Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 30 Авг 2022, 14:39

След обслужване на масло и филтри, изчистих двата соленоида - паднаха доста боклуци от тях , с 9в. батерия си цъкат електромагнитите им и на пръв поглед изглежда че работят, онбаче ....

Тук идва момента да споделя с вас моето изумяване след всичко - трябваше да си остане както си е било перфектно преди тази процедура, но уви се влошиха и то доста нещата - резултатът е с 1,5 литра завишен разход на 100км бензин по компютър 11,6/100км и колата си влоши динамиката - странното е че обороти вдига големи и то лесно а въртящ момент и тяга на колелетата няма , грешки не записва .

преди да направя почистването на соленоидите всичко си беше ТОП , направих го превантивно , разход повече от 10,2/100 с много газ не съм имал повече и колата имаше отлично поведение като динамика.

Не зная да ли не съм разменил местата на соленоидите, макар че повечето хора казват че били еднакви, други твърдят обратното - или пък ако някой от двата частично не е окей и е на позиция примерно на входящият ванос не зная кой оказва по голямо влияние върху тягата на мотора да е от там.

Маслото го смених с 5W30 а бях с 5W40 , но едва ли това би променило толкова дръстично нещата , по-скоро би трябвало да ги промени в положителна посока , иначе мотора сега работи по тихо и плавно, но странното е че се развърта отлично и много-бързо като обороти, а ТОРК и Сила няма на колелата както преди правените неща , нищо друго не е пипано през цялото време правихме заедно колата с моят майстор.

При потегляне на 1ва с малко газ се опитва да гасне или понякога огасва ако не подам леко газ, а преди проблема в ниските де се казва само на скорост и полусъединител като дизел си тръгваше без да гасне, значи и в ниските обороти няма достатъчно тяга също.

На празен ход държи супер-стабилни и равномерни обороти.

Ако някой може да каже дали високият разход и невървенето е в следствие на някой от тия неща.

Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от The Heartlistener » 30 Авг 2022, 16:48

Соленоидите са абсолютно еднакви, няма никакво значение кой на коя позиция е.
Единствената грешка която може да се получи при тая манипулация е соленоида да не се вкара докрай - малкия о-пръстен да не легне плътно в отвора на маслената магистрала. Вследствие на което част от маслото изтича отстрани в мотора, покрай ствола на клапана. Вкарват се с въртеливо движение и доста усилие навътре, а не просто с вкарване и стягане на скобата. Това важи особено силно ако са сменявани о-пръстените с нови.
Проблем създават и цедките на тях, много лесно се запушват от фина мръсотия и почват проблемите. Аз ги махам задължително, първите клапани на N42 нямаха такива цедки.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 30 Авг 2022, 17:52

The Heartlistener написа:Соленоидите са абсолютно еднакви, няма никакво значение кой на коя позиция е.
Единствената грешка която може да се получи при тая манипулация е соленоида да не се вкара докрай - малкия о-пръстен да не легне плътно в отвора на маслената магистрала. Вследствие на което част от маслото изтича отстрани в мотора, покрай ствола на клапана. Вкарват се с въртеливо движение и доста усилие навътре, а не просто с вкарване и стягане на скобата. Това важи особено силно ако са сменявани о-пръстените с нови.
Проблем създават и цедките на тях, много лесно се запушват от фина мръсотия и почват проблемите. Аз ги махам задължително, първите клапани на N42 нямаха такива цедки.


Моите соленоиди са точно-такива без цедки , обаче въпроса остава дали артефактите и проблемите,които имам с високият разход на гориво и невървенето е вследсвие от нещо нередно в самите соленоиди , след демонтажа,чистенето им и обеатно монтаж, при положение че преди това всичко е било в норми и нищо друго същественно не е променяно в комбинация със свалянето и почистването им.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от ivoaudi » 30 Авг 2022, 18:10

The Heartlistener написа:Единствената грешка която може да се получи при тая манипулация е соленоида да не се вкара докрай.


Ето, той автора добре го е казал. Ако манипулацията е правена при не добре изстинал мотор невкарването докрай е почти задължително. По-вероятно не добре влезлия да е изпускателния предвид симптомите. Разликата обичайно е около 3мм и личи дори визуално.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от The Heartlistener » 30 Авг 2022, 18:15

Проблемът с НЕдовкарването веднага оказва влияние на фазите, съответно и на поведението на двигателя. Но обикновено веднага се записват и характерни грешки - vanos control /inlet, outlet/.
Да не сте разменили буксите на соленоидите само, че тогава точно така ще става. Случва се. Не е зле да провериш. На пластмасовата кутийка виж шлаухите на кабелите на клапаните. Те са един до друг и трябва да са така: десния е за горе /изпускателен/, левия е за долу /всмукателен/.
Последна промяна The Heartlistener на 30 Авг 2022, 18:19, променена общо 1 път
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 30 Авг 2022, 18:18

ivoaudi написа:
The Heartlistener написа:Единствената грешка която може да се получи при тая манипулация е соленоида да не се вкара докрай.


Ето, той автора добре го е казал. Ако манипулацията е правена при не добре изстинал мотор невкарването докрай е почти задължително. По-вероятно не добре влезлия да е изпускателния предвид симптомите. Разликата обичайно е около 3мм и личи дори визуално.


Изпускателният е този на по-ниското и долно,ниво,нали?

А ако един от двата соленоида не работи нормално в норми, впредвид симптомите ,които имам завишен разход и намалена мощност на мотора, може ли да се каже коя позиция е по-влиятелна върху разхода на гориво и въртящият момент?

Тази на входящият, или тази на изходящият ? - този който пълни, или този,който изпразвеа?

Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от The Heartlistener » 30 Авг 2022, 18:31

Не - горния е изпускателния, долния е всмукателния.
Провери си буксите както ти описах, много е вероятно да сте ги разменили. Другото е недобро вкарване в леглата, но тогава трябва да има и грешки. Нищо им няма на соленоидите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от The Heartlistener » 30 Авг 2022, 18:43

Изображение
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 30 Авг 2022, 18:59

The Heartlistener написа:Изображение


Благодаря колеги The Heartlistener и ivoaudi , ще проверя всичко и ще дам фийдбек за положението и резултатите от проверките.

Хубава вечер и спокойна ви желая и на двамата, ще оправим нещата, благодаря за помоща и подкрепата - има и много по-големи и сложни драми :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 05 Сеп 2022, 11:56

Колеги , малко да ъпна какво направих и какво се случи в събота,като отново се занимавах със соленоидите , и към момента какъв е резултата и какво се получи :

Значи , първо на студен мотор без да паля провеих позициите на кабелите ( коректни по местата си) , после развих скобите и ги извадих ( бяха хубаво влезли докрай и правилно монтирани ) , този път обаче белязах кой е горе и кой долу , защото имах предварителен план за действие по схемата за разменянето по позиции,замерването им на съпротивлението с мултицет , проверяването им с механично разклащане дали нещо не чука/дрънка в тях , както и чисто електрически с 9в батерия дали си местят котвите и регулират отворите на корпуса - до тук всичко изброено на пръв поглед е окей.

По препоръка на колегата, който спомена преди им махнах и цетките , но и ги гледах бяха чисти , след което размених местата им - изходящия на мястото на входящия и входящия на изходящия.

След всичко това сглобих и запалих мотора , прекиха около 5 секунди след запалването, но предполагам това е нормално, докато напълни соленоидите и да започнат да си вършат работата.

Закачих в реално време с Ista да ги тествам на запален мотор на място , първо входящ после изходящ.

И за двата Ista дава резултат Ok , но ми направи впечатление че при теста на входящият мотора започва да вдига обороти от 700 до около 1200 плавно и после плавно ги смъква отново.

Обаче на изходяшият соленоид теста не е съвсем плавен и гладък и при повишаване и при понижаване се получава едно претрисане и неравномерност , в тоя ред на мисли може ли да се счита че той частично не е наред ?

От размяната им се получи някакво минимално подобрение , но все още динамиката не е съвсем същата както когато нямаше проблем , както и разхода е сравнително висок.

Дайте идеи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 06 Сеп 2022, 10:56

При диагностика ISTA D , казва и за 2-та ОК.

Мисля си , дали не съм ги изчистил хубаво и пак да ги сваля и почистя наново .

Как мислите, или ако има механичен проблем и котвите им не се движат плавно и до година да ги чистя - резултат пак няма да има, докато не се сменят с нови или 2-ра употреба оригинални работещи в норми.

2-ра употреба оригинални , обаче как ще съм сигурен че са ок при закупуването им, от друга страна неоригиналните нови май нещо не работели както трябва .

Дайте идеи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от The Heartlistener » 06 Сеп 2022, 12:13

Читавият клапан при разклащане трябва да издава ясно доловим звук...клъц-клъц.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 06 Сеп 2022, 14:49

The Heartlistener написа:Читавият клапан при разклащане трябва да издава ясно доловим звук...клъц-клъц.


Мойте и двата са тихи не хлопат при разклащане , единият сякаш тихо се чува малко, другият въобще не издава никакъв звук - но пък при прецъкване с 9 волта батерия се преместват котвите им и при диагностика не записват никакви гешки , нито единият, нито другия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 07 Сеп 2022, 9:44

Колеги малко Up по темата.

Вчера вечерта като се върнах от работа отново демонтирах соленоидите , действително бяха спекли почти не издаваха звук при разклащане , нищо че при подаване на напрежение 12в. се активират.
Вземах от сервиза си ултразвуковата вана и напълних кореселин в нея, махнах им о-пръстените и ги пуснах да се чистят за 1 час.
След процедурата , ги разклатих и двата - резултатът определено беше отличен, и двата соленоида при разклащане започнаха да цъкат ясно и отчетливо по един и същ начин все едно има малка съчма в дъното под котвите им.
Изчаках ги да изсъхнат добре , премерих им съпротивлението, което и на двата е абсолютно-еднакво 1:1 по 14 ома , прецъках ги с 12в. и цъкат отлично и еднакво.
Монтирах,запалих и всичко за сега работи равномерно и тихо , при потегляне от място почти без газ на 1-ва си поема без вибрации и артефакти почти като дизел.

Тази сутрин завъртях едно квартано кръгче, не беше напълно загрял мотора на около 65 градуса ( предполагам че при напълно загрял 100 градуса, бензина ще изгаря още по добре и резултатите ще са още по-добри) и сякаш всичко изглежда за сега добре и нормално има си нормално ускорение .

Като направя по дълъг-пробег на извън градско ще дам финален резултат дали процедурата е била на 100% ефективна.

Само където в мен живеят все-още тъмни помисли , дали след като минах от 5w40 Long Life 01 към 5w30 Long Life 04 може да окаже също негативен резултат от към компресия,мощност и производителност на мотора , тъй като смяната на маслото,маслен и въздушен филтър и разбъзикването на соленоидите стана едновременно , а преди да сменя маслото и да вадя соленоидите всичко беше топ.

Или загубата на мощност и завишеният разход по-скоро са изцяло в следствие на некоректно работещите соленоиди управляващи ваносите по некоректен начин.

Някой от вас без никакви проблеми по мотора минавал ли е от 5w40 към 5w30 и да е установил загуба на мощност в следствие на това , както и въобще вискозитета на маслото оказва ли влияние върху производителноста и мощноста на мотора,когато всичко останало по него е перфектно?

Другите фактори като това колко е качествен бензина, както и въздуха навън дали е студен или топъл и колко е богат на кислород в следствие на което и мотора всеки път има различно поведение , няма какво да го коментираме защото това са нормални неща вече особенно при атмосверните мотори.

Поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.

Мнение от Guberkov » 09 Сеп 2022, 13:02

Днес покарах малко , колата се осеща доста жива, доста газ и раздавам, но дали е нормално при положение че преди даваше разход 10-11л./100км със същото настъпване, а сега за съжаление средният разход по борд още седи много висок 15,6/100 , както и не усещам колата толкова динамична както преди.

Чудя се дали това е възможно да е от намаляването на вискозитета на маслото от 5w40 LL01 към 5w30 LL04 , или е от шмекериите по бензиностанциите с добявяне на голямо количество етанол в бензина , с което да му намалява и октановото число , макар че зареждам само на една бензиностанция на която слагат добавка на Liqui Molly , и се ползва в града с отлична репутация и качество както на бензина , така и на нафтата.

И не на последно място, чудя се дали трябва да направя изтриване на адаптациите на соленоидите и на горивната смес , вече след промените мотора да си изработи нови адаптации и това да окаже положителен резултат, как мислите ?

Ще се радвам на всякакви мнения и отговори.

Хубав ден .

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook