Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описание

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описание

Мнение от mario001 » 25 Апр 2022, 9:32

Здравейте,

Колата е БМВ Е90 320Д 163
Имам следния проблем:
От известно време чувам потропване от предна-лява страна на автомобила при преминаване по неравни пътища, вдигнах колата и на 12 и 6 часа няма никаква игра и звук, но на 3 и 9 се чува потропване...забелязах, че предния носач тропа и го смених (междо другото когато спирах от 80км.ч волана трепереше, след смяната това изчезна, но тропането си остана.), като още тогава видях, че външния кормилен накрайник е за смяна, беше скъсан - и от двете страни. - Чувам звук само от ляво при неравности, но като колата е вдигната и разклатя и лявото и дясното колело, чувам едно и също нещо.
Но от дясната страна дисковете смятам, че вече са за смяна, защото има лек луфт особено в десния и то от вътрешната страна която е на главината .


По-следващия уикенд ще сменя кормилните накрайници, и тогава мога да разбера дали и във вътрешния има игра.
Ако няма луфт във вътрешния накрайник и след като сваля маншона и надявам се няма да потече нищо, и отделно погледна пръта на рейката и там няма луфт, смятам, че това се дължи на външния накрайник, или износени дискове.
Но, поточе ли -лошо.
Ако не потече но има игра в пръта - знам че на Ф серията маншона който притиска пръта на рейката се подменя - за Е90 не знам дали е същата част.
Прилагам видео на смяната на ф30 https://www.youtube.com/watch?v=NK52GDw-gBA&ab_channel=FellowsCars
и прилагам и снимка на рейката - част номер 30.
https://www.e90post.com/forums/showthre ... 320&page=2 - четиво
При мен, за разлика от момчето на клипа, няма такива звуци- звука ми е същия, след като го смени съвсем лек,смятам, че това е нормално.

Останалите носачи, биалетки са проверени-те са ок.

Какво чувам и защо питам за рециклаж на рейка.
Когато разклатя колелото силно и бързо се чува навътре, към рейката, може и да греша.
Волана не играе, няма звуци. :driving:

Въпроса ми е, ако все пак е рейката, къде в София, мога да я закарам да я рециклират и, колко струва тази процедура- ориентировъчно и колко време издържа-приблизително :dunno:

Задавам всички тези въпроси, защото ми доставя удоволствие да работя по колата, а не просто да я закарам в сервиз и наистина бих искал да отстраня и този проблем. :lalala:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от lexone » 25 Апр 2022, 13:50

Здравей колега, не ти препоръчвам въобще рециклаж на рейка в Бг! Карал съм 2 коли с рециклирани рейки и 2те бяха ужаст!

Проблема се състои в това, че натягат едно към гьоторе болта за хлабината на гребена и волана става доста по-тежък.

На първата кола рейката пак протече след няма и 2 години - рециклирана при Жан.

На втората кола толкова беше тежък волана че не се връщаше при излизане от завой - трябваше сам да го навивам в права посока.

Ако си 100% сигурен, че е рейка по-добре си купи друга рейка, но не Български рециклаж. Lizarte продават оригинални рециклирани рейки TRW.

https://www.lizarte.com/en/POWER-STEERI ... -2280.aspx

Между рециклирана в Бг. рейка и друга нова е 100-тина лева разликата.

Преди време и аз имах чукане отпред и 3ма различни майстори ми казват - Рейка за смяна 1000%!!!

За малко да им повярвам, но реших първо да махна маншона на вътрешния накрайкиник и о ЧУДО - топчето направо излиза от пласмасовата втулка!

Смених вътрешните накрайници и 70к. км. по-късно все още никакъв проблем. Рейките на Е90 не се развалят току така......

При предно разположените рейки усилието оказвано от гумите при движение е по-скоро да я разтяга рейката и за това се повреждат и вътрешните

накрайници, които са си направо вечни при другите коли.

На снимките отдолу е моя гребен и нищо му няма.

20180709_123559.jpg
20180709_123605.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от drago9205 » 25 Апр 2022, 15:51

Че понатягат - така е, мога да потвърдя. Но може да поискаш и да ти я охлабят след като покараш и ти е стегната.

Дали има такива, които разбират или не - това вече е трудно да се каже. Специално този Жан не е никакъв критерий, не съм чул нито 1 добър отизив за него като стане дума за БМВ-та или нещо малко по-съвременно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 26 Апр 2022, 10:02

Благодаря lexone.

Да, първо ще проверя дали не са вътрешните и дали няма теч.

Ако няма и луфта е в пръта....не мога да си обясня едно, цялото това рециклиране се състои в затягане на болта ли...ако е така, ще си купя ключа и ще го затегна по приложената по-горе инструкция.

Ако реално проблема е в луфта, си представям че е от тази регулираща втулка, която се подменя и затяга, втулката струва буквално 15 лв...

След Гергьовден, ще стартирам и ще пиша какво съм установил.





Sent from my SM-G980F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от zvetiko » 26 Апр 2022, 10:36

Мисля, че не е удачно да се правят експерименти с кормилната система, на принципа проба-грешка. Колегите дадоха добро решение за рейка на Lizarte.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от lexone » 26 Апр 2022, 17:49

Износване в гребена (в което се съмнявам) лесно може да се установи с махане на левия маншон и навиване на пълен ляв на волана - гребена излиза целия и ако има износване ще е в средата.

В един известен на всички сервиз в София ми отказаха да пипат болта за реглаж на гребена и сигурно не е случайно.

В първия си пост колега Марио пишеш, че колата е Е90 320d 163 кс., което би трябвало да значи, че колата е педи фейсова и е

с хидравлична рейка, а по-надолу пишеш за F30, която със сигурност е с електрическа рейка?!? :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 26 Апр 2022, 18:13

lexone написа:Износване в гребена (в което се съмнявам) лесно може да се установи с махане на левия маншон и навиване на пълен ляв на волана - гребена излиза целия и ако има износване ще е в средата.

В един известен на всички сервиз в София ми отказаха да пипат болта за реглаж на гребена и сигурно не е случайно.

В първия си пост колега Марио пишеш, че колата е Е90 320d 163 кс., което би трябвало да значи, че колата е педи фейсова и е

с хидравлична рейка, а по-надолу пишеш за F30, която със сигурност е с електрическа рейка?!? :shock:
Да, въпроса ми беше дали тази втулка е сервизен елемент при хидравличните рейки на E90, както са на F серията.
Отговорих си на въпроса - не са.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 15 Май 2022, 16:58

mario001 написа:
lexone написа:Износване в гребена (в което се съмнявам) лесно може да се установи с махане на левия маншон и навиване на пълен ляв на волана - гребена излиза целия и ако има износване ще е в средата.

В един известен на всички сервиз в София ми отказаха да пипат болта за реглаж на гребена и сигурно не е случайно.

В първия си пост колега Марио пишеш, че колата е Е90 320d 163 кс., което би трябвало да значи, че колата е педи фейсова и е

с хидравлична рейка, а по-надолу пишеш за F30, която със сигурност е с електрическа рейка?!? :shock:
Да, въпроса ми беше дали тази втулка е сервизен елемент при хидравличните рейки на E90, както са на F серията.
Отговорих си на въпроса - не са.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Днес проверих всичко по окачването и за мое учудване звука е от карето на кормилния прът...
Странно ми е как нямам игра във волана но, нагоре-надолу явно лагерчетата са се разбили...защото звука се чува на всяка неранвост и то точно където е карето...за това си мислех, че е рейката.


Моля за съвет, мога ли да подменя само карето, или трябва целия прът.

Нов, е малко над 750лв, което ще се опитам да избегна.

Знам, че на всички E90, е 1:1 пръта, тоест 2ра ръка има доста.

Някой ако го е сменавал, моля да каже как от към купето се сваля.



Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от drago9205 » 15 Май 2022, 18:08

Според мен където рециклират кардани биха се справили и с кормилен прът.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 15 Май 2022, 18:29

drago9205 написа:Според мен където рециклират кардани биха се справили и с кормилен прът.
Туко що си поръчах 2-ра ръка, но ще го занеса-добра идея.



Sent from my SM-G980F using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 28.11.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 325i

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от Barird » 16 Май 2022, 18:50

mario001 написа:
mario001 написа:
lexone написа:Износване в гребена (в което се съмнявам) лесно може да се установи с махане на левия маншон и навиване на пълен ляв на волана - гребена излиза целия и ако има износване ще е в средата.

В един известен на всички сервиз в София ми отказаха да пипат болта за реглаж на гребена и сигурно не е случайно.

В първия си пост колега Марио пишеш, че колата е Е90 320d 163 кс., което би трябвало да значи, че колата е педи фейсова и е

с хидравлична рейка, а по-надолу пишеш за F30, която със сигурност е с електрическа рейка?!? :shock:
Да, въпроса ми беше дали тази втулка е сервизен елемент при хидравличните рейки на E90, както са на F серията.
Отговорих си на въпроса - не са.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Днес проверих всичко по окачването и за мое учудване звука е от карето на кормилния прът...
Странно ми е как нямам игра във волана но, нагоре-надолу явно лагерчетата са се разбили...защото звука се чува на всяка неранвост и то точно където е карето...за това си мислех, че е рейката.


Моля за съвет, мога ли да подменя само карето, или трябва целия прът.

Нов, е малко над 750лв, което ще се опитам да избегна.

Знам, че на всички E90, е 1:1 пръта, тоест 2ра ръка има доста.

Някой ако го е сменавал, моля да каже как от към купето се сваля.



Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Изображение


Здравей,
преди да пристъпиш към смяна ти препоръчвам да изпълниш процедурата описана в тази тема:
viewtopic.php?f=112&t=430482
Има голям ефект, а пък и няма да ти стува нищо! Изпробвано е!
Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 16 Май 2022, 19:04

Barird написа:
mario001 написа:
mario001 написа:
lexone написа:Износване в гребена (в което се съмнявам) лесно може да се установи с махане на левия маншон и навиване на пълен ляв на волана - гребена излиза целия и ако има износване ще е в средата.

В един известен на всички сервиз в София ми отказаха да пипат болта за реглаж на гребена и сигурно не е случайно.

В първия си пост колега Марио пишеш, че колата е Е90 320d 163 кс., което би трябвало да значи, че колата е педи фейсова и е

с хидравлична рейка, а по-надолу пишеш за F30, която със сигурност е с електрическа рейка?!? :shock:
Да, въпроса ми беше дали тази втулка е сервизен елемент при хидравличните рейки на E90, както са на F серията.
Отговорих си на въпроса - не са.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Днес проверих всичко по окачването и за мое учудване звука е от карето на кормилния прът...
Странно ми е как нямам игра във волана но, нагоре-надолу явно лагерчетата са се разбили...защото звука се чува на всяка неранвост и то точно където е карето...за това си мислех, че е рейката.


Моля за съвет, мога ли да подменя само карето, или трябва целия прът.

Нов, е малко над 750лв, което ще се опитам да избегна.

Знам, че на всички E90, е 1:1 пръта, тоест 2ра ръка има доста.

Някой ако го е сменавал, моля да каже как от към купето се сваля.



Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Изображение


Здравей,
преди да пристъпиш към смяна ти препоръчвам да изпълниш процедурата описана в тази тема:
viewtopic.php?f=112&t=430482
Има голям ефект, а пък и няма да ти стува нищо! Изпробвано е!
Поздрави!
Здрасти,

Там е работата, че във волана нямам никаква игра, всичко е точно, но като съм вдигнал цялата предница във въздуха и разклатя лявото или дясно колело на 3 и 9 звука е точно там на карето... при въртене на волана също няма звуци.

Бях споменал за кормилните накрайници външни че са си за смяна вече, но не е от тях, а вътрешните не ги погледнах. Ще ги сменя ест..

Ще отида на 2-ро мнение в сервиз за всеки случай.


Просто ми е странно как на дупки, неравности ще трака точно па това.. но това чух и то ясно...

Като легнах под нея и помолих да се разклати колелото в самата рейка нямаше ни звук ни дявол но е там горе на карето тропаше, по същия начин който го чувам като карам, точно пред мен....
В дясното колело има и лек лухт като разклатя на 3 и 9, пък не видях носачите да са за смяна но и това ще помоля да се види.


За тоя болт, бях чел че на по-старите модели често се разхлабвал и със стягане и прочие се оправя.

Аз ще купя нови болтове за там защото са алуминиеви... стягат се на 24nm, което въобще не е много но все пак е алуминий + и трябва да има lock tight на тях..3 лв са в Дару така че не е за мислене.

Все пак преди да сменя, ще мина през сервиз да кажат мнение и някой истински механик и ще пиша.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 28.11.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 325i

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от Barird » 17 Май 2022, 20:23

Аз ще купя нови болтове за там защото са алуминиеви... стягат се на 24nm, което въобще не е много но все пак е алуминий + и трябва да има lock tight на тях..3 лв са в Дару така че не е за мислене.

Все пак преди да сменя, ще мина през сервиз да кажат мнение и някой истински механик и ще пиша.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk[/quote]

Здравей,
нищо не ти пречи да опиташ! Болтовете НЕ СА алуминиеви!!! Аз съм ги купил, а съм ги стягал яко! Няма как при моето стягане алуминиевите да не се скъсат! Сигурен ли си за 24Nm? На мен ми се вижда малко, но все пак не съм търсил инфо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 28.04.2021
Пол: Мъж

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от mario001 » 17 Май 2022, 20:39

Barird написа:Аз ще купя нови болтове за там защото са алуминиеви... стягат се на 24nm, което въобще не е много но все пак е алуминий + и трябва да има lock tight на тях..3 лв са в Дару така че не е за мислене.

Все пак преди да сменя, ще мина през сервиз да кажат мнение и някой истински механик и ще пиша.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Здравей,
нищо не ти пречи да опиташ! Болтовете НЕ СА алуминиеви!!! Аз съм ги купил, а съм ги стягал яко! Няма как при моето стягане алуминиевите да не се скъсат! Сигурен ли си за 24Nm? На мен ми се вижда малко, но все пак не съм търсил инфо.[/quote]https://youtube.com/shorts/6Wj6J6zU2tA?feature=share

Същия звук чувам като на това момче..

За NM утре ще погледна колко са, но последно като ги гледах бяха толкова.

Иначе днес при пристигна кормилния прът.

Също така в събота, ще сваля маншона на рейката и ще пробвам следното: https://youtu.be/45XYS5dfWns

Ако е второто е рейката.. до сервиз мога да се доредя чак другата седмица, но няма да издържа....

За налягането, да ще пробвам тази седмица...


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 28.11.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 325i

Re: Кормилна рейка Е90 София- проблем/Помощ- детайлно описан

Мнение от Barird » 20 Май 2022, 17:52

mario001 написа:
Barird написа:Аз ще купя нови болтове за там защото са алуминиеви... стягат се на 24nm, което въобще не е много но все пак е алуминий + и трябва да има lock tight на тях..3 лв са в Дару така че не е за мислене.

Все пак преди да сменя, ще мина през сервиз да кажат мнение и някой истински механик и ще пиша.


Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Здравей,
нищо не ти пречи да опиташ! Болтовете НЕ СА алуминиеви!!! Аз съм ги купил, а съм ги стягал яко! Няма как при моето стягане алуминиевите да не се скъсат! Сигурен ли си за 24Nm? На мен ми се вижда малко, но все пак не съм търсил инфо.
https://youtube.com/shorts/6Wj6J6zU2tA?feature=share

Същия звук чувам като на това момче..

За NM утре ще погледна колко са, но последно като ги гледах бяха толкова.

Иначе днес при пристигна кормилния прът.

Също така в събота, ще сваля маншона на рейката и ще пробвам следното: https://youtu.be/45XYS5dfWns

Ако е второто е рейката.. до сервиз мога да се доредя чак другата седмица, но няма да издържа....

За налягането, да ще пробвам тази седмица...


Sent from my SM-G980F using Tapatalk[/quote]

Здравей,
сега имах възможност да погледна в ISTA и там дават, че силата на стягане е 21NM. Пише, че болтовете е необходимо да се сменят всеки път след демонтаж, което означава, че наистина са алуминиеви!!!
Чак се изненадвам, че не съм го скъсал този болт до сега, но пък може би съм го разтегнал. Ако намериш друго инфо, моля да го споделиш!
Поздрави!

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook