2a67

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

2a67

Мнение от turbo_k27 » 14 Ное 2022, 23:21

Здравейте, днес закачих колата (е91 с n46b20) на impa-та и отчете грешка 2a67 в dme модула.
Интересно ми е, каква може да е причината при положение, че check engine не свети и колата не се усеща да и липсва valvetronic-а?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 2a67

Мнение от Guberkov » 15 Ное 2022, 10:58

turbo_k27 написа:Здравейте, днес закачих колата (е91 с n46b20) на impa-та и отчете грешка 2a67 в dme модула.
Интересно ми е, каква може да е причината при положение, че check engine не свети и колата не се усеща да и липсва valvetronic-а?


Как разбра ?

:)

Валвтроник-системата съчетава в себе си доста компоненти , и не е нещо което може да се определи в крайности като или работи или не работи .

Напротив - както може работи перфектно , така може и да работи доста лошо и калпаво със спорадични симптоми ако с някой от всичките и компоненти нещо не е наред ...

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

Re: 2a67

Мнение от turbo_k27 » 15 Ное 2022, 18:49

Това лято си смених гумите на клапаните и имах възможност да разгледам по-детайлно valvetronica-а. Като цяло го разбирам как работи затова останах изненадан от записаната грешка. В чуждите форуми четох за възможните причини, но там хората споделят за тази грешка придружена от 2a6b. Светва чек, колата влиза в limp mode. След смяна на мотора или датчика на valvetronica-а се оправя.
Мисълта ми беше, че липсват, каквито и да е симптоми за лоша работа на този възел. Явно има нещо, което причинява тази грешка. Ще видим.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: 2a67

Мнение от The Heartlistener » 16 Ное 2022, 17:44

Най-честият виновник е моторчето, започва да замасява към корпуса. Отначало може да се проявява рядко и за кратко, двигателят не влиза в авариен режим. Не се знае кога е записана грешката. Имай едно наум. На моторчето можеш да му провериш съпротивлението, има клипове в нет-а.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

Re: 2a67

Мнение от turbo_k27 » 26 Апр 2023, 21:07

Е, в крайна сметка, след около шест месеца колата влезе в авариен режим. ИМПА-та показа 2a67 и 2a6b.
Valvetronic internel fault е много обща греша и не дава яснота кое се развалило. В крайна сметка без много чудене свалих капака на главата. Оказа се мотора на системата.
Интересно е, че когато замерих и новия и стария мотор между изводите показа еднакво съпротивление 0,2 ома което е в норма. Обаче разваления мотор даде и верига на корпус от около 1,4 килоома. Семеринга на вала на моторчето явно в някой момент е почнал да пропуска масло, което в крайна сметка прави верига между намотките и корпуса.
Профилактично смених и датчика.
Когато поръчвах частите изрично поисках VDO, защото е оригинална част първично вграждане в колата. Получих CONTINENTAL. Оказа се че тези купили онези.
Датчика личи, че е произвеждан за BMW, защото си личи как са заличили логото от корпуса на датчика.
Утре, другия ден ще гледам да затворя двигателя и ще пиша дали са се отправили нещата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10444
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: 2a67

Мнение от Leon » 16 Юни 2023, 13:57

Поздравления, че си довършил темата с решение на проблема :clap:
Never mistake motion for action...

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook