BMW 320i проблем

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 11:57

Здравейте , колеги ,

вече сигурно повече от година ходя по мъките с моята колица. Става дума за BMW 320i 150 hp 2005 с газова уредба.
Колата работи неравномерно , като при живи данни се вижда разлика в работата на банк 1 и банк 2. 2,3 цилиндър работят по- зле , от 1 и 4.
Понякога примерно при паркиране в по-ниските обороти се случва да огасне, но се случва по-рядко. При работа на празен ход си държи оборотите , но се забелязва лека вибрация , която не знам дали е свързана с проблема или е от тампон на двигателя.
Колата съм я карал многократно на диагностики - един ми казва моторче валтвтроник , втори дюзи, предпоследния път даже ходих в BMW. Там диагнозата им беше - свещи,дюзи и ламбда сонда.
Свещите ги смених , дюзите съм ги чистил на ултразвук и сега ги давах да ги проверяват - оказаха се , че работят добре и си впръскват гориво равномерно.За ламбда сондата всеки майстор , на който съм я карал смята , че не е от нея и не искат да пробват да я сменят. (Имам по 1 сонда на всяка банка и по 1 преди и след катализатора). На колата съм и сменял вериги , филтър картерна вентилация , гумички на клапаните , вакуум помпа , водна помпа , свещи , 2 от 4 бобини , радиатор и т.н. ( може и да пропускам нещо) Последния диагностик , на който оставих колата смята , че проблема е в двигателя на колата - в самите клапани и , че вероятно имат нужда от ремонт . Какви биха били симптомите на колата ако клапаните са зле?
Моля за съвет как да процедирам дали да скачам в боя с основен ремонт на двигател или има шанс проблема да е друг , защото наистина вече обиколих сервизите из града и всеки ми казва нещо различно и вече не знам какво да я правя тази кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW 320i проблем

Мнение от zvetiko » 02 Мар 2022, 14:17

Колега, като начало да се изключи напълно газовата уредба- с възстановяване на оригиналните вериги на бензиновите дюзи, с мостчета на буксата на газовият инжекцион. После да се ресетнат всички адаптации и покара колата около 100км на градско каране, при различни режими на работа на двигателя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 14:38

zvetiko написа:Колега, като начало да се изключи напълно газовата уредба- с възстановяване на оригиналните вериги на бензиновите дюзи, с мостчета на буксата на газовият инжекцион. После да се ресетнат всички адаптации и покара колата около 100км на градско каране, при различни режими на работа на двигателя.


Пропуснах да спомена , че и това е правено и то последния път. Изключена беше тотално газта и съм карал около 1 резервоар на бензин и си го имаше проблема така , че не е от газта. Също така адаптациите бяха мръднали малко и сега са нагласени .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW 320i проблем

Мнение от The Heartlistener » 02 Мар 2022, 14:53

А като е обиколила толкова сервизи, някъде сетиха ли се да проверят за най-елементарното - паразитен въздух? Има сто места откъдето да влиза, особено с тая външна система за картерни газове...Проверяваш още гофре, вентилация на резервоара, вакуум на горивния филтър, гарнитури на колектора и пр. Закачи я на фирмена диагностика и снимай. Записва ли грешки и какви? Дай да ги видим предните сонди на живи данни - напълно загрял мотор, празен ход. При този мотор, тъй като няма пълноценен дебитомер, единствен фактор в смесообразуването са предните, широколентови ламбди. Освен това снимай и адаптациите на валовете. Прояви самоинициатива и когато си при някой "диагностик" гледай какво излиза и снимай, защото иначе рискуваш да те лъжат както им скимне.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: BMW 320i проблем

Мнение от pinko_23 » 02 Мар 2022, 15:03

Колега подобен проблем с колата на сестра ми. Същата 320 бензин 150 коня, какво ли не прави накрая се оказа че газоват е неграмотно инсталира и я махна изцяло. Сега кара на бензин и колата е перфектна. Зе момента мисли да си я кара така.
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 15:10

The Heartlistener написа:А като е обиколила толкова сервизи, някъде сетиха ли се да проверят за най-елементарното - паразитен въздух? Има сто места откъдето да влиза, особено с тая външна система за картерни газове...Проверяваш още гофре, вентилация на резервоара, вакуум на горивния филтър, гарнитури на колектора и пр. Закачи я на фирмена диагностика и снимай. Записва ли грешки и какви? Дай да ги видим предните сонди на живи данни - напълно загрял мотор, празен ход. При този мотор, тъй като няма пълноценен дебитомер, единствен фактор в смесообразуването са предните, широколентови ламбди. Освен това снимай и адаптациите на валовете. Прояви самоинициатива и когато си при някой "диагностик" гледай какво излиза и снимай, защото иначе рискуваш да те лъжат както им скимне.

Прикачвам снимка от грешките при диагностика в сервиза на Пежо ( те са официален представител на АУТО БАВАРИЯ за Велико Търново
Последно като оставих колата майстора каза , че и за паразитен въздух я е проверявал и няма проблеми..
Снимки на живи данни нямам , тъй като обикновенно като отида оставям колата и я работят когато не съм там..
Масово ме съветват да карам така или да продавам колата , а аз просто искам да оправя проблема и да си я карам колата..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: BMW 320i проблем

Мнение от ivoaudi » 02 Мар 2022, 15:48

Нищичко няма да опонирам на колегата Heartlistener, щото сякаш чак себе си чета, но понеже стана дума за клапани, основен ремонт и тн, да кажа, че е престъпно да говориш в случая за основен ремонт, като просто можеш да измериш компресия и ще стане ясно :idea: Не говори повече И СЪС ТОЗИ специалист!
Грешките, които си постнал дори не съм поглеждал, живи данни постни, колегата ти каза какво. Просто иди някъде и плати 20лв на някой за тази процедура.

Отделно ти пиша, че ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО това, че сте изолирали газовата, нищо подобно! Ако да речем маркучетата към газовите дюзи пропускат въздух(никой не им обръща внимание, а и никой не им слага скоби) газовата дори и "напълно изолирана както казваш) ще ти провокира точно симптомите, които описваш.

Ех, ама как набирам от арогантни, мързеливи, безотговорни и крадливи специалисти по сервизие, амааааа..... ама колко десетки хиляди съм им оставил с наивността си..... Да ме прощават четящите, моля. Не успявам да се сдържам и все повече набирам.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW 320i проблем

Мнение от The Heartlistener » 02 Мар 2022, 15:49

На пръв прочит - имаш неработеща предна ламбда, а ако се съди по следващата грешка - на bank 2, демек цилиндри 2-3. И не е вярно че симптомите не може да са от сонда /както са ти казали/ - както споменах в Е90 с N46 те са единствена "инстанция" за оптимално смесообразуване. Смени сондата, а най-добре - и двете предни, широколентовите. Също бих те посъветвал да изключиш задните сонди, след катализаторите /независимо че ще запише грешки за тях/, да покараш и да видиш как ще се държи двигателя.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 16:28

ivoaudi написа:Нищичко няма да опонирам на колегата Heartlistener, щото сякаш чак себе си чета, но понеже стана дума за клапани, основен ремонт и тн, да кажа, че е престъпно да говориш в случая за основен ремонт, като просто можеш да измериш компресия и ще стане ясно :idea: Не говори повече И СЪС ТОЗИ специалист!
Грешките, които си постнал дори не съм поглеждал, живи данни постни, колегата ти каза какво. Просто иди някъде и плати 20лв на някой за тази процедура.

Отделно ти пиша, че ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО това, че сте изолирали газовата, нищо подобно! Ако да речем маркучетата към газовите дюзи пропускат въздух(никой не им обръща внимание, а и никой не им слага скоби) газовата дори и "напълно изолирана както казваш) ще ти провокира точно симптомите, които описваш.

Ех, ама как набирам от арогантни, мързеливи, безотговорни и крадливи специалисти по сервизие, амааааа..... ама колко десетки хиляди съм им оставил с наивността си..... Да ме прощават четящите, моля. Не успявам да се сдържам и все повече набирам.

Дефакто със спрян маркуч към изпарителя газта все още може да създава проблеми така ли да разбирам ?
Ще видя тия дни да погледна някой диагностик за живите данни.

The Heartlistener написа:На пръв прочит - имаш неработеща предна ламбда, а ако се съди по следващата грешка - на bank 2, демек цилиндри 2-3. И не е вярно че симптомите не може да са от сонда /както са ти казали/ - както споменах в Е90 с N46 те са единствена "инстанция" за оптимално смесообразуване. Смени сондата, а най-добре - и двете предни, широколентовите. Също бих те посъветвал да изключиш задните сонди, след катализаторите /независимо че ще запише грешки за тях/, да покараш и да видиш как ще се държи двигателя.


Майстора точно за 2,3 цилиндър ми каза , че не работят коректно. Декември месец последно ми замерваха компресията в един сервиз , в който опитаха и не успяха да оправят проблема , но казаха че компресията е добре. Как се изключват тия сонди след катализатора ( и те ли са такива спекли като на самите цилиндри и се развиват трудно ? )
Също така откакто имам колата досега съм сменил 2 от 4 бобини. Има ли вариант бобините , които не съм сменил да не работят коректно и от там да ми прави този проблем ? (Не съм сигурен кои съм сменил , тия дни ще я отворя да погледна )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: BMW 320i проблем

Мнение от ivoaudi » 02 Мар 2022, 16:35

Дори и да изхвърлиш на боклука цялата бутилка с изпарителя и инсталацията, само дюзите да останат на колата, маркучетата към тях могат(и не рядко го правят) да ти разреждат смесите на произволни цилиндри. След като сте мерили компресията това е предостатъчен критерий, че клапаните са наред и мотора не бива да се бута!
Иначе имаш изгоряло отопление на ламбда и колегата заова е категоричен, че трябва да се смени, но пък грешката не е актуална? Да не сте изключвали сонди? Тук той ще се произнесе и няма да се мешам. Проблема си прилича доволно и на сонда, да.
Понеже предполагам нямаш условия да я четеш и тн, можеш да си направиш елементарен тест:
Позагрей мотора и извади въздухозаборника. Запали го и сложи една книга на всмукателното отверстие, вероятноста мотора да продължи да работи все едно, че нищо не се е случило не е малка. От там на сетне имаш малко по-леката задача да установиш кой го храни с въздух. Въпроса със сондата обаче не е по-малко вероятен и там ще се изкаже колегата.
Последна промяна ivoaudi на 02 Мар 2022, 16:42, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 16:39

ivoaudi написа:Дори и да изхвърлиш на боклука цялата бутилка с изпарителя и инсталацията, само дюзите да останат на колата, маркучетата към тях могат(и не рядко го правят) да ти разреждат смесите на произволни цилиндри. След като сте мерили компресията това е предостатъчен критерий, че клапаните са наред и мотора не бива да се бута!
Иначе имаш изгоряло отопление на ламбда и колегата заова е категоричен, че трябва да се смени, но пък грешката не е актуална? Да не сте изключвали сонди? Тук той ще се произнесе и няма да се мешам.


Тия грешки изкачат когато карам на газ извънградско повечко километри , след това като покарам из града 50-60 км изчезват грешките сами.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW 320i проблем

Мнение от The Heartlistener » 02 Мар 2022, 17:09

Изчистете грешките и покарай известно време само на бензин. След това вижте записва ли пак грешка за подгрева на сондата. Също послушай Иво и направи всичко възможно за да установиш влиза ли паразитен въздух отнякъде.
Задните сонди се изключват само от буксите. По принцип има и тук вариант за окончателното им премахване /еку-то да не ги търси/, но е по-сложничко за изпълнение, не става с преинсталация на софта.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 18:19

The Heartlistener написа:Изчистете грешките и покарай известно време само на бензин. След това вижте записва ли пак грешка за подгрева на сондата. Също послушай Иво и направи всичко възможно за да установиш влиза ли паразитен въздух отнякъде.
Задните сонди се изключват само от буксите. По принцип има и тук вариант за окончателното им премахване /еку-то да не ги търси/, но е по-сложничко за изпълнение, не става с преинсталация на софта.

При каране само на бензин колата не записва никакви грешки , тествал съм го вече. Това е и причината да ми отказват да ми я сменят , смятат , че само ще ми вземат парите и , че нищо нямало да се промени.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: BMW 320i проблем

Мнение от The Heartlistener » 02 Мар 2022, 18:48

Широколентовите сонди трябва да се видят и на живи данни, там си проличава със сигурност коя е тръгнала или не работи.
Почни от проверката за паразитен въздух. Пробвал ли си да елиминираш /временно/ картерната вентилация за да изключиш варианта да е от нея? Поне при нашите мотори е много лесно.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW 320i проблем

Мнение от newdriver » 02 Мар 2022, 20:29

The Heartlistener написа:Широколентовите сонди трябва да се видят и на живи данни, там си проличава със сигурност коя е тръгнала или не работи.
Почни от проверката за паразитен въздух. Пробвал ли си да елиминираш /временно/ картерната вентилация за да изключиш варианта да е от нея? Поне при нашите мотори е много лесно.

Не съм , но колата беше така преди да сменя филтъра на картерната вентилация и след това си остана същата , като поведение нямаше промяна грам.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook