да сменям ли двигателя?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 19 Юли 2022, 10:00

Здравейте, наскоро купих (BMW E90 facelift 320d (177 Hp) xDrive 2009 автоматик) без да знам че двигателя е проблемен. На километража пише 193 хиляди км, но ми казаха, че е превъртан и най-вероятно по мой сметки реално е около 300 хиляди. По колата не е правено абсолютно нищо. Не ми се иска да я продавам.

Поради тази причина искам да я обслужа. Колата си има проблеми:
1. при газ турбото вие и трябва да се рециклира
2. веригите са за смяна
3. картера не е захванат добре
4. дорселовата клапа излиза на диагностика че има проблеми
5. хидротрансформатор трябва да се рециклира
6. ремъци
7. маркучи/ въздохуводи
8. маслена помпа
9. AGR (смених го)

Обаче нито един сервиз не иска да се заеме. Просто като видят тоя двигател с неизвестен пробег и се плашат и казват че е много чуплив. Първия ми въпрос е наистина ли двигателя е толкова зле? Ходих до морето и като я настъпих на 200км/ч и й светна чека, който след 2 дни изгасна (казаха ми че е от агр-то което смених след морето и ще я пробвам пак).

Ако трябва да сменям двигателя с какъв бихте препоръчали да го сменя? Искам да е възможно най-здрав и възможно най-близо до оригиналния и възможно най-съвместим с колата. 177 коня са ми достатъчни, но ако може малко повече би било супер. От къде мога да купя такъв двигател? От някой десняк в някоя автоморга или от някъде другаде?

Всички съвети са добре дошли.
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от Leon » 19 Юли 2022, 17:29

Има доста сервизи, които познават N47 добре и ще ти дадат смислен съвет. "Никой" сервиз какво значи? Реално ако купиш стар мотор, пак може да стане като твоят. Тия неща дето си ги написал са поправими като цяло, въпросът е на каква цена.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от ivoaudi » 19 Юли 2022, 17:58

Аз също съм за ремонт и категорично против смяна! Описал си почти стандартни процедури за смяна при нов внос да речем. Какво значи “никой не му разбира”? Глупости.
Виж в разделите към твоя град има смислени сервизи от форума, можеш да се довериш! Ще стане по-бързо, евтино и надеждно от евентуална смяна не се знае с какво.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от Ивайло Димов » 19 Юли 2022, 20:31

Така като чета симптомите имаш нужда от сериозно обслужване ,но замяната с друг двигател ще е рискова стъпка .Дори и да намериш здрав ,обслужен ,със здрава турбина...... цената вероятно ще те шокира .И пак няма как да си сигурен дали е бил поддържан добре и навреме и дали след 1 година няма да пропищи нещо .

П.П. В София ако не може да се намери сервиз ние в малките градове какво да кажем . :bchug:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от Kroki » 20 Юли 2022, 8:45

Нищо кой знае какво сложно в това голямо обслужване.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 16.07.2009
Пол: Мъж

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от driver69 » 20 Юли 2022, 23:33

hristogeorgiev872 написа:Здравейте, наскоро купих (BMW E90 facelift 320d (177 Hp) xDrive 2009 автоматик) без да знам че двигателя е проблемен. На километража пише 193 хиляди км, но ми казаха, че е превъртан и най-вероятно по мой сметки реално е около 300 хиляди. По колата не е правено абсолютно нищо. Не ми се иска да я продавам.

Поради тази причина искам да я обслужа. Колата си има проблеми:
1. при газ турбото вие и трябва да се рециклира
2. веригите са за смяна
3. картера не е захванат добре
4. дорселовата клапа излиза на диагностика че има проблеми
5. хидротрансформатор трябва да се рециклира
6. ремъци
7. маркучи/ въздохуводи
8. маслена помпа
9. AGR (смених го)

Обаче нито един сервиз не иска да се заеме. Просто като видят тоя двигател с неизвестен пробег и се плашат и казват че е много чуплив. Първия ми въпрос е наистина ли двигателя е толкова зле? Ходих до морето и като я настъпих на 200км/ч и й светна чека, който след 2 дни изгасна (казаха ми че е от агр-то което смених след морето и ще я пробвам пак).

Ако трябва да сменям двигателя с какъв бихте препоръчали да го сменя? Искам да е възможно най-здрав и възможно най-близо до оригиналния и възможно най-съвместим с колата. 177 коня са ми достатъчни, но ако може малко повече би било супер. От къде мога да купя такъв двигател? От някой десняк в някоя автоморга или от някъде другаде?

Всички съвети са добре дошли.


1. Турбото се рециклира. Цените са около 600-800, доколкото знам.
2. Веригите се сменят по-често при N моторите, но се сменят и при M моторите. При N са на шибано място, цената за труд е по-висока. Веригите и аксесоарите не са страшни - около 300-500 лева бих предположил.
3. Не е лошо да се захване :lol:
4. Дросел 200-250 лева. Смяна евтино, лесна е.
5. Стара автоматична кутия. Мини и за второ мнение някъде, може да не е хидро. Ако е - рециклирана скоростна кутия ще изкара повече от колата, според мен си струва ако ще я караш.
6. Ремъци, ролки и водна помпа се сменят на нов внос. Ако я продадеш ще си вземеш друга с други ремъци за смяна.
7. Същото като точка 6.
8. Хубаво е доколкото знам с веригата да се смени.
9. Отстранен вече проблем.

Двигателят не е слънце в сравнение с М моторите, но е нормален съвременен двигател...

Моят съвет - сервиз, в който се занимават основно/само с БМВ или такъв с много добро реноме. Според мен си струва по-високата цена на труда, защото плащаш за експертиза.

Организирах основен ремонт на 3.0 дизел от М поколението, включително замяна на блока (единственото нещо с вложена част втора употреба) - излезе около 3000 и нещо. Колата в момента лети, разходът е 1 към 1 с каталожния, и най-важното - знаеш какво караш.
От друга страна, вероятно не бих го направил, ако няма да я карам поне 3-4 години след това. Не е оправдано като суми.

П.П.: Смяна на двигател е свързана с технотест, най-малкото. А да изхвърлиш твоя двигател на незнайни километри и да си вземеш друг няма никакъв смисъл - все едно да смениш една жена за друга с идеята, че втората е имала по-малко ебачи - къде е гаранцията, като не скъсаш ти опаковката?

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 21 Юли 2022, 10:01

Здравейте и благодаря за отговорите. Не казвам че сервизите не разбират, а че не искат да се заемат. Двама си ми казаха в прав текст че не им се занимава защото ще се счупи. Други ми обещават че ще ми се обадят когато не са натоварени, обаче това никога не се случва. Аз им звъня да ги питам и те все казват че са много заети и ще я видят „по-натам“. Аз четох из нета и там казват че тоя двигател живее до 300-400 хил. километра ако се поддържа. Така че е цяло чудо че моя е още жив без изобщо да е бил поддържан.

След много ровене намерих, че в Англия ги рециклират тези двигатели. Продавачите казват, че е възстановен до фабричното си състояние и е на 0 километра с гаранция. Вижте пример:

https://www.ebay.co.uk/itm/194504200230?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=rqiP61glQlS&sssrc=2047675&ssuid=38_OSZDMT5a&widget_ver=artemis&media=COPY

Какво мислите за този двигател? Някой слагал ли е такъв? Имам човек в Англия и мисля да го поръчам след което да намеря човек, който да ми го инсталира тук. Мисля че няма смисъл да давам много пари за поддръжка на сегашния ми двигател, който е на по-голям пробег от препоръчителния.
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от ivoaudi » 21 Юли 2022, 12:56

Трябва според мен да вземеш 2 неща предвид:
Пословично е качеството от обичайната пакистанска работа там и по-важното е, че реално гаранция конкретно ти, нямаш!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от dhtj » 23 Юли 2022, 4:07

За мен няма смисъл да наливаш пари в кола, която няма автомобилна стойност.

Първо че нямаш здрави двигател и кутия, второ че колата ти е с 4 цилиндров двигател, комби, с 4х4 и най-вероятно няма и много екстри.
Да беше истинско БМВ - шестак, купе/седан, на задно, нещо по специално като М-пакет или Индивидуал, да си струва да наливаш пари в нея, но тя си е обикновено семейно комби. Просто я изхвърляй и си взимай по-сполучлива.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 25 Юли 2022, 10:36

Здравейте, бях забравил историите, които съм чувал от сервизи в Англия. Наистина са много зле и си прав – няма да взимам рециклиран двигател от там.

Колата е седан. Не ми се иска да я продавам, защото ми харесва. Май остава варианта с ремонта.

Благодаря на всички за съветите.
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 20 Окт 2022, 14:02

Здравейте, правих ремонта на всичко с изключение на хидротрансформатора. Турбото спря да вие обаче пък двигателя започна да ручи като на трактор.

Двигателя е ваден и върнат. Сменени са (с оригинални на BMW):
Турбо (рециклирано)
всмукателния колектор (сменен с нов)
сложен катализатор (втора ръка от морга - преди нямаше)
алтернатор (втора ръка от морга)
вериги (шини, ангренажна горна, ангренажна долна, оптегачи, вегига маслена помпа)
гарнитури (картер, капак ангренаж, комплект капак на клапани, )
карета на кардани
ремъци (пистов)
зъбни колелета (помпа инжекцион, раз. вал, маслена помпа, ),
семеринги (раздатка, диференцял-преден, колянов вал)
дихтунги на дюзи,
филтри (маслен)
болтове (зъбно колело раз. вал, маслена помпа).
Каза и че някакви греди над мотора са тропали и са оправени, но може и а не са
Спрени са течове на масло.

Също така е сменена демферната шайба и майстора каза че ще усетя по-малко вибрации, обаче аз усещам повече. Това става само когато колата е спряна и двигатела е на много ниски обороти (800-900) - целия двигател се тресе и колата се тресе (не много, но повече от преди). Като й дам газ не усещам вибрации докато не спра на светофар. Също така я усещам като по-малко коне. Майстора каза че си е била така, но не беше.

Имате ли идея от какво може да са по-малкото коне, рученето като на трактор и тресенето?

На диагностика (Carly) по едно време излезе грешка за дебитометър, обаче я изтрих и не е излизала пак. Дали е от него?

Други грешки, които излизат са
lin bus (майстора каза че са подгревни реле/свещи и ще се правят)
допълнителна водна помпа (auxiliary water pump), за която четох че може и да не се прави

Не съм я карал много и не знам дали няма да набие някоя друга грешка. Ще пиша ако излезе.

мерси
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от Leon » 21 Окт 2022, 14:04

Звучи като да не е зацепено нещо при сглобяването. Не я карай така и отиди на смислен майстор.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от NGneer4eto » 26 Окт 2022, 22:52

hristogeorgiev872 написа:Здравейте, правих ремонта на всичко ...

Не съм я карал много и не знам дали няма да набие някоя друга грешка. Ще пиша ако излезе.

мерси


Да, звучи като да не са зацепили веригата правилно. Щом и тресе, работата не е на добре. Има си оригинални инструменти за настройка на разпределителните валове и не се знае дали са ползвали такива и ако са, дали са правилно употребени. Има си клипове в Тубата как се прави процедурата и не е особено сложна за отговорен майстор и такъв, който е наясно с този мотор. Има тънкости като примерно да не обърнеш на обратно шайбата на маслената помма, на която пише "front", но реално надписът трябва да е към скоростната кутия (задната част): в този клип на 27:27 пича обяснява за това https://www.youtube.com/watch?v=2uqx3kRH8OA&t=1645s. Ако я сложиш наобратно, примерно, човекът обясни в едно друго видео, че маслената помпа може да се прецака и да създаде други проблеми. Има и доста други тънкости които са засегнати във видеото. Също и се чуди защо всички свалят двигателя, като на него му е далеч по-лесно без да го сваля и е готов за два дни.
Като цяло щом двигателят работи по-зле от преди, търси друг читав специалист! Даже не бих те посъветвал да се разправяш с този същия, защото може по-големи поразии да направи. Лично съм се сблъсквал с умствената хигиена на българските майстори и на повечето е под всякаква критика. Ако пък са кадърни, задължително ще те изментят с цената или частите. Съвестните са много кът. Лошото е, че и за некадърните има много работа и няма карма, заради долнопробните бракми, които се произвеждат масово. Често минавам край гаражите на всеизвестни некадърници и отпред винаги е пълно с коли.
Даже бих препоръчал лицензиран сервиз за тая работа. Там поне имат ноу-хау-то и ясно е, че ще се учи някой чирак на твоята кола, но поне му казват и знае точно какво да прави, включително и тънкостите.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 31 Окт 2022, 11:29

Здравейте,
относно шума като на трактор – слушах други bmw-та и се оказа че горе-долу звучат по същия начин. Просто докато беше ремонта карах електрически spark-ове под наем и бях забравил.

Относно вибрациите – настъпих колата на магистралата и тя пак наби грешка за дебитомер – така че предполагам че е от него. Ще го сменим.

Относно по-малкото коне – оказа се че колата преди не е имала катализатор и dpf и те сега като са добавени се е получила тапа и за това е една идея по-слаба. Добавени са втора ръка от автоморга от кола на 100 хиляди км. Впрочем наби грешка (00480A) и за dpf. След ремонта на подгревните свещи и дебитомера ще му направим регенерация, но според мен е заминал и ще се наложи да купувам нов (не искам да го махам по лични причини).
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 20.05.2022
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e90 320xd sedan facelift
Мечтае да кара: i8

Re: да сменям ли двигателя?

Мнение от hristogeorgiev872 » 11 Ное 2022, 12:30

Здравейте, смених подревните свещи, подревното реле, водната помпа на парното, дебитомера и почистих dpf-а. Също така се върнаха предишните коне и пак е мощна. За пръв път я видях да не вади грешки в carly и много се зарадвах, но за кратко. След един ден нон-стоп каране градско из София наби 3 грешки:

1. 00A6D1 Водната помпа на парното я наби пак въпреки че е сменена с чисто нова и оригинална. Някой има ли идея защо?
2. 00A670 сензор за мъгла. Това и преди го набиваше и мислех че е замърсена колата, но беше на автомивка и го наби след това. Как се орпавя това?
3. 004CA0 налягане на маслото. Тази грешка ме тревожи най-много. Маслото е сменено преди по-малко от 1000км, но тази грешка я виждам за пръв път. Маслената помпа не е сменяна, защото ми казаха че си е наред. Някаква идея от какво може да е грешката и как да се оправи?
Газ към морето, дай, дай
с БМВ-то дай, дай

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook