E90 стържещ звук (дали е верига?)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.01.2022
Пол: Мъж

E90 стържещ звук (дали е верига?)

Мнение от BEAN » 12 Авг 2022, 15:56

Здравейте,
Имам следния проблем.
Колата е BMW 320i 2005та Е90 2.0 мотор 150 к.с.
Сложил съм и газова уредба и колата работи перфектно газ и бензин.
Сменил съм свещи и бубини.
Колата има следния проблем.
Между 1.5 и 2 хил. оборота издава режещ или "стържещ" звук. Без значение дали се кара на 1-ва 2ра или 3та предавка. При потегляне когато превключа от 1-ва на 2-ра при натискане на съединителя също се чува този звук.
Ходих при 2ма майстори единия каза, че е маховик, другия верига. Но и двата не са сигурни.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека да сподели.
Мерси предварително. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E90 стържещ звук (дали е верига?)

Мнение от ivoaudi » 12 Авг 2022, 23:11

Защо не запишеш този звук да го чуем? Отсам монитора е малко по-трудно. Отвии си капачката за доливане на масло на празен ход и виж дали ще успееш да я свалиш лесно или ще се озориш?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E90 стържещ звук (дали е верига?)

Мнение от The Heartlistener » 13 Авг 2022, 6:58

BEAN написа:Здравейте,
Имам следния проблем.
Колата е BMW 320i 2005та Е90 2.0 мотор 150 к.с.
Сложил съм и газова уредба и колата работи перфектно газ и бензин.
Сменил съм свещи и бубини.
Колата има следния проблем.
Между 1.5 и 2 хил. оборота издава режещ или "стържещ" звук. Без значение дали се кара на 1-ва 2ра или 3та предавка. При потегляне когато превключа от 1-ва на 2-ра при натискане на съединителя също се чува този звук.
Ходих при 2ма майстори единия каза, че е маховик, другия верига. Но и двата не са сигурни.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека да сподели.
Мерси предварително. :)

Ако не си сменял мекия заводски обтегач с новия тип, веригата се мандахерца здраво. В такъв случай сигурно е натрошила и пластмасовия водач между ваносите.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: E90 стържещ звук (дали е верига?)

Мнение от Guberkov » 15 Авг 2022, 10:31

BEAN написа:Здравейте,
Имам следния проблем.
Колата е BMW 320i 2005та Е90 2.0 мотор 150 к.с.
Сложил съм и газова уредба и колата работи перфектно газ и бензин.
Сменил съм свещи и бубини.
Колата има следния проблем.
Между 1.5 и 2 хил. оборота издава режещ или "стържещ" звук. Без значение дали се кара на 1-ва 2ра или 3та предавка. При потегляне когато превключа от 1-ва на 2-ра при натискане на съединителя също се чува този звук.
Ходих при 2ма майстори единия каза, че е маховик, другия верига. Но и двата не са сигурни.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека да сподели.
Мерси предварително. :)



Здравей колега , само да кажа че не е нищо от горе изброените неща , и на колата ти и няма нищо.

Аз карам абсолютно-същата кола ,същият мотор в същата година и е със същият дразнещ звук при същите обороти.

В двигателният отсег не се чува и отвън , но в купето се чува и е доста-дразнещо, но се свиква с това - проявява се по-силно или по-слабо в зависимост навън дали е студено или топло времето.

Дълго търсих какъв е проблема, но и при мен така никой не знаеше.

Директно ти отговарям на въпроса и се обзалагам не на 100 , а на 1000% даже , че стърженето идва от компресора на климатика.

В нашите коли той е постоянно зацепен , дали е пуснат или не е пуснат климатика няма никакво значение, работи ли мотора - върти се и компресора и се износва - като консуматив е на 100 000км. , не е както при старите E46 да речем с електромагнитен съединител, който да разделя шайбата на компресора от цялата му механична конструкция , когато не е пуснат климатика.

В нашата конфигурация в завода монтират марка Calsonic Kansei или DENSO.
Направи следният експеримент:


Запали колата на място, подай постоянна газ до 1500 оборота , дръж така и пускай и спирай от бутончето със снежинката климатика, като случаш ще разбереш как се променя фрапантно и усезаемо стърженето .

При мен в интерес на истината когато съм пуснал климатика е по-слабо-изразено това стържене, когато е спрян по изразено и остро се чува.

Но компресора ми работи и карам така вече 4 години , свиква се - а и не си струва 700 до 1200лв. според марката за нов при положение, че работи.
2-ра употреба също не си струва 150-200лв. защото може да се окаже същият такъв стържещ , че даже и по зле може да е ако не работи или изпуска фреон.

Поздрави.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook