в момента информация от колеги със същия мотор без екологиите и при тях се получава подобно нещо... Има някаква вероятност и те да имат проблем с дюзи, все пак не са нови колите, но може би това, че колектора е без вихрови клапи и че инжекторите са обикновени common rail е предпоставка за по-завишено пушене при студен старт...
The Ultimate Driving Machine
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
Моята кола пали по същия начин + работи отвратително 5-10секунди, но аз съм за шеста поредна смяна на реле и свещи за 4 години. Нямам обяснение, защо тия релелта ми карат по 2-3 седмици и гърмят.
Като го сменя ако изкара поне 1-2 седмици ще пиша дали пак така пуши, но по спомен си прикажда и при мен.
Като го сменя ако изкара поне 1-2 седмици ще пиша дали пак така пуши, но по спомен си прикажда и при мен.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 644
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
А кабела смени ли ? И релетата с какви ги сменяш?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- n1k1to96
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 30.03.2013
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
- Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
- Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
k.milanov написа:Моята кола пали по същия начин + работи отвратително 5-10секунди, но аз съм за шеста поредна смяна на реле и свещи за 4 години. Нямам обяснение, защо тия релелта ми карат по 2-3 седмици и гърмят.
Като го сменя ако изкара поне 1-2 седмици ще пиша дали пак така пуши, но по спомен си прикажда и при мен.
При мен със сигурност няма проблем с реле и свещи. Колата си държи обороти, нито прекъсва, нито претриса, но си го има това пушене. Чух се вече с 5-ма които са с този мотор и без екологии, същото нещо се получава и при тях. Участвам и в една група на собствениците на M57/N57 мотори, там също срещнах няколко чужденци да се оплакват от подобно студено палене, явно е ОК до някаква степен това пропушване.
Ще чакам инфо и от теб
А относно свещите и релето, пробвай на марката BERU, но гледай да са оригинални частите, че вече е пълно с менте-та. Аз на 46-цата бях така, няколко пъти ги сменях и то уж с BERU свещи + реле, но изгаряха за 5-6 месеца свещите заедно с релето . След това си поръчах от колегата laviatan и нямах повече проблеми (3 години без изгоряла свещ и реле).
The Ultimate Driving Machine
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: BMW 325d m57 пуши при студен старт
ivanski_2 написа:А кабела смени ли ? И релетата с какви ги сменяш?
Сменял съм кабела, дори превантивно и водното съединение (над релето което минава) с цел да не прокапе случайно.
Всеки път с БЕРУ сменям за свещите не се сещам в момента, но винаги залагам на хубави с цел, да не сменям пак след 1 месец.
Единственото ми обяснение е, че 3 зими бях с много слаб акумулатор, тази година го смених, скоро ще метна реле и свещи и да видим. Не вярвам от слаб акумулатор да гори релето, но с тези коли всичко е възможно.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mirko0