По пътя към перфектното Е92 битурбо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 31 Окт 2022, 23:57

В последните години социалните мрежи се развиха страшно много и това се отрази на основния ни форум, вече няма нови потребители, няма нови теми, няма проекти и активноста не е същата като от преди години. Всичко се е изместило по групите във Фейсбук и феновете се делят на много повече от една групичка. Лично мен това много ме натъжава и ще отворя тема която да проследи работата и развитието по една от колите ми, като респективно ще спра да споделям информация из фейсбук. Та знае ли човек на някого може да му стане интересно и да увеличи трафика към старото ни форумче ако не то поне ще ми достави удоволствие и ще ме върне назад във времето с писането на големи дълги теми вечер. :bchug: :ok:

Та така малко предистория... 2020г закупих въпросния автомобил Е92 335d, който нито беше най-лъскавия нито най-перфектния. Купих го с идеята да го позасиля малко и да го карам като евридейка. За 2 години му навъртях 70к км на цялата газ и го позасилих леко каквато беше и първоначалната идея. Съвсем наскоро обаче си пролича, че автомобила се кара повече отколкото да се прави нещо по него, появи се ръждичка, салона се позахаби, появяваха се дребни жокери и на последно място след целия този бой започна да надува маркучите на охладителната система, след кратка проверка се оказа че има газове в системата, но след такъв бой и аз ще запона да надувам хахах :mhihi: Понеже вече и колите ни станаха в повечко с жената, Е65 745д фейс, взехме и бившето E60 на "Trixster", а преждевремено се пръкна и едно работно Пежо ( това последното как стана и аз не разбрах :ok: ), та така де реших, че мога да си позволя да спра за известно време купето и да се захвана с работа по него без да бързам и без да претупвам нещата. Целта която си бях поставил е да направя перфектното е92 което да караме в почивните дни или просто за удоволствие. Основно ми предстояха следните неща:
1.Пълен ребилд на мотора и лека промяна на концепцията по сетъпа
2.Възстановяване на интериора
3.Подготовка и цялостна боя на купето
4.Възстановяване на всеки липсващ и подмяна на всеки захабен елемент

Та така, в ден Х запретнах ръкавите и вкарах купето в гаража на село където си бях спретнал скромна работилничка (https://i.imgur.com/QuSXfL3.jpg), след няколко часа бях свалил генерацията, кардана, разоборудвах всичко възможно на място и двигателя беше изкаран навън заедно с кутията.

Изображение
Изображение
Изображение

След изваждането на мотора и кутията, рязко зае стойка като на офроудаджийка :mhihi:

Изображение

На пръв поглед след разглобяването на двигателя щетите са следните:
1. Две спукани бутала
2. Спукана глава при подгревните свещи и на 6те цилиндъра
3. Основния лагер при първи цилиндър (на първата пета) беше захабен
4. Биелните бяха видимо в отлично състояние, но и те ще бъдат заменени
5. Спукан капак на ангренажа
6. Спукан изпускател
7. Множество микро течове на масло от различни места по периферията
И доста други дразнещи неща

Личното ми мнение е, че повечето от щетите са причинени от високи температури.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Турбините бяха прибрани в кашон и изпратени на Петър в Шумен "Петьо Системс" :mhihi: да ги провери и да ги омагьоса за повече коне :mhihi:

Изображение

Намерих здрава глава, която изпратих за проверка, шлайф и гумички в Корди - Варна. На следващия ден хората ми се обадиха да си прибера главата.

Изображение
Изображение

Валовете също бяха проверени и се оказаха прави като струна. Блока беше изпратен на човек който да го провери, включително и цилиндрите защото имат навика доста често да стават яйцевидни. Оказа се че всичко е точно и просто пуснахме един вятър на блока... вятър вятър, бяха отнети 1 десета и 8 стотни :mhihi: Духали са яко и 6те цилиндъра :mhihi:

Изображение
Изображение

Купих две нови(втора употреба) бутала и всички 6 бяха разглобени и почистени.

Изображение
Изображение
Изображение

След това се захванах се с коляновия вал и основните лагери, за целта си поръчах и пластик гейдж (продава се във всеки магазин за авточасти и струва 15тина лв.)

Изображение
Изображение

Продължение на темата ще направя утре вечер :ok: :bchug:
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от dhtj » 01 Ное 2022, 2:55

Хубава тема, хубав подход също, поздравления.

Позволявам си да се включа с едно предложение или предположение....
Замисли се каква е причината за този проблем. За мен или ти е шибан ремапа или имаш някакъв проблем с охлаждането, за да поцепиш така железата. Не е от яко каране със сигурност, много м57 се карат яко, но малко умират така категорично като твоето. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от ildivvy » 01 Ное 2022, 7:48

Отдавна не сме чели подобни теми :D ! Не беше ли по-добре в подфорум 'Проекти' да я пуснеш? Във всички случаи, чакаме с нетърпение продължението :bchug: !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от u`F`o » 01 Ное 2022, 10:36

:clap: Браво!

Чакам да кажеш какви са времената после от 0-100 и 100 до 200. Мога да съдействам с RaceBox, ако нямаш с какво да измериш. :driving:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3901
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от Kroki » 01 Ное 2022, 18:15

Даже си я слагам в отметки на служебния, че ме изкефи. :yes:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от hummer » 02 Ное 2022, 8:14

:clap: Следя :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 841
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от BorislavB » 02 Ное 2022, 9:19

Да се запиша и аз за темата. :yes:
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от c04 » 02 Ное 2022, 10:18

И аз се записвам с интерес :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 13.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от anatoll_ » 02 Ное 2022, 12:50

Евала за ентусиазма да споделиш проекта, а не снимка с "mieteli gi kolegi" :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 02 Ное 2022, 14:49

dhtj написа:Хубава тема, хубав подход също, поздравления.

Позволявам си да се включа с едно предложение или предположение....
Замисли се каква е причината за този проблем. За мен или ти е шибан ремапа или имаш някакъв проблем с охлаждането, за да поцепиш така железата. Не е от яко каране със сигурност, много м57 се карат яко, но малко умират така категорично като твоето. :mhihi:


Реално човека който ми настройва колите ми е близък и е МАСТЪРА на тези м57ци в България, лично мнение, всеки сериозен проект който настройва разписва много сериозни времена. Проблема е че с повечето коне ( досега разполагах с 900нм и 415 к.с. на 2.45 бууст, 100мг гориво и 2100 рейл, за напред ще вдигнем летвата) идват и проблемите с греенето и си иска по сериозно охлаждане. Реално си е от моята глава за две години имам най малкото 200 старта държал съм я с над 280 много пъти и все пак с всички ядове си вървеше на гръм, което и доказва, че наистина са много здрави железа.

Та така по темата обадих се и поръчах малко от нужните ми части.

Изображение

Тук е мястото да кажа че накрая на темата ще споделя цени, кое как, къде и колко струва, понеже обичам да си пазя всички бележки фактури и прочие и няма да ми е проблем.

Ето и нещо дръзко което се реших да направя. Поръчах и 6 чисто нови дюзи :mhihi:

Изображение

Та докато изчаквам да ми доставят и последните нужни части за двигателя (следващия пост ще бъде с продължение на работата по силовия агрегат) се реших да поработя малко по интериора. Понеже жената и детето бяха изляли някакви сладки гадости подобни на сок или компот идея нямам, по нави модула и лоста за скоростите и всичко лепнеше, копчетата задържаха и т.н.... Се захванвах с разглобяването на интериора. Разглобих лицевата част на модула и извадих всяко копченце, болтче, винтче, пластмаска и т.н. След това бяха старателно почистени. Същата процедура беше и с подсветката на лоста.

Изображение

Изображение

След това свалих и интериорните лайстни от които направо ми се повръщаше и реших сам да ги почистя и подготвя за боя.

Изображение
Изображение
Изображение

Оказа се доста по трудоемко от предвиденето защото тази стара гняс нямаше падане, та така ще си потъркам още малко следващия ден защото нервите ми в този свършиха.

Свалих и волана, който също беше в много лошо състояние и го занесох на познат който да го направи, като изискванията ми бяха да няма никакви шукаритетни изпълнения, исках го в максимално оргинално състояние без шарени цветни конци без смотани кожи и без разстояние 5см между шевовете. И в крайна сметка резултата ми харесва.

Изображение
Изображение
Изображение

Накрая дойде и първата декоративна лайстна от централната част на таблото, сега чакам и тази на врътките на климатика.

Изображение

В следващия пост обещавам повече информация и интересни материали придружени с повече детайли, главно от силовия агрегат. :ok: :lalala:
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3901
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от Kroki » 04 Ное 2022, 19:15

И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави. :)

Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.

Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от c04 » 06 Ное 2022, 10:31

Kroki написа:И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави. :)

Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.

Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...

То ако има такъв, който отговаря на изискванията, направо го споделяйте в темата :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 1.08.2019
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от DiscontroL » 06 Ное 2022, 15:57

Харесва ми как си правиш колата, направо ме връщаш към проектите едно време в тунинг.бг форума :D Само да вметна ако не си мерил теглото на буталата да го направиш, щото съм чувал, че има различни отливки и няма да е особено хубаво ако има някаква голяма разлика.

За да си остане дпф-а засилването найстина трябва да е малко. За София мога да препоръчам Волен от овърдрайв.
Race cars is my escape from all bullshit in life...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от vld » 23 Ное 2022, 11:50

Kroki написа:И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави. :)

Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.

Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...

Защо ще сменяш турбинатана?, 25цата е същата като на 235.
Щом искаш ДПФ-а да и ЕГР-а да си работят просто не пипай нищо по колата, 25цата е с маклата кутия и ако я презориш ще трябва и нея да смениш после....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 745d, 530d, 335d
Мечтае да кара: Су-35
Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)

Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо

Мнение от MCPO » 05 Дек 2022, 15:52

И така малък ъпдейт на темата с работата по автомобила. :)

Връщам се на двигателя и до момента в който слагам петите на блока, основните лагери и коляновия вал. След като сме подбрали правилните лагери идва момента когато трябва да стегнем петите към блока.

Аз лично го направих по следната схема:
1. Jointing torque 25 Nm
2. Jointing torque 50 Nm
3. Angle of rotation 90 °
4. Отпускаме болтовете
5. Jointing torque 25 Nm
6. Jointing torque 50 Nm
7. Angle of rotation 60 °
8. Angle of rotation 60 °

След това дойде време за монтаж на буталата. Както написах и по горе всички бутала бяха почистени максимално добре, като се старах най-много с каналите на сигментите, на ръка, предпочетох този вариант вместо на водно бластиране както правят някои хора. Може играчката да е доста по голяма, но не ми пука, не бързам за никъде. Всяко бутало и биела бяха измерени и разликите в грамажа бяха в норма на всеки един елемент.
Сигментите които използвах са MAHLE, понеже имам кофти опит с GOETZE, а лагерите на Колбеншит. Тук изникна един много интересен въпрос пред мен, при монтирането на биелните лагери всеки един знае, че има значение как са монтирани те. Има значение кой лагер е монтиран на биелата и кой на петата. Лагера с означение S трябва да бъде монтиран на биелата, а другия на петата. Да добре ама при мен лагерите нямаха означение S или нещо на пръв поглед което да подсказва кой от коя страна трябва да бъде монтиран, виждаше се разлика само в повърхноста им, единият беше по черен а другия по лъскав. Но при малко по обстойно зачитане в дебелите книги се разбра, че лагерът който трябва да бъде монтиран на биелата има синя маркировка острани, каквато имаше и при мен. :mrgreen: :smoke:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Накра биелите бяха стегнати по следната схема:
1. Jointing torque 20 Nm
2. Angle of rotation 70 °

Изображение

Дойде ред и на главата. Главата беше старателно подготвена за монтаж в КОРДИ. Използвах най-дебелата гарнитура с 3 дупки.

Изображение

Болтовете на главата бяха стегнати по следната схема:
1.Jointing torque 80 Nm
2.Release all bolts min. 180° from outside inwards
3.Jointing torque 50 Nm
4.1st angle of rotation 90 °
5.2nd angle of rotation 90

Изображение

Изображение

Забравих да допълня, че преди да бъде монтирана главата всеки един повдигач беше почистен, проверен и напълнен отново с масло.

Изображение

След това монтирах маслената помпа, с долната верига и новото зъбо колело на коляновия вал, последва ГНП-то (колата е с Р90), гарнитурата на ангренажния капак и накрая картера и гарнитурата на картера. Без малко да забравя и маслената конзола с охладителя им бяха подменени гарнитурите с нови и също бяха монтирани.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Продължение малко по късно довечера или утре сутрин. :D :ok:

П.С. Понеже има TIS и куп друга литература не описвам всяко една действие и до най малката подробност, затова ако в описанието ми не намирате дадена стъпка или подробност и не ви се търси и чете просто питайте тук и ще допълня. :bchug: :D
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich Just Cavalli 

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook