Колата пуши бяло-синьо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.09.2022
Пол: Мъж

Колата пуши бяло-синьо

Мнение от mario0143 » 11 Сеп 2022, 17:01

Здравейте колеги от няколко сни съм собственик на бмв е90 320i 150к.с след няколко дена каране забелязах че когато колата поработи малко на място и изфорсирам излиза облак от бял дим или син немога да го определя точно. Във движение когато я карам с по малко обороти и подам повече гас пак изпушва. Стария собственик ми каза че пипа маслото.
Покарах я 2 дена и за около 400 км долях 500грама. Преди два дена смених маслото и като че ли пушенето намали малко но пак го има. По компютър маслото е на макс в момента но до кога незнам.. и вече се чудя дали са гумички,сегменти или нещо по сериозно. Ако някои се е сблъсквал с този проблем моля нека даде съвет. Благодаря!!!


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от ivoo » 11 Сеп 2022, 19:07

mario0143 написа:Покарах я 2 дена и за около 400 км долях 500грама.

Както казваше оная луда бабичка....
-Ми той умрял ма...
При такъв разход на масло може да са - гумички ,водачите на клапаните или сегменти. Така пред клавиатурата никой не може да ти каже.
Р.S Как и защо ги купувате такива кошове :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2022, 10:49

mario0143 написа:Здравейте колеги от няколко сни съм собственик на бмв е90 320i 150к.с след няколко дена каране забелязах че когато колата поработи малко на място и изфорсирам излиза облак от бял дим или син немога да го определя точно. Във движение когато я карам с по малко обороти и подам повече гас пак изпушва. Стария собственик ми каза че пипа маслото.
Покарах я 2 дена и за около 400 км долях 500грама. Преди два дена смених маслото и като че ли пушенето намали малко но пак го има. По компютър маслото е на макс в момента но до кога незнам.. и вече се чудя дали са гумички,сегменти или нещо по сериозно. Ако някои се е сблъсквал с този проблем моля нека даде съвет. Благодаря!!!


При подобно сериозно пушене, проблема може да е в клапан картерни газове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от Guberkov » 12 Сеп 2022, 11:03

mario0143 написа:Здравейте колеги от няколко сни съм собственик на бмв е90 320i 150к.с след няколко дена каране забелязах че когато колата поработи малко на място и изфорсирам излиза облак от бял дим или син немога да го определя точно. Във движение когато я карам с по малко обороти и подам повече гас пак изпушва. Стария собственик ми каза че пипа маслото.
Покарах я 2 дена и за около 400 км долях 500грама. Преди два дена смених маслото и като че ли пушенето намали малко но пак го има. По компютър маслото е на макс в момента но до кога незнам.. и вече се чудя дали са гумички,сегменти или нещо по сериозно. Ако някои се е сблъсквал с този проблем моля нека даде съвет. Благодаря!!!



Всичките над 150 000км. с тоя мотор са така като закономерност, поради високата работна температура се опича всичко гумено под капака на клапаните , но същинският проблем най-вече е че гумичките на клапаните от гумени стават на пластмасови с 0,5мм просвет покрай стеблата на клапаните и маслото изтича в горивната камера и изгаря, от там през генерацията и от аспуха дим - има толкова много писано по темата и в този и в много други наши и чужди форуми точно за този масов проблем при N46 моторите.
Отделно горивната смес се смесва с маслото и възпламеняването и не е никак ок , от там и колата става пълен дроп без никаква динамика.

След ремонта , освен че не пуши и не гори и губи маслото повече , започва да върви доста приятно - Този мотор е Чук и здрав надоло от към бутала,компресионни и маслообирателни сегменти - но ако искаш замери си компресията преди да правиш каквото и да било и съм сигурен че е окей.

Проблем ще имаш с намирането на майстор , който да се навие и съгласи да ти смени гумичките на клапаните и всички пластмасови втулки и О-пръстени , комплект гарнитури - без да сваля главата ( обикновенно искат да свалят главата, за да им е по-удобно и искат между 900 и 1200лв. за това ).

Аз всичко това го правих преди 3 години и сега съм много доволен от колата си , и аз като тебе така бях я купил на 159 000 км. с горене на масло 1л/1000км. с много дим,съединител за смяна,изпуснали амортисьори,дрънчащо средно гърне,тампони на мотора за смяна и какво ли още не.

Смятай че че гориш 1л./1000км. от това,което обясняваш и е дошъл крайният предел за този ремонт , ако искаш да не наблъскаш горивните камери със сажди и картран и да задъниш тотално катализаторите , смятай че от тук насетне е неотложен този ремонт, иначе ще стане много зле работата и ще береш много ядове и ще похарчиш 3-пъти повече пари от този ремонт, който струва около 500-600лв. с частите.


Поздрави.
Последна промяна Guberkov на 12 Сеп 2022, 11:18, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от Guberkov » 12 Сеп 2022, 11:05

Пропуснах да допълня , след ремонта задължително термостат на 95 градуса , тоя управляемият от DME-то на 105 градуса се изхвърля задължително, за да няма такива драми за напред поне в следващите минимум 100 000км.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от turbo_k27 » 23 Сеп 2022, 23:47

Сменяй гумичките. Преди три месеца ги смених и вече близо 3000км. маслото не мърда. А не убеждаваха, че едва ли не мотора е за смяна. Моят съвет е да слагаш оригинални части по възможност. Къде може да се намери термостат, който отваря на 95 градуса?
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от Guberkov » 04 Окт 2022, 12:16

turbo_k27 написа:Сменяй гумичките. Преди три месеца ги смених и вече близо 3000км. маслото не мърда. А не убеждаваха, че едва ли не мотора е за смяна. Моят съвет е да слагаш оригинални части по възможност. Къде може да се намери термостат, който отваря на 95 градуса?
Поздрави

Вземаш термостат за E46 316i 95 градуса , и си ти .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от The Heartlistener » 04 Окт 2022, 14:42

turbo_k27 написа:Сменяй гумичките. Преди три месеца ги смених и вече близо 3000км. маслото не мърда. А не убеждаваха, че едва ли не мотора е за смяна. Моят съвет е да слагаш оригинални части по възможност. Къде може да се намери термостат, който отваря на 95 градуса?
Поздрави

11517500597 - това е ОЕМ номера на термостата. Поръчвайте по този номер, защото иначе рискувате да ви докарат същия който сменяте. Термостатът на 95 гр. е без букса /нагревател/ и се слага на N42 САМО в първите месеци на производство. После и при тях влиза този на 105 с нагревател.
За термостата на 95 си има и маркуч - 17127507749, тъй като чопа на термостата за вкарване в маркуча е под друг ъгъл спрямо 105 градусовия и ако го вкарате така в маркуча от колата, последният ще се извие драстично и ще влоши дебита. За да не се купува маркуч /скъпичък е щото там е и леглото на датчика/, се отрязва внимателно една от капсулованите скоби, маркуча се завърта спрямо чопа на новия термостат и се слага стандартна стягаща скоба.
А докато все още има N46 с НЕсменени гумички на клапаните, темите за пушилката и лапането на масло няма да свършат.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от turbo_k27 » 04 Окт 2022, 16:28

Този термостат е без нагревател. Буксата се изолира предполагам? ЕКУ-то не търси ли нагревателя на термостата? Как се повлиява работата на двигателя след смяна с такъв термостат, например разхода на гориво?
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от Guberkov » 05 Окт 2022, 11:09

turbo_k27 написа:Този термостат е без нагревател. Буксата се изолира предполагам? ЕКУ-то не търси ли нагревателя на термостата? Как се повлиява работата на двигателя след смяна с такъв термостат, например разхода на гориво?
Поздрави


Нищо не търси, нищо не записва като грешки - това не е датчик - изолираш го с ПБЦ и толкоз .

Колата после си е както трябва, само където вече няма да видиш повече от 102 градуса температура дори и лятото градско на тръгни-спри и загрява малко по-бавно от студен мотор спрямо преди , което е достатъчна превенция против скорошно опичане на гумичките на клапаните отново.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от The Heartlistener » 05 Окт 2022, 13:37

turbo_k27 написа:Този термостат е без нагревател. Буксата се изолира предполагам? ЕКУ-то не търси ли нагревателя на термостата? Как се повлиява работата на двигателя след смяна с такъв термостат, например разхода на гориво?
Поздрави

При еку-то на N42 записва грешка, при N46 в Е90 не знам как е. Но и така да е, това не е никакъв проблем - тази грешка по никакъв начин не влияе на смесообразуването и поведението на двигателя. Ако става дума за педантичност, има лесно решение - резистор 1 кOhm в буксата (13901734469).
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от Guberkov » 05 Окт 2022, 14:18

The Heartlistener написа:
turbo_k27 написа:Този термостат е без нагревател. Буксата се изолира предполагам? ЕКУ-то не търси ли нагревателя на термостата? Как се повлиява работата на двигателя след смяна с такъв термостат, например разхода на гориво?
Поздрави

При еку-то на N42 записва грешка, при N46 в Е90 не знам как е. Но и така да е, това не е никакъв проблем - тази грешка по никакъв начин не влияе на смесообразуването и поведението на двигателя. Ако става дума за педантичност, има лесно решение - резистор 1 кOhm в буксата (13901734469).


Не, няма нужда от нищо - аз съм така вече от 3 години и нищо не записва и няма как да записва, защото както казах компонента е изпълняващ(в случея нагревател) без обратна връзка за това, а не датчик.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Колата пуши бяло-синьо

Мнение от The Heartlistener » 05 Окт 2022, 15:01

Има как, както казах при ME 9 (N42) записва грешка и лично съм се убедил в това. Вие с MV946 явно сте "на далавера" - особеност на конкретното поколение DME.
Както и да е, този "ъпгрейд" с термостата е най-полезното нещо което може да се направи за нашите мотори.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook