BMW 320i проблем
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
BMW 320i проблем
Здравейте , колеги ,
вече сигурно повече от година ходя по мъките с моята колица. Става дума за BMW 320i 150 hp 2005 с газова уредба.
Колата работи неравномерно , като при живи данни се вижда разлика в работата на банк 1 и банк 2. 2,3 цилиндър работят по- зле , от 1 и 4.
Понякога примерно при паркиране в по-ниските обороти се случва да огасне, но се случва по-рядко. При работа на празен ход си държи оборотите , но се забелязва лека вибрация , която не знам дали е свързана с проблема или е от тампон на двигателя.
Колата съм я карал многократно на диагностики - един ми казва моторче валтвтроник , втори дюзи, предпоследния път даже ходих в BMW. Там диагнозата им беше - свещи,дюзи и ламбда сонда.
Свещите ги смених , дюзите съм ги чистил на ултразвук и сега ги давах да ги проверяват - оказаха се , че работят добре и си впръскват гориво равномерно.За ламбда сондата всеки майстор , на който съм я карал смята , че не е от нея и не искат да пробват да я сменят. (Имам по 1 сонда на всяка банка и по 1 преди и след катализатора). На колата съм и сменял вериги , филтър картерна вентилация , гумички на клапаните , вакуум помпа , водна помпа , свещи , 2 от 4 бобини , радиатор и т.н. ( може и да пропускам нещо) Последния диагностик , на който оставих колата смята , че проблема е в двигателя на колата - в самите клапани и , че вероятно имат нужда от ремонт . Какви биха били симптомите на колата ако клапаните са зле?
Моля за съвет как да процедирам дали да скачам в боя с основен ремонт на двигател или има шанс проблема да е друг , защото наистина вече обиколих сервизите из града и всеки ми казва нещо различно и вече не знам какво да я правя тази кола.
вече сигурно повече от година ходя по мъките с моята колица. Става дума за BMW 320i 150 hp 2005 с газова уредба.
Колата работи неравномерно , като при живи данни се вижда разлика в работата на банк 1 и банк 2. 2,3 цилиндър работят по- зле , от 1 и 4.
Понякога примерно при паркиране в по-ниските обороти се случва да огасне, но се случва по-рядко. При работа на празен ход си държи оборотите , но се забелязва лека вибрация , която не знам дали е свързана с проблема или е от тампон на двигателя.
Колата съм я карал многократно на диагностики - един ми казва моторче валтвтроник , втори дюзи, предпоследния път даже ходих в BMW. Там диагнозата им беше - свещи,дюзи и ламбда сонда.
Свещите ги смених , дюзите съм ги чистил на ултразвук и сега ги давах да ги проверяват - оказаха се , че работят добре и си впръскват гориво равномерно.За ламбда сондата всеки майстор , на който съм я карал смята , че не е от нея и не искат да пробват да я сменят. (Имам по 1 сонда на всяка банка и по 1 преди и след катализатора). На колата съм и сменял вериги , филтър картерна вентилация , гумички на клапаните , вакуум помпа , водна помпа , свещи , 2 от 4 бобини , радиатор и т.н. ( може и да пропускам нещо) Последния диагностик , на който оставих колата смята , че проблема е в двигателя на колата - в самите клапани и , че вероятно имат нужда от ремонт . Какви биха били симптомите на колата ако клапаните са зле?
Моля за съвет как да процедирам дали да скачам в боя с основен ремонт на двигател или има шанс проблема да е друг , защото наистина вече обиколих сервизите из града и всеки ми казва нещо различно и вече не знам какво да я правя тази кола.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW 320i проблем
Колега, като начало да се изключи напълно газовата уредба- с възстановяване на оригиналните вериги на бензиновите дюзи, с мостчета на буксата на газовият инжекцион. После да се ресетнат всички адаптации и покара колата около 100км на градско каране, при различни режими на работа на двигателя.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
zvetiko написа:Колега, като начало да се изключи напълно газовата уредба- с възстановяване на оригиналните вериги на бензиновите дюзи, с мостчета на буксата на газовият инжекцион. После да се ресетнат всички адаптации и покара колата около 100км на градско каране, при различни режими на работа на двигателя.
Пропуснах да спомена , че и това е правено и то последния път. Изключена беше тотално газта и съм карал около 1 резервоар на бензин и си го имаше проблема така , че не е от газта. Също така адаптациите бяха мръднали малко и сега са нагласени .
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: BMW 320i проблем
А като е обиколила толкова сервизи, някъде сетиха ли се да проверят за най-елементарното - паразитен въздух? Има сто места откъдето да влиза, особено с тая външна система за картерни газове...Проверяваш още гофре, вентилация на резервоара, вакуум на горивния филтър, гарнитури на колектора и пр. Закачи я на фирмена диагностика и снимай. Записва ли грешки и какви? Дай да ги видим предните сонди на живи данни - напълно загрял мотор, празен ход. При този мотор, тъй като няма пълноценен дебитомер, единствен фактор в смесообразуването са предните, широколентови ламбди. Освен това снимай и адаптациите на валовете. Прояви самоинициатива и когато си при някой "диагностик" гледай какво излиза и снимай, защото иначе рискуваш да те лъжат както им скимне.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: BMW 320i проблем
Колега подобен проблем с колата на сестра ми. Същата 320 бензин 150 коня, какво ли не прави накрая се оказа че газоват е неграмотно инсталира и я махна изцяло. Сега кара на бензин и колата е перфектна. Зе момента мисли да си я кара така.
Няма начин да няма начин
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
The Heartlistener написа:А като е обиколила толкова сервизи, някъде сетиха ли се да проверят за най-елементарното - паразитен въздух? Има сто места откъдето да влиза, особено с тая външна система за картерни газове...Проверяваш още гофре, вентилация на резервоара, вакуум на горивния филтър, гарнитури на колектора и пр. Закачи я на фирмена диагностика и снимай. Записва ли грешки и какви? Дай да ги видим предните сонди на живи данни - напълно загрял мотор, празен ход. При този мотор, тъй като няма пълноценен дебитомер, единствен фактор в смесообразуването са предните, широколентови ламбди. Освен това снимай и адаптациите на валовете. Прояви самоинициатива и когато си при някой "диагностик" гледай какво излиза и снимай, защото иначе рискуваш да те лъжат както им скимне.
Прикачвам снимка от грешките при диагностика в сервиза на Пежо ( те са официален представител на АУТО БАВАРИЯ за Велико Търново
Последно като оставих колата майстора каза , че и за паразитен въздух я е проверявал и няма проблеми..
Снимки на живи данни нямам , тъй като обикновенно като отида оставям колата и я работят когато не съм там..
Масово ме съветват да карам така или да продавам колата , а аз просто искам да оправя проблема и да си я карам колата..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW 320i проблем
Нищичко няма да опонирам на колегата Heartlistener, щото сякаш чак себе си чета, но понеже стана дума за клапани, основен ремонт и тн, да кажа, че е престъпно да говориш в случая за основен ремонт, като просто можеш да измериш компресия и ще стане ясно Не говори повече И СЪС ТОЗИ специалист!
Грешките, които си постнал дори не съм поглеждал, живи данни постни, колегата ти каза какво. Просто иди някъде и плати 20лв на някой за тази процедура.
Отделно ти пиша, че ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО това, че сте изолирали газовата, нищо подобно! Ако да речем маркучетата към газовите дюзи пропускат въздух(никой не им обръща внимание, а и никой не им слага скоби) газовата дори и "напълно изолирана както казваш) ще ти провокира точно симптомите, които описваш.
Ех, ама как набирам от арогантни, мързеливи, безотговорни и крадливи специалисти по сервизие, амааааа..... ама колко десетки хиляди съм им оставил с наивността си..... Да ме прощават четящите, моля. Не успявам да се сдържам и все повече набирам.
Грешките, които си постнал дори не съм поглеждал, живи данни постни, колегата ти каза какво. Просто иди някъде и плати 20лв на някой за тази процедура.
Отделно ти пиша, че ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО това, че сте изолирали газовата, нищо подобно! Ако да речем маркучетата към газовите дюзи пропускат въздух(никой не им обръща внимание, а и никой не им слага скоби) газовата дори и "напълно изолирана както казваш) ще ти провокира точно симптомите, които описваш.
Ех, ама как набирам от арогантни, мързеливи, безотговорни и крадливи специалисти по сервизие, амааааа..... ама колко десетки хиляди съм им оставил с наивността си..... Да ме прощават четящите, моля. Не успявам да се сдържам и все повече набирам.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: BMW 320i проблем
На пръв прочит - имаш неработеща предна ламбда, а ако се съди по следващата грешка - на bank 2, демек цилиндри 2-3. И не е вярно че симптомите не може да са от сонда /както са ти казали/ - както споменах в Е90 с N46 те са единствена "инстанция" за оптимално смесообразуване. Смени сондата, а най-добре - и двете предни, широколентовите. Също бих те посъветвал да изключиш задните сонди, след катализаторите /независимо че ще запише грешки за тях/, да покараш и да видиш как ще се държи двигателя.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
ivoaudi написа:Нищичко няма да опонирам на колегата Heartlistener, щото сякаш чак себе си чета, но понеже стана дума за клапани, основен ремонт и тн, да кажа, че е престъпно да говориш в случая за основен ремонт, като просто можеш да измериш компресия и ще стане ясно Не говори повече И СЪС ТОЗИ специалист!
Грешките, които си постнал дори не съм поглеждал, живи данни постни, колегата ти каза какво. Просто иди някъде и плати 20лв на някой за тази процедура.
Отделно ти пиша, че ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО това, че сте изолирали газовата, нищо подобно! Ако да речем маркучетата към газовите дюзи пропускат въздух(никой не им обръща внимание, а и никой не им слага скоби) газовата дори и "напълно изолирана както казваш) ще ти провокира точно симптомите, които описваш.
Ех, ама как набирам от арогантни, мързеливи, безотговорни и крадливи специалисти по сервизие, амааааа..... ама колко десетки хиляди съм им оставил с наивността си..... Да ме прощават четящите, моля. Не успявам да се сдържам и все повече набирам.
Дефакто със спрян маркуч към изпарителя газта все още може да създава проблеми така ли да разбирам ?
Ще видя тия дни да погледна някой диагностик за живите данни.
The Heartlistener написа:На пръв прочит - имаш неработеща предна ламбда, а ако се съди по следващата грешка - на bank 2, демек цилиндри 2-3. И не е вярно че симптомите не може да са от сонда /както са ти казали/ - както споменах в Е90 с N46 те са единствена "инстанция" за оптимално смесообразуване. Смени сондата, а най-добре - и двете предни, широколентовите. Също бих те посъветвал да изключиш задните сонди, след катализаторите /независимо че ще запише грешки за тях/, да покараш и да видиш как ще се държи двигателя.
Майстора точно за 2,3 цилиндър ми каза , че не работят коректно. Декември месец последно ми замерваха компресията в един сервиз , в който опитаха и не успяха да оправят проблема , но казаха че компресията е добре. Как се изключват тия сонди след катализатора ( и те ли са такива спекли като на самите цилиндри и се развиват трудно ? )
Също така откакто имам колата досега съм сменил 2 от 4 бобини. Има ли вариант бобините , които не съм сменил да не работят коректно и от там да ми прави този проблем ? (Не съм сигурен кои съм сменил , тия дни ще я отворя да погледна )
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW 320i проблем
Дори и да изхвърлиш на боклука цялата бутилка с изпарителя и инсталацията, само дюзите да останат на колата, маркучетата към тях могат(и не рядко го правят) да ти разреждат смесите на произволни цилиндри. След като сте мерили компресията това е предостатъчен критерий, че клапаните са наред и мотора не бива да се бута!
Иначе имаш изгоряло отопление на ламбда и колегата заова е категоричен, че трябва да се смени, но пък грешката не е актуална? Да не сте изключвали сонди? Тук той ще се произнесе и няма да се мешам. Проблема си прилича доволно и на сонда, да.
Понеже предполагам нямаш условия да я четеш и тн, можеш да си направиш елементарен тест:
Позагрей мотора и извади въздухозаборника. Запали го и сложи една книга на всмукателното отверстие, вероятноста мотора да продължи да работи все едно, че нищо не се е случило не е малка. От там на сетне имаш малко по-леката задача да установиш кой го храни с въздух. Въпроса със сондата обаче не е по-малко вероятен и там ще се изкаже колегата.
Иначе имаш изгоряло отопление на ламбда и колегата заова е категоричен, че трябва да се смени, но пък грешката не е актуална? Да не сте изключвали сонди? Тук той ще се произнесе и няма да се мешам. Проблема си прилича доволно и на сонда, да.
Понеже предполагам нямаш условия да я четеш и тн, можеш да си направиш елементарен тест:
Позагрей мотора и извади въздухозаборника. Запали го и сложи една книга на всмукателното отверстие, вероятноста мотора да продължи да работи все едно, че нищо не се е случило не е малка. От там на сетне имаш малко по-леката задача да установиш кой го храни с въздух. Въпроса със сондата обаче не е по-малко вероятен и там ще се изкаже колегата.
Последна промяна ivoaudi на 02 Мар 2022, 16:42, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
ivoaudi написа:Дори и да изхвърлиш на боклука цялата бутилка с изпарителя и инсталацията, само дюзите да останат на колата, маркучетата към тях могат(и не рядко го правят) да ти разреждат смесите на произволни цилиндри. След като сте мерили компресията това е предостатъчен критерий, че клапаните са наред и мотора не бива да се бута!
Иначе имаш изгоряло отопление на ламбда и колегата заова е категоричен, че трябва да се смени, но пък грешката не е актуална? Да не сте изключвали сонди? Тук той ще се произнесе и няма да се мешам.
Тия грешки изкачат когато карам на газ извънградско повечко километри , след това като покарам из града 50-60 км изчезват грешките сами.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: BMW 320i проблем
Изчистете грешките и покарай известно време само на бензин. След това вижте записва ли пак грешка за подгрева на сондата. Също послушай Иво и направи всичко възможно за да установиш влиза ли паразитен въздух отнякъде.
Задните сонди се изключват само от буксите. По принцип има и тук вариант за окончателното им премахване /еку-то да не ги търси/, но е по-сложничко за изпълнение, не става с преинсталация на софта.
Задните сонди се изключват само от буксите. По принцип има и тук вариант за окончателното им премахване /еку-то да не ги търси/, но е по-сложничко за изпълнение, не става с преинсталация на софта.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
The Heartlistener написа:Изчистете грешките и покарай известно време само на бензин. След това вижте записва ли пак грешка за подгрева на сондата. Също послушай Иво и направи всичко възможно за да установиш влиза ли паразитен въздух отнякъде.
Задните сонди се изключват само от буксите. По принцип има и тук вариант за окончателното им премахване /еку-то да не ги търси/, но е по-сложничко за изпълнение, не става с преинсталация на софта.
При каране само на бензин колата не записва никакви грешки , тествал съм го вече. Това е и причината да ми отказват да ми я сменят , смятат , че само ще ми вземат парите и , че нищо нямало да се промени.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: BMW 320i проблем
Широколентовите сонди трябва да се видят и на живи данни, там си проличава със сигурност коя е тръгнала или не работи.
Почни от проверката за паразитен въздух. Пробвал ли си да елиминираш /временно/ картерната вентилация за да изключиш варианта да е от нея? Поне при нашите мотори е много лесно.
Почни от проверката за паразитен въздух. Пробвал ли си да елиминираш /временно/ картерната вентилация за да изключиш варианта да е от нея? Поне при нашите мотори е много лесно.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- newdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 17.08.2020
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 2.0 benzin
Re: BMW 320i проблем
The Heartlistener написа:Широколентовите сонди трябва да се видят и на живи данни, там си проличава със сигурност коя е тръгнала или не работи.
Почни от проверката за паразитен въздух. Пробвал ли си да елиминираш /временно/ картерната вентилация за да изключиш варианта да е от нея? Поне при нашите мотори е много лесно.
Не съм , но колата беше така преди да сменя филтъра на картерната вентилация и след това си остана същата , като поведение нямаше промяна грам.
61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани