проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от silverstone » 17 Окт 2022, 20:26

Здравейте ,
смених предните амортесьори. Карах няколко км градско , всичко беше Ок. Колата наистина беше най - стабилна от както я имам. При излизане извънградско още на първите КМ ми светнаха тези грешки. На диагностика излиза датчик на ъгъла на завиване . Не съм правил реглаж след смяната . Имали ли сте подобна ситуация и този датчик може ли да се самообучи за новите амортесьори или трябва да се смени ? Ако има хора с някаква диагностика и могат да предложат самообучаване за района на София , да ми пишат на ЛС . Колата е Е90 320 бензин 2006 . Вайбър 0877340170
Хубава вечер.
Снимка:
Изображение
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от nikola59 » 17 Окт 2022, 23:00

Я завърти волана от крайно дясно до крайно ляво положение 2-3 пъти. Ако не изчезне върви на диагностика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от pinko_23 » 18 Окт 2022, 13:52

Това няма нищо общо с амортисьорите, това е лентов кабел случва се
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от silverstone » 18 Окт 2022, 20:13

развитието, все пак минах на реглаж . Имаше около 3 градуса и в двете посоки. Вече поне има пълна сходимост, обаче лампите очаквано не загаснаха. Ето какво излиза на диагностиката , явно датчика си е дал своето. Имайки предвид че явно е там от 2006 г съвсем
не изглежда невероятно вече да е за смяна
Това че проблема се е проявил с новите амортесьори просто е симпатично съвпадение …

Изображение

Изображение
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 700
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от DoesNot » 19 Окт 2022, 14:18

Трябва се пусне калибрация на датчика на ъгъла на завиване с ISTA.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от Guberkov » 20 Окт 2022, 9:29

DoesNot написа:Трябва се пусне калибрация на датчика на ъгъла на завиване с ISTA.


Ако се е преебал и няма 0-градуса , може да се мъчи да го калибрира до догодина по туй време, и пак все-тая ...


Моят също е така и карам от една година вече без да съм се занимавал - само ще кажа че съм извъртял всички варианти - волана ляво-дясно, калибриране с Инпа,Иста и какво ли още не и нормално - софтуер хардуера не поправя, както и хардуер софтуера не поправя.

Трябва човека да го смъкне, да се ремонтира или да го смени с някой работещ от морга за 70-80лв. 2-ра употреба, друг цяр за това няма...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от silverstone » 20 Окт 2022, 21:19

няма ли вариант за нов датчик? от морга , предполагам ще е в същото състояние или ако не , съвсем скоро отново ще дефектира .
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от Guberkov » 21 Окт 2022, 14:42

silverstone написа:няма ли вариант за нов датчик? от морга , предполагам ще е в същото състояние или ако не , съвсем скоро отново ще дефектира .


Обикновенно няма проблем да е 2-ра ръка, за нов недей пита въобще колко ненормална е цената като за 20-годишна кола и едвали си струва.

Тоя датчик е сложна електроника , направо си е електронен модул както останалите , въобще не е като датчик на абс-са,колянов или разпределителен вал просто една плюмка от 80-100лв., и затова и струва като нов майка си и баща си ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от silverstone » 21 Окт 2022, 20:24

Guberkov написа:
silverstone написа:няма ли вариант за нов датчик? от морга , предполагам ще е в същото състояние или ако не , съвсем скоро отново ще дефектира .


Обикновенно няма проблем да е 2-ра ръка, за нов недей пита въобще колко ненормална е цената като за 20-годишна кола и едвали си струва.

Тоя датчик е сложна електроника , направо си е електронен модул както останалите , въобще не е като датчик на абс-са,колянов или разпределителен вал просто една плюмка от 80-100лв., и затова и струва като нов майка си и баща си ...



това е някакъв вид лентов кабел изглежда . Втора ръка, също на 16 г. допускам че ще е само набутвация на 150 лв + труд + разглобяване + неудобството колата да е в сервиз . При допускане че след 5 месеца пак светне, пак цена за труд + време в сервиза и тогава вече определено решението ще е нов , реално ще излезе както обикновенно - евтиното излиза по— скъпо. Във вторник съм в сервиза , ще видя каква оферта ще дадат за нова част . Поне да знам, че за тоя проблем повече
е няма да чуя, докато тази красавица е моя . Ще пиша при развитие.
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от Guberkov » 22 Окт 2022, 8:44

silverstone написа:
Guberkov написа:
silverstone написа:няма ли вариант за нов датчик? от морга , предполагам ще е в същото състояние или ако не , съвсем скоро отново ще дефектира .


Обикновенно няма проблем да е 2-ра ръка, за нов недей пита въобще колко ненормална е цената като за 20-годишна кола и едвали си струва.

Тоя датчик е сложна електроника , направо си е електронен модул както останалите , въобще не е като датчик на абс-са,колянов или разпределителен вал просто една плюмка от 80-100лв., и затова и струва като нов майка си и баща си ...



това е някакъв вид лентов кабел изглежда . Втора ръка, също на 16 г. допускам че ще е само набутвация на 150 лв + труд + разглобяване + неудобството колата да е в сервиз . При допускане че след 5 месеца пак светне, пак цена за труд + време в сервиза и тогава вече определено решението ще е нов , реално ще излезе както обикновенно - евтиното излиза по— скъпо. Във вторник съм в сервиза , ще видя каква оферта ще дадат за нова част . Поне да знам, че за тоя проблем повече
е няма да чуя, докато тази красавица е моя . Ще пиша при развитие.



Колега, не е никакъв вид лентов кабел, а цяла платка с чипове,оптодвойка и оптичен диск със сектори,които чете оптиката и подава на DME-то информация в каква позиция-точно е волана от 0 градуса в ляво или в дясно.

А да не говорим, че понякога само оптичният диск се изчиства от праха,мазннотиите през годините , както и има едно лаково покритие,което започва да се люспи но и то се чисти много-лесно , които възпрепятстват коректното четене на секторите от оптодвойката, и не се подава коректна информация за позицията на волана.
Диска е плексигласов и се чисти много лесно , 1 на 100 може да е за спойки на платката вссичко останало се оправя успешно с демонтаж на волана и модула за ъгъла на завиване , разглобява се, почиства се диска, обратно се сглобява и накрая - крайно ляво,крайно дясно и център се завърта за да се калибрира и си готов.

Филма , който си прожектираш , ще те набута точно както не искаш ти самият.

В сервиз няма да го сменят , а ще направят процедурата, която ти описах горе за 150лв. , или ще ти набутат такъв от морга (80лв.) и ще те ушият, ама яко 500-600лв. , чак на теб ще ти хареса :) - и пак нямаш никва гаранция, че след половин или една година няма да се обади пак.


Ако не си го правил или нямаш опит в тия неща хвани познат с умения и го направете сами - в Youtube има един ТОН видеа на различни сервизи и хора, които са го правили това амнайси-хиляди пъти и е тествано,проверено и работещо не на 100 , а на 1000% .


Успех.


Ps:

Очаквай включване с проблем и от ELV-ключалката на волана, обикновенно ресурса им свършва по едно и също време - там драмата е още по-голяма като ремонт, дано не те заварва този проблем на някакво неподходящо място, защото изненадата е неочаквана,непредвидима и от най-неприятните особенно ако си в друг град или на място дето няма наоколо сервиз - там оставаш - нито можеш да въртиш волана, нито можеш да запалиш и само пътна помощ до сервиз те спасява, това на място не може да се ремонтира....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от silverstone » 23 Окт 2022, 19:50

може да те изненада че с тази стара кола има каско , но е така . Компнията няма да я казвам , все пак не са ми платили за реклама , пък и едва ли само тя го предлага , но е с три букви първата е “Д” :P та те освен че ме пазят ако ми падне клон или градушка или развеселен морски турист да разбие бутилка водка в стъклото , за кражба не допускам че ще се случи ,не че в тия времена където се връщаме не е изключено , но ми предлагат пътна помощ асистънт. Та за такива евентуални повреди за които не крия чувам от теб първо , ще
го имам предвид въпреки че не са предвидими. Каквото - такова.
За датчика - ако се окаже той и ми предложат замяна , в случай че имаш интерес за покупка на стария , който естествено е дефектирал , може да предложиш цена на Лс.
Гарантирам че ще го опаковам и изпратя напълно коректно и внимателно , след като е свален от колата.
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: проблем след смяна на амортесьори Е90 320i

Мнение от Guberkov » 24 Окт 2022, 15:58

silverstone написа:може да те изненада че с тази стара кола има каско , но е така . Компнията няма да я казвам , все пак не са ми платили за реклама , пък и едва ли само тя го предлага , но е с три букви първата е “Д” :P та те освен че ме пазят ако ми падне клон или градушка или развеселен морски турист да разбие бутилка водка в стъклото , за кражба не допускам че ще се случи ,не че в тия времена където се връщаме не е изключено , но ми предлагат пътна помощ асистънт. Та за такива евентуални повреди за които не крия чувам от теб първо , ще
го имам предвид въпреки че не са предвидими. Каквото - такова.
За датчика - ако се окаже той и ми предложат замяна , в случай че имаш интерес за покупка на стария , който естествено е дефектирал , може да предложиш цена на Лс.
Гарантирам че ще го опаковам и изпратя напълно коректно и внимателно , след като е свален от колата.


Малко неразбрах в каква връзка е това дето си го написал горе , но няма значение , аз просто се опитах да помогна....

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook