По пътя към перфектното Е92 битурбо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 06 Дек 2022, 14:17

Преждевременно напазарих още някоя дреболия :D Държа и малките детайли да са новички :ok:

Изображение

След монтирането на главата и картера идва ред на валовете, веригите и накрая капака.
Преди монтажа валовете бяха проверени защото всички знаем как се кривят кухите валове. Оказа се че са перфектно прави и ги монтирахме. Много важно е петите на главата да бъдат стягани от средата навън. След това сложихме и веригите с обтегача и всичко прилежащо. Веригите са INA, защото съм доволен от качеството на продуктите им, нямал съм издънка с тях. (И тук още един интересен факт да вметна когато си поръчвате комплект вериги идва без верига за маслената помпа. :bang: )

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


В предишния пост забравих да опиша драмата си и с картера. Пробката беше превъртяла и се оказа че картерите от 335д са дефицит, затова прибегнах до услугите на стругар. Самата пробка от вътрешната страна е много странно направена и единствения вариант беше да се мине на инчова резба и да ми направят една две нови пробки, та така де сега вече съм и с къстъм пробка за картера. :ok: :ok: :ok: Така и така махах и датчика за маслото смених и неговото уплътнение.

Изображение

След това монтирах и капака на клапаните като разбира се подмених клапана за картерната вентилация с нов, уплътнението на клапана, уплътнението на тръбичката към клапана и гарнитурата.

Изображение

Изображение

Дойде ред и на водната помпа. Монтирах само нея без термостата защото иначе после ще бъде трудно да монтирам пластмасовата тръба която минава пред главата.

Изображение

Накрая се сложиха турбините с колектора, дюзите и някои други части от оборудването на двигателя. Всички банджо болтове, дихтунги и гарнитури по турбините бяха сменени с нови, включително взех и нови маркучета за маслоотичането.

Изображение
Изображение

Преди да монтирам двигателя реших да проверя с вакум помпа дали работят коректно актуатура между двете турбини, на гейта на голямата турбина и така наречения байпас.

Изображение

Последва монтаж на двигателя в купето и вдигане на кутията горе. Кутията е вече цялостно рециклирана от А до Я затова с нея съм си спестил време и работа малко по рано.

Изображение

Двигателя може вече да е в купето, но имам още работа по него, а и дори след това предстои доста работа по купето.

Продължение с малко работа по купето утре вечер. :bchug:
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 17 Яну 2023, 3:03

Някой да не си помисли, че работата по колата е замрaзена. Включвам се с малко ъпдейти. Мотора е вече в коша, кутията е качена, наредих инсталацията и ми оставаше да бъде наредена част от периферията, но реших преди това да го запаля, макар и на половина нареден и без генерация. Нямах търпение да го чуя как работи. :ok:



На пръв поглед всичко е наред и продължих с досглобяването на периферията. Сглобих всичко необходимо и натоварих колата на пътната помощ, за да я закараме при бояджията, където ще бъде боядисана цялостно.

Изображение

Някои ще питат защо с пътна помощ, а не на ход... Ами защото свалих фаровете малко по рано, за да си ги рециклирам, а и бях занесъл предната броня с номера предварително. :mhihi:

Изображение

Та като споменах фаровете ето малко снимки от работата по тях. И само да спомена бях ужасен от това което намерих вътре. Закъсани и прегорели кабели, шведски ленти, буболечки, надрани детайли, незакрепени части, матирали стъкла и т.н.

Изображение

Изображение

Инсталацията преди:
Изображение

Инсталацията след:
Изображение

Изображение

В крайна сметка фаровете преминаха през следните процедури,след които изглеждат в доста по прилично състояние, скоро ще видим и реално как светят на пътя.

-почистване на корпусите,декорациите,рефлекторите и т.н.
-рециклиране на захабените елементи със следи от надиране и износване по тях в ЕВЕРТ ЛАК
-подреждане и изолиране на цялата инсталация и на двата фара
-подмяна на д1с крушките с OSRAM COOL BLUE
-чисто нови ОЕМ крушки за ейнджилите
-външно и вътрешно пастиране и полиране на стъклата
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от Lenco » 17 Яну 2023, 18:51

Кабелите във фара, някой им беше помагал да са в това състояние или само от времето, че ме притесни, а до там не съм стигнал.
Успешен завършек на начинанието.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 30.03.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от n1k1to96 » 18 Яну 2023, 15:03

Lenco написа:Кабелите във фара, някой им беше помагал да са в това състояние или само от времето, че ме притесни, а до там не съм стигнал.
Успешен завършек на начинанието.

Моите бяха в същото състояние... Фаровете не бяха отваряни никога до преди това! Най-зле бяха тези за ангелските очи. :banghead:
The Ultimate Driving Machine

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от b00st » 19 Яну 2023, 15:40

Баси, тва само М57 може да е толкова строшен и да не мре.

Lenco написа:Кабелите във фара, някой им беше помагал да са в това състояние или само от времето, че ме притесни, а до там не съм стигнал.
Успешен завършек на начинанието.

Изпича се вътре всичко и става на попара, те и затова спират да светят.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.11.2022
Пол: Мъж

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от YoKK » 19 Яну 2023, 16:56

Много удачно, че си полирал стъклата на фаровете и отвътре. Освен външно от слънцето, стъклата се изпичат и вътрешно от крушките.
BMW 320i, 2005, 150hp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 20 Яну 2023, 14:58

b00st написа:Баси, тва само М57 може да е толкова строшен и да не мре.


М57 е нещо като дизеловото 2jz :ok: :ok: :ok:

Lenco написа:Кабелите във фара, някой им беше помагал да са в това състояние или само от времето, че ме притесни, а до там не съм стигнал.
Успешен завършек на начинанието.


Идея нямам, но предвид, че имаше шведска лента вътре значи е имало и човешка намеса. Доста си поиграх докато наредя всичко и изолирам като хората.
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 23.08.2022
Кара: E92 330d
Мечтае да кара: По къра

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от Denislav7777 » 17 Май 2023, 1:54

Колега преди да отвориш мотора за ревизия, имаше ли разход на масло и ако да колко е бил примерно до смяна

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook